Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rebel Galaxy

Double Damage Games •  BlitWorks (PS4, XOne)
20.10.2015
05.01.2016
13.01.2016
kompatibilní
63
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vesmírný simulátor větších lodí od korvet, fregat až po křížníky s atmosférou Firefly. Hráč ovládá loď, která se může pohybovat po dvou osách, styl boje je podobný námořním bitvám. Ačkoliv hráč neleveluje, dostává za splněné mise peníze, za které si může koupit nové, lepší vybavení či celé lodě.

V jinak otevřeném vesmíru se táhne převážně lineární singleplayerová kampaň doplněná o nekonečné množství různých vedlejších úkolů s vyšší variabilitou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Elite: Dangerous pro chudé, takto bych tuhle hru popsal jednou větou.

Rebel Galaxy je další z řady vesmírných sandboxů, zaměřených na nekonečné brouzdání vesmírem, obchodování a souboje, které vám zahltí celou obrazovku nepřátelskými lasery různých barev. Vyniká však tato hra v něčem proti těm ostatním?

Po příběhové stránce určitě ne. Máte tu relativně krátkou hlavní linii, která začíná hledáním své příbuzné, která se dostala do problémů větších, než sama dokáže zvládnout. Příběh je trochu oživen částečně dabovanými rozhovory a animovanými postavami, které se však až příliš často opakují. Během celé hry vlastně narazíte snad jen na dvě originální postavy. Zbytek se neustále opakuje u všech obchodníků, pirátů i barmanů, které ve vesmíru potkáte. Samotné charaktery také ani nestojí za zmínku a jde znát, že tuhle část hry vývojáři spíše považovali za podřadnou, jak už to u vesmírných simulátorů bývá zvykem.

Vedlejší úkoly jsou víceméně stále jen variace několika úkolů typu: znič všechny nepřátelské velitelské lodě, ochraň tuhle loď, znič tuhle základnu, seber tuhle věc, dovez tohle tam. Občas jsou úkoly lehce zpestřené vedlejšími událostmi. Například pokud zničíte nepřáteli velitelskou loď, tak jeho stíhačky dezertují na vaši stranu.



To kde mohu konečně začít hru trochu chválit jsou její souboje a vesmírná plavidla. Máte na výběr z celé řady plavidel a některá se vám odblokují až po získání patřičného vlivu u určitých frakcí. Osobně jsem si velice oblíbil těžkou nákladní loď, ke které jsem se dostal relativně rychle díky questům pro gildu obchodníků. Nebyla to sice žádná kráska, víceméně je to jen taková krabice, která je ale nejrychlejší těžkou lodí ve hře s velice slušným nákladovým prostorem, čehož jsem taky patřičně využíval při přepravě surovin pro potřebné planety. Na konci jsem si ještě zkusil vzít největší a nejdražší loď ve hře - Black gate a musím říct, že mě překvapilo, že máte k dispozici i takové obrovské lodi, které jsou několikanásobně větší, než ostatní plavidla. Pokud navíc takovéhle monstrum pořádně vyzbrojíte všemi dostupnými střílnami, tak se vám celá hra zvrhne jen v totální anihilaci všeho, co se k vaší lodi přiblíží a pokud něco náhodou proklouzne, tak vašich 20 bočních výpalnic dodělá zbytek (viz obrázek).

Důležitým prvkem je také samotná úprava lodí, která je pevně spjata se samotnými souboji, které se odehrávají v pevně dané horizontální poloze ve stylu námořních her.

K dispozici máte boční výpalnice, které představují vaší nejsilnější ofenzivní zbraň. Zde můžete nainstalovat pouze jednu zbraň, ale každá loď má určité množství použitelných střeleckých pozic, takže mezitím co menší loď může střílet s touto zbraní z pěti otvorů najednou, větší jich může použít 10 a tím zdvojnásobit svou sílu útoku.

Poté sekundární výpalnice, které můžete použít například pro rakety nebo miny, které můžete střílet kolem sebe.

