V království Siralim právě zemřel král. Vy, coby mladý princ, se tak musíte po svém otci ujmout žezla a zajistit své zemi a jejímu lidu prosperitu. Nebudete tak ovšem činit z pohodlí čalouněného trůnu. Jako adept magických umění se budete pro blaho poddaných plahočit nesčetným množstvím dungeonů plných pokladů, surovin, artefaktů a jiných, pro feudální ekonomiku důležitých věcí.
Siralim je retro stylizované rpg, nahlížené z top-down pohledu, v němž hráč prochází různá zákoutí svého hradu či zmíněné dungeony. Na nebezpečné výpravy samozřejmě není sám, ale má k ruce až šestici "tvorů", které postupně získává z řad svých nepřátel (trochu v Pokémon stylu). Takto sestavená bojůvka pak tvoří jádro vlastních bitev. Ty se odehrávají v tahovém režimu a hráč do nich zasahuje pouze nepřímo coby velitel a mág (podobně jako v HoMaM sérii). Nutno dodat, že druhů monster je ve hře na sta, každé se specifickými schopnostmi. Hráčovi "minioni", stejně jako jeho postava, získávají zkušenosti a s levely roste jejich síla. Podobně je tomu i s artefakty, kterými své bojovníky vyzbrojuje. Způsobů, jak poskládat (úspěšnou) jednotku, se tím postupně otevírá bezpočet.
Siralim neobsahuje žádnou ústřední dějovou linku. Hráčovým úkolem je zkrátka rozvíjet své království, k čemuž vede mnoho cest. Může budovat nové prostory hradu (kovárna apod.) a přivádět tak příslušné řemeslníky, kteří mladému králi za patřičný obnos poskytují své služby. Může rozšiřovat armádu a propracovávat taktiky boje, pátrat po cenných artefaktech, nebo třeba šlechtit vlastní "odrůdy" monster dle svých potřeb.
Zajímavá pokémoní grindovačka. Pestrost potvor a nekonečně se generující svět může snadno na pár desítek hodin udržet pozornost. A to i bez příběhu, pokud nepočítáte poměrně dlouhý (skoro jako kampaň v normální hře) tutoriál seznamující vás s možnostmi báze, vylepšováním a chovem nohsledů. To vše funguje jak má.
Na Siralimu mě asi nejvíc vadí fakt, že celá říše sílí s vámi, tudíž nemám pocit kdovíjakého progresu. Když potvory nalevluju o 100 úrovní, pořád můžou zemřít v prvních patrech dungeonu. O to víc mrzí, že z těch stovek monster co máte v nabídce, většinu ani nevyzkoušíte a nakonec použijete jen pár. Páč vylepšit každou jednotku od první úrovně zabere čas a dívat se jak pár prvních desítek soubojů umírá na jednu ránu, aniž by se vůbec dostala na tah, je utrpení.
Na Siralimu mě asi nejvíc vadí fakt, že celá říše sílí s vámi, tudíž nemám pocit kdovíjakého progresu. Když potvory nalevluju o 100 úrovní, pořád můžou zemřít v prvních patrech dungeonu. O to víc mrzí, že z těch stovek monster co máte v nabídce, většinu ani nevyzkoušíte a nakonec použijete jen pár. Páč vylepšit každou jednotku od první úrovně zabere čas a dívat se jak pár prvních desítek soubojů umírá na jednu ránu, aniž by se vůbec dostala na tah, je utrpení.
Pro: Hodně potvor k rekrutu, hromada možností jak je vylepšovat (zbraně, enchanty, chov), hra je navržená na stovky hodin hraní (číslíčka u všeho se nekontrolovatelně zvyšují)
Proti: Vyzkoušel jsem jen 12 potvor z 200, generování úrovní se celkem rychle okouká.