Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Total War: Warhammer

24.05.2016
85
48 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Série Total War byla vždy zaměřená především na válečná období z historie, avšak v tomto díle se vydala jinou cestou. Studio Creative Assembly spojilo síly s vydavatelstvím Games Workshop, aby pod jejich licencí vznikl nový Total War z fantasy universa Warhammer.

Kampaň začíná přibližně v roce 2500 I.C. (Imperiální kalendář), před začátkem bouře Chaosu a příchodem konce časů. Starý svět, připomínající ten náš v pozdním středověku, je v žalostném a upadajícím stavu. Na severu dřímá zlo v podobě sil Chaosu, které se snaží infikovat a zničit celý svět. Záštiplní trpaslíci jsou vymírající rasa, která přežívá ve svých horách. V Sylvánii se probouzejí mrtví. Na jihu v pustinách se šikují kmeny goblinů a orků pod praporci silných zelenokožců. A lesní elfové se nestarají o nic jiného, než o své hvozdy. Hráč se ujme vlády nad frakcí jedné ze čtyř ras – na výběr jsou lidé, trpaslíci, upíří hrabata a zelenokožci. Každá rasa má své legendární šlechtice a frakce, například při hře za Říši je to císař Karl Franz, za trpaslíky král Thorgrim, za orky šéf Grimgor a za Sylvánii upír Mannfred Von Carstein.

Úkolem hráče při hře za lidi nebo trpaslíky v kampani je se připravit na vpád Chaosu, zatímco musí soupeřit i s ostatními frakcemi o přežití. Naopak při hře za upíry nebo orky lze situace využít ve svůj prospěch. Kromě rozsáhlé kampaně hra také nabízí kooperační kampaň pro více hráčů nebo editor pro vlastní bitvy, ať už proti počítači nebo proti hráčům přes internet.

Hra nabízí legendárních šlechticů, které lze uplatnit i v boji, mnohem víc a někteří dokonce mají svou vlastní frakci. Další frakce a legendární šlechtice lze odemknout v podobě stažitelného obsahu. Každý legendární šlechtic má vlastní vývoj postavy a malou příběhovou linku v podobě série úkolů vrcholící speciální bitvou, za jejíž úspěšné splnění dostane šlechtic za odměnu legendární relikvii, která poskytuje různorodé bonusy v kampani nebo i v bitvě.

Co se týče herních mechanik, ty se zásadně neliší od ostatních dílů Total War. Hra se dělí na strategickou tahovou část, kde spravujete frakci, stavíte města, pochodujete armádami a verbujete nové jednotky a na část bitevní v reálném čase, kde se setkávají nepřátelské armády na bitevním poli. Klasické jednotky, jako je pěchota, jízda nebo artilerie doplňují fantastické jednotky, jako například draci, obři, obrovští pavouci, gyrokoptéry a mnoho dalších.

Hra obsahuje oficiální českou lokalizaci. Časem pro hru vyšlo množství rozšíření (DLC). Větší rozšíření jsou zpoplatněné a menší rozšíření, zpravidla přidávající pouze jednoho šlechtice již existující frakce nebo jiná vylepšení, jsou zadarmo. Chaos Warriors umožňuje hrát za Hordu chaosu s cílem zničit svět. Call of the Beastmen, jehož součástí je i vlastní kampaň, odemyká pro hráče rasu bestií, podřadnou rasu sloužící Chaosu. The Grim and the Grave přidává legendárního šlechtice Říši a upířím hrabatům. The King and the Warlord rozšiřuje trpaslíky a zelenokožce o dvě nové frakce s legendárním šlechticem pro každou z nich. Realm of The Wood Elves umožňuje hrát za rasu lesních elfů, přičemž součástí je i vlastní kampaň. Bretonnia je bezplatné rozšíření, které umožňuje hrát za feudální království lidí ze západu a Norsca pak umožňuje hrát za obávané nájezdníky ze severu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Total War a Warhammer? Ze začátku jsem si myslel, že toto spojení nemůžu dopadnout dobře, přece jen série postavená na historických reálií a najednou fantasy, potvory a kouzla? O to příjemnější je překvapení, že se jedná o jeden z nejlepších Total War her!

Jsou tu sice jen 4 rasy pro kampaně (pátá chaos první týden zdarma pro všechny co si hru koupili) ale jejich rozdíly a unikátnost každé strany jsou obrovské a nabízí skutečně velkou znovu hratelnost.

