Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Mě třeba u čtení komentáře nejvíc baví si číst jen o pocitech ze hry. Nepotřebuji žádný detailní popis mechanik, příběhu a tak. Prostě co hráč zažívá při samotném hraní, to mě asi dokáže i nejvíc nalákat. Na ostatní mi stačí 3 minuty z gameplaye :)
@H34D (05.03.2024 13:01): jakých 60fps, já už jedu máslově hladkých 100fps s G-synchem! i když teda ten komp co jsem od tebe kupoval je docela dýchavičný a někdy dost nestíhá. u Snowrunnera se občas propadám až někde k těm 60fps a to už je dneska skoro nehratelný, mám z toho tiky v pravym voku... 

@Artran (05.03.2024 13:52): dobrý je za tři a to je průměr, takže 75%. a to není vůbec špatný, díky! je teda fakt, že komentáře, co jsem napsal omylem (nebo jsem je od někoho zkopíroval - ÚDAJNĚ, nic nebylo prokázáno) dostanou úplný nesmysl (Skyrim, HROT) a naopak naprosté majstrštyky, co píšu dva dny, nikoho nezajímají...
@Všivák (05.03.2024 20:16): však ano, zajisté :-)
ale řešíme teď čtení komentářů, pokud si hru nehrál. Pokud jo, tak je to zas o něčem jiném.
A tím detailem myslím třeba něco v tom smyslu, že někdo (třeba i já) řeší do detailu soubojový systém a jeho nedokonalost v ovládání, popis tlačítek, které se k tomu užívají atd.. jen příklad. Pokud jako čtenář ani pořádně nevím, co je hra zač, je pro mě těžké zajímat se o takovou věc. Ale nemám to ještě sám úplně podchycené
@Dan9K (05.03.2024 19:39): Mně přijde čtení komentářů ke hrám, které jsem nehrál, docela fajn - právě když je to dobrý komentář, tak mě třeba na tu hru dokáže nalákat. Samozřejmě se pak ale ještě podívám na gameplay videa a tak podobně...
@rikuhahl (05.03.2024 16:06): pořád si říkám, že to ohnu přes koleno a budu číst komenty her, co jsem nehrál, a vždycky mě to rychle přejde. Mám problém u dvou věcí, když tam někdo zabředne do vyprávění příběhu (to ostatně nesnáším vždycky) nebo zabředne do nějakého detailu gameplaye, který člověku, co to nehrál, nic neřekne.

Poslední dobou si občas čtu svoje komentáře pohledem jakoby člověka, co to nehrál a docházím k různým výsledkům spokojenosti. Mám obecně pocit, že pokud je to víc pro ty, co to nehráli, tak mam v průměru víc plusek :)
Nevím jak vy, ale já každý komentář, co čtu hodnotím a to v drtivé většině pluskem, i když třeba s obsahem nesouhlasím, ale dává to hlavu a patu. Osoba pisatele u toho nehraje žádnou roli, respektive i uživateli s kterym úplně nekamarádím dám plusko úplně v pohodě a rád. Spíš mám problém, že tak z 90% čtu komentáře ke hrám, co znám, hrál jsem je, nebo je prostě z nějakýho důvodu sleduju. Takže když někdo píše pořád mimo moje zájmový hry, tak se jen tak “nepotkáme”.
@Jab (04.03.2024 23:55): Bylo by fajn mít alespoň možnost seřadit komentáře dle kontroverznosti, to by byla maličkost přitom. Tím by se uživatel snadno dostal k něčemu pikantnímu, namísto aby se musel přehrabovat bezmála reklamními texty. Umlčovači typu „nooo, you're so ignoraaant“ by se také snadno dostali ke svému matroši, ale zároveň by jim to nedalo moc ty kritičtější komenty kompletně upozaďovat i pro ty, které zajímají.
@H34D (05.03.2024 13:01): jsi v menšině, ale třeba já s Tebou naprosto souhlasím. Přidat hru klidně i úplně bez popisku nebo popisek jednou větou, aby byl jasný třeba aspoň žánr.

Sám jsem chtěl kolikrát přidat profil, ale buď mi to někdo hodil na hlavu, že jeden odstavec nestačí a nebo se mi do toho upřímně nechtělo..

Taky si myslím, že by bylo fajn přidat nějaké hlasování třeba pro podporovatelé, o jaké nápady by byl zájem. Jednak by o tom třeba nerozhodovala jen jeden člověk, kdyby ten nápad získal podporu u více uživatelů a jednak by to podle mě i docela motivovalo k tomu podporovat. Jako hvězdička u jména je fajn, ale možnost podílet se na obsahu. Na nových fíčurách, je podle mě super.

