Dead Rising 4 je dalším dílem ze série hororových akčních adventur z pohledu třetí osoby, kde se znovu ujmete role žurnalisty Franka Westa. Ten se po šestnácti letech vrací do městečka Willamette v Coloradu, které navštívil již v prvním díle, protože zde o Vánocích vypukla další zombie epidemie.
Zombíků se ve zvětšeném obchodním domě Memorial Megaplex Mall i na okolních ulicích vyskytuje opět ohromné množství a jsou rozděleni do tří kategorií. Horda je armáda tupých nemrtvých, moc problémů vám nenadělá a lze na ni bez problémů zkoušet jakoukoli nalezenou zbraň. Čerstvě nakažení jsou větším oříškem, protože ještě zvládnou trochu přemýšlet a šplhání jim nedělá problém. Největší výzvou jsou však EVO zombie, mezi jejichž vlastnosti patří neskutečná síla, rychlost a vychytralost.
Samozřejmostí je nepřeberné množství zbraní a jejich kombinace, nechybí ani několik vozidel, a protože je Frank žurnalista, neudělá ani krok bez fotoaparátu. Novinkou jsou EXO obleky, které Frankovi vylepší schopnosti a bude tak moci zvedat vozidla a házet je po zombících, používat těžké zbraně jako je rotační kulomet či obří plamenomet nebo vyrvat parkovací automat a použít jej jako zbraň.
Na rozdíl od svých předchůdců není čtvrtý díl omezen časovým limitem a mimo singleplayeru nabízí také kooperační režim pro čtyři hráče.
Look how they massacred my boy.
Vždycky mě zajímalo, jak by Dead Rising fungoval bez těch kreténských časových, slotových a jiných omezení. Teď už to bohužel vím....
Odstranění těchto „frustujících“ prvků se ze hry vytrácí jakákoli výzva ba dokonce zábava. S tím jak se postupně v sérii ustupovalo od věcí jako třeba potřeba vyrábět „combo weapons“ na ponku, se čtyřka neostýchala a dále pokračovala v ústupcích.
Zmizel společný inventář pro všechny sebrané věci. Každá ze tři kategorie zbraní (házecí, střelné a na blízko) má vlastní inventář, stejně tak jako uzdravující předměty. V podstatě zmizely časově omezené úkoly, respektive ze hry zmizel úplně časový press a není potřeba plánovat každý krok. Kombinování zbraní je zjednodušeno tím, že při sestavování zbraní není potřeba použít přesně dané předměty z plánku, ale stačí alternativní předměty z potřebné kategorie.
V předešlých dílech se tyto prvky schovávaly ve vylepšení postavy. Vylepšování a levelování zde spočívá ve vylepšení životů nebo ve větším poškození, čímž hledání nových combo plánků (ultra combo zbraní) trochu ztrácí smysl, protože hodně parády se dá udělat s těmi základními. Díky možnosti koupit si mapu s lokacemi sběratelských předmětů se vytratila i zábava z prozkoumání mapy a vůbec tomu nepřidá vzorové rozmístění předmětů po mapě.
Smysl hry se vlastně smrskne jen do bezhlavého kosení zombíků. O což šlo v podstatě i v předešlých dílech, ale s každým novým vylepšením a novým plánkem bylo snadnější sekání a půlení zombíků svým způsobem odměna. V tomto díle už je Frank docela dost nabušený hned na začátku a po pár hodinách normálního hraní se odemkne dostatečný počet schopností, které hru zase víc usnadňují.
Hru jsem hrál na „normal“ (obtížnost, které mi v předešlých dílech dala kolikrát zabrat) , což je ve hře nejlehčí obtížnost a jestli jsem za těch cca 17 hodin umřel 2x, tak jen proto, že jsem někde špatně skočil.
