Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed

03.11.2015
15.03.2016
kompatibilní
57
51 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Slavná závodní série Need for Speed se vrací ke svým kořenům a začíná s čistým štítem. Nejnovější díl z roku 2015 proto nenese žádný podtitul a je pojmenován prostě Need for Speed. Závodní simulace se točí kolem nelegálních automobilových závodů a nabízí hráčům nahlédnutí do městské závodní komunity.

Závody se odehrávají v rozlehlém otevřeném světě, ve městě Ventura Bay, a více než kdy dřív je kladen důraz na vyprávění příběhu a postupnou cestu na samotný závodnický vrchol. Nezbytnou součástí se opět stává možnost libovolného upravování vozidel, a to jak po stránce vzhledu, tak i výkonu a jízdních vlastností. Aby hráč získal reputaci a mohl se stát opravdovou závodní legendou, musí kombinovat pět způsobů hraní označovaných jako Speed, Style, Build, Crew a Outlaw.

Need for Speed sestává z pěti prolínajících se příběhů, které jsou inspirovány skutečnými závodními ikonami. Hru, stejně jako předcházející část Need for Speed: Rivals, vytvořilo studio Ghost Games, tentokrát ve spolupráci s automobilovou tuningovou komunitou Speedhunters.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Čím víc jsem to hrál, tím míň mě to štvalo, až jsem si na to zvyknul a nakonec si to ježdění docela užil...

Need for Speed se tváří filmově a příběhově. Po vizuální stránce se mu to daří. Grafika je pěkná, navíc šikovně propojená s hranými scénami. Když se v garáži odehrává scéna s živými herci, v pozadí se může objevit vaše vytuněné auto - a to působí hodně dobře. Když ale odhlédneme od vizuálu, ona filmovost se začíná vytrácet. Příběh, dál-li se to tak nazvat, je složen jen z těch hraných scén v garáži či hospodě. Banda tydýtů si povídá o věcech, které nikoho nezajímají způsobem, který je nezáživný.

To třeba takové The Crew, byť příběh mělo taky dost mělký, mělo aspoň nějaký ten říz. Navíc v The Crew se příběh částečně odehrával za jízdy - tady jsou ale kecy a závodění dvě zcela oddělené složky.

Ale dost keců, hlavní je závodění. A musím říct, že v jádru není špatné. Řízení aut příjemně balancuje mezi arkádou a simulací a je poměrně realistické. Auta se chovají odlišně a i při vlastnoručním poladění to je hodně znát. Takže samotné ježdění je bezva. Co je ale horší je skladba závodů - na můj vkus moc driftu (hlavně otravný “driftovací vláček”) a málo klasických závodů. Taky obtížnost je taková zvláštní a neodhadnutelná. A mimochodem, ve hře by podle všeho měl být obsažen i drag. Za celou dobu hraní jsem na něj ale ani náznakem nenarazil. Nechápu to a je to škoda. Když to shrnu: pocit z ježdění je bezva, pocit ze závodění je slabší.

Tuning aut se tváří hodně realisticky, ale velkou legraci jsem si s ním neužil. Jen jsem měnil barvičky. Každopádně motor a řízení jde ladit hodně do detailů.

Co hru sráží nejvíc je ale všechno okolo. Po zapnutí jsem si připadal jak v jiném vesmíru - takhle divné ovládání jsem snad ještě neviděl. Iritující třeba je, že mapa nejde posouvat a ovládat myší. Pak mě napadla spásná myšlenka - gamepad! Tak jsem ho vytáhnul a najednou to všechno bylo překvapivě intuitivní. Ta hra je prostě dělaná pro gamepad a nedomyšlená pro klávesnici. A co je taky dost hrozné, je absence pauzy! Prostě to nejde zapauzovat.

Dlouho jsem si přál, aby přišel nový Need for Speed, který by byl důstojným nástupcem mého oblíbeného Undergroundu 2. Tenhle díl to ještě není…

Herní výzva 2017, kategorie 8. "Pokračování příště!"

Pro: V jádru bezva ježdění a závodění, realistický tuning

Proti: Nejde zapauzovat, ovládání, moc driftovacích disciplín, příběh, nenašel jsem drag

+17
  • PC 60
Přijde mi, že série jako jsou Need fo Speed, Call of Duty, Assassins Creed a ještě pár dalších, jsou kritizované už čistě z principu kvůli své recyklovanosti. Ale upřímně oživení by podle mě prospělo pouze třetí zmíněné sérii. Need for Speed má totiž u mě status arkádových závodů, přičemž je tu i druhá odnož, kde se pár dílů příklání více k simulátoru. Call of Duty je u mě zase charakteristické jako arkádová zběsilá střílečka. Nevím, ale vyhovuje mi, pokud tyto dvě série zůstanou takové, jaké jsou, protože přílis velký odklon by z nich už mohl dělat úplně jiné série.

