Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes of the Monkey Tavern

22.09.2016
28.03.2017
07.11.2017
kompatibilní
63
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Heroes of the Monkey Tavern je klasický dungeon crawler z pohľadu prvej osoby, podobne ako hry Legend of Grimrock alebo Might & Magic.

Príbeh sa začína tak, že partička dobrodruhov trávi nespočetné dni a noci hýrením v neslávne známej zapadnutej krčme Monkey. Jedného dňa však minú aj posledný cent a nevedia ako ďalej. Ale zrazu, doslova ako dar z nebies, do krčmy prichádza záhadný cudzinec. Ten im povie legendu o vysokej veži, v ktorej sa vraj nachádza množstvo pokladov nevýslovnej hodnoty. Dobrodruhovia samozrejme na nič nečakajú a hneď sa vydávajú uhasiť svoju túžbu po pokladoch a dobrodružstve.
Čaká ich prieskum rozsiahlych dungeonov, ktoré sú plné hádaniek, nebezpečných nepriateľov a zákerných pascí. Na objavenie čaká aj množstvo tajných priechodov, chodieb a miestností, ktoré ukrývajú legendárne zbrane a brnenia.

Hráč si môže zvoliť z troch úrovní náročnosti a svoju skupinu dobrodruhov si môže poskladať z ôsmich tried povolaní. Boje prebiehajú v reálnom čase a hra obsahuje viac než 100 unikátnych predmetov, 22 rôznych druhov nepriateľov a 6 rozsiahlych labyrintov.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
I když jsem od hry neměla žádná očekávání, neubránila jsem se během hraní podvědomému srovnávání s hrami Legend of Grimrock či Vaporum. Těmto hrám bohužel Heroes of Monkey Tavern nesahá ani po kotníky.

Grafika rozhodně není tím, čím hra na první pohled zaujme. Ač jsem zvyklá hrát starší hry a zastaralá grafika mi nevadí, doufala jsem, že tento nedostatek bude vyvážen buď dobrou hratelností, či příběhem. Vzhledem k tomu, že příběh spočívá pouze v tom, že se jako skupina dobrodruhů vydáte prozkoumat záhadnou věž a celou ji projdete, nepovažuji ani jej za hlavní tahák hry.

Bavilo mě však to, co mě baví v každém dungeonu, objevování lokací, řešení hádanek, či hledání skrytých mechanismů, otevírajících skryté místnosti. Souboje probíhaly jednoduše, neboť nepřátelé nebyli příliš chytří. U výše zmíněných her vždy nastal problém, když jsem se ocitla v místnosti s více nepřáteli. Zde se nepřátelé tupě pohybovali z jedné strany na druhou ve stejném rytmu, a i když jsem měla jednoho před sebou a druhého za sebou, v klidu jsem jim oběma uhýbala bez sebemenšího škrábnutí do stran. Hru jsem hrála na normální obtížnost, takže nedokážu říct, zda by byli nepřátelé při vyšší obtížnosti inteligentnější, nebo by pouze dávali větší zásahy.

Hra v podstatě nepřinesla nic nového. Z tohoto žánru bych ji snad doporučila jen někomu, kdo nemá vysoké nároky a rád si zahraje kratší hru.
+26
  • PC 45
Levná napodobenina Grimrocku, s rozpočtem zřejmě nižším než The Keep, a některými nepřáteli okopírovanými z Warcraftu. Nebylo to úplně špatný, a zřejmě mě to bavilo i víc než zmíněný Keep, který trpěl špatným designem úrovní i herních prvků. Tohle je hodně standardní Grimrock-styl. Ale zároveň nic výrazně zajímavého a propracovaného.

Hra je kratoučká a ze začátku jsem byl pozitivně naladěn. V pozdějších úrovních se však nedokáže rozvinout - design úrovní je nenápaditý, hádanky jsou stále základní, hra neudělá nic nečekaného. Souboje díky nemožnosti uhýbat jsou poměrně nudné, ačkoliv obtížnost je docela akorát.

Nic co bych si potřeboval zahrát někdy znovu. Naopak, hra asi velmi rychle upadne v zapomnění.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá
+14
  • PC 60
Heroes of the Monkey Tavern je klasický zástupce krokovacích dungeonů, konkrétně člen rodiny následovníků Dungeon Mastera. Hratelnost se liší jen v drobnostech a největší rozdíl je pochopitelně v kvalitě. 