Kor když se tady pořád mluví o té komunitě..
@H34D (05.03.2024 13:01): Podívej se na jeho poslední komentáře. Vždyť také nemá tolik plusů. Dokonce bych řekl, že jich máš v průměru za poslední období více.

Garret jinak píše dobré komentáře, ten si ty pluska přece zaslouží.

Je ale pravda, že v seznamu komentářů u dané hry úplně neplatí, že kvalitněji napsané komentáře mají nutně více plusů, než ty o něco hůře napsané (což neznamená nutně špatně). Rozhoduje popularita komentujícího, ale třeba i doba, kdy komentář vznikl. Někdy i dobrý komentář může trochu zapadnout.
@Gordon (04.03.2024 22:53): Netuším proč se tu dělají rozdíly mezi remastery, a vydáními hry na různých konzolích. To jsou přece taky remastery.
Jedna diskuze na hru je jasná, nebude se drobit a tam se pozná hned z kontextu o čem konkrétně se baví pokud je to nějak podstatné, a na hodnocení a v komentáři je konkrétní verze a platforma vidět hned. Jednoduché a rychlé řešení.

Ale s tím jak dlouho, často, a vášnivě se to tu řeší je to celé taková úsměvná akademická diskuze o hovně.
@H34D (05.03.2024 06:31): Já myslím, že se trochu přeceňuješ stran své nejoblíbenosti. :) DH je v tomhle fajn. Mám spoustu plusek i od lidí, s kterými se jinak v diskuzi neshodnu. A naopak v pořadí plusek mně daných je první "sigil kamarád" až asi na třicátém místě.
@H34D (05.03.2024 06:31): ale prosimtě, vždyť seš neoblíbenej odjakživa a přitom tvůj průměr pro jeden koment je 19,28 za celou dobu, což je číslo, který jsem překonal všehovšudy jen loni! A jsi 10. celkově, co se týče plusek ke komentům z celý databáze :-)
@Jab (04.03.2024 23:55): to jsem navrhoval jako jednu z věcí v rámci motivace pro patróny, že by se sice mínuska ukazovala, ale nepočítala :-) byl jsem umlčen :-)


jinak si to chce hlídat taky formu průměrného celkového skóre komentů v jednotlivých sezónách. Na mně je vidět, že už stárnu a trenér mě nepouští k tolika zápasům (počet komentů v daném roce v závorce), ale je vidět, že zkušenosti postupně přecijen vzrůstají a přestávám mít takové výkyvy ve výkonech :-) (ale potěšilo mě, že nemám "hluchý" rok, že bych byl celou sezónu zraněnej :-) )

2008: +12,66 (3)
2009: +15,66 (3)
2010: +6,5 (2)
2011: +9,53 (19)
2012: +11,57 (21)
2013: +12,13 (23)
2014: +12,55 (18)
2015: +11,3 (10)
2016: +7,66 (6)
2017: +13,25 (4)
2018: +16,66 (12)
2019: +17,19 (21)
2020: +17,66 (21)
2021: +15,5 (14)
2022: +17,75 (8)
2023: +19,86 (7)
2024*: +24 (1) 
@rikuhahl (04.03.2024 23:20): Díky. Vše je to o tom nemít vlastní názor a psát to, co lidi chtějí slyšet. Jsem takový Imagine Dragons DH. :) 

@Kunick (04.03.2024 23:43): Občas to nabobtná, když mám hodně poznámek. Ale třeba ten k SWTOR je snad nejdelší a imho je dobrý, páč detailně hodnotí classy. 

@Dan9K (04.03.2024 23:45): Spíše bych zrušil to, aby se mínuska odečítala od plusek. Fajn kontroverzní komenty jsou tím občas zbytečně zabité a jdou dolů mimo ty zobrazované na profilu hry.
pche, a já jsem rád, že jich mám pět nad třicet :-)

ale chybí achievement, který by oceňoval koment 50+. Už není v tomto ohledu čeho dosáhnout :-)
@Jab (04.03.2024 23:19):  Och, já jsem čtivec, ale takové slohy? To raději otevřu knihu ;)

Ne nadarmo se říká, že kreativita je podpořena omezeními, ten komentář to potvrzuje.