U série Need for Speed mě zaráží ještě jedna věc. Spousta lidí říká, jak jsou starší díly o tolik lepší a jak jsou ty nové naprosto debilní, ale nikdy neřeknou v čem přesně. Jen taková samoúčelná kritika a to se mi nelíbí. A když čtu komentář pod sebou, kde jeden uživatel kritizuje tupou koridorovost u závodu, to si mám představit, co? To jako Undergroundy nebo první Hot Pursuity neměly? To až tenhle díl najednou takový nesmí být a starší mohly?

Upřímně. Need for Speed 2016 pro mě není nejlepší díl celé série a mám k němu řadu výtek, ale pokusím se vysvětlit proč to tak je a co konkrétně mi na hře vadí.

Začnu ale tím pozitivním. Úplně to nejlepší na celé hře je asi grafika. Ta je úchvatná už na nejnižší detaily. A na nejvyšší vypadala ještě o něco lépe. Je tu sice jeden režim vyhlazování hran, který ji celou rozmaže a někomu se to nemusí líbit, protože hra přijde o spoustu efektů, ale tenhle efekt rozhodně zapínat nemusíte.

Co je už však horší, jsou hardwarové nároky, které jdou spolu s technickým zpracováním. Já sice na své GTX 1060 neměl žádné problémy, ale majitelé slabších karet už budou muset trochu snižovat. Přesto hra však vypadá skvěle i na ty nízké detaily. Horší je tu ale jedna věc a to nestabilita, kde je lepší mít hru na SSD disku. Když jsem ji hrál poprvé a měl ji na normálním disku, tak se mi na řadě míst propadlo auto mapou a když mě to po dlouhém loadingu vrátilo na mapu, tak jsem zjistil, že čas běží dál. U časovek už bylo nemožné to dohnat. U závodů jsem ztrácel docela dost na soupeře. Nejlepší způsob byl zastavit a čekat, až se načte mapa. U závodní hry docela super, že musíte zastavit a čekat jako blbec. Tohle si nepohlídat je podle mě u AAA hry docela nezodpovědné. Rozhodně jsem totiž nebyl sám, kdo měl tento problém. A záleželo hlavně na to disku, protože snižování detailů a nic jiného nepomáhalo. Sestavu jsem měl GTX 1060 6 GB VRAM, core i5-4460 3,2 GHz, 8 GB RAM.

Nejdůležitější věc u závodní hry je asi jízdní model. Tady bych to popsal asi tak, že oproti Rivals a některým starším dílům je trochu těžkopádnější a ruční brzda je tu pomocník na rozdíl od Rivals nebo Hot Pursuit především jen v driftovacích soutěžích. Ale přesto auta zatáčí lépe a jsou ovladatelnější než v Most Wanted 2012 či v Run. Takže jízdní model mě výrazně neštval a dalo se to hrát.

Oproti Rivals mě i potěšilo, že poldové tu nejsou tak otravní. Navíc jejich auta jsou ze startu pronásledování výrazně pomalá, takže jim hned ujedete a na mapě při volné jízdě jich tu ani moc není a jsou spíše na pár předem určených místech. Rozhodně tu tedy neplatí, že tu potřebujete Bugatti Veyron, abyste odejli policejnímu traktoru, který ještě před chvíli oral pole, jako to bylo v Most Wanted 2012. Nevýhoda tu je jen ta, že někdy musíte plnit určité úkoly s poldy a vyhledávat je. Raz se mi stalo, že na těch určených místech jsem je nenašel a jezdil jsem jak debil hodinu, než jsem na nějakého narazil.

Vozový park je tu jinak slušný. U tuningu se tu dá taky vyhrát, i když mi to někdy přijde zvláštní, že vás hra nechá tunit Lamborghini Aventador a pak že se vás stejně drží nějaký mamlas v Nissanu. Ale nad tímhle nějak u závodních her nepřemýšlím a nepovažuju to jako minus.

Největší zápor vidím asi v tom natahování a to je taky hlavní důvod, proč mám tak nízké hodnocení. Přece jen mi to už ke konci přišlo stereotypní a hra byla o něco delší, než by pro mě bylo ideální. Sice je tu ta motivace v tom tuningu, ale to mi přišlo málo a pořád to nebylo tak dobře zpracované jako v nepřekonatelném NFS: Underground 2. Nevím, nějak už mi scházela motivace v poslední třetině hry. Možná mapa mohla být trochu pestřejší, nevím. Jinak pro ty, kterým to vadit nebude, tak je tu ještě Prestige mod. Ale ten je nepřiměřeně těžký. Když jsem v původní hře u driftu dojel na prvním místě s dvojnásobným skóre oproti druhému závodníkovi, tak tady to byla asi jedna třetina toho, co jste potřebovali na bronz. Jinými slovy, pokud jste jezdili v původní hře na prvním místě, tak v prestige to klidně mohlo znamenat, že jste poslední. Takže jsem se hned na to vykašlal, že to nemá cenu.

