Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Getting Over It with Bennett Foddy

06.10.2017
06.12.2017
25.04.2018
63
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Getting Over It with Bennett Foddy je arkáda, v níž ovládáte postavu usazenou v kotli, ze kterého vyčnívá pouze horní polovina jejího těla. Vaším úkolem je tuto postavu dostat až na vrchol hory, tvořenou převážně kameny, ale také kmeny stromů a dalšími předměty, jako je pádlo nebo část vodovodního potrubí. Jediným pomocníkem v cestě vzhůru je dlouhé kladivo, jímž se postava ohání.

Kladivem se zachycujete a odrážíte od různých překážek, čímž se postupně dostanete až na konec hry. Ovládání je úmyslně navrženo tak, aby tento úkol nebyl nijak snadný a často dochází k nechtěným pádům, čemuž napomáhá i zaoblené dno kotle. Pokud dojde ke značné ztrátě dosaženého postupu ve hře, objeví se některá z povzbuzujících frází.

Hra vyšla poprvé