Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tragédie Ruprechta Falckého

Tragedy of Prince Rupert

26.07.2017
70
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tragédie Ruprechta Falckého je 2D střílečka. Hráč ovládá montgolfiéru schopnou vyletět do vesmíru a nebo 20 tisíc mil pod moře. Hra se vizuálně inspirovala filmy Karla Zemana.

Hra je arénovou střílečkou podobnou Luftrausers. Hráč v roli Ruprechta Falckého bojuje se svým horkovzdušným balónem proti hromadě nepřátel. Nepřátelé zahrnují různá vznášedla či plavidla. Cílem je vydržet co nejdéle a zničit co nejvíce nepřátel. Bitva trvá dokud není hráčův balon zničen. Následně hra začíná od začátku.

Hráč může bitvu kdykoliv opustit a vydat se prozkoumávat herní svět. Přitom může najít nové členy posádky a odkrýt vedlejší příběh.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Tragédie Ruprechta Falckého mě okamžitě zaujala svým vizuálem, který evokuje filmy Karla Zemana (především Vynález zkázy). Je zde však i řada odkazů na filmy od Zemana, ale na Meliése achievement přistání na měsíci.

Hratelnost je na první pohled průměrná. Jedná se o zběsilou střílečku typu Luftrausers, kdy cílem hry je získat co nejvyšší počet bodů. Jedná se však pouze o jedinou rovinu hry. Ta druhá je mnohem zajímavější. Hráč se může kdykoliv vykašlat na bojování a začít prozkoumávat herní svět, který je celkem rozsáhlý. Díky tomu, že se balón může potápět tak lze prozkoumávat hlubiny. Je je přitom nutné dávat pozor, aby se hráč neutopil. Hráč tak může plnit různé úkoly, které mu otevřou další stránky kroniky a tím i příběhu. Taktéž hráč získá nové členy posádky, kteří však nepřidají žádnou novou schopnost a slouží jen jako kosmetické vylepšení. Hratelnost však ozvláštňují i další věci. Lze například narazit na rybu, která váš balon spolkne a vy ji pak ovládáte. Taktéž je zde moment,
kdy se hráč promění v medúzu atd.
.

Jediná škoda je, že hra není příliš obsáhlá. Dokončení příběhu vám zabere asi tak 2-3 hodiny. Pokud chcete splnit achievementy (hlavně skóre) tak déle. Pokud však jste fanoušky filmů Karla Zemana, tak určitě hru doporučuji a nenechte se odradit některými gameplay videy, zběsilá akce je jen jednou rovinou hry

Pro: Vizuál, inspirace Zemanem, průzkum světa, možnosti

Proti: Krátké

+18
  • PC 75
Spytihněvovu tvorbu sleduju už dlouho a mimo arkády Nex 43: Kov na kov a střílečky z pohledu první osoby HROT (takže první a prozatím poslední hry) jsem od něj hrál vše, na čem pracoval napříč všemožnými týmy, v nichž působil. Legie byla skvělá, ale co mohu čekat od Ruprechta jsem vůbec netušil. Jen to, že je inspirován filmy Karla Zemana a že jde o šílenou arkádu.

Z počátku jsem nevěděl, jak montgolfiéru ovládat, ale po pár ohnivých karambolech jsem se tu správnou koordinaci klávesnice s myší naučil a sestřeloval nepřátele po stovkách. Vypadá to, že jediným cílem hry je dosažení co nejvyššího skóre, ale není tomu tak. Skóre zde hraje hlavní roli, nezanedbatelné jsou však také vedlejší aktivity, které oživují hratelnost. Vyletěl jsem tak do vesmíru, nechal jsem se spolknout obří rybou nebo prohledával mořské hlubiny, abych zkompletoval celou posádku montgolfiéry. To mě bavilo ze všeho nejvíce a musím ocenit, jak to má Spytihněv promyšlené.

Z perků, tedy šperků, jsem si nejvíce oblíbil sestřelování nepřátelských kulí (asi nejdůležitější šperk) spolu s přitahovací kotvou. Lákavý je samozřejmě násobitel skóre, ale ta možnost zaháknout výbušný sud a využít ho, když se dostanu do úzkých nebo proti kohoutímu plavidlu je k nezaplacení. Ostatní šperky jsou dobré na vyzkoušení, ale až na pomoc při plnění některých achievementů nebo vyblbnutí jsem pro ně využití nenašel.

Nejtěžší úkol je beze sporu získání a vynesení dvou hvězd na oblohu. Nevěřil jsem, že se mi to povede, protože po prvním sestřelení kohoutího plavidla začíná vše od znovu, ale s vyšší obtížností. Nakonec se však zadařilo a dokonce jsem tuto smyčku, jak to autor nazývá, několikrát zopakoval. Získal jsem všechny stránky kroniky a dozvěděl se tak celý bláznivý příběh, zničil jsem 11111 nepřátel a vystřelil přes 270 tisíc kulí, takže si myslím, že jsem už vyzkoušel vše, co hra nabízí. Také jsem v ní nechal víc, jak dvacet hodin a vracet se k ní už nebudu.

Pro: inspirace filmy Karla Zemana, montgolfiéra, kompletace posádky, šperky, příběh

Proti: sestřelování nepřátel po čase omrzí, někdy až moc bláznivé

+17
  • PC 85
Hry jsem si všimnul hned po jejím vydání (díky tomu, že se hned objevila na DH) a opravdu mě zaujala. Dokonce jsem se na steamu i skamarádil s autorem :) Filmy Karla Zemana tak nějak zhruba znám a je to něco, co člověku svým vizuálem prostě v paměti utkví, proto mě hra inspirovaná právě touto tvorbou vlastně zaujala.

Člověk ovládá mongolfiéru, které je pevně usazen samotný Ruprecht Falcký a hlavním úkolem je sbírat parťáky, osvobodit princeznu a pak nahnat, co největší skóre. Konec hry je otázkou několika minut. Na nebi se to hemží vzducholoděmi a různými útočnými balóny, na moři jsou lodě a pod vodou ponorky. Každým úspěšným sestřelením nepřítele sice přibývá skóre, ale zároveň přibývají protivníci a každou chvíli se objevují noví a těžší. Tenhle vzdušný masakr trvá v průměru tak 2 minuty, pak už je to většinou nad síly hráče a je sestřelen a začíná se odznova :) V celkové tabulce jsem se dostal na 10. místo a to je už asi můj strop, dalších pár hodin už zlepšení nepřineslo.

Pokud by byla hra jen o tom střílení, tak by moc dlouho nevydržela. Další dimenzí hraní je však postupné odkrývání stránek kroniky, které závisí na plnění roztodivných úkolů, které často nejsou jasné na první pohled, ale na druhý, či pátý už pak jo. Mongolfiéra se postupně plní novými členy, kteří přinášejí drobné (ale opravdu drobné) bonusy pro vzdušné zápolení. Na jednu věc jsem nebyl schopen přijít, ale autor Spytihněv mě popostrčil a bylo zas dobře.

Hra je zvláštní, ale o to víc zajímavá. Žánr mi moc neříká, ale je zpracován poutavě a opravdu chytře. Všechny své dojmy nejsem schopen sdělit, proto každému zvídavému hráči doporučuju si hru zahrát.

Pro: Karel Zeman, vizuál, postupně odkrývaný příběh, obtížnost narůstá spolu se skóre

Proti: obtížnost narůstá spolu se skóre

+15