Trpaslíci jsou zdatní v obchodu, nemají žádnou jízdu, spoléhají se na své vynálezy a pevné formace obrněné pomalé pěchoty podporované dělostřelectvem a leteckými jednotkami. Navíc jako jediný národ nepoužívají magii ale mají vrozenou odolnost proti jejím účinkům.
Dokáží ale i cestovat podzemními tunely, kdy se vyhnou přírodním překážkám nebo negativním vlivu na armádu která by způsobila ztráty jako je nemrtvá nákaza nebo mráz.

Lidská říše je nejvíc blízká středověkým armádám, je nejvíc univerzální a má od každého něco. Nechybí elitní jízda, těžcí rytíři, střelci s mušketami, děla dokonce i středověký tank dokáží vyrobit. To vše podpoří jejich kouzelníci.

Orkové a goblini vsázejí vše na hrr na ně taktiku a velké počty potvor. Nechybí zde pavouci, vlci, trollové či dokonce obři. Jsou hnáni bojem a jejich strana musí válčit jinak jim klesne morálka a může dojít k boji mezi vlastními jednotkami případně i vzpourám proti hráči. Nejsou vůbec zaměřeni na obchod, jejich příjem je hlavně z plenění osad a dobytích území.

Upíří hrabata mají svůj styl hry úplně jiný. Musí vytvářet nákazu aby mohli na dané oblasti působit a bojovat bez postihu. Jinak v každém kole ztratí jednotky. Nemají žádné střelecké jednotky, ale to si vynahrazují rychlými kostlivci, ghůly, nemrtvou jízdou a hlavně děsivými příšerami které nahlodávají morálku živých protivníků. Dokáží po vyhraných bitvách doplnit řady ze zabitých nepřátel, a pokud je v oblasti dost těl i vyvolat jednotky zcela nové, aby doplnili jejich řady. Hrdina se musí soustředit na podporu kouzly jednotek, nemrtví z boje neutíkají, pokud ale nejsou podporováni mohou se rozpadat.

Prostě každá hra je trochu jiná díky těmto rozdílům. Navíc některé oblasti nemohou obsadit jiné národy než ty které tam žijí a bojují se sousedy. Orci a trpaslíci vedou svoji válku, lidé a nemrtví zase svoji. Dojde samozřejmě i na situace kdy se trpaslík nepohodne s lidmi a válčí taky, ale sídla si mohou jen vyplenit nebo kompletně zničit.

Hratelnost je návyková, furt si říkáte udělám pár tahů a končím, jenže pak najednou zjistíte že už uběhli tři hodiny a stejně bych pár tahů ještě dal. Po dohrání jedné kampaně jsem si řekl, že to chce chvíli pauzu ale stejně bych hned zkusil další za jiný národ, to je známka kvality nebo nezdravého návyku.
+23
  • PC 80
Se sérií Total War nemám moc zkušeností. Dohrál jsem pouze Shogun: Total War a krátce zkoušel Rome a Medieval. Ale díky zasazení do světa Warhammer jsem nemohl nejnovější díl vynechat. Za dobu co jsem ji nehrál urazila série opravdu velký kus cesty. Část hry na mapě světa, stavba měst a pohyb armád je zpracován opravdu skvěle.

Musím také pochválit využití universa Warhammeru. Jednotky, postavy i celková atmosféra beznaděje je zachycena velice věrně. Oceňuji i využití méně známých postav. Technické zpracování je na dobré úrovni a se hrou nejsou žádné problémy. Potěšila mě také česká lokalizace, pokud mohu soudit po pár přečtených Warhammer knihách v češtině, je vše v pořádku.

Naopak bitvy mě stejně jako v Shogunovi moc nebavily. Pokud to šlo (měl jsem převahu) nechal jsem rozhodnout počítač. Raději jsem trávil čas budováním ekonomiky a početní převahy. Nevím proč přesně mě taktizování v Total War podobě moc nebaví. Přitom třeba X-COM nebo Panzer General mám rád. Plusem je také dobrá různorodost armád jednotlivých ras. Diplomacie by mohla být propracovanější.

