Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Trine 3: The Artifacts of Power

20.08.2015
16.12.2015
29.07.2019
08.10.2019
kompatibilní
61
46 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Třetí díl v sérii pohádkových plošinovek Trine od finských vývojářů Frozenbyte. Zatímco první dva díly byly pouze 2.5D (grafika byla vymodelovaná ve 3D, ale pohybovat jste se mohli pouze po dvou osách), The Artifacts of Power je plně 3D. Kromě této změny je ale hra opět stejnou plošinovkou s logickými prvky, kde ovládáte tři postavy s rozličnými schopnostmi - čaroděje, co umí vytvářet krabice a pohybovat telepaticky s předměty, rytíře s mečem, kladivem a štítem a zlodějkou s lukem, která se lanem umí přitáhnout k různým plošinám.

Trio hlavních hrdinů - čaroděj Amadeus, rytíř Pontius a zlodějka Zoya - přestalo bavit, že jejich životy ovládá magický artefakt Trine, tudíž se rozhodli pokusit se vrátit mu své mimořádné schopnosti, které jim propůjčil a konečně se ho zbavit. To se jim ovšem nepovedlo a z artefaktu uvolnili starobylého zlého čaroděje, tudíž se musí znovu vydat na výpravu a zachránit svět...

Hra se opět dá hrát v co-opu pro tři hráče, a to jak lokálním, tak online. Kromě kampaně obsahuje hra i bonusové úrovně pro jednu postavu, které obsahují zapeklitější puzzly než základní hra.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Najskôr o mojom vzťahu k Trine sérii.

Som veľký fanúšik tejto série. Prvé Trine ponúklo príjemnú grafiku, zábavné hádanky a poriadnu výzvu v poslednej časti hry. Trine 2 ponúklo audiovizuálnu žranicu a oproti jednotke plnej kostlivcov aj značnú rôznorodosť nepriateľov a nápadov. Síce jednoduchšia, ale perfektná jazda aj spolu s prídavkom Goblin Menace.

Trine 3

Tešil som sa naozaj veľmi a zo začiatku je hra podobná ako predošlé časti a viacmenej je všetko v poriadku. Hra vypadá úchvatne, je zábavná, nový 3D pohľad rozhodne zaujme a je spestrením aj napriek tomu, že budete kvôli tomu niekedy zomierať. Rozloženie v priestore nie je totiž najšťastnejšie a niekedy sa nedá dobre odhadnúť, či je plošinka pred vami a či sa skokom na ňu trafíte alebo dopadnete vedľa a zletíte do priekopy. Nepoteší absencia schopností hrdinov, ktorí majú len najjednoduchšie vybavenie (čarodejník jednu kocku, zlodejka luk a šípy + vystrelovacie lano a bojovník meč a štít).

Príbeh je komplikovanejší a temnejší, no kvôli finančným problémom štúdia nepekne useknutý niekde v polovici a to je vlastne hlavný problém celej hry. Je nedokončená. Brutálne useknutá, bez konca a vysvetlenia a to už po 4 hodinách hrania. Trine 3 má audiovizuálnu stránku hry stále úchvatnú, tvorcovia majú stále dosť nápadov, ale jednoznačne vidieť, že mali s hrou veľký problém. Výsledný produkt ma skôr sklamal ako potešil a rozhodne odporúčam počkať na výraznú zľavu. Vyjadrenia tvorcov momentálne k pokračovaniu série alebo aspoň k dokončeniu useknutého príbehu lichotivé nie sú. Je dosť možné, že s Trine sme sa stretli naposledy. Je tomu veľmi ťažké uveriť, že to dopadlo takto neslávne po úspešných predošlých dieloch, ktoré predali cez 7 miliónov kusov. Najradšej by som ich za tento výsledný nedokončený produkt nakopal do vajec.

