Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Zajímavá diskuze. :D Snad nebudu vypadat jak magor, ale zkusím to. Osobně si sny nepamatuju, takže je možný, že se mi občas tu a tam zdálo o tom jak mám doma Triss.
Ovšem co je můj případ, tak v době kdy jsem chodil ještě do školy a dělal brigády na stavbách, tak mě to občas tak brutálně nudilo a neutíkalo, že jsem si v hlavě hrál takovou vlastní strategickou hru. Já jsem byl dominantní rasa a jedu tažení proti méně cenným rasám (například když jsem boural zdi, beton atd tak to byli domovy oných ras). Nejvíc mě k tomu asi trknul Mass Effect pač jsem se cejtil jak Reaper co čistí galaxii. :D
Sny o hrách jo? :)
No dlouhý léta jsme s kamarádem v neděli chodily na procházku kolem řeky probrat co nového. A po cestě bývala benzínka kde jsme kupovali pití atd. 
A někdy v době kdy Vávra oznámil KCD se mi zdálo ze jdem do ty benzínky na záchod. U dveří toho hajzlu sedel na židli Vávra a dělal hajzldedka. Povídal ze na malou za pět korun a ze kabinka je za 20 korun protože v ni je Kingdom Come. Tak sem dal dvacku a když sem vlezl do kabinky byl jsem tam, přímo ve hře a z dálky sem slyšel mrmlat Vávru ať jdu jen po cestě a nelezu moc do poli a lesa, ze to není ještě dodelany. Jo byl jsem první kdo hrál KCD :)
@Samariel (29.09.2021 15:57): Dobrá otázka. Docela často se mi to stávalo, když jsem pařil "závodně", to se pořád prolínal Warcraft s realitou a byly z toho vtipné výsledky (např. "jdu do školy, procházím kolem hnědého paneláku, ale tam si musím dát pozor, protože tam mi často chcípá arcimág, takže než dojdu do školy, musím koupit paladina na heal" apod.)

@AiMLEzZz (29.09.2021 18:18): Dobrá otázka. První jsem zažil střelbu v PC hrách a viděl ve filmech a o to víc mě překvapilo, jak je v reálu těžké něco trefit.

@SilentWolf (29.09.2021 18:37): Dobrá odpověď.
@SilentWolf (29.09.2021 18:37): Čekal jsem, kdo ho zmíní :). Dneska holt už postelové scény nikoho ze židle nezvednou, pokud člověku není jedenáct. Na druhou stranu, jsou hry, které ho dělají vkusně, případně ho (což beru jako pozitivum) nechají "mezi řádky", třeba Witcher, alespoň z toho, co jsem hrál. Naopak takový sex v původním Dragon Age moc dobře nezestárnul :). Naštěstí se ale omezuje na cutscény. Kdykoliv se někdo pokusil o jeho "simulaci", tak to byl donebevolající cringe :D.
Když už jsme u té realističnosti, máte nějakou činnost, kterou děláte v reálném životě, a pak ji vidíte ve hře a trápí / překvapivě vás netrápí její zpracování? :)
Zdají se Vám sny o videohrách? 

Mně se dnes zdálo, že jsem hrál Mafiu slepenou s (nevím proč!) Quake 3 Arenou.
@H34D (28.09.2021 07:29): jasne ze nemyslim uprostred jako stary Doom ale taky ne to co Black Mesa a brokovnice- tam je to proste cele moc vpravo a pod spatnym uhlem, stacilo to cele o kousek posunout doleva smerek k prostredu a uhel zbrane natocit vic rovne... asi tak jako to ma Crysis 2 v odkaze? Jako fakt pokud se divam na monitor do prostred mam pocit ze ruce mam natahle nekde hodne vpravo a ne operkou zaprednou rameno v Black mese.

...a nebo ma potom Freeman rameno siroke metr? a miri kdesi hodne vlevo?
@Bravewolf (27.09.2021 23:42): Tak střílet od boku, to fakt nevím. :D To by nemusela být vidět zbraň na obrazovce vůbec. Nemluvě o tom, že takhle netrefíš ani stodolu.