Další zápory vidím v nemožnosti pozastavit hru. Nepřeskočitelné animačky, když jsem to pak s odstupem času hrál podruhé a nechtěl je už sledovat. Nepřehledné menu a na začátku zjišťování, jak se hra vypíná. Jezdit dvě hodiny s tím, že to chcete vypnout a nevíte jak, je docela na pytel.

Závěrem bych napsal asi to, že Need for Speed 2016 není vyloženě špatnou hrou. Graficky je to povedné, jízdní model se dá, ale v poslední třetině už podle mě hra ztrácela dech a chyběla tam nějaká větší motivace a možná i mapa mohla být trochu pestřejší. Taky zamrzí trochu horší optimalizace a nedoladěnost v podobě některých nepříjemných bugů jako je např. propadávání se mapou. Vozový park není špatný a tuning na chvíi zabaví, i když Underground 2 to rozhodně není. Pokud máte rádi závodní arkády a nemáte odpor k sérii NFS už čistě z principu, tak byste hře šanci dát mohli. V opačném případě to nemá smysl. NFS 2016 není ten úplně nejlepší díl.

Pro: grafika, vozový park, nějaký ten tuning, poldové nejsou tak otravní

Proti: hře ke konci dochází dech a přichází stereotyp, optimalizace, nepříjemné bugy, nemožnost při jizdě pozastavit hru, nepřeskočitelné animačky, ze začátku nepřehledné menu

+15
  • PC 50
"...Slavná závodní série Need for Speed se vrací ke svým kořenům a začíná s čistým štítem..."
NFS 2015 vykrada svou serii, nic jineho nenabidne, nejhorsi NFS co kdy bylo
Co mne na teto hre nejvice vytaci je ovladani, zadne NFS nemelo vylozene nefunkcni ovladani, nikdy se mi nestalo aby auto proste pravidelne nezatacelo az jsem narazil na NFS-2015, pri kombinovani zataceni a brzdy/plynu auto obcas za sekundu-dvě přestane zatáčet a prostě končíte ve zdi. Obcas staci jen liznout svodidla a auto "exploduje". Při driftech občas zatáčí i zadní náprava, na kolech to videt neni ovsem auto, ktere je rovnobezne se silnici pritom jede do strany(proste strafe). Smesny jsou opakovany zabugovany animace kdy prijizdite do safehousu:: v jednom neustale projizdite otevirajici se branou, do kavarny to vzdy nabori. Cim jste ve hre dale, tim delsi jsou zavody, posledni jsem vylozene vzdal, nemam nervy na to abych jel 35KM zavod, celou dobu vedl a v posledni zatacce me nakonec predjeli pouzitim raketovyho pohonu nebo ceho...

Pro: v garazi hraje track z NFS II + par pisnicek se da poslouchat

Proti: otresny jizdni model, neoptimalizovane, design nekterych zavodu, v podstate odflakly klon predchozich titulu, a spousta dalsich...

+13
  • PS5 60
Pocity z první cca hodiny byly veskrze negativní. S brekem jsem se mrskal kabelem od sluchátek přes záda v rámci trestu za to, že jsem si neuvážlivě pustil naprostý odpad (a teď ho budu muset dle svých zvyklostí protrpět až do konce) a nevybíravými slovy častoval EA za to, že z fajn arkádové série udělali ostudu žánru... ale pak si to (díky bohu) druhý den celkem sedlo.

Need for Speed nakonec není úplně zavrženíhodnou hrou a v samotných závodech dokáže slušně pobavit. Přesto jsem se nezbavil pocitu, že některé prvky jsou vyloženě příšerné. První zhovadilost, co se autoři rozhodli do závodní arkády nesmyslně zakomponovat, jsou hrané cuscény. Herci podávají otřesné výkony a scénář je ubohý. Neustále posloucháte jak je všechno "cool", jste jejich "bro" a "dude" a v každém videu si s vámi minimálně pět herců z průměrného ochotnického divadla podá krutopřísně ruku, nebo si s nimi alespoň ťuknete chlapácky pěstičkou. Do toho se řeší úplné s*ačky a neustále popíjí energiťák značky Monster. Nejde přitom o něco, co byste mohli s chutí ignorovat. Hra je koncipována do pětice debilních "příběhů" a cutscén je požehnaně. Hrozné jsou prakticky všechny a rozhodně ničemu nepomáhá, když se později přidají do očí bijící neherci v podobě Magnuse Walkera či Kena Blocka (RIP).

