Blameless je hororová 3D adventura z pohledu první osoby. Hra se inspiruje u titulů jako Penumbra, Amnesia: The Dark Descent, Condemned: Criminal Origins nebo Slender. Hráč se ujímá architekta ocitnuvšího se v rozestavěném domě, s nímž má pomoci neznámému muži, který jej zde uvěznil. Nyní se hráč snaží tomuto muži uniknout a přežít. Hráč prozkoumává dům a řeší různé hádanky, aby se dostal dál. Přitom odkrývá příběh domu a také zmíněného muže.
Celá hra je krátká a lze ji dohrát za půl hodiny. Autor však nevylučuje vznik pokračování, které by mohlo být podstatně delší.
Díky tomu, že je Steam pro vývojáře již prakticky otevřená platforma, dostává se na něj velké množství více či méně povedených her. Některé jsou dokonce k dispozici zdarma a jakmile mé oko zahlédne volně dostupný a nedejbože i dobře hodnocený walking simulátor, netrvá dlouho a už se hřeje na mém disku.
Blameless se sice neohřál na moc dlouho a to ne proto, že by byl špatný. To naopak. Je ale velice krátký a klasické dohrání zabere zhruba půl hodiny a maximálně hodinu se všemi achievementy. Samotná hra je na freeware hru zpracovaná velice profesionálně, s předměty lze po vzoru Penumbry fyzicky manipulovat a ne všechny se hráči nakonec hodí. Hra by mohla být místy o trochu méně blbuvzdorná (koho by napadlo, že už jednou použité klíče můžu vytáhnout ze zámku a použít je znova někde jinde... ehm), ovšem je lepší od toho nečekat nějakou velkou výzvu a šílené kombinace. Naopak jsou hádanky příjemně logické, např.: ta s pojistkami je super v tom, že s nimi hráč opravdu manipuluje a aby věděl co a jak, musí si přečíst přiloženou poznámku.
Obecně jsem z téhle hry měl příjemný immersive požitek a i když se hra prezentuje jako hororová hra, staví především na atmosféře a zvědavosti hráče (mnou nenáviděné jump scares tam naštěstí nejsou). Svým technickým zpracováním nehází klacky pod nohy, vizuálně vypadá parádně a stejně dobře se i hýbe. Prostředí navíc působí povědomě a tak jsem se ani nedivil, když na mě v závěrečných titulcích vyskočilo jméno českého vývojáře.
Blameless je fajn jednohubka a zároveň typ hry, které bych chtěl na trhu vidět víc. A pokud by se tvůrce hry poučil z těch několika málo chybek a dodal by několikahodinový nášup, vůbec bych se nezdráhal hru zaplatit.
Blameless se sice neohřál na moc dlouho a to ne proto, že by byl špatný. To naopak. Je ale velice krátký a klasické dohrání zabere zhruba půl hodiny a maximálně hodinu se všemi achievementy. Samotná hra je na freeware hru zpracovaná velice profesionálně, s předměty lze po vzoru Penumbry fyzicky manipulovat a ne všechny se hráči nakonec hodí. Hra by mohla být místy o trochu méně blbuvzdorná (koho by napadlo, že už jednou použité klíče můžu vytáhnout ze zámku a použít je znova někde jinde... ehm), ovšem je lepší od toho nečekat nějakou velkou výzvu a šílené kombinace. Naopak jsou hádanky příjemně logické, např.: ta s pojistkami je super v tom, že s nimi hráč opravdu manipuluje a aby věděl co a jak, musí si přečíst přiloženou poznámku.
Obecně jsem z téhle hry měl příjemný immersive požitek a i když se hra prezentuje jako hororová hra, staví především na atmosféře a zvědavosti hráče (mnou nenáviděné jump scares tam naštěstí nejsou). Svým technickým zpracováním nehází klacky pod nohy, vizuálně vypadá parádně a stejně dobře se i hýbe. Prostředí navíc působí povědomě a tak jsem se ani nedivil, když na mě v závěrečných titulcích vyskočilo jméno českého vývojáře.
Blameless je fajn jednohubka a zároveň typ hry, které bych chtěl na trhu vidět víc. A pokud by se tvůrce hry poučil z těch několika málo chybek a dodal by několikahodinový nášup, vůbec bych se nezdráhal hru zaplatit.
Pro: atmosféra, grafika, fyzikální manipulace s předměty, hádanka s pojistkami, zajímavý příběh
Proti: snad jen krátkost a drobné bugy, které by zasloužily vychytat