Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killing Floor 2

18.11.2016
28.08.2017
kompatibilní
75
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Killing Floor 2 je sequel prvního dílu. Jedná se primárně o kooperativní střílečku z první osoby, ve které čelíte vlnám nezdařilých biotechnologických experimentů neboli Zedům.

Příběh hry se odehrává měsíc po událostech prvního dílu v Evropě. Vinou výzkumné laboratoře Horzine Biotech, jejichž experimenty nedopadly tak, jak by měly, je celá Evropa na pokraji záhuby. Epidemie se rozšířila rychle a je nezastavitelná. Civilizace neexistují, veškeré komunikace selhaly, vláda se zhroutila a veškeré vojenské síly byly vymýceny. Ne všichni se ale vzdali naděje. Skupinky přeživších a žoldáků spojily své síly proti společnému nepříteli a založily si soukromě financované základny odkud sledují ohniska nákazy. Odtud poté vyrážejí do těchto "horkých" zón s cílem vyhladit veškerou mutaci, která jim přijde do cesty.

Před začátkem hry si vyberete třídu vaší postavy s určitými schopnostmi a zbraněmi. Jako support naleznete oporu v brokovnicích, jako demolitionist ve výbušninách, berserker zase využije zbraně na blízko atd. Tuto třídu si během hry vylepšujete do vyšších levelů pomocí XP, které nejvíce získáte zabíjením Zedů. Po každých pěti úrovních si navíc můžete vybrat ze dvou perků, které vám přidají nějakou schopnost. Tyto perky i vaše třída jdou během boje libovolně měnit.

Ve hře najdeme 11 typů zedů, kteří se dělí do tří kategorií dle nebezpečnosti. Dále se zde nachází i bossové, se kterými budete bojovat pokaždé v poslední vlně. Krom toho je do hry přidán i mód Humans vs Zeds, kde jedna polovina hráčů hraje za přeživší a druhá za Zedy. Hra také obsahuje nový takzvaný MEAT (Massive Evisceration and Trauma) systém, který umožňuje, aby krev na mapě nezmizela až do konce hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Opravdu nikdy bych neřekl, že se mi vytvoří závislost na nějakou hru (Oddworld sérii nepočítám, protože to beru jako kus mojí duše :D). První díl jsem snad zapnul jen jednou a nějak mě to ani nebavilo. Poté před rokem jsem viděl trailer na dvojku a dost se mi zalíbil, zvlášt ta brutalita, protože jsem zarytý masochista a gore zbožňuji. Tehdy jsem to docela vychytal a pořídil si beta verzi KF2 asi za 12 éček. Nadšeně jsem nainstaloval a zapnul, ale v té chvíli moje nadšení odpadlo. Lagy, lagy a dokonce i, tomu ani nebudete věřit, lagy jak kráva. Notebook mi to prostě neutáhl ani na nejnižší. Ovšem poté, co jsem si složil PC jsem se už pak ani nedivil. Ta grafika je naprosto boží a vypiplaná do nejmenších detailů. Vše je suprově nasvíceno, stíny jsou velice realistické a co se mi nejvíce líbí jsou odlesky od světel na zbraních. Mapy jsou též kvalitně do detailu zpracované a všude skoro najdete nějaké věci, jež ukazují, že to tu kdysi bylo obydlené lidmi. Neuvěřitelné co Tripwire dokázal na Unreal Enginu.

Nyní bych popsal asi tu pro mě nejdůležitější věc ve hře a sice GORE!!! Skoro nikdy ve svém životě jsem necítil takové zadosti učinění a hřejivý pocit uvnitř, než když střelíte granát do houfu Clotů a oni se rozprsknou na sračky do všech stran. A to ještě v bullet-time, který je zde nastaven přesně do těchto momentů. Dále musím zmínit to fantastické porcování hlav. Pro mě je to i fajnová kravinka, když se čeká na další vlnu. Prostě si najdu mrtvolu nějakého Zeda, kterému zůstala makovice na krku, vytáhnu bouchačku a postupně odhaluju, co se nachází uvnitř. Jinými slovy, nejdříve se ukáže lebka, poté se udělá do lebky díra no a poté se můžete těšit z pohledu na mozek. Funguje to i když jsou Zedi na živu, jen už se moc nemůžete kochat z blízka. Jinak též dobře zpracované jsou i vnitřnosti Bloata a je zábavné mu střelit do panděra. Následuje sprška jeho žluči (nebo kyseliny), nějaké to střevo a samozřejmě krev.

Výběr z perků a jejich levelování zde samozřejmě zastává funkci antistereotypu. Každý z perků totiž disponuje různými taktikami pro boj, ale také pro obranu. Tudíž, pokud se stává, že vás KF 2 trošku již omrzuje, stačí změnit perk a hned je to o něčem jiném. Každý z perků má také předem doporučené druhy Zedů, které může masakrovat s prstem v nose nebo u kterých by se měl radši zakousnout do stromu a hrát suchou větev. Osobně jako nejtěžší považuji perk Medic, jelikož tento perk se musí také starat o healování ostatních, což někdy není nejlehčí a občas to může i znamenat kick ze serveru, pokud to jaksepatří podělá. Pro mě nejoblíbenější je perk Berserker, jelikož s ním to jsou ty pořádný jatka (jak jinak u mě že?). Člověk s ním má takovou větší jistotu, jelikož mezi jeho schopnosti si můžete navolit rychlejší běh, heal pomocí Horzine nanobotů nebo i větší odolnost.

