Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield 2: Special Forces

21.11.2005
81
41 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Special Forces je datadisk pro hru Battlefield 2 vytvořený pobočkou DICE v Kanadě. Na rozdíl od původní hry se soustředí spíše na pěchotní souboje. Do hry přibylo několik stran, většina z nich jsou reálné speciální jednotky, mezi které patří americké Navy Seals, britské SAS a ruské Specnaz. Proti nim se postaví speciální jednotky MEC (fiktivní strana z původní hry), povstalci a ruští rebelové.

Datadisk do hry přináší osm nových map. Kvůli zaměření na pěchotní souboje není ani na jedné z nich možné zalétat si ve stíhačce. Možnost létat ve vrtulníku ve hře zůstala a přinesla s sebou dva nové stroje - AH-64D Apache a Mi-35 Hind. Mezi další nová vozidla patří čtyřkolka, jeep s kulometem nebo BVP2. Mapy jsou mnohem menší a většinou se soustředí na městské souboje, najdou se však i výjimky jako třeba bitva o znehybněnou letadlovou loď. Některé mapy se odehrávají v noci, tudíž do hry přibyly brýle pro noční vidění. Mezi další novinky patří plynová maska, lano s kotvou a vystřelovací lano. Datadisk přinesl několik nových zbraní, které je možné odemknout i v původní hře.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
BF 2 se dočkal datadisku velmi brzy - ani ne půl roku po vydání. Snad inspirováni ze Secret Weapons of WW II (BF 1942) se tvůrci pustili do zpracování netypických zbraní nebo spíše udělátek, které mohou boj s nepřítelem proměnit na stealth akci ve stylu Jamese Bonda. Někteří vojáci dostali kuši, kterou vystřelíte napnuté lano, a po něm se můžete svézt klidně nad hlavami nepřátel. Je to dobrý způsob, jak se přesunout mezi dvěma vyvýšenými body. Jiní vojáci mají kotvu s lanem alias náhradní žebřík. Potřebujete překonat zeď a v bráně stojí tank? Žádný problém, stačí hodit kotvu na zeď a vylézt. Dále jsou k mání oslepující granáty a také jakýsi granátomet vystřelující jedovaté plyny, které negativně působí na přesnost (rozmazávají vidění).

Všichni vojáci dostali noktovizor do nočních misí, kterých sice není moc, ale jsou tam a ve tmě toho moc neuděláte, obzvláště ne proti botům, kteří tmu ignorují. Další část výbavy představuje plynová maska, která sice omezuje výhled, ale ochrání před nebezpečným plynem.

Všechny vyjmenované novinky užijete pouze v pěchotních soubojích. Technika se sice také rozrostla, třeba o rychlou čtyřkolku, ale datadisk s vozidly šetří a nezřídka se stane, že na mapě najdete jen pár vozítek. Možná škoda, možné ne, ostatně díky omezení techniky může hrát nové vybavení větší roli.

Do hry byly přidány i nové frakce, což značí nové ruční zbraně, uniformy, znělku při výhře/prohře a hlasy v bitvě. Objevili se Britové a jejich SAS, dále Rusové a Specnaz, pak ještě ruští rebelové a povstalci z blízkého východu.

O dost horší je skutečnost, že SP misí je pouhopouhých šest kusů a všechny opět jen pro 16 hráčů. Zdá se, že tvůrci na sólo hráče prostě kašlou nebo si nepřipouštějí možnost, že existuje řada těch, kteří o hru s lidmi zase až tak moc nestojí.

Tradiční dojmy z misí, které jsem hrál za MEC, Rusko a povstalce.

1. Devil’s Perch
Poprvé a naposled MEC vs USA a to na mapě, kde není technika! Byla to docela zajímavá změna a snad i díky absenci vozidel se mi nikdy nepodařilo zabrat USA všechny dostupné základny. Velmi rychle Amíci získali jednu ze základen, čímž se vyhnuli ‚vymírání‘ a zbytek hry byl jen o tom, která strana postřílí 200 vojáků rychleji.

2. Ghost Town
Velké město a poprvé strany Britů a Rusů. Šance na výhru jsou maximálně vyrovnané ale boti na rozdíl od hráče nepoužívají kuši s lanem. Díky ní není problém vyhlédnout si výškovou budovu, vylézt nahoru a mezi budovou a nepřátelskou základnou napnout lano. Boti se sice vracejí, když je jejich stanoviště v ohrožení, ale přes půlku mapy to přeci jen chvíli trvá.

3. Mass Destruction
Malá mapka v níž se poprvé utkají Rusové s rebely. Obě strany mají stejnou výbavu a to včetně techniky. Mapa je navíc tak malá, že k přestřelkám dochází na každém rohu.

4. Night Flight
Jak název napovídá – letiště v noci. Letadla tu však nikde nejsou, tedy ne ty ovladatelné. Na tuhle mapku jen tak nezapomenu kvůli snad té nejrychlejší prohře, jakou jsem v BF 2 zažil. Pár minut od počátku hry zabrali Britové všechny body a to skoro v jeden okamžik. Není divu, oni totiž seskakují na padácích a tak to mají ke všem bodům vcelku blízko.

5. Surge
Vcelku nezáživná mapka odehrávající se okolo odpalovače raket. Není, co k tomu dodat.

6. Warlord
Závěrečná mapa ze SP představuje povstalce bránící vilu a útočící Brity. Vila se brání snadno, díky vražednému raketometu kryjícímu příjezdovou cestu, ale poslední bod mají Britové hrozně blízko u sebe, takže je to spíše o tom, kdo při útoku/obraně zabije víc nepřátel.


Co říci na závěr? Datadisk sice není moc obsáhlý, ale to málo, co nabízí, je přinejmenším zajímavé. Umím si představit, že v MP budou specialitky typu kotva, či kuše mnohem užitečnější, protože oba předměty útočí hlavně na fantazii hráče a tu ve hře s boty moc nevyužijete.

Pro: Nové mapy + nová technika a zbraně, zpracování netypických předmětů, nové frakce (4)

Proti: Osekaný singleplayer

+5