Odsouzený námořník ztroskotá na neznámém ostrově, který halí zlověstná mlha. Při bližším průzkumu navíc zjistí, že jeho obyvatelé jsou oživlé mrtvoly a monstra. Náš hrdina ale ještě neví, že pod zemí, kde se rozprostírá rozsáhlý labyrint, dřímá strašně zlo, které bylo lidmi dávno zapomenuto.
Jedná se o 2D akční RPG plošinovku, která si bere silnou inspiraci ze hry Dark Souls, a to nejen svou obtížností, ale také atmosférou zmaru a některými mechanismy. Ze zabitých nepřátel padá zlato a sůl, což je důležitá komodita sloužící k vylepšování postavy a výbavy. Není však dobré ji hromadit, protože jakmile zemřete, máte jen jedinou šanci ji získat zpět. Pro její znovunabytí ale musíte zlikvidovat vašeho vraha.
Ve hře pak narazíte také na svatyně patřící různým řádům. Svatyně zde slouží jako záchytný bod, kde si můžete levelovat postavu, využít rychlého cestování do jiné svatyně, nebo obchodovat. Můžete zde také na oltáři obětovat cestou sesbírané sošky, které ke svatyni přilákají další NPC. Hra podporuje i kooperaci dvou hráčů u jednoho zařízení.
Dohráno. Zaměření na greatswords a heavy armor. Nejprve Kureimoa a Doppelsöldner, poté Seawolf Cutlass a Titan. Endurance jsem měl dost vysokou, abych měl Equip Load pod 75%. Nejnáročnější boss byl pro mě hned ten první (resp. druhý), Sodden Knigh, který mě zabil 22x, než jsem si osahal ovládání. Ostatní bossové byli v zásadě extrémně jednodušší, většina jich padla na první nebo druhý pokus. Výjimkou byl Mad Alchemist (4 zabití) a pochopitelně Witch of the Lake, ale i ta mě zabila pouze 8x. Na plošinkovací pasáže v Pitchwood už jsem neměl náladu, takže jsem to vzdal. Z těch volitelných bossů jsem tedy vypustil tři: Carsejaw the Cruel, trojici The Forgotten King, Knight a Judge a The Unspeakable Deep. Ke konci je to přece jen už poněkud zdlouhavé. Čas: 33h.
Pro: Hratelnost, spravedlivá výzva, stylizace, souls koncept...
Proti: Zbraně, teleportující kostlivci, stálost prostředí...