Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lucius II

Lucius II: The Prophecy

13.02.2015
56
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příhodné datum vydání si zvolili vydavatelé hry, v níž se znovu ocitnete v kůži ďábelského chlapce jménem Lucius v druhém díle hororové adventury. Hra navazuje na předchozí díl a odehrává se v otevřeném světě.

Lucius byl po incidentu v Danteho panství převezen do nemocnice Svatého Benedikta na psychiatrické oddělení. Cesty bezbožných však nejsou vždy snadné, proto se Lucifer rozhodl uštědřit chlapci malou výzvu a odebral mu jeho nadpřirozené schopnosti. Lucius je nucen své schopnosti znovu objevit a zasloužit si Luciferovu přízeň.

Váš úkol je velmi podobný tomu z předchozího dílu, tedy vytvoření chaosu způsobem vám, tedy Luciovi, vlastním. Ve hře se vyskytuje okolo 100 vašich možných obětí a je jen na vás, které si vyberete jako první. Opět budete připravovat důmyslné a originální pastičky pomocí různého vybavení a předmětů tak, aby vraždy vypadaly jako pouhé nehody a podezření nepadlo na vás. Hra Luciovi dovolí také volný pohyb v ulicích městečka Ludlow. Postupně si budete odemykat vaše nové schopnosti, čímž si vytvoříte vlastního unikátního zplozence pekel.

Ve hře můžete nacházet různé odkazy na slavné hororové filmy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Lucius je zpátky a tentokrát daleko lepší.
Příběh navazuje tam, kde první díl skončil. Celá rodina je mrtvá a Lucius se dostává na psychiatrické oddělení. Jeho schopnosti zmizeli a k žádným dalším úmrtím už nedošlo. Vypadá to, jako kdyby tím mělo všechno skončit, ale opak je pravdou, tady to celé začíná.
První díl byla celkem zajímavý počin, ale měl své mouchy. Za největší bych asi zmínil jistou linearitu, která vám předem vytyčila cíle, na vás pak bylo vše do puntíku splnit. Tím připravila hráče při plnění misí o jakoukoliv kreativitu. To u druhého dílu ale neplatí.

K dispozici vždy dostanete mapu, na které se můžete volně pohybovat, úkoly které je třeba splnit a řadu potenciálních obětí. To je víceméně vše. Hra vás do ničeho nenutí a je jenom na vás, k jakému postupu se uvolíte, koho zabijete a jakým způsobem.
Na začátku vám sice párkrát hra poradí co udělat, ale nespoléhejte se, že to tak bude pořád. Možností jak dosáhnout svého je tu víc než dost. Můžete připravovat pasti, ovládat druhé lidi a někdy vám pomůže náhoda, je na vás, aby jste je objevili. Jeden z mých oblíbených momentů byl ten, když se jedna ze zdravotních sester při pohledu na smrt své kolegyně zbláznila a vyskočila z okna.

Menší proměnou prošly i vaše schopnosti. Tentokrát je nebudete dostávat za postup hrou, ale za získané zkušenosti. Ty budou překvapivě za co jiného než zabíjení (takže nenechávat nikoho naživu). Máte tu tři stromy dovedností a jsou to telekineze, pyrokineze a ovládání mysli. Jejich výběr je čistě na vás a k dohrání hry nutné nejsou, získáte však s nimi daleko více možností.

Během vašeho řádění navštívíte jak je už podle začátku jasné nemocnici, městečko Ludlow a jeho přilehlé okolí. Přitom každá oblast nabízí různé způsoby jak se na okolních lidech vyřádit. Menším záporem je délka. Je tu něco kolem desíti map a i když se na nich můžete do syta vyblbnout tak není problém hru dohrát za jedno odpoledne. Naštěstí se ale nabízí znovu hratelnost při zkoušení a hledání nových způsobů likvidace.
Samotný příběh pak není kdoví jak složitý, ale ani silný. Převážně tu jde o to zabíjení.

S hrou jsem spokojen a můžu říct, že něco takového jsem si představoval, už když byl oznámen první díl. Tentokrát se hra podle mého podařila.

