Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Robin Hood: The Legend of Sherwood

Robin Hood: Legenda Sherwoodu

Spellbound •  Runesoft (Amiga)
15.11.2002
29.11.2006
75
177 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vžijete se do kůže legendárního zbojníka Robina Hooda a jeho věrných druhů. Příběh hry je věrný svým filmovým či jiným předlohám a žádné změny zde nečekejte. Navštívíte celkem 5 lokací - Lincoln, Derby, Leicester, York a Nottingham, a to několikrát. Každý úkol začíná výběrem vaší party v Sherwoodském lese. Mise si můžete vybírat, kromě těch příběhových. Jsou zde také mise přepadové, které se odehrávají na stále stejných lokacích.

Za zmínku stojí systém používání zbraní, kde myší nakreslíte křivku, kterou pak hrdinova zbraň věrně okopíruje (kruh okolo značí, že se hrdina ožene okolo sebe, což je velice výhodné při obklíčení).

Styl hry je podobný jako u sérií Commandos či Desperados, jen však poněkud akčněji laděn. Nemusíte tedy příliš taktizovat a hra je poněkud jednodušší.


Poslední diskuzní příspěvek

@ripper (komentář): Pri hraní som na tom bol podobne. Po skvelých Desperados: Wanted Dead or Alive som od Robina Hooda čakal niečo v podobnom duchu, ale skrátka obdobie stredoveku tomuto typu hry príliš nesadlo - hlavne čo sa týka bojových možností. Prevláda boj zblízka, ktorý však nebol príliš dobre zvládnutý hlavne v skupinových bojoch. Preto som sa mu snažil v hre vyhýbať, ak sa dalo. Misie sa z veľkej časti dali prejsť stealth štýlom, no v porovnaní s Desperados som nad nimi strávil oveľa viac času.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Zpracovat Robina Hooda ve stylu Commandos byl podle mě skvělý nápad. Hra na mě udělala opravdu velký dojem a to jednoznačně pozitivní. Systém Commandos mi připadá velice zábavný, co se týče prostředí je pro mě středověk atraktivnější než 2. sv. válka.
Je to velice návykové a skvěle zpracované. Se skupinkou zbojníků, procházíte měst městem, berete bohatým dáváte chudým (žebráci zde funhují jako zdroj bonusových informací.) a jelikož bohatí většinou nemají zájem sklouznout do té druhé kategorie, často také rozbíjíte obličeje, odstraňujete a uklízíte lidi... a utoho se snažíte působit pokud možno nenápadně, jako partaneškodných pocestných. Vojáci zde mají něco na způsob inteligence a pokud vidí cokoli podezřelého zpzorní a pochvíli většinou přivolají své kolegy. Každý z vašich hrdinů disponuje několika unikátnímy (víceméně) schopnostmi, které je třeba vhodně kombinovat aby vaše mise neskončila spíše než v Sherwoodu na popravišti. Netvrdím, že umělá inteligence vojáků, nebo systém podezření jsou dokonalé, ale měl jsem z nich radost.
Ve vaší základně v Sherwoodu vybíráte svůj další cíl, úkolujete své méně důležité zbojníky výrobou předmětů pro ty důležitější, nebo necháváte vybrané postavy zlepšovat své umění s mečem (lukem). Ty jednoduché (hodně) rpg prvky taky potěší.
Soubojový systém ve kterém vámi ovládaná postava provede úder podle vašeho tahu myší je velmi zajímavý a neobvyklý, byť nefunguje úplně ideálně.
Grafiku nelze rozhodně označit za detailní. Středověká města a hrady mají ale své osobité kouzlo.
Potěšil mě i český dabing, který není zrovna běžný (Bando ničemů.... co to je?..)
Během obléhání měst máte dokonce možnost učinit různé volby, jak dosáhnout céle.
Největší problém vidím v tom, že se po čase hra přece jen trochu obehraje, průběh misí je dost podobný.
Celkově ale zanechal král zbojníků jednoznačně pozitivní dojem

Pro: taktický systém,postavy,provedení středověkých měst,soubojový systém ,dabing

Proti: náplň misí je po čase příliš podobná, systém šermu není zase tak propracovaný

+27 +28 −1
  • PC 45
Spolužák na základce o téhle hře kdysi básnil, říkal jak je dokonalá a že jí hraje pořád dokola. Já se k ní nakonec dostal až ted, více jak 10 let po vydání. Namlsala mě skutečnost, že hra je od stejných vývojářů, kteří dali dohromady geniální Desperados: Wanted Dead or Alive. Bohužel i přes veškerou snahu nejsem schopen jí dokončit, protože mě to prostě ukrutně nudí.