Pro: audiovizuálna stránka stále úchvatná, hra je stále dostatočne zábavná, 3d je spestrením, lepšie spravené animačky ako v dvojke

Proti: nedokončené a brutálne useknuté, absencia schopností hrdinov, 3d občas robí problém v priestore, krátke

+21
  • PC 40
Tak nějak jsem doufal, že ty mixed recenze a nic moc dojmy nebudu sdílet, ale ve skutečnosti to bylo ještě horší, než jsem se obával. Jistě, vysoký standard grafiky, hudby a pohádkové atmosféry si Trine 3 víceméně udržuje - Frozenbyte jsou příliš schopní řemeslníci na to, aby si pokazili i tyhle aspekty - jenže zcela selhává v tom hlavním - hratelnosti. U Trine 3 se totiž rozhodli zaexperimentovat (což není automaticky špatné) a přenést hru do třetího prostoru. Jenže si neuvědomili, že 3D funguje jaksi jinak než 2D, a zachování prakticky stejné kamery jako v předchozích dvou dílech jen způsobuje zbytečné problémy - špatná orientace v prostoru, odhadování vzdáleností, skákání mimo obraz, glitche. Když k tomu připočtu i nudné, opakující se puzzly a neuvěřitelně neinvenční "sidemise" sestávající často z tupého mlácení nezajímavých potvoráků, nakonec jsem byl rád, že hra byla za 6 hodin v titulcích a s cliffhangerem, co by si nelajsnul ani Lindelof v předposlední sezóně Lostu.
A na tomhle propadáku Frozenbyte utopili přes 5 milionů USD, nemluvě o přispění daňových obětí přes fondy EU. Doufám, že si zde Frozenbyte vybrali svou slabší chvilku a příště to zas bude lepší, tohoto studia by byla škoda.

Pro: Grafika/hudba/atmosféra stále solidní

Proti: Neuvěřitelná nedomyšlenost základního konceptu, neukončenost hry, nudné puzzly

+20
  • PC 50
První dva díly Trine mám velmi rád, chvíli jsem se těšil i na třetí díl, ale po prvních recenzích a komentářích bylo jasné, že tvůrci tentokrát šlápli vedle. A tak jsem hraní odkládal, protože jsem očekával zklamání. Bohužel se mé obavy z větší části naplnily.

Přechod do 3D je neskutečně blbý nápad, hlavní viník průměrné hratelnosti a časté frustrace. Za dobrou polovinu úmrtí totiž může strašná orientace v prostoru, kde může být i velmi jednoduchý skok fatální, protože je postavička zrovna daleko v obraze a stojí o centimetr dál, než je třeba. Umírá se tedy často, naštěstí jsou hrdinové tři a můžou se navzájem oživovat tak, že si stoupnou na oživovací pole, které se objeví někde poblíž úmrtí. Což bývá ale dost často za propastí, kam se snažíte dostat...

Sbírání trojúhelníků, důležitých pro postup hrou, mi nevadilo (nejsou nějak zázračně ukryté) a našel jsem je bez potíží všechny. Trojúhelníky otevírají i vedlejší mise, které jsou popravdě dost jalové a ty nejhorší z nich jsou pouze o soubojích, což je jedna z dalších slabších stránek Trine 3 (protože orientace v prostoru).

Hlavní kapitoly byly ale většinou dost fajn, škoda jen, že je zde tak málo kvalitních puzzlů, ty zdejší jsou dost jednoduché a často se opakují. A omezení schopností hrdinů (mág může dělat zase jen kostky) také zamrzí.

Trine 3 má ale i klady. Vizuálně je hra opět krásná, stále je z toho cítit duch série. I to vyprávění, i když je jednoduché a končí v půlce (tvůrcům došly finance), působí pěkně pohádkově a pohodově. A přestože se hraje daleko hůře než předchůdci, i tak jsou zde pasáže a lokace, které baví.

Takže nakonec nevznikla vyloženě špatná hra, spíše jen rozporuplná. Sráží ji do průměru hlavně jedno špatné rozhodnutí. Přesto bych rád viděl jak to všechno skončí. Ale...hlavně ať to proboha není ve 3D!

Pro: Grafika, hudba, pár fajn pasáží

Proti: Katastrofální orientace v prostoru, useknutý příběh, slabé vedlejší mise, některé nedomyšlenosti

+20
  • PC 50
Se svým až trochu nezdravým skepticismem ke kladným, a v tomto případě především záporným hodnocením a recenzím, jsem se vrhnul na třetí díl Trine. První dva měly určitě své mouchy, ale v mysli zůstaly zejména svým pěkným pohádkovým zpracováním a hudbou. To je vcelku povedené i ve třetím díle, ale bohužel jde o jednu z mála věcí, co fungují fakt dobře.

