Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Bloodline

20.12.2004
35
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Bloodline je akčněji laděná hra s hororovou atmosférou od českých vývojářů Zima Software, známých především sérii Polda.

Ocitáte se v roli právníka Jima Carda, který si na nic nepamatuje, neví, jak se dostal do jakéhosi sanatoria, proč je všude kolem něj krev a všechno působí opotřebovaným dojmem, nezná ani totožnost mrtvého muže vedle v místnosti. Stojí za tím vším vedoucí sanatoria, doktor Brown, který masakr jako jediný přežil? Je načase začít hledat odpovědi na tyto otázky. A hlavně se odtud dostat pryč a pokud možno, co nejrychleji.

Logické hádanky se většinou skládají z použití správných předmětů na správném místě. Bude se nutné také ubránit nepřátelům za pomocí nepřeberného množství zbraní, které se dělí na střelné a sečné. Za zmínku stojí ambientní hudba, která se mění podle situace, ve které se vaše postava nachází. Hra neobsahuje žádný multiplayer a vyšla i v kompletní české lokalizaci.


Poslední diskuzní příspěvek

@Všivák (komentář): to načítání je fakt hrozný, i na SSD to trvá přes dvě minuty, jinak se mi to ale nesekalo.

A že se zombíci zasekávaj o překážky když skočíš na stůl, tak po Tobě nejdou vůbec, je spíš výhoda, anžto jinak bych se z toho respawnu zbláznil..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Sedm let po vydání a počítač, který bez problému rozjede Mass Effect 3, se při hraní Bloodlině místy seká a loady (přechod do nové lokace i načtení pozice) trvají průměrně minutu a půl. Přestřelená je obtížnost soubojů, nepřátelé snad nemají žádný zásahový model a je úplně jedno, kam střílíte, snesou stejný počet ran do hlavy i do ruky. Nábojů i náhradní munice (vrhací nože, lahve, později molotovy) je zvláště ze začátku hry zoufale málo a zombíci se co chvíli respawnují. Tenhle problém u mně naštěstí vyřešila dvojice cheatů na nesmrtelnost a nekonečnou munici - hra má sice zabudovaný i povel pro kompletní odstranění monster, ale takhle se mi to už opravdu hrát nechtělo:)

Co se bugů týče - popravdě jsem na ně moc nenarážel a Bloodline mi ani moc nepadala. Sem tam se pomátl systém odmítající pustit hráče dál v případě, že nebyly provedeny veškeré nutné (což většinou znamená i veškeré možné) akce v lokaci, ale to vyřešilo nahrání předchozí pozice a vykonání akcí v jiném pořadí. Jednou bylo ale nutné NEUDĚLAT určitou akci tj. nevolat policii a odejít z lokace. Možná k větší stabilitě pomohl patch z polské verze.

Grafika mi nevadila, spíše neumětelské pokusy o aplikaci přechodu mezi světlem a stínem, který působil doslova jako pěst na oko - a že pokud jsem se pohyboval po lávce a proti mně zombík, krev z něho crčící zůstávala viset ve vzduchu po stranách. Hra by také zoufale potřebovala korektora (hrubky v textu jdou daleko za míru obvyklou v českých hrách) a rovněž taky někoho, kdo opravdu umí anglicky, aby se hráč nedočkal nápisů typu: - po 1st floor následuje 2st floor. A to není jediný případ. A přestože by se hra měla odehrávat v Americe, v druhé půlce hry jsou nápisy často v češtině (jména na hrobech nebo jed na krysy;).

Jakožto badateli mi také znesnadňovalo pátrání po informacích o hře i to, že ve stejné době vyšla i daleko slavnější a popravdě řečeno nesrovnatelně lepší Vampire: The Masquerade - Bloodlines, ale to je těžko dávat za vinu Zima Software, vzhledem k tomu, jak dlouho byla jejich hra ve vývoji. Pro zájemce tedy ještě uvedu, že polská verze vyšla - včetně polského dabingu - pod názvem Bloodline: Uśpione zło. (EDIT: a v rusku také v kompletní ruské verzi jako Bloodline: Linia krovi = Bloodline. Линия крови. Podle ruského traileru se dá usuzovat, že byl dokončen minimálně dabing anglické verze, ta ale nevyšla)
+25
  • PC 50
Těžko říct...hra jako taková je celkem nehratelná...seká se i na nejlepším stroji i dnes a je celkově dost špatně optimalizovatelná. Nastavení obshuje pouze nastavení zvuků a světlost...takže taky nic moc...co se nicméně této hře upřít nedá je atmosféra, která se dá opravdu krájet. Ať už se budete potulovat po operačním sále, kde u dveří leží mrtvola s mozkem na zdi, ať už se budete jen tak flákat mezi kotly ve spalovně, kde na vás nepříjemně doráží oživlé tělesné pozůstatky kotelníka, nebo budete skládat jednoduchý hlavolam na malém hřbitově...budete se bát. Hra sází krom kreatur s pochroumaným tělem i na zvuk a hudbu...každý hrom, každé vrznutí dveří...každy výkřik v dálce...to vše vás bude děsit. A ne málo. Takže závěrem...kdyby se tato hra dala hrát bez všemožného sekání, padání a nekonečných loadů, dal bych klidně 80. Takhle je to jenom za pade :-((