Nemůžu říct, že by hra byla vyloženě špatná, jen jsem si představoval něco úplně jiného. Tady se stealth přístupu příliš nedočkáte, i když jsem se to tak snažil hrát, tak jsem po chvíli zjistil, že autoři s něčím takovým asi vůbec nepočítali. Rozestavení a pohyb protivníků je udělán tak, že se občas prostě nedá vyhnout masakru. Několikrát jsem se dostal do situace, kdy jsem půl hodiny zkoušel nepozorovaně projít dál, načež jsem zjistil, že to prostě nejde a nejjednodušší je vyběhnout doprostřed náměstí a všechny přiběhnuvší panáky během minuty zrubat. Bohužel hráč za to není nijak trestaný - žádný alarm přes celou mapu, konec mise, apod., naopak tenhle akční přístup se jeví jako nejefektivnější řešení. Jediný následek je ten, že se k vám přidá méně zbojníků, což je stejně úplně jedno, protože jsem jich měl po prvních misích dostatek na výrobu šípů, což bylo asi tak jediné, na co jsem tábor využil.

O side-misích neboli přepadech škoda mluvit, je to pořád na jedno brdo, odehrává se to na stejných mapách dokola, to stejné hlavní mise - procházet podesáté ten stejný hrad mě vážně neba. Nějaké představování hrdinů a jejich schopností ve speciálních misích ála Desperados tu také není, všechno se odehrává formou zdlouhavého čtení svitků válejících se na zemi.

Ve výsledku nevím jak to vlastně Spellbound se hrou mysleli. Chtěli z toho mít taktickou stealth akci? Spousta věcí tomu nasvědčuje - postavy mají speciální schopnosti včetně omráčení, svazování, přenášení těl, atd. Na druhou stranu na mapách je občas nesmyslně vysoké množství protivníků a nedostatek míst ke schování (keře, sudy, kadibudky) a hra se chtě-nechtě po chvíli mění na akční mlátičku z ptačího pohledu. Něco mi říká, že je to spíše první možnost a autoři prostě jen nezvládli level-design. Tak či tak je to pro mě nehratelné.
+25
  • PC 75
Robin Hood je pro mě rozporuplná hra. Sice je postavena na principu Commandos, ale na rozdíl od svých předchůdců zde prakticky vše lze řešit hrubou silou a speciální schopnosti hrdinů, plížení a odstraňování jednoho stážného po druhém je spíše dobrovolné.
Hru navíc vysloveně kazí neustálé opakování map. Je pravda, že hrady (těch pět) navštívíme jednou ve dne, jednou v noci, za mlhy anebo při slavnostech a většina hlídek je odlišně rozmístěna, ale to když po páté čistím tu samou uličku, tu samou místnost anebo po dvacáté přepadávám toho samého výběrčího na té samé křižovatce je trochu ubíjející.

Na druhou stranu mě Robin bavil a podařilo se mi ho dohrál hned několikrát. Může za to jak ten správný parodický nádech tak nádherná detailní a nestárnoucí grafika. V neposlední řadě také detaily jako úkrýt, kde lze mezi misemy cvičit své svěřence v boji či je nechat vyrábět šípy a další vybavení, závislost množství přívrženců na výsledcích misí nebo žebráky, kteří za malý peníz pustí sem tam nějakou informaci.

Pro: grafika, animace, Robin Hood se k formě Commandos prostě hodí

Proti: brzy okoukané mapy, sklouzávání k akčnějšímu postupu

+22
  • PC 60
O hře jsem toho dopředu příliš načtené neměl. Viděl jsem moc pěkné obrázky ze hry a věděl, že by to mělo být něco ve stylu Commandos a to stačilo, abych se těšil. Zatímco válečné prostředí mě moc netankuje (haha), středověká tématika mě přijde super.

První ze všeho člověka do očí praští grafika. Strašně se mi líbí zvolený grafický styl, všechno je krásně malované a animované. Prostředí je nádherné, jak hrady a domy, tak příroda s lesy (v přechodu období mezi létem a podzimem). Je velká škoda, že je rozlišení tak nízké. Sice se dá neoficiálními úpravami zvednout, ale to vám jenom oddálí pohled, grafiku to kvalitnější samozřejmě neudělá.