Dále máte na každé lodi určité množství prostoru pro automatické střílny. Na každé lodi jsou jinak rozestavené, takže je nutné manévrovat tak, aby střílny měly prostor mohli nepřítele vůbec zacílit. Nejmenší lodě mohou mít střílny třeba jen dvě, ale největší supertěžký křižník ve hře jich může mít až 16. Každá střílna navíc jde nastavit, aby útočila pouze na určitý typ nepřátel, takže je tímto způsobem užitečné si střílny na lodi rozdělit na ty, které jsou účinější proti stíhačkám a na ty, které se hodí proti větším lodím.


Nakonec soundtrack hry navozuje takovou tu správnou atmosféru vesmírných kovbojů, takže pokud hledáte hru ve stylu seriálu Firefly, tak je Rebel galaxy ta správná volba.

Pro: Atmosféra, výběr lodí

Proti: Nepřehledná navigační mapa, krátká hlavní linie

+15
  • PC 40
Hned na začátku jsem byl zcela vytržen z jakékoliv vcítění se do role cestování po vesmíru. Za prvé tu chybí pohled z kokpitu. Za druhé tu žádný pohyb v prostoru není, létáte v jedné rovině. To znamená, že všechny planety a místa, kam se můžete dostat, jsou na placce s vámi. Vaše loď ani nijak nekolísá, nepřevrací se, nepluje....prostě sedí na placce jako magnetka na lednici. Boj vaší vesmírné lodi tak probíhá podobně jako v Assassin's Creed IV: Black Flag kdy bočními děly zaměříte a vystřelíte, i když mám dojem, že i tam to bylo náročnější, museli jste také mířit nahoru a dolů a vlny pohupovaly. Naproti tomu zde zapnutí štítu rozhodně působí lépe než přikrčení Kenwaye:) Vedle toho uznávám, jsou různě rozmístěné automatické střílny a i nějakou můžete ovládat, ale aby tento systém utáhl celou hru...nejefektivnější postup u mě byl přirazit se k tý největší lodi bokem a zběsile mačkat střelbu bočnicemi bez míření, potom šly její štíty a plášť dolů mnohem rychleji než při nějakém zaměřování a zároveň jsem byl trochu chráněn před loděmi ostatními.

Ve hře můžete těžit, lovit ostatní lodě, olupovat obchodníky nebo sám jako obchodník suroviny nakupovat a prodávat. Mnohem výnosnější jsou nudné generované úkoly na základnách, které se všechny vejdou do škatulky přines/zabij. Jedinou motivací je vylepšení vašeho vybavení. Za peníze totiž můžete nakupovat nové střílny i třeba novou loď a díky tomu plnit výnosnější úkoly a pokračovat tak v příběhové linii. Vedle toho si také můžete v místním baru najmout parťáka, co bude lítat s vámi. Samotné univerzum je složené z frakcí civilistů, armády, lupičů a nějakých cizích mocností. Žádné velké lore tu není, prostě si naklánite frakce podle toho, co děláte a o rasách a základnách se nedozvíte prakticky nic. Hlavní příběhová linie je zde asi proto, aby hra měla nějaký jiný konec než konec únavou. Nic zajímavého.

Celých 50 hodiny jsem se snažil tuto hru nějak uchopit a pochopit. Ale na konci hlavní příběhové linie v lodi McKinley pořád tápu. Abyste chápali, u vesmírného simulátoru si tak nějak představuju pohled z kokpitu, svobodné létání v prostoru a dojem z majestátnosti a velikosti vesmíru. U leteckého simulátoru zase pohled z kokpitu, akční dogfighty či sofistikovanější ovládání než přifař se k boku a mačkej RB. A u pohodového simulátoru distributora za zvuku hudby někam cestovat do dáli mi tady zase vadí neustálé množství nepřátel a absence obchodních investic kromě vlastní lodě. Asi jde o tu kombinaci toho všeho.
+11 +12 −1