Prvních pár závodu mi příliš neseděl jízdní model a vlastní nešikovností jsem končil poslední, hra to vůbec nereflektovala a vesele mi pustila cuscénu, kde mě jakožto nadějného nového piráta silnic banda trotlů vesele plácala po zádech a chválila za skvělý výkon v závodě.

NFS nabízí opravdu otřesnou plejádu vrcholně nesympatických a špatně zahraných "parťáků, kteří vám navíc během hry neustále volají a to i během samotného závodění. Fňukání některého z nich, že se zrovna dostatečně nevěnujete jejich dějové lince je neskutečně otravné a velmi špatně se ignoruje.

Další "perfektní" nápad je zdejší systém sdílených měst, z čehož plyne fakt, že jste neustále online a i v závodě s čistě AI protivníky nelze hru pauznout. Ostatní hráči jsou přitom ve městě naprosto k ničemu, jen se vám občas v závodě vyřítí z protější zatáčky a vrazí do vás v protisměru. Imerze jedna báseň.

Vlastně mě překvapilo, že hra dokáže přes své otravné mechaniky nakonec i bavit. Závody dokáží být napínavé (i když zdejší "guma" funguje trochu podivně) a jízdní model začne po lehké úpravě nastavení fungovat. Sice občas protočíte oči nad nesmyslnou nehodou (samozřejmě ve zpomalovačce), ale nakonec mi přišlo, že skutečně hraji hru (do jisté míry) věrnou svým kořenům v legendárních Undegroundech.

Oni autoři Ghost Games nakonec nepokazili úplně všechno a hračičkové jistě ocení vážně pestré možnosti úpravy vzhledu vozového parku. Samotné sporťáky navíc (v garáži) vypadají i po letech vážně pohledně. Osobně se v těchto prvcích sice nevyžívám, objektivně musím uznat, že v tomhle ohledu byla odvedena práce dobře.

Nakonec tak není restart Need for Speed úplný brak, jak se mi zpočátku hra jevila. Jádro by tu bylo, jen kdyby se hráče od hraní nesnažili autoři nechutnou omáčkou okolo tak vehementně odradit.

P.S.: Jedná se o první hry, která v režimu kompatibility na PS5 funguje dost mizerně. Za všechny neduhy zmíním třeba nefunkční časomíru (což je v časovce trochu problém, že jo), ale u ní to rozhodně nekončí. Kdo by to byl řekl, že jedinou hrou za mé dva roky s PS5, která má v režimu kompatibility problémy je AAA závodní titul... Díky EA?

 Hodnocení na DH v době dohrání: 57 %; 51. hodnotící;  fyzická kopie na disku

Pro: Po určité době si přestanete většiny chyb všímat a začnete se bavit; možnosti customizace vozidel, kterých je navíc obstojné množství; po chvilce nastavovaní fajn arkádový jízdní model; soundtrack

Proti: Příšerné herecké výkony a scénář; nesmyslný důraz na děsný příběh; hra nejde stopnout; další hráči jen překáží; ve Ventura Bay je pořád noc; nefunkční časomíra

+13
  • PC 45
Jako já jsem v pohodě s arkádovým modelem. Sice je to jako ovládat mýdlo, ale jsem s tím v pohodě. Čert vem to, že každou zatáčku se vyplácí točit jen driftem. Koule mi trhá ta příšerně nevkusná hudba a cringe cutscény. Ty jsou fakt extrémně hloupý. Každý se snaží být rádoby cool a přibližně 10x za filmeček Vám řeknou, že jste jejich "cool bro". Neřeknou to jen ve filmečkách. Pěkně Vám to i zavolají. Nejlépe během závodu. To je panečku pak radosti, když se derete na první místo a jeden z Vašich "cool bro" Vám chce sdělit, že jste super a musíte se ukázat v dalším závodu. Protože filmečky na to jednoduše nestačí. Dobrý, ne?
Hlavní game breaker byl pro mě bug. Od vydání se na určité sestavě stane při jednom závodu, že prostě spadne hra. Nenašel jsem na to žádné řešení. Popravdě jsem za to celkem rád. Další cringe cutscénu bych asi nezvládl.
Nutno ale dodat, že tuning je opravdu vymazlený. Můžete si udělat pořádně nevkusnou RX-7 a cápci Vám ještě řeknou, že jste jejich "cool bro". Sice má ta RX-7 zvuk jako vysavač v posledním tažení, ale potunit si ji můžete. Vlastně i ta jízda je celkem zábavná, když přistoupíte na to, že je to totální arkáda. A hrajete v podstatě za kostku mýdla.
Nebýt toho bugu, tak bych asi i hru dohrál. Takhle jsem se z toho vykroutil celkem dobře. Už znovu fakt ne.

Pro: tuning, vozový park

Proti: bug, soundtrack, jízdní model, postavy, příběh, cutscény, dialogy

+12