Ve zkratce je rozdíl v držení pistole a samopalu. Myslím, že spousta lidí už vidělo v postoji vojáka s puškou, máš opěrku opřenou v pravé paži (jako pravák), nakročenou nedominantní nohu (pro praváka levou), pravou tváří se dotýkáš zbraně, abys pravým okem koukal skrz mířidla/hledí (ale můžeš mít obě oči otevřené). Ve výsledku nemáš zbraň uprostřed, skutečně ji máš na pravé straně.

U pistole existují dva způsoby, jeden spočívá v tom, že stojíš tzv. do písmena A, tedy jako rovnoramenný trojúhelník, pistol máš uprostřed a vždy obě oči otevřené. Takže mířidla vidíš zdvojeně, protože máš zaostřeno na terč, ale zvykneš si. Druhý způsob je být trochu natočen bokem s nakročenou nedominantní nohou vpřed a mít tedy pistol opět spíše na pravé straně a mířit jedním (pravým) okem.

Ve výsledku vyobrazení držení zbraně ve hrách není tak nesmyslné, jen je trošku přehnané, asi aby vynikly detaily zbraně.
@Kunick (28.09.2021 00:00): a ty to teda poznas z tech her? Jde spis o to ze nedokazu se vzit do hry a vnimat vse tak jak je mineno, vidim to jinak nez jini a pak zacinam zkoumat a zkouset, i kdyby to byla strelba od boku, stejne budu delat max. proto abych zbran videl co nejvic to vyhovuje me
Střízlivě zváženo, vystřílel jsem za život nábojnic, že bych v nich byl po kolena, ale řešit jestli je ve hře zbraň jinak než v reálu by mě nenapadlo :-) Prostě jsem se to vůbec neřešil a pár stříleček jsem už prošel. Musím se zamyslet, jestli něco nedělám špatně. Koukal jsem na nějaké screeny, zbraň sice někde je, zajímám se ale jen kam střílím.
@H34D (27.09.2021 21:43): to ne no, nicmene sem zjistil ze je to trochu jak rika Gordon, je to mysleno jako strelba od boku a ja tim abych co nejvic zintentivnil pocit ze strelby tak se snazim byt z pohledu me nejvic jakoby za tou zbrani az zjistim ze se divam do praveho spodniho roku monitoru a jeste ho mam nahly pravou stranou bliz ke me... to sice fakt vic vnimas tu zbran ale deformuje to okoli a tak to bohuzel nebylo zamysleno, nicmene ten uhel drzeni neni spravny v Black mese, spravny je jak to ma Crysis2... na to nemusim drzet zbran staci si neco vzit do ruky,kus dreva a mirit predeme do dalky na cil a rozhodne nemam zbran v takovem uhlu

akorat me to jeste vic dalo brouka do hlavy--- jestli je lepsi 32 palec ktery ti da vetsi zbran a nebo 34 palec ktery ti da zas vic mista ve vyhledu do stran, takze se muzu divat do monitoru primo u zbrane bez ohledu na to jestli tim neomezuju ve vyhledu okoli
@Bravewolf (27.09.2021 17:55): Já střílečky nepařim, ale když jsi to zmínil, tak jo, asi by mě to taky trochu iritovalo... to je jako bych měl řídit formuli místo normálního pohledu z kokpitu z pozice pilota nějak takhle šejdrem uplně mimo, to by taky nebylo to pravý vořechový odkaz
@MCZ (27.09.2021 17:09): jasne behem strelby taky, ale snazim se co nejvic vzit do role strelce a mit pocit ze zbran drzim v rukach, tohle ovsem prekazi. Srovnej treba Half-Life vs Black mesa, Half ma samopal uprostred obrazovky, Black Mesa v pravem kraji monitoru. Proc takovy downgrade ve vnimani reality a imersivity? Prece nedrzis v realu zbran s natazenyma rukama kdesi v pravo od tela
Nechapu proc vetsina FPS her ma drzeni zbrane kdesi napravo monitoru? Prece to ma simulovat realne drzeni z vlastniho pohledu, jsem tak nucen se divat na pravou cast monitoru, a stred je tak kdesi vlevo, je to dost otravne.... da se to nejaky vyresit aby se ta zbran a ruce posunuly skrz nejaky program vice do stredu monitoru?