Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@PRIVATE MARTIN (18.09.2018 21:01): Diablovky nijak extra nemusím, ale Divine Divinity jsem dohrál s chutí. Tedy, "dohrál". Nedohrál jsem finální sekvenci, to byl takovej malej zločin proti lidskosti, ale jinak příjemná hra. Je to takové víc ukecané, vtipné, ručně designované a méně generické.
@PRIVATE MARTIN (19.09.2018 08:48): Ber to. Za tú cenu sa ti to oplatí. Včera som verziu z GOG vyskúšal a na W7 beží bez problémov, len si to pri inštalácii vyžiadalo obnovu visual C++ z roku 2008. Akurát pri rozlíšení 1980 x 1080 boli texty príliš malé a ťahalo mi to oči. Prehodenie do rozlíšenia 1280 x 720 to vyriešilo.
@PRIVATE MARTIN (19.09.2018 06:07): Beyond Divinity těžko říct, několikrát jsem zkoušel rozjet krabicovku, ale nepodařilo se. Brácha sice Steam verzi rozjel, ale v době, kdy nás hra už moc nezajímala, takže ji výjimečně před Draconisem taky hrát nebudu. Jinak se snažím hrát všechny díly od jedničky.
Divinity má teraz výročie, tak sú všetky hry v zľave na GoGu aj Steame.
Oplatí sa hrať Divine Divinity a Beyond Divinity pred Ego Draconis?
Čo som tak pozeral, graficky to nie je až také zlé, akurát nemám rád "squad based" RPGčka ako Baldur's Gate.
@Malignus (15.09.2018 02:01): Vím, ale trochu pochybuji o tom že u hry zůstanu tak dlouho, abych to vůbec mohl dotáhnout na meta charaktery co se farmí měsíce - místo Kenobiho Old Ben, místo Hermit Yody Qui Gon Jin, a jsem spokojený,
@AlieN (15.09.2018 01:21): Phoenix je nutnost na Artist of War a snadno se s ním dělá i Emperor's Demise. Jinak meta teamy jsou Bastila, Ezra, General Kenobi, Grand Master Yoda, Hermit Yoda / Emperor Palpatine, Darth Sion, Darth Nihilus, Darth Traya, Grand Admiral Thrawn.
@Malignus (14.09.2018 23:49): Jo, zásoby kreditů šly do háje ve chvíli kdy jsem získal přístup k modům, od té doby také živořím. Takže scoundrel team taky - tedy hlavně bounty huntery, protože souboje s nimi vypadají zábavně, a protože mají fajn lodě. A vesmírné boje mi zatím zoufale nejdou, potřebuji přinejmenším kocábku Boba Fetta... a snad se zadaří i Tie Advanced, když už mám právě z achievementů slušně vylevelovaného Vadera.

Phoenix team mě vlastně vůbec nezajímá, i když v něm mají brutální synergie a na některé eventy by se dost hodil - z něj chci jen Ezru. Ve Phoenix teamu nic nevydrží, ale pod vedením Bastily by mohl být dobrý.
@AlieN (14.09.2018 23:37): No, já jsem level 82. Zatím mám jen Phoenix Squad a Empire team a snažím se dát dohromady Scoundrel team na Credit Heist, protože jsem už delší dobu zoufale bez kreditů. :-D https://swgoh.gg/p/342869243/characters/

Zatím jsem jen v začátečnický guilde Tier 6, protože se snažím udělat achievementy s tím spojený. :-)

Guildy jsou dobrý na Raidy, ke kterým bys jinak neměl přístup. :-)
@Malignus (14.09.2018 22:26): Tak. Docela zábava při občasném sezení v autobusu nebo na záchodě :))