Ačkoliv byl první dojem výborný, tak hned v druhé misi přišlo rozčarování z hratelnosti. Měl jsem očekávání, že se budu s Robinem plížit ve stínech, občas omráčím nějakou tu stráž, vyloupím truhlu nebo třeba provedu nějakou sabotáž, a v nejvypjatějších momentech někoho osvobodím zprostřed náměstí a pak budeme prchat. Se svým herním stylem jsem ale narazil, vůbec jsem nevěděl, jak to zařídit. Stráží bylo moc, zabíjet jsem nechtěl (jste od toho herně i odrazováni), a možností pro skrytý postup nebylo mnoho. Podíval jsem se na nějaká herní videa, a zjistil jsem, že v podstatě všichni razí styl rambo, jdou do čelního útoku a omráčí si vybijí v podstatě polovinu (nebo víc) stráží na celé mapě. To mi za prvé nesedí tématicky, a za druhé mi to nesedlo osobně. Postavy sice mají spousty schopností, ale hodně z nich se obtížně používá a obyčejný frontální útok je prostě jednodušší a efektivnější. To mimo jiné zmiňují i recenze, staré i nové. Hru jsem tudíž nevydržel hrát moc dlouho, popsaný přístup mě nelákal.

Z drobností ještě vypíchnu pěkný nápad, že můžete vidět zorné pole pouze jedné vybrané stráže, nikoliv všech v okolí. Super mechanika. Dále zmíním těžkopádné ovládání (přemapování kláves je naštěstí podporováno, podle mě nutnost), a kreslení gest k provádění speciálních útoků na blízko, na které mi ovšem bohužel často postavy nereagovaly (možná jsem to kreslil špatně). A nakonec si ještě postěžuji na speciální schopnosti a jejich efektu na stráže. Je pěkné, že můžete rozhazovat mince, pískat, házet jablkem a další, ale zřejmě pro zvýšení komplexnosti každá schopnost funguje pouze na některé stráže, pokaždé jinak, bez zjevné logiky. Např. kopiník či šermíř se rozeběhne pro peníze, halapartník ne. Pískáním lze odlákat důstojníka či lučištníka, ale kušiníka ne. A tak dále, autoři dokonce do manuálu přidali tabulku, asi abyste ji mohli při hraní neustále konzultovat (opravdu "skvělá zábava"). Pokud by podobné chování vyplývalo z logiky věci (a dalo se dobře pamatovat), tak proti tomu nic nemám, ale takto pro podle mě slouží jen k umělému zkomplikování hry.

Celkově jsem si tedy hru moc neužil a velmi brzy skončil. Není to ale tak úplně chyba hry, ta má své kvality, jen mně osobně nesedla. Při vývoji do ní byla zjevně vložena spousta péče a snahy, nebyla to rychlokvaška. Jen je dobré si před hraním shlédnout pár videí, ať víte, do čeho jdete.

Celkové hodnocení: Dobrá
+20
  • PC 65
Jako milovník herní série Commandos nepohrdnu jakoukoli podobnou hrou, a jelikož už mám se Spellboundem zkušenosti díky kvalitní RTS Desperados: Wanted Dead or Alive, zkusil jsem i další kousek od těchto vývojářů s Robinem Hoodem v čele.

Vžil jsem se zde do role tohoto legendárního zbojníka z Sherwoodu a začal boj o práva prostých občanů v podobě přepadávání hradů a konvojů, dobývání nebo obrany hradů a osvobozování přátel, což se vůbec nelíbilo šerifu z Nottinghamu.

Speciální schopnosti hrdinů jsem moc nevyužíval, protože většinou vše vyřešil Malý John, který díky mému tažení kurzoru určitým směrem provedl specifický útok a omráčil jím klidně i skupinku pěti lidí, jenž následně Stutley svázal.

Jak již zmiňuje Malcolm Finch, zamrzí malá různorodost lokací, kterých je pouze devět, a to pět hradů, tři místa určená k přepadávání v Sherwoodu a zbojnické doupě, kde dochází k výrobě různého náčiní a k výcviku jednotek. Herních videí také mohlo být více než dvě, protože i když jsou horší kvality, jen intro a outro mi připadá hodně málo.

Je pravda, že mě Robin Hood: The Legend of Sherwood ze začátku moc nebavil a po první misi jsem to chtěl vzdát, ale potom jsem se zaposlouchal do nádherné hudby, což mi do jisté míry pomohlo zvyknout si na akčnější ladění hry a nakonec se mi podařilo vše dotáhnout do zdárného konce.

Pro: přepadávání hradů a konvojů, dobývání a obrana hradů, osvobozování přátel, hudba

Proti: opakující se lokace, jen dvě herní videa, občas až moc akční pojetí

+18