Pro: Volnost, možnosti

Proti: Délka

+16
  • PC 75
Těžko říct, kde se v člověku bere ta skrytá zvrácenost, ale tohle mě stejně jako předchozí díl podivuhodně bavilo. Dítě, které sofistikovaně vraždí všechny dospělé okolo sebe, je opět tady.

Narozdíl od předchozího dílu, kde bylo několik málo postav a scénář jejich smrti předem jasně daný, v tomto případě se hráč může doslova vyřádit v širokých možnostech vlastního rozhodování. Až na některé body hlavní dějové linie (které se prakticky obejít nedají) si můžete vybrat, zda-li, koho a jakým způsobem zabijete.

Sice tu už nejsou velkolepé cut scény, ve kterých jsou vraždy zachyceny důmyslnou kamerou s blízkým detailem na preciznost a originalitu útoku, na druhou stranu, v tomto případě je toto vykoupeno volností a vlastním rozhodováním hráče. Je libo zabít sekuriťáka? Sestřičku? Doktora nebo toho nervózního podivína, který má tendenci vás zpacifikovat když vidí, že držíte v dětských ručkách kanistr s hořlavinou?

Klučina má širokou škálu možností a nástrojů, jak ostatní sprovodit ze světa. Můžete zapalovat a vrhat různé hořlavé materiály, přimět ostatní aby skočili do výtahové šachty, můžete otrávit jídlo či nápoje, které naservírujete svým protivníkům nebo jednoduše naklást širokou škálu pastí. Jako lahůdku lze zmínit různé pracovní nástroje jako kotoučová pila, nastřelovač, motorová pila apod. Je toho opravdu hodně a to jsem nezmínil skilování vlastností, jako je ovládání mysli ostatních, zapalování předmětů, telekineze a další velmi pěkné psychické hračky.

Po dobu hraní jsem narazil na pár úsměvných momentů. Jen tak si procházíte nemocniční oddělení a přistihnete na záchodech dva gaye v akci. Objeví se jakási hláška, že toto by neměly vidět děti a následně je jen na vás, jakým způsobem se rozhodnete (ne)zasáhnout. Jinde procházíte čekárnou hledajíc vhodné cíle k útoku, když potkáte pedofila, který říká na vaši adresu docela divné věci s tím, jestli nechcete něco, že jste hezký a že on by, pokud budete chtít... v takových momentech hráč volí zvláště sofistikované metody jako redukovat počet lidí ve vašem okolí.

Pár věcí, které lze hře vytknout - zabugovanost, špatná fyzika, ne úplně vždy pochopitelný příběh, kdy vlastně netušíte, co a proč máte udělat. Někteří recenzenti hru odsuzují jako jednotvárnou blbost, kde až na pár předem daných možností nejde nic dělat. Za sebe můžu říct, že jsem si hru užíval a vraždit dospělé dítětem byla docela zábava. Některé momenty se sice opakovaly, ale o to spíš člověk měl tendenci zkoušet nové a nové způsoby jak ostatní zabít. 65 Steam achievementů hráče motivuje v experimentování i tehdy, pokud jste hru dohráli.

Lucius II není žádná velkolepá hra, za sebe jsem se však skutečně bavil a herní čas plynul, že to člověk nestačil vnímat. Nenáročná, relativně odpočinková hra inspirovaná několika příběhy s tématikou dítěte, které ztvárňuje syna samotného ďábla. Pro mě příjemný a odpočinkový zážitek.
+14
  • PC 65
Už je to přes 5 let co jsem hrála jedničku a letos konečně došlo i na dvojku. A ve výsledku musím říct, že mě pokračování bavilo o něco víc. Příběh je sice pravda horší a úplně odešla jakákoliv ucelenost, ale zase se zlepšila hratelnost a likvidovat lidi na tisíc způsobů je prostě sranda (teda, pardon, já jsem vlastně byla jen nevinný, hodný, přihlížející malý chlapeček, kolem kterého se úplně čistě náhodou děly nešťastné nehody), i když prakticky pořád děláte dokola to samé. Ale kdo by se nesmál takovému škaredém pádu po uklouznutí do výtahové šachty či úmrtí po zásahu fialovým dildem do prdele? Měla bych si někdy dát i třetí díl.

