Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lord of the Rings Online: Mordor

31.07.2017
95
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Více jak deset let od vydání původní hry (a téměř čtyři roky po uvedení předchozí expanze*) přichází v pořadí šesté rozšíření MMORPG ze Středozemě, nazvané jednoduše Mordor. Hráči tak mají poprvé možnost navštívit hlavní državy Temného pána Saurona.

Rozšíření Mordor přináší mimo jiné i novou herní rasu - High elves, mezi které patří např. Elrond Půlelf či Lady Galadriel. Samozřejmostí je i zvýšení maximálního dosažitelného levelu hráčské postavy (pro singleplayer i pro PvMP neboli Monster Play je k dispozici level 115). Z dalších novinek zmiňme ještě tzv. Allegiance system, ve kterém hráči slibují věrnost některé z několika různých mocenských skupin Svobodných národů, či novou statistiku postavy - Radiance system. Postavy jsou různou měrou ovlivňovány Stínem Mordoru, proti kterémužto vlivu existuje jen jediná obrana - Light of Eärendil (tato mechanika byla inspirována lahvičkou světla, kterou Galadriel darovala Frodovi).

V neposlední řadě nechybí ani level boost, který okamžitě zvýší úroveň hráčské postavy na level 105, s poetickým názvem Aria of the Valar. I v tomto případě jde o první podobný boost, který je pro hráče k dispozici, pokud nepočítáme Gift of the Valar, který ovšem povýšil postavu na pouhý padesátý level.

*V mezidobí bylo vydáno několik nových oblastí (např. Fangorn, Gondor, Anórien) v podobě patchů.


Poslední diskuzní příspěvek

Vydání bylo kvůli technickým problémům odsunuto, nové datum by mělo být známo během 24 hodin

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
LOTRO som hral od spustenia, respektíve od bety, v skutočnosti, viacmenej potajomky, anonymne, značne ako single player, miestami aj s nejakým dungeonom či raidom, ale nikdy som nemal potrebu sa príliš rozpisovať alebo opisovať túto hru, keďže pocity z nej boli plné rozporov. Prešiel som každú expanziu, hral za každý class, splnil snád každý deed (achievement) a v dobrom a zlom som sa spolu s hrou prepracoval po 10 rokoch k vytúženému Mordoru.

Určite to nebol gameplay, ktorý by bol na LOTRO najprítažlivejší, ani crafting, ani herná mechanika, tieto aspekty patrili vždy skôr k tomu horšiemu. Do hry každá expanzia pridávala nové systémy a fíčury, z ktorých väčšinu v ďalšom datadisku nepokračovala. Celý gameplay je po rokoch komplikovaný, obsahuje množstvo mŕtvych herných mechaník (skirmish, mounted combat, epic battles, legendary items, essencie...), od ktorých už medzitým upustili, ale ktoré v istom rozsahu vývoja postavy hrajú svoju krátku rolu. Čo však na hre bolo od začiatku fantastické bol world building, kvalita textov a príbeh, ktorý sa odohrával popri udalostiach pána prsteňov.

Cez Shire, Ered Luin, Forochel, Bree, Rivendell, Moriu, Mirkwood, Rohan, Gondor a všetko medzitým sa hra konečne dostáva k Mordoru. World building je opäť fantastický, atmosféra je prvotriedna: desiatky temných pevností plných orkov, mrazivé hory, spálená zem, lávové polia a tuhá náročnosť. Doba, kedy LOTRO bolo považované za ľahkú hru je preč, Mordor je až neznesiteľne ťažký. Od začiatku je treba doslova pullovať nepriateľov po jednom, mala chyba a smrť a narodíte sa 2km ďaleko. Moria bola svojho času považovaná za náročnú a desivú, ale na Mordor sa nechytá. Mordor je Dark Souls medzi MMORPG. Už dlho tu takáto obtiažnosť v onlinovke nebola a je to príjemná zmena. Človek si váži, každého splneného questu.

Zároveň je dobré, že upustili od predošlých systémov. V SSG zrejme pochopili, že hráč je zavalený zbytočnými systémami počas levelingu, a tak sa snažia momentálne mechaniku zjednodušovať a venovať sa tomu, čo vedia najlepšie - world design a príbeh. Som nadšený a vydesený zároveň, Mordor je to najlepšie, čo v MMORPG svete v 2017 vyšlo a zrejme to tak aj ostane.
+14