Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Amnesia: Memories

Amnesia, Amnesia V Edition

11.08.2011
25.08.2015
31.08.2015
01.09.2015
12.09.2019
68
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Je právě 1. srpna a hlavní hrdinka se probouzí ve zvláštním snovém místě. Před ní se zjeví Orion, duch v podobě malého chlapce, který se s ní nešťastnou náhodou srazil při své cestě mezi světy. Tato srážka ale zavinila ztrátu hrdinčiných vzpomínek. Neví, jak doposud žila, s jakými lidmi se bavila, dokonce ani jak se jmenuje. A dokud to nezjistí, Orion se od ní nemůže odloučit. Společnými silami se tedy pokusí ztracené vzpomínky získat zpět.

Amnesia: Memories je japonský vizuální román. Hráč si na začátku hry vybere jeden ze 4 světů s tím, že jedinou nápovědou při výběru jsou symboly karet - srdce, piky, kříže a káry. V každém světě jsou ty samé postavy, ale s hlavní hrdinkou mají naprosto jiný vztah. Stejně tak každý svět s sebou přináší jiný příběh a tím i unikátní herní zážitek. Po dohrání aspoň jednoho konce z každého světa se odemkne ještě svět pátý se symbolem žolíka. Hra celkově nabízí víc než 20 konců odvíjejících se podle vašich rozhodnutí.


Poslední diskuzní příspěvek

@jones1240 (25.03.2021 21:01): Druhý nejhorší, ne dva nejhorší :D Mě Shin taky moc nebavil (jako postava myslím, ten děj samotný zas jako nějak vyloženě tragický nebyl, takový úvod prostě), ale druhého jsem hrála Ikkiho a ten už zajímavý byl. Pak Kent, ten je taky hodně fajn. Toma to je děs běs. A Ukyo pak na závěr byl super.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Hergot to byla ale skvělá hra. Ne, počkejte, neodcházejte! Opravdu jsem se nezbláznila. Fakt byla!

Nejprve bych ráda zdůraznila, že celý otome/visual novel žánr vždycky šel tak nějak okolo mě a tak to nejspíš i nadále zůstane. Tento kousek jsem si pořídila čistě náhodou, jen protože měl na Steamu zrovna 90% slevu a tak se tato hra pro mě stala nejen výjimkou z pravidla, ale především obrovsky milým překvapením. Čím to?

Především (a to opravdu nemůžu dostatečně zdůraznit) tohle není prostoduchý dating simulator. Dokonce tady není ani žádná common route, kde byste si vybírali s kým budete randit. Romantické linie jsou právě naopak spíš jen takovým bonusem k ději a pokud vyloženě nejdete po good endingu, dá se většině scén vyhnout. Hra se skládá z 5 světů (příběhů), které mají ještě každý minimálně 4 konce (jeden jich má dokonce 9), a každý je naprosto unikátní a řeší úplně jinou zápletku. Ke kvalitnímu příběhu potřebujete i kvalitní, zajímavé postavy a o ty tady opravdu není nouze. Všechny charaktery jsou propracované a nejen hrdinčin, ale především VÁŠ vztah k nim se mění s každým odehraným herním dnem, se kterým postupně odkrýváte všechny jejich vrstvy a tajemství. Dále musím ještě vyzdvihnout úchvatné audiovizuální zpracování - ať už je to styl kreslení, CGs, design postav, dabing, soundtrack či opening s endingem. Prostě nádhera. Dohrání všech 5 dobrých, 5 normálních a 16 špatných konců mi zabralo něco kolem 26 hodin, takže i délka je dostatečná.

Tuto hru bych určitě doporučila každému, kdo si chce zkusit zahrát vizuální novelu, ať už jste dáma nebo džentlmen, protože ani já osobně bych nikdy nevěřila, že se mi něco takového bude líbit. A jestli mi nevěříte, stačí si přečíst komentáře na Steamu.

Pro: ALL THE FEELS, PŘÍBĚH, POSTAVY, milion konců, audiovizuál, délka, originalita

Proti: pokračování nejsou a nejspíš ani nebudou přeložené :(

+22
  • Vita 40
Tak tohle fakt ne... "hru" jsem neodpálil po chvíli, ale věnoval jí celých 21 hodin. Zajímavá z toho byla tak hodina až dvě. Amnesia: Memories je vizuální román, do kterého jsem se pustil bez předchozích žánrových zkušeností. I když jsem protrpěl všechny čtyři základní příběhové linky (dvě na "normální" konec a dvě na "špatný"), nedovedu pochopit, jakou hodnotu hra hráči přináší.

Memories má celkem zajímavou premisu a nástin zápletky, u toho však zůstává. Bez ohledu na volbu linky na hráče čeká tuny absolutně prázdných dialogů a frází. Hratelnost se rovná nule, jen si jednou za čas (doslova) můžete zvolit odpověď. Jednu z dějových linek (Toma) jsem zkusil proběhnout opakovaně a vždy volil druhou z nabízených možností.... a světe div se, vývoj událostí se VŮBEC! nezměnil.

Při honbě za dobrým koncem absolutně nejste schopni poznat, jak by hra chtěla, abyste odpovídali. Nesmyslný vágní ukazatel se zmatenými parametry vám v rozhodování rozhodně nepomůže. Chybí zde jakákoliv vnitřní logika a směřování. Je pravda, že tu a tam vývoj příběhu dovede brnkat na hráčovu zvědavost, vysvětlení načrtnutých tajemství však chybí a zdejší postavy jednají absolutně iracionálně, takže je jako pokračování příběhu možný prakticky jakýkoliv nesmysl. Linky samotné občas právě k úplnému nesmyslu sklouzávají a nejednou budete protáčet oči nad otřesnými nápady autorů a debilními replikami postav. S*át vás budou postupem času všichni a ovládaná postava snad nejvíce.

Vlastně se za sebe trochu stydím, že jsem jako milovník knížek vyplýtval tolik času na Amnesii. Nezahrál jsem si vůbec, jen jsem si přečetl pár k uzoufání roztahaných a převážně naprosto pitomých povídek na Vitě. A tenhle typ "zábavy" by mě daleko lépe poskytla i průměrná kniha, kterých se mi doma válí stovky.

Hodnocení na DH v době dohrání: 76 %; 5. hodnotící; zdarma v rámci PS Plus

Pro: Krátké momenty v příbězích; mysterióznost; hra dokáže vzbudit zvědavost (kterou však úplně neukojí)

Proti: Šíleně utahané; tuny plků absolutně o ničem; nulová hratelnost; i po rozdílné volbě se vše odehrává převážně stejně

+10