Rovněž oceňuji a i pestrou nabídku zbraní. Najdeme tu vše, co si může každý správný maniak jako jsem já přát. Od brokovnic, přes SMG a sniperky až po útočné pušky. Mezi zajímavější kousky zmíním Microwave gun, která se hodí na nepřátelé nesoucí na sobě nějaký kov. Tahle mašinka je totiž dokáže zevnitř nažhavit až pak doslova explodují. Za další jmenuji zápalnou brokovnici, která zvládne i trochu těžší nepřátelé a dokáže na dálku zapálit jakékoliv Zedy. Dále třeba Railgun, která je výborná na ty nejtvrdší Zedy, které můžete sejmout i na jeden úder, pokud se trefíte do toho správného bodu. Nakonec zmíním mou nejoblíbenější zbraň neboli Eviscerator. Tato zbraň určená pro Berserkera totiž v sobě ukrývá výhodu útoku na blízko i na dálku. Na blízko se mezi vás a Zeda postaví roztočená kotoučová pila, což je ideální na kuchání slabších Zedů a na ty tvrdší je tu zásobník s pěti menšími kotouči, které jdou vystřelit za pomocí laserového zaměřovače. Ovšem tato střelba potřebuje i trochu umu, jelikož míření je dosti kolísavé a navíc kotouči trochu trvá než doletí určenému Zedovi na jeho ksicht. Naštěstí lze ovšem vystřelené kotouče znovu sebrat.

Co se Zedů týče, tak je zde vidět že vývojáři doslova sypali esa z rukávu. Jejich odpornost doslova nezná mezí. Následující část textu bude je schována pod spoiler z důvodu možného spoileru, nudného čtení, redukce délky komentu nebo mého možného názoru, že toto v komentu být nemá, na který jsem přišel až po dopsání. Z těch slabších tu máme rodinku Clotů, kteří neoplývají žádnými extra schopnostmi až na nemotornost. Jediný jejich účinný tah, je spawnování kdekoliv je to možné a pokud je máte za zády, tak vás drapnou a vy je musíte odstrčit (nebo zastřelit). Dále tu je Crawler, což je takový napůl člověk napůl hmyz. Dokáže potrápit v tmavých mapách, kde není skoro vidět, navíc na nejtěžší obtížnost je rychlý a mrštný. Stalker, mutant, jež dokáže být neviditelný, umí docela zadělat na teplo ve spodkách, jelikož je docela těžké je spatřit. Bloat, nemotorný tlustoprd, jež je sice pomalý, ale jeho počet HP mu to dokonale vynahrazuje. Siren, křehká babča, která svým řevem dokáže zničit hozené granáty. Ovšem jejich její napůl kovové tělo jí zajišťuje větší odolnost. Husk, ohnivý týpek s plamenometem v ruce, který jako jediný Zed může útočit z dálky, což je někdy dost nepříjemné. Nakonec z těch pohodovejch tu máme Gorefasta, který si dokáže chránit hlavu pomocí mačety, kterou tahá po zemi. Dále už začíná jen a jen peklo. V průběhu vln na vás hra vyšle dokonce takové menší bosse, aby prověřila vaší schopnost týmové práce. Začneme s tím jednodušším. Scrake, kolosální monstrum třímající motorovou pilu místo ruky, dokáže velmi snadno ovlivnit morálku týmu. Scrake velmi vyžaduje kooperaci, jelikož má odolnost vůči výbušninám a obrovské množství života. Navíc pokud mu klesne život pod půlku nasadí permanentní rage a motorovka se rozjede na plné obrátky. Aby toho nebylo málo, tvůrci do hry nasadili ještě horší bestii a sice stvůru jménem Fleshpound. osobně FP považuju za nejhorší a nejděsivějšího Zeda z celé hry. FP má totiž taky svůj rage, ale narozdíl od SC se nasere kdy chce a většinou když se to vážně nehodí. Navíc strašně rád napadá zezadu a není to příjemný pohled. Nejhorší je ale jeho rychlost, jelikož jemu neuteče nic. Co se skvěle hláškujících bossů v závěrečné vlně týče, tak v životě mi nic nedalo takto zabrat. Už se mi i stalo, že jsme Bosse zabíjeli přes 50 minut, načež zůstal pouze jeden člověk.

Předposlední odstavec věnuji skvělým vychytávkám, které nenajdete skoro v žádné hře. Například, pokud přebíjíte poloprázdný zásobník, vaše postava vytáhne nový a vymění za starý, načež ten starý si schová. V případě prázdného, ho postava rovnou zahodí na zem. Váš arzenál má určenou váhu, čím více váhy máte, tak je postava pomalejší. Další vychytávkou je sprint pozadu. Jo jasně zní to dost debilně, ale zde to kolikrát i může zachránit život. Další věc, pokud máte přebito a mačkáte R, tak si vaše postava se zbraní hraje. Například vytáhne zásobník a koukne se jestli je plný, zkontroluje náboj v komoře, povolí palivo u plamenometu a pokud máte zasraný nůž od krve, postava si ho otře do rukávu. Nakonec zmíním, že Zedi mohou zabít i sami sebe a když máte kliku můžete je vidět i mezi sebou bojovat. Jsem takhle jednou viděl dva Husky, jak se mlátí a k mému překvapení jeden toho druhého fakt zabil. Tyhle blbůstky hře vážně dodávají grády.

Nakonec vyzdvihnu perfektní metalový soundtrack, který mi dodává tu správnou krvežíznivost během vln. A hra má dokonce v nastavení zapnutí a vypnutí vokálů. Tudíž je i vhodný pro ty, kteří nemusí growling.




Pro: Gore, obtížnost, Zedi, grafika, soundtrack, různorodé mapy, důraz na kooperaci, vychytávky v předposledním odstavci, perky, cena.

Proti: Chybějící čárky v mém komentáři a použitá sprostá slova. (Omlouvám se, bez nich to nešlo)

+5 +6 −1