Pro: Atmosféra, scénář, dabing Zdeňka Mahdala

Proti: Příliš dlouhé loady, seká se to o stošest, padá to taky celkem často...

+16 +17 −1
  • PC 60
Hororové hry mám docela rád. Nemyslím teda vyloženě strašidelné, nebo sázející na laciné lekačky, ale spíš ty tísnivé, kde máte i ke konci hry radost z každého nalezeného náboje a kde musíte každý náboj a lékárničku použít s rozmyslem, promýšlet každý krok a postupovat pomalu a opatrně. Hry, ve kterých nejste na konci totálně OP.

K Bloodline jsem se kdysi dávno dostal ve formě demíčka na CD Score nebo Levelu. Demo mě dost zaujalo a tak jsem plnou hru dost sledoval a zakoupil ji za plnou cenu hned při launchi. Taky jsem ji hned dohrál a upřímně - zas taková hrůza to na české poměry nebyla. Hodnocení, která dostávala kolem 20 - 30 procent si podle mě nezasloužila. Já si ji docela užil, bavila mě a bál jsem se u ní taky dost. Míra vystrašenosti se například s Doomem 3, který vyšel ve stejné době, nedala vůbec srovnávat. Omezená munice, počet zbraní, schopností bránit se nebo zasáhnout protivníka dělá podle mě lepší horor než hororově laděná střílečka.

Po letech jsem uklízel na půdě, kde jsem našel originální krabici a při listování manuálu jsem dostal chuť si hru zahrát znova. A upřímně jsem se toho dost bál. Ale stejně jako před 16ti lety, hru se mi povedlo nainstalovat a spustit na první dobrou, hra mi ani jednou nespadla, nezamrzla ani jsem nenarazil na žádný bug znemožňující mi hraní. Na druhou stranu je na její technické stránce vidět jistá low costovost, zastaralost a možná nezkušenost autorů. Občas se seknete ve dveřích, skrčit se nebo vyskočit je někdy o nervy (zvlášť když utíkáte před nepřáteli), často mi postava při pokusu o skrčení stále dřepovala, otevírání a zavírání skříněk bylo velice krkolomné, ale zároveň nepřímo přispívalo k hororové atmosféře.

Ta mi totiž přijde i po letech výborná. Celková temnost hry Vás nutí buď hrát v noci při absolutní tmě (žádné odlesky monitoru, okolní světlo z okna atd.), na což já ale nemám nebo při brutálně přesvětleném monitoru. K tomu se přidávají i poměrně kvalitní zvuky a správně dávkovaná hudba. Zachytit tísnivou atmosféru se podle mě autorům celkem podařilo. Velmi zdařilý je i profesionální dabing Zdeňka Mahdala, ten se taky povedl. Grafiku po těch letech samozřejmě hodnotit nebudu, ale žádná špička to nebyla ani při launchi. Na hře je vidět, že už docházely finance a potřebovali to prostě vydat. To je vidět i na prezentaci hry. Hra obsahuje jen Novou hru a Loading, přímo ve hře pak jen save a load. V podstatě ani žádné nastavení ani nic podobného. Volbu rozlišení ani mapování kláves nemá, zvuk a jas si musíte nastavit na reproduktorech / monitoru. Všechny zvukové soubory jsou ve formě mp3 přímo ve složce hry, takže když se chcete zabavit, můžete si (jako já před 15ti lety) všechny rozhovory, dialogy, monology a zvuky nahrát sami přes mikrofon a pak to jen nahradit) - upřímně pak hra ztratí dost ze své hororové atmosféry.:-D Rovněž veškeré popisky a texty jsou ve složce hry v textovém souboru.