Jsem level 74, top mám Jedi tým (5-6 stars), ale Empire dávám dohromady také, tak se teď snažím získat Palpatina. Ještě na něj nemám Rebel tým dost silný, ale mám ještě pět dní, ten bastard padne :)
Guildu jsem teď změnil z nějaké začátečnické na "Lamky" - jak přesně guildy fungují a k čemu konkrétně jsou dobré jsem pořád příliš nepochopil, ale tato alespoň, na rozdíl od té počáteční, dělá Raidy a a aktuálně bitvu o Hoth.
@Ringo (14.09.2018 20:55): Jo tak. S tim ja problem nemam, spis zacinam mit problem s tema pixel panackama. Ale zalezi, jak jsem rikal, Phantasy Star vypada dobre a treba s Octopath Travelerem taky nemam problem. Ale na rovinu se priznam ze treba u starych FF ktere jsem jeste nehral, treba FF IV bych sahl po te 3D verzi, sice citim ze jde o rouhani ale nemuzu si pomoct :)
@Charllize (14.09.2018 20:27): Já ani tak neměl na mysli příběhovost, ta je u FF pověstná od FF4 a ta výpravnost se mi líbí, spíše mi jde o takové ty emoční záležitosti, kdy postavy už vypadají reálně a musím se smiřovat s jejich xichtama, přebuřelými emocemi a pod. :-)
@Red (14.09.2018 20:34): ja se o to tady snazim pravidelne. Vyjde nove jrpg a kdyz tu ma profil napisu tam toho docela dost a u starsich vetsinou prihodim vetu ci dve co se ji tykaji. Nemuzu za to ze to nikdo necte. :)



@Ronik (14.09.2018 20:34): U Bioware souhlasim, u Bethesdy ne tak uplne, porad svoje hry stavi na klasickych zakladech i kdyz prvky samozrejme ubiraji taky. Mimochodem od BW mam rad jen dve hry. Inquisition a Andromedu, a ani jednu ne kvuli systemu hry, spis jsou to takova mila piskoviste co mi sedi:)
@Charllize (14.09.2018 20:27): No z mý zkušenosti polovina hrací doby je čumění na animace bojů:)) Ne vážně by bylo fajn třeba dávat příklady co zahrát a proč spíš než ty takový obecný plky.
@Charllize (14.09.2018 20:21): No mě přijde, že jestli se u západních RPG dá mluvit o nějakém zjednodušování, tak pionýři jsou právě Bethesda a Bioware. Bez nich si ten žánr vede docela fajn (nebo aspoň mě přijde, že hrát je furt co), i když s nižšími rozpočty. Navíc ten trend je naopak odklon od příběhu k akci, o Falloutu 76 škoda mluvit a i Anthem bude mít dialogy limitované na dvě repliky...
@Ringo (14.09.2018 20:24): japonci casto delaji rpg kde jsou obe slozky vyvazene. tedy obsahuji velke mnozstvi postav, spousty animaci, rozhovoru, zvratu a tak a zaroven na tom nedojizdi druha stranka hry jako souboje, explorace a hrani si s cisly a podobne. Koneckoncu taky proto jejich rpg casto mivaji 100 a vice hodin.

Zrovna FF 12 je spis systemova hra nez silne pribehova:)
@Richmond (14.09.2018 20:19): Social záležitosti bohužel dost odstartovaly už mnohé PS2 RPG, které si začaly hrát na takový před Next Gen. Přes to jde ještě na PS2 najít spoustu klasických jRPG, jak jsem byl zvyklý u SNESu a PS1. Proto mám na PS2 raději Dragon Quest 8 a Wild Arms 4 než Final Fantasy 10 a 12
@Ronik (14.09.2018 20:17): ja narazku pochopil neboj. Fallout 4 ma ten gulas s cislama a expenim ok, Andromeda moc ne, ale co naplat kdyz jsem tak mohl zkoumat ten krasny vesmir a planety. Jinak rozvoj postavy, expeni, skilly a vybaveni tam jsou spsi prumer, nic moc, nudnejsi. Leda kdyz to clovek clovek hraje na nejvyssi obtiznost pak to ma trochu lepsi vyzneni. Obe hry ale systemove mnoha jrpg nesahaji ani po kotniky.



@Richmond (14.09.2018 20:19): Trilas maji souboje docela zabavne, ale rozvoj postav, vybaveni a tak je prumernejsi. Ta hra tezi hlavne z te narace. Ale porad to je z velke casti hodne zamerena hra na souboje a pruzkum oblasti a delani ukolu, jako treba zabit medveda co sezral dve deti na nadrazi:)
Ze západních RPG nedám dopustit na Ultimu 7 a Dark Sun (teď záměrně nezmiňuji dungeony). Cokoliv od těchto dvou jmenovaných později mi přišlo jako úkroky stranou, ne-li zpět. A to ta Ultima 7 zrovna na tom soubojově nebyla úplně ideální, přes to - systém rozhovorů odkrývající střípky detektivního příběhu a spád v příběhu a nakonec neskutečná atmosféra, která vtáhla tak, že měl člověk pocit, že tam žije, dosud to u mě nic nepřekonalo. Dark Sun naopak soubojově vynikal a navíc rozhovory nabízely odpovědi, kdy měl člověk fakt pocit, že ten děj ovlivňuje a spousta věcí se tam děla pak různě. U žádné pozdější PC RPG jsem takový dojem neměl. Vsázelo se spíše pak na efekty, možnosti se donekonečna vykecávat o ničem...
@AlieN (14.09.2018 14:37): To mám uplně nejradši na hrách, když se prokoušeš k tomu, aby ses nakonec stal šéfem nějaké frakce, sídla s poddanými nebo podobně, všichni ti říkají pane, generále, vůdče, vyvolený nebo jak a pak stejně všechno pro nějakou stavbu nebo vývoj zas grinduješ a sháníš jen ty.

