Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Belladonna

27.02.2015
61
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hráč se ujme role mrtvé dívky, která byla oživena šíleným vědcem, doktorem Wolframem von Trauerschlossem. Doktor tomuto výzkumu zasvětil celý život i duševní zdraví po smrti svého jediného dítěte. Dívka se probouzí v opuštěné laboratoři. Na vlastní pěst musí vyzkoumat záhadu ohledně své smrti a znovuzrození.

Belladonna je gotická point & click adventura s hororovým nádechem, pojednávající o životě a smrti, o rolích hrdinů a lotrů a o morálních hodnotách. Byla inspirována knihou Frankenstein od spisovatelky Mary Shelley, což mimo jiné dokazují i pasáže s dlouhými texty psané ve stejném stylu.


Poslední diskuzní příspěvek

Perfektná definícia pojmu je v Diablovom slovníku od A. Bierceho.

“BELLADONNA, n. In Italian a beautiful lady; in English a deadly poison. A striking example of the essential identity of the two tongues.”


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Belladonna je velmi krátká adventura, kterou dohrajete v rozmezí zhruba jedné hodiny (pokud se nezaseknete), což je strašně málo. Adventura navíc není obtížná takže hra rychle odsípá. Hra je z velké části, o tom hledat kusy papíru a odkrývat tragický příběh, který se na hradě odehrál a přitom zjistit, co jste zač. není to tedy tak o tom hledat předměty a řešit hádanky, což bylo pro mě docela zklamání. Inspirace Frankensteinem je pak zjevná. Příběh je na hře asi to nejzajímavější. Jinak mě hra zrovna nenadchla. Pokud však máte rádi dobrý příběh a smíříte se s krátkou herní dobo, tak hrou nepohrdnete.

Pro: Příběh

Proti: Krátké, hratelnost

+13
  • PC 80
Skutečně nevidím důvod, proč dávat této hříčce zbytečně nízké hodnocení. Zcela jistě se jedná o velmi krátkou jednohubku, ale také o velmi precizní gotický horror inspirovaný Frankensteinem.
Může vézt diskuzi o tom, co dělá z adventury dobrou adventuru, ale Belladona je především interaktivní román s adventurními prvky. Cílem hry není přinést potěšení z objevené cesty jak dál, ale spíše probudit zvědavost, napětí a provést hráče mrazivým příběhem.

V tomto duchu je i závěr hry. Končí to tam, kde by měl gotický horror skončit. Vše na víc je zcela zbytečné, protože už to nemá příběhový smysl. Zápletka byla vyřešena. Vše, co přijde po ní náleží pouze naší fantazii. A že já jí mám velmi divokou.

Pro: Příběh. Hratelnost je dobrá, ale nejedná se o logickou adventuru.

Proti: Mohl být více prozkoumán psychologický profil hratelné postavy.

+12