Pro: lepší hratelnost, větší variabilita

Proti: repetetivnost

+13
  • PC 70
Lucius 2 navazuje tam, kde první díl skončil. Děj se tentokrát přesouvá do nemocnice a jiných poměrně zajímavých lokací. Přináší s sebou větší volnost, různorodější lokace, více možností a i zajímavější, Biblí inspirovaný, příběh o apokalypse. Přesto ale na něm je něco zvláštního, díky čemuž jsem se u něj nebavil tak dobře jako u jedničky a nedokážu říct co. Možná větší příběhová ucelenost? Možná zbytečně moc epické rozměry, které přerostly spíše v imitaci Hitmana na steroidech? Nevím, ale nemůžu říct, že bych se u pokračování nebavil, ba naopak, zvláště pak v druhé části hry, kdy se hráč přesune do jiných lokací. To pak hnedka nabírá jiné grády, navíc vylepšování schopností tomu dodává ten pravý ďábelský náboj. Byť i zde je možná škoda, že těch schopností není více a že je člověk zas tak "často" (nejčastěji jsem používal ovládání mysli) je nepoužívá, jak bych si představoval, a spíše více intereaguje s prostředím, s nímž se pojí i další problém - umělá inteligence - někdy Vás vidí napříč zdmi, jindy jí tancujete před nosem s bombou a směle to ignoruje. A to ani nemluvím o technickém stavu hry - to, že mi klíče prolétly zdí do jiné místnosti, že postavy se groteskně svíjejí a že hra často zmateně ukazuje, co máte tedy dělat, bych ještě přehlédl, ale to, že jsem musel opakovat misi nebo běhat napříč úrovní, protože hra odkazovala k jisté osobě či místnosti, v níž mělo něco být, ale nebylo, nebo to nešlo otevřít, už bylo přece jenom moc. Naštěstí se to nevyskytovalo tak často a úrovně nejsou tak dlouhé, ale i přesto je to nešvar, který by bylo vhodné pro příště odstranit. Jinak mohu hru doporučit, na odreagování je jako dělaná.

Pro: Lepší lokace, příběh, schopnosti, délka hry, větší volnost, možnosti ve hře

Proti: Umělá inteligence, bugy, menší celistvost příběhu, nepřehledný tmavý inventář

+8
  • PC 65
Po tom, čo malý diabolský Lucius vyvraždil svojich opatrovateľov a zapálil svoj dom (prvý diel), je zavretý na psychiatrickom oddelení. Musí využiť naplno svoj intelekt, ovládnuť svoje schopnosti a naučiť sa narábať s nástrojmi, aby unikol na slobodu a všetkých v nemocnici a okolitých uliciach potrestal svojim hnevom za to, že sú.

Najľahší spôsob ako to učiniť je poškodiť elektrické vedenie a obeť naň vlákať, alebo nechať explodovať kanister s benzínom (alebo hocičím iným čo exploduje v teple). Avšak benzín a prístupné káble nie sú po ruke vždy a preto využiť musí omnoho sofistikovanejšie metódy. Rozliať olej pri otvorenej výťahovej šachte alebo pri roxoroch trčiacich zo steny, prepísať liečebné diagnózy pacientom a nechať nech ich zabijú sestričky samé nesprávnymi liekmi, naliať niekomu kyselinu do hrnčeka s kávou, plynové fľaše použiť ako delo, vyrobiť si vzduchový kanón s drevenými hrotmi, ovládnuť mysle ľudí a vojsť s nimi do ohňa alebo ich donútiť, aby sa posekali motorovými pílami, sekerami alebo kosami, alebo jednoducho využiť hydrant, klincovačku alebo cirkulárku.

Bohužiaľ, to sú jediné plusy hry. Príbeh je hlboko v pozadí, nevtiahlo ma to do deja, celé sa to strašne vlečie najmä vďaka nepohodlnému ovládaniu. Nápad zaujímavý, potenciál nevyužitý.
+7