Příběh hry je docela plytký, nevýrazný, sice rychle postupuje, ale v podstatě Vás osud hlavní postavy moc nezajímá, i když závěr byl pro mě před lety dost překvapivý a kdybych ho neznal, byl by i teď - během děje k němu nic nevede.

A jen takovou perličku na závěr - co jsem opravdu nečekal, jsou nahrávací časy. Že mi to tenkrát loadovalo celé 2 minuty, jsem přičítal na vrub mému obstarožnímu Pentiu II 233 MHz. Že mi to teď loaduje celé 2 minuty na mašině za 30 tisíc, to už mi mák nebere. Dřív jsem byl daleko netrpělivější, celé dvě minuty jsem u toho seděl a čekal. Teď si jdu uvařit čaj, odskočím si na záchod nebo si zkontroluju telefon. Jenže po dvou minutách loadingu na Vás naběhne zombík a sundá Vás na dvě kousnutí. Takže chtě nechtě u toho stejně musíte ty dvě minuty sedět. Ale i to přispívá k hororové atmosféře. Jak jen ti tvůrci byli už tenkrát mazaní..

Pro: Atmosféra, hudba, zvuky, skvělý dabink Zdeňka Mahdala

Proti: Technický stav, zastaralost a lacinost hry už v době jejího vydání

+15
  • PC 40
Předtím, než pořádně naložím Bloodlinu, zkusím vyzdvihnout pozitivní stránky hry. Protože, ač je to velký průšvih, základní mechaniky nemá vůbec špatné. Především atmosféra by se dala krájet. Hra se prezentuje jako horor. A jako horor také funguje. Především díky překvapivě dobré hudbě, klaustrofobickým designem prostředí a odpudivě vymodelovanými monstry. Myslím odpudivě jako odpudivě. Ne odpudivě jako odpudivě. Celé to umocňuje kvalitní český dabing a dobrý příběh ve stylu filmu Prokletý ostrov. Kdo neviděl, ať chybu napraví.

Kombinace hratelnosti FPS s adventurou také není k zahození. Prohledávání prostředí při občasných bojích (mrkám na tebe System Shocku) a plnění hádanek. Není to stoprocentně lineární a designově je to, podle mě, dobře zvládnuté. Bloodline se vlastně, při zavření všech očí, docela dá hrát a nenudí. Pokud si najdeš zábavu při načítání lokací. Možná je to tím, že nemám SSD disk, ale načítání zabralo skoro půlku hrací doby. Nic tak drsného jsem v životě neviděl. Chápu, že už jenom tohle muselo většinu hráčů odradit.

Bloodline je v neuvěřitelně špatném technickém stavu. Snad nějaká pre Alfa verze. Bez jakéhokoliv testování. Sice se dá dohrát. Pokud tedy nezavoláte policii a nepřečtete si deník chovance těsně předtím (zasvěcení vědí). Ale, nemůžete si nic nastavit. Nemůžete si nastavit ovládání, nemůžete upravit poměr hlasitosti hudby, zvuků a dabingu. Kromě rozlišení nemůžete v menu nastavit nic. A ani rozlišení moc nepomůže. Ve větších lokacích se to seká v jakémkoliv poměru. Že mi hra při každém vypnutí rozhodila lištu ve Windows a musel jsem pokaždé vypínat počítač přes ctrl + alt +delete je už jen takový malý detail. Alespoň, že se to dá uložit a načítat.

Inteligence nepřátel nefunguje. Často prostě zamrznou a přestanou se hýbat. Kolizní model nefunguje. Jako kdyby zombíci používali idclip. Zeď není záruka bezpečí. Pokud předtím nezamrznou. Respawn je neskutečně otravný. Hra tě vždycky odmění novým odolným zombíkem, když něco přehlídneš, zapomeneš a vracíš se zpátky. Což je celkem často. Naštěstí je dost nábojů. O pocitu ze střelby škoda slova. Systém inventáře v kombinaci s defaultně nastaveným ovládáním je to správné herní peklo. Jak z hororu. Nikdy v životě jsem snad nehrál takto rozbitou a nedodělanou hru, kterou nikdo neměl potřebu zpravit.

Je to škoda, protože tato kombinace žánrů není příliš okoukaná a Bloodline rozhodně má potenciál.

Pro: slušná atmosféra, slušný design, slušný příběh, kvalitní český dabing, koncept má potenciál

Proti: hra je rozbitá a nedodělaná snad ve všech směrech, respawn, neuvěřitelně dlouhé nahrávací časy

+14