Dead Rising 4 osekal „survival“ prvky jak se dalo a zaměřil se v podstatě na čistou akci, která je zábavná prvních pár hodin. Neobsahuje více konců, ujetost a nadsázka není kolikrát úplně zřejmá. Celou zábavnost zachraňuje svými hláškami Frank West. Frank by mohl fungovat jako bolístková záplata - velký návrat, jenže Frank je „přeobsazený“, takže ani z jeho návratu nemůžu mít bezvýhradní radost.
Jakožto fanoušek série jsem docela zklamán. Pokud by měl někdo zájem o Dead Rising s lepším grafikou a otevřeným světem, doporučil bych trojku. Tuhle převařenou rychlokvašku bych nechal stranou. Leda by někdo sháněl nudnější a prázdnější Saints Row se zombíkama.
Herní výzva 2019 - 4. "S humorem jde všechno lépe"
Vždycky mě zajímalo, jak by Dead Rising fungoval bez těch kreténských časových, slotových a jiných omezení. Teď už to bohužel vím....
Odstranění těchto „frustujících“ prvků se ze hry vytrácí jakákoli výzva ba dokonce zábava. S tím jak se postupně v sérii ustupovalo od věcí jako třeba potřeba vyrábět „combo weapons“ na ponku, se čtyřka neostýchala a dále pokračovala v ústupcích.
Zmizel společný inventář pro všechny sebrané věci. Každá ze tři kategorie zbraní (házecí, střelné a na blízko) má vlastní inventář, stejně tak jako uzdravující předměty. V podstatě zmizely časově omezené úkoly, respektive ze hry zmizel úplně časový press a není potřeba plánovat každý krok. Kombinování zbraní je zjednodušeno tím, že při sestavování zbraní není potřeba použít přesně dané předměty z plánku, ale stačí alternativní předměty z potřebné kategorie.
V předešlých dílech se tyto prvky schovávaly ve vylepšení postavy. Vylepšování a levelování zde spočívá ve vylepšení životů nebo ve větším poškození, čímž hledání nových combo plánků (ultra combo zbraní) trochu ztrácí smysl, protože hodně parády se dá udělat s těmi základními. Díky možnosti koupit si mapu s lokacemi sběratelských předmětů se vytratila i zábava z prozkoumání mapy a vůbec tomu nepřidá vzorové rozmístění předmětů po mapě.
Smysl hry se vlastně smrskne jen do bezhlavého kosení zombíků. O což šlo v podstatě i v předešlých dílech, ale s každým novým vylepšením a novým plánkem bylo snadnější sekání a půlení zombíků svým způsobem odměna. V tomto díle už je Frank docela dost nabušený hned na začátku a po pár hodinách normálního hraní se odemkne dostatečný počet schopností, které hru zase víc usnadňují.
Hru jsem hrál na „normal“ (obtížnost, které mi v předešlých dílech dala kolikrát zabrat) , což je ve hře nejlehčí obtížnost a jestli jsem za těch cca 17 hodin umřel 2x, tak jen proto, že jsem někde špatně skočil.
Dead Rising 4 osekal „survival“ prvky jak se dalo a zaměřil se v podstatě na čistou akci, která je zábavná prvních pár hodin. Neobsahuje více konců, ujetost a nadsázka není kolikrát úplně zřejmá. Celou zábavnost zachraňuje svými hláškami Frank West. Frank by mohl fungovat jako bolístková záplata - velký návrat, jenže Frank je „přeobsazený“, takže ani z jeho návratu nemůžu mít bezvýhradní radost.
Jakožto fanoušek série jsem docela zklamán. Pokud by měl někdo zájem o Dead Rising s lepším grafikou a otevřeným světem, doporučil bych trojku. Tuhle převařenou rychlokvašku bych nechal stranou. Leda by někdo sháněl nudnější a prázdnější Saints Row se zombíkama.
Herní výzva 2019 - 4. "S humorem jde všechno lépe"
Pro: návrat do Willamette
Proti: osekání survival prvků, HW náročnost