Přední výtku musím mít k celkovému technickému zpracování hry. Přechod do 3D zněl určitě zajímavě na papíře a v některých momentech to působí skvěle. Většinou je to však spíše na škodu. Orientace v prostoru je vcelku mizerná, často zbytečně padáte mimo mapu, skáčete jinam, než si myslíte a zejména střelba z luku stála za prd. Navíc totálně hapruje fyzika. Věci tak nějak zabugovaně kolidují a pak létají všemi směry, hráči propadávají skrz podlahu apod. Hraní online se navíc neobešlo bez občasných příšerných lagů.

Příběhově to je velmi slabé a především useknutý konec je taková poslední kapka. Závěrečný boss byl takový nácvik skoku přes švihadlo (mačkejte mezerník ve správnou chvíli), za zlodějku jsem navíc měl doslova nulový impact na to, co se tam děje. Za pozitivní bych bral některé logické puzzly (ale fakt jich je jen hrstka), pokud zrovna totálně nebugovala fyzika.

Co se ze začátku jevilo jako docela zábavná hra, se časem proměnilo v docela silný vopruz. Celkově tedy spíš zklamání, negativní recenze nelžou. Doufám, že se Frozenbyte nějak zmátoří a nově výchozí čtyřka bude stát za to.
+19
  • PC 50
ripper to len pred chvíľou vystihol tak dobre a tak zhodne s mojimi dojmami, že pridám len drobnosti.
Trine 3 som úmyselne prehliadal od momentu, ako som zistil, že sa hra presunula do 3D a gemplej videjká mi signalizovali, že je niečo v neporiadku. Lenže za posledný polrok sme si dali s deťmi Trine (dec 2018), potom dvojku (mar 2019) a keď sme dohrali aj Trine 2: Goblin Menace (apr 2019), tak som len tŕpol, kedy ich napadne spýtať sa „oci, existuje aj tretia časť ?“.

Hre sme nakoniec dali šancu, ale bolo to trápenie. Kamera už pri coope nerieši viditeľnosť postáv a tak sa nám často stávalo, že bol niekto mimo záber a museli sme sa kvôli tomu vracať. Pohyb v 3D bol naozaj blbý nápad, resp. jeho realizácia v hre je zlá. Toľko náhodných pádov do priepasti sme v Trine sérii ešte nezažili. Je veľmi nepríjemné, keď namiesto hrania zápasíme s ovládaním a odhadom vzdialenosti. Druhý zásadný problém bol minimálny rozdiel v postavách. Pravidelne sme si mýlili svoje postavy, keď sme hrali za toho istého hrdinu.

Autorom došli počas vývoja financie a tak sa snažili hru natiahnuť aspoň tak, že je nutné zbierať zlaté ihlany, aby sme mohli pokračovať ďalším levelom. Challenge levely sú zase pre deti pomerne náročné (najmä v kombinácii s ovládaním) a tak som si tieto chuťovky nechával pre seba a deťom som servíroval iba príbehovú kampaň.

Ak nepočítam krátkosť, tak za mňa hodnotím kampaň pozitívne. Tak isto aj veľmi peknú grafiku a hádanky založené na fyzike a dokonca aj záverečného bossa. Pozitívom je, že hádanky je vždy možné riešiť niekoľkými spôsobmi.

Je to klasické trine-ovské hopsanie, až na tie "drobné" rozdiely (napr. postavy majú len 1 schopnosť !!!), ale toto všetko bude zase minulosťou, keď príde Trine 4 (DH link) vyrobené v duchu prvých 2 častí. Ja a deti sa už tešíme.

Pro: Hádanky, Grafika, Hra vysvetľuje pozadie za Trine artefaktom

Proti: Ovládanie, Pohyb po osi Z, Postavy mimo záber kamery majú smolu a idú naslepo, Zle rozoznateľné postavy, Useknutý koniec, Nutnosť zbierania ihlanov na otvorenie ďalších levelov, Challenge levely naťahujúce hernú dobu

+18