Potěší, že se vývojáři o hru stále starají a i když jsou placená DLC slušným ždímáním peněz (obsahu mají dost ,ale je jich hodně), tak do hry přibývá i bezplatný obsah. Hrál jsem za slávu říše, ale rád bych si hru v budoucnu zkusil i za upíry nebo chaos, který je ale bohužel placený. Nápad s propojením mapy více dílů (Total War Warhammer 1+2+3) dohromady je super. Vznik obří kampaně mě láká a určitě to vyzkouším. Hru doporučuji všem fanouškům Total War nebo Warhammer, nabízí opravdu velkou porci zábavy na hodně dlouho.
+22 +23 −1
  • PC 90
Vlastním pouze základní hru + free DLC (žádné placené jsem nehrál), hraji v češtině a na normální obtížnost.

Co se mi líbí:
- Frakce
Asi největší přednost celé hry. V základní verzi hry jsou k dispozici čtyři frakce (Říše, Orkové, Trpaslíci a Nemrtví). Všechny poskytují jiný zážitek a jsou natolik originální, že hlavní kampaň můžete rozehrát klidně načtyřikrát a nebudete se nudit. Například Trpaslíci mají nejpomalejší jednotky ve hře a žádnou jízdu, ale zase můžete využívat jejich skvělé artilerie a vysoké odolnosti. Nebo Nemrtví, kteří naopak nemají žádné jednotky na dálku, ale to vynahrazují velkým množstvím postradatelných jednotek, silnou jízdou a magií.
- Bitvy
Důvod proč vlastně hraji Total War :). K dipozici dostanete velké množství druhů pěchoty, jízdy a artilerie a můžete si se vším pořádně vyhrát. Paráda. Souboje neomrzely ani po 30 hodinách hraní a ten pocit, kdy pokoříte téměř dvakrát větší armádu je naprosto skvělý.
Bohužel trochu zamrzí obléhání, které není tak záživné jako klasické bitky, ale to nevadí, protože lze využít automatického vyřešení boje pomocí PC.
- Grafika a stylizace
Tady žádný problém, hra vypadá velmi hezky. Často se mi stává, že si hru přiblížím na maximum do válečné vřavy a tak trochu zapomenu, že bych měl generálovat celé armádě :D
- Návykovost
Stejně jako v Civilizace, tak i Total War má syndrom "ještě jedno kolo a jdu spát". Hra dokáže zabavit na dlouhé hodiny.

Co mi přijde ok:
- Strategická mapa
Přiznám se, že tady jsem hodně "zmlsaný" z Europa Universalis IV, takže mi zdejší strategická mapa přijde mělká jako Azovské moře. Strategická mapa zde jednoduše slouží jako prostředek, jak se dostat z jedné bitvy do druhé a to je trochu škoda. Nepomáhá tomu ani odfláknutá diplomacie.

Co se mi nelíbí:
- Diplomacie
Tragédie, bohužel. Lze uzavírat spojenectví, obchodní dohody a vyhlašovat války a to je tak vše. A to je dost málo...
- DLC
Ačkoliv mi přijde, že obsah který je nabízen v rámci DLC vypadá kvalitně, rozhodně neodpovídá ceně. Příklad: Elfové 17.49 Euro, Beastmeni 17.49 Euro, Chaos 7.49 Euro (za předobjednávku zdarma), krev ve hře (!!!) 2.49 Euro, atd. Nejhorší ale je, že DLC vypadají, že jsou násilím vytržena z finální hry. Některé jsou zdarma, ale většinou je to pouze hrdina navíc a nebo nějaká jiná maličkost. Snad to změní free-DLC, které přijde na konci února 2017 (Bretonnie).

Pro: frakce, grafika, zábavnost a návykovost, bitvy

Proti: diplomacie, DLC

+12
  • PC 90
Nejsem si jist, zda výzvu stihnu, ale v následující půlhodince doženu jeden z restů. Hru jsem již dohrál a komentář zapomněl. A vlastně ne, nezapomněl – vyhýbal jsem se mu. Ani pořádně nevím, jak psát komentář na strategii. Bude holt kostrbatý jako Spooky Scary Skeletons beznosého pana Vlada von Carsteina, přičež hra je skvělá, boží a dokonalá jako hebká srst Varghulfů. Je to nefér, ale tak už se věci mají. A povoluji si zde protiřečit.

Poslední Total War, který jsem před Warhammerem hrál (pokud nebudu počítat půl hodinku tehdy katastrofálního Rome 2) byl Shogun 2, který je i dnes stále perfektní hrou. Rozhodně tak ve mně panovala rozpolcenost, ke kterému dílu se Warhammer přiblíží – jestli bude víc jako starší a mnou oblíbenější Shogun 2 nebo se ukáže, že všechny tituly poté utrpěly přehnanými ambicemi a jsou celkově špatné.