Což mě napadá, potřebujeme uživatele, který bude jRPG komentovat pomocí haiku (nebo jiného striktně formalizovaného formátu, ale nejsem znalec)
Juchů! Mám pátý 50+ koment! :) Cyberpunk tam před chvílí vylezl. :)
@Eru (04.03.2024 21:24): Wow, tak to zní jako docela hloupý argument, ne? Jakože u většiny témat spojených s danou hrou se dá řídit podle toho, zda se lidi baví o původní hře nebo o remasteru. A pokud ne, pokud se třeba baví o příběhu, nějaké knižní, či filmové předloze nebo adaptaci, tak je to jediný důvod, proč zamítnout přidání celého profilu? No, ze všech možných vysvětlení mi tohle přijde snad nejhloupější. :)

A vůbec, mobygames mají zajímavou politiku v tomto - aby databáze obsáhla vše, je možné tam přidávat hry i bez popisku. V tomto duchu by na DH mohla být hra bez popisku demonstrativně odměněna 0 body, ale stále by mohlo být možné ji přidat, čímž by umožnila uživatelům ji hodnotit, komentovat a časem (někým jiným) popisek přidat.

Ale je mi jasné, že s tímto názorem jsem v menšině.
@Fritol (04.03.2024 18:05): Malá komunita sice ano, ale nevyřeší to "přirozený výběr" tím, že prostě komunita přidá ty remastery, o které má zájem? Spíš jde o to, zda a proč to omezovat ze strany adminů...
A nebylo by nejobjektivnějším měřítkem prostě to, že remaster vyjde jako samostatná nová hra? Protože to pak akorát míchá hodnocení. Když si vezmu třeba Commandos 2 a jeho remaster, původní hře bych udělil 95%, remasteru tak 20%. A bylo by fajn na první dobrou poznat, co hráči hrali, komentující a hodnotí..
@Feidias (04.03.2024 17:14): Na to, aby tady hry měly rozdělené profily kvůli každé malé změně v nové edici je DH příliš malá komunita. Lidi budou ofc argumentovat nějakými populárními hrami typu HL nebo Witcher, kde by se hodnocení nasbirala bez problemu, ale na druhé straně tu jsou pak různé indie hry nebo japonská tvorba a tam hodnocení nenasbírá ani jeden profil, natož dva nebo tři. Dvojí metr by pak nedělal dobrotu už vůbec.

Každopádně ja jen napsal jak to fungovalo když jsem do toho ještě mohl před lety mluvit, teď nejsem člen týmu, tak to rozhodnutí není na mě.
@Fritol (03.03.2024 12:29): nojo, ale zrovna ten DF remaster jede na KEX enginu. Já tomu technicky úplně nerozumím, ale představuji si to tak, že naimporuji a upraví původní data do nového enginu. Chápu, mezi remakem a remasterem je rozdíl, ale na novém enginu to v podstatě jede.

Obecně by se mi líbilo kdyby každý remaster měl svůj profil jenže nevím jestli je tu až tolik aktivních uživatelů aby je to zajímalo.
Já jsem měl zas za to, že v poslední newsce o DH update, nebo možná v komentářích, bylo uvedeno, že největší roli hraje "nový obsah". Na základě toho byly třeba přidány Quake 1 a 2 remastery. Je to pořád trošku sporné, za mě by bylo jednodušší přidávat vše, co je samostatný release. A chápu tedy správně, že hlasování všech DH uživatelů není ten způsob, jakým by to DH tým chtěl řešit? Dokáže se někdo vyjádřit k tomu Star Wars Dark Forces Remaster, zda to bude schváleno? Tam je zajímavá otázka "nového obsahu", protože má jeden level navíc z pre-release verze hry. Teoreticky to tedy není nový obsah, když vznikl už v roce 1995, ale prakticky se v původní plnohodnotné verze hry nenacházel. Je to něco, jakoby do Half-Lifu někdo přidal HL: Uplink (tedy demo, které sice existovalo v roce 1998, ale nebylo součástí release plné verze hry)... Názory?
@Garret (03.03.2024 12:12): Anniversary není remaster, ale plnohodnotný remake. Nový engine hraje nejdůležitější roli v rozhodování se, co bude mít nový profil. Nebo minimálně to platilo když jsem byl v týmu.

Další důležitá věc je multiplayer. Pokud se nepletu, tak původní verze pro Xbox neobsahuje online multiplayer, což Anniversary napravovalo.
S tím, jak přibývají remastery starých her mě napadlo obnovit myšlenku ujasnění pravidel ohledně vytváření profilů pro remastery. Což takhle udělat anketu, v kterých by mohli všichni hlasovat. Byly by jen 2 možnosti: a) ponechat současný stav b) přidávat všechny remastery. Přijde mi to jednoduché a prostá většina by zvítězila.