Třetí pokračování "odstřelovačské" FPS ze série Sniper: Ghost Warriror od známého polského studia.
Hráč se tentokrát ujímá role mariňáka Jonathana Northa vyslaného během druhé studené války do Gruzie blízké budoucnosti, kde právě probíhá občanská a zástupná válka hned tří nepřátelských stran. Jeho úkolem je zjistit, proč Rusko podporuje místní separatisty a zabránit vypuknutí mezinárodního konfliktu.
Třetí díl S:GW je poprvé ve stylu open-world odehrávající se v otevřeném přírodním světě rozděleném na několik částí za přítomnosti různých frakcí i civilistů. Kromě hlavních příběhových misí jsou zde také vedlejší úkoly pod označením War Crimes. Hra se tentokrát nechá hrát více styly, a to jak klasickým ostřelováním z velké vzdálenosti, které je stále stěžejním způsobem boje, tak i stealth postupem a zabitím na blízko. Před každou akcí je nutné provést průzkum terénu a lokalizování nepřátel. K tomu má hráč k dispozici dron, který sám ovládá a může ho využít např. i k rozptýlení protivníků, podobnou pomoc má ovšem zpravidla i nepřítel. Samotná střelba z odstřelovací pušky je pak ovlivňována mnoha faktory, především se jedná o vlivy počasí, ale i o působení gravitace nebo kalibr zbraně. Pro úspěch je také potřeba dobře zvládat pohyb v terénu a krytí. Pomoci v tomto směru mají speciální pohyby obsahující prvky parkouru a také Scout Mode, ve kterém se dají odhalit pasti a výbušniny, ale třeba i sledovat stopy. V neposlední řadě je zde pro hráče připraven tzv. Safe House a to hned několikrát po celé mapě. Pomoci má hlavně s orientací v prostředí a jako sklad zásob, sloužit také může pro kontaktování spřátelených nebo neutrálních frakcí, které mohou pomáhat v některých misích.
Vývojáři kladli velký důraz na realitu při samotném hraní, kdy je hráč po úspěšné exekuci zpravidla odhalen a musí uniknout do bezpečí a správně se pohybovat a maskovat, ale i v samotném herním světě, kde se střídá denní cyklus včetně počasí ovlivňující samotné herní principy. S tímto aspektem hry vývojářům pomáhali skuteční vojáci se zkušenostmi z reálných bojových akcí.
Hra neobsahuje žádný RPG systém s tradičními zkušenostními body, schopnosti hlavní postavy se místo toho postupem hrou vylepšují samy. Kromě toho lze ještě sbírat různé předměty a upgradovat jimi zbraně nebo ostatní vybavení. Ke hře vyšly dvě singleplayerové DLC - The Escape of Lydia a The Sabotage.
@Wettek98 (19.11.2021 23:22): a @Strady (19.11.2021 23:25): Díky moc
Pro: grafika a zvuky, atmosféra, v porovnání s předchozími díly vítaný posun k sandboxu
Proti: špatně implementované / zbytečné mechaniky, příliš velká snaha kopírovat AAA hry, po čase stereotyp, propady FPS v interiérech