Inu hra dopadla výborně a paradoxně bych ji považoval za nejlepší díl série, NEŽ jsem zkusil znovu Rome 2, tentokrát v Emperor Edici, do toho jsem ještě v rychlosti prubnul Attilu a začaly se ve mně mísit smíšené pocity. Ani jedna z her nebyla špatná, ale na to, že je WH nejnovějším přírůstkem, jsem v Rome 2 znovuobjevil některé prvky, které mi zde prostě chybí. A už není tak jednoznačné říct, který titul je nejlepší. Odhadem lze tvrdit, že to WH stejně vyhraje, až k němu vyjde veškerý obsah – nabízí asi největší variabilitu jednotek, ale už ne tak moc kampaně. Pokaždé, když jsem kampaň rozehrál, tak probíhala podobně. Vše se ale s každým dostupným DLC zlepšuje a ve výsledku to bude ještě legendární hra.

Co mi zde však chybí – dobývání, je tu hodně nudné. V podstatě bráníte (respektive útočíte) pouze malou část města s jednou zdí a jediný obraný prvek jsou střelecké věže a ona zeď, která se podivným způsobem rozsypává – od Rome 1 je tato technologie krok zpátky, a pokud si myslíte, že je uklidňující, že jsem si toho všiml až z porovnávacích videí, tak není. Všiml jsem si toho až z videí, protože AI prakticky neútočí na města. A bitvy u čehokoliv bez hradeb, probíhá na pláních. Tu tam jsou úzké městské uličky, které bráníte proti stovkám jednotek s jednou jedinou Falangou, kterou prostě nic neprojde. To je další bod toho, co mi zde chybí – formace a celkově variabilita bojů. V jednom díle šlo určitě proti jízdě vztyčit kůly, v Rome 2 jsou sloni a vozy, námořní bitvy, Shogun 2 má perfektní agenty, zde je diplomacie dost omezená, pak ještě ty formace jako falangy a želvy a kdeco možné..

To však nedělá Warhammer špatnou hrou, je prostě jen trochu jiná. Těch prvků je v ní daleko víc, než těch, které mi chybí. Bohužel magie mi moc k srdci nepřirostla a nejvíc badass hrdina Gelt je kvůli podivným mechanikám magie naprostý lempl. To mi však bohatě vynahradili upíři. V žádné z her nemám rád nemrtvé a zde se brzo stali mými favority. Hraje se za ně perfektně, hráč musí taktizovat, využívat magii a nebát se nepřátelských střelců.

Nevím co víc k tomu napsat, na tuto hru jdou zpívat ódy a utopil jsem v ní moře času, přesto občas dostanu chuť tlačit nebožáky skrz město mou falangou nebo dobývat půl hodinu velké město nebo na námořní bitvy a.. EGYPTSKÉ VOZY!!

Vše se zlepší, jakmile vyjdou další, již snad potvrzené rasy, jako Tomb Kings, Lizardmeni, Temní Elfové, Skaveni, pravděpodobně v podobě dalšího „dílu“ jako byl například Napoleon k Empire nebo Attila k Rome 2 – přijde mi, jako bych vycucal z tohoto dílu už maximum. Jako slupka od citrónu. Možná jsem se toho jen přehrál ale jedno zůstává jisté. Užil jsem si každou minutu! V tu dobu to byl nejlepší Total War, teď mi chybí některé prvky ze starých dílů, ale to se stalo až po skoro 120 hodinách a dvou vyhraných kampaních.

Neberte to tedy jako zápory, chtěl jsem to jen porovnat s historickými díly a vypíchnout věci co jsou jiné, co mi chybí a co se mi naopak líbí. A být fanoušek stolního Warhammeru, asi bych se tetelil blahem. Jediná věc tomu chybí – nějaký unit viewer. Prostě featurka, která by mi umožnila prohlédnout si všechny jednotky jako figurky někde na výstavce. To co zde vytvořili, je něco neuvěřitelně krásného.

Hodnotil jsem 95% v době kdy jsem byl hrou posedlý a kdy mi v ní nechyběly prvky ze starších dílů. A když nad tím zpětně přemýšlím, není to důvod ke snižování, protože je to prostě nová hra, ač nese nálepku total war.

Pro: Originalita (oproti historickým dílům samozřejmě) a hromada možností, jak se vyblbnout s jednotkami.

Proti: Zpěťně ve starších dílech doceňuju to, co mi ve Warhammeru chybí.

+11