Jak už název napovídá, děj začíná v hospodě. Hrdinové opakovanou konzumací fermentovaných rostlinných nápojů dosáhli pokročilého stavu mentální inkompetence a nechali se zlanařit k prozkoumání tajemné věže. Uvnitř prý silní naleznou bohatství a slávu, slabí smrt a zapomnění. S příběhem se tedy vývojáři příliš netrápili a přemíru invence neprojevili ani při designu povolání. K dispozici je osm profesí. Za zmínku stojí jen zloděj se schopností hledat pasti a tajné spínače. Doporučuji ho minimálně zvážit, protože jeho přítomnost v partě urychluje postup a vyřeší několik zapeklitých problémů. Oživit mrvé postavy pak umí jen klerik, ale stejnou práci odvedou i hojivé fontánky rozmístěné různě po patrech.

Soubojový systém vyhovuje partám zaměřeným na boj zblízka. Hra penalizuje "útěk", takže bitevní valčík nefunguje a počet použitelných taktik je omezený. I tohle je zneužitelné, ale v zásadě platí, že šarvátky jsou statičtější a méně nápadité než v jiných realtimových dungeonech. Dokonce i The Deep Paths - Labyrinth Of Andokost byl v tomhle ohledu variabilnější a dynamičtější. Magická povolání jsou zbytečně slabá, protože rychlá volba má místo jen na jedno kouzlo a ani jejich počet není dostačující. Čaroděj jich má osm, klerik čtyři a paladin dokonce jen dvě. Obtížnost bojů přesto není příliš vysoká, protože nepřátelé pravidelně chodí po jednom, výjimečně po dvou.

Obtížnost nešponují ani hádanky. Oblíbené jsou nášlapné dlaždice, sochy plivající ohnivé koule, případně páky na zdech. Žádná překážka neklade zatvrzelý odpor, ani nezaujme originalitou. Mapy jsou vcelku členité, ale nesnaží se hráče zmást. Občas je vhodné některé oblasti vynechat a vrátit se do nich až po nasbírání zkušeností, nebo nalezení silnější zbraně. Cílem je posbírat několik klíčů, výjimečně i důležitý předmět a vystoupat o další patro. Hledání pokladů je cesta od zklamání ke zklamání, protože tajné výklenky pravidelně skrývají nepoužitelné haraburdí. Občas mi připadalo že je hra generuje náhodně, protože ke konci pouti jsem nacházel podobnou výbavu o jakou jsem zakopával na jejím začátku.

Grafikou se hra zařadila do průměru, ale hudba mě nadchla. Chvílemi zněla epicky, chvílemi při vzdáleně připomínala něco od Angela Badalamentiho - to je člověk co složil hudbu k Městečku Twin Peaks a několika filmům Davida Lynche. Prostředí toho bohužel nevyužilo, takže tajuplná atmosféra v prázdném bludišti sterilně vypadajících chodeb pravidelně rychle vyvanula. 

Navzdory kritice nepůsobí Heroes of the Monkey Tavern vůbec zle. Celou dobu jsem měl pocit, že hraju fanouškovský projekt vytvořený v editoru nějakého jiného, mnohem lepšího dungeonu. Hra nerebeluje fundamentálně špatnými mechanikami, nemá hluchá místa, ani rozčilující pasáže. S trochou péče a invence mohla dopadnout mnohem lépe.

Pro: hudba, příjemná hratelnost, hra nedokáže rozčílit a nestihne nudit

Proti: jednotvárné souboje, dojem sterility, nenápaditost, přílišná krátkost

+14
  • PC 60
Odpočinková kobka na pár hodin, líbila se mi víc než třeba podobně nenáročný Keep, ale pořád né dost na vyložené doporučení. Taverna má celkem málo soubojů, lehké hádanky, absenci stravování a veškerý vývin postav probíhá automaticky. Za zmínku stojí zajímavě řešený kombat, kdy většinou čelíte jen 1-2 nepřátelům, ale "úkrokovat" můžete jen u mobů a navíc za ztrátu drahocenného zdraví. Grafika na malý projekt ujde, ale prostředí se téměř nemění a samosebou se z útrob jeskyně téměř nepodíváte. Nenapadá mě žádný očividný zápor, na to hra až moc odsýpá a nestihne nudit.
+13