Jsou to takové přímé simulace koně Boxera a klisny Lupiny.
@Richmond (14.09.2018 17:32): Mám to stejně, já si nepotřebuji vykládat s počítačem, na socializaci mám rodinu a kamarády. V RPG si rád přečtu příběh a rád si zabojuji, mám rád tahové strategie a tahové souboje v RPG v kombinaci s nějakými puzzly a zajímavým příběhem, to je to pravé ořechové. Hrát si na to, že si povídám s nějakým umělým xichtem a hrát si na to, že mi nějak jakože reálně odpovídá....ne, do tohoto jsem se vžít nikdy nedokázal. Proto mi vyhovují buď ty staré RPG, kde příběh se odvíjel třeba jen v nápisech na zdecha nebo ty jRPG, kde je příběh vyprávěn postavami a ony si povídají mezi sebou, ne se mnou.
@Jab (14.09.2018 14:06): Zkus zase nepodsouvat. Fallout nebyl Diablovka, to jsem nikde netvrdil, byl na tahy a jednička mě bavila, dohrál jsem. Infinity hry jsem popsal jako Diablo s pauzou, to je pravda a asi bych na tom tvrzení nic neměnil.
@Richmond (14.09.2018 17:32): Jedny z nejlepších dračáků, které jsem hrál, obsahovaly z většiny reakce na svět okolo a méně bitev. Hrál jsem tak třebas za orčího vojenského velitele, který většinu času plánoval sám a s dalšími, vyjednával, vtíral se nobilitě atp. PJ, s nimiž hraješ, potřebují pořádnou dávku fantazie navíc. ;)
@orromis (14.09.2018 13:33): Od té doby, co do rpg byl vsazen ten sociální rozměr, mě to přestalo bavit! :) Si nedovedu představit jít hrát takovej dračák, navíc třeba ještě kdyby PJ řekl, že to bude tentokrát s minimem soubojů a hlavně to bude o talkativnosti! Fuj! :)

ad jRPG: Osobně uznávám a ctím ty na SNESu (případně předtím na NESu). Jednak kvůli grafice a pak tam to je prostě ještě je takové ...ehm..normální :) Veškeré mé pokusy o jRPG na psx např. ztroskotaly (FF7, Legend of Dragoon...).). Ale jako naprosto chápu, proč některým tenhle styl učaroval.
@orromis (14.09.2018 14:34): Ano, ale to plodí právě ta jinak výrazná socializace zbytku populace :).

Jsou dobré, ale v mezích dostupného HW ne až tak realizovatelné. Dark Souls a Zelda jsou skvělé, a zábavné, hry start finiš. Nicméně akční jRPG jako Secret of Mana jsou podle mě horší, právě ta taktická část klasických jRPG (a rostoucí schopnosti i zábava) je podle mě výborná, a ti, kdo tomuto systému propadnou, jsou už pak velcí fanoušci. Ale určitě je třeba chápat i historický kontext vzniku hry, a s tím k tomu přistupovat.

@AlieN (14.09.2018 14:37): Je to vše o správném nastavení mysli. Určitě je ale lepší si užít polovinu vzniklých RPG (tedy jRPG), než si ji neužít. Akceptuj tuto mechaniku, a ty hry ti to odmění na kvalitním zážitku.
@AlieN (14.09.2018 14:37): "No, ještě že pravý žánr RPG se naopak vyvíjí směrem od toho grindu co nejdál, takže se v nich už zlepšovat statistiky souboji často ani vůbec nedají, bo za ně skoro žádné xp nejsou :)"

Super past by byla, kdyby tam ty expy naskakovaly, ale nic by za ně nebylo. :D