Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Siralim

17.06.2014
09.02.2016
kompatibilní
80
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V království Siralim právě zemřel král. Vy, coby mladý princ, se tak musíte po svém otci ujmout žezla a zajistit své zemi a jejímu lidu prosperitu. Nebudete tak ovšem činit z pohodlí čalouněného trůnu. Jako adept magických umění se budete pro blaho poddaných plahočit nesčetným množstvím dungeonů plných pokladů, surovin, artefaktů a jiných, pro feudální ekonomiku důležitých věcí.

Siralim je retro stylizované rpg, nahlížené z top-down pohledu, v němž hráč prochází různá zákoutí svého hradu či zmíněné dungeony. Na nebezpečné výpravy samozřejmě není sám, ale má k ruce až šestici "tvorů", které postupně získává z řad svých nepřátel (trochu v Pokémon stylu). Takto sestavená bojůvka pak tvoří jádro vlastních bitev. Ty se odehrávají v tahovém režimu a hráč do nich zasahuje pouze nepřímo coby velitel a mág (podobně jako v HoMaM sérii). Nutno dodat, že druhů monster je ve hře na sta, každé se specifickými schopnostmi. Hráčovi "minioni", stejně jako jeho postava, získávají zkušenosti a s levely roste jejich síla. Podobně je tomu i s artefakty, kterými své bojovníky vyzbrojuje. Způsobů, jak poskládat (úspěšnou) jednotku, se tím postupně otevírá bezpočet.

Siralim neobsahuje žádnou ústřední dějovou linku. Hráčovým úkolem je zkrátka rozvíjet své království, k čemuž vede mnoho cest. Může budovat nové prostory hradu (kovárna apod.) a přivádět tak příslušné řemeslníky, kteří mladému králi za patřičný obnos poskytují své služby. Může rozšiřovat armádu a propracovávat taktiky boje, pátrat po cenných artefaktech, nebo třeba šlechtit vlastní "odrůdy" monster dle svých potřeb.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Zajímavá pokémoní grindovačka. Pestrost potvor a nekonečně se generující svět může snadno na pár desítek hodin udržet pozornost. A to i bez příběhu, pokud nepočítáte poměrně dlouhý (skoro jako kampaň v normální hře) tutoriál seznamující vás s možnostmi báze, vylepšováním a chovem nohsledů. To vše funguje jak má.

Na Siralimu mě asi nejvíc vadí fakt, že celá říše sílí s vámi, tudíž nemám pocit kdovíjakého progresu. Když potvory nalevluju o 100 úrovní, pořád můžou zemřít v prvních patrech dungeonu. O to víc mrzí, že z těch stovek monster co máte v nabídce, většinu ani nevyzkoušíte a nakonec použijete jen pár. Páč vylepšit každou jednotku od první úrovně zabere čas a dívat se jak pár prvních desítek soubojů umírá na jednu ránu, aniž by se vůbec dostala na tah, je utrpení.

Pro: Hodně potvor k rekrutu, hromada možností jak je vylepšovat (zbraně, enchanty, chov), hra je navržená na stovky hodin hraní (číslíčka u všeho se nekontrolovatelně zvyšují)

Proti: Vyzkoušel jsem jen 12 potvor z 200, generování úrovní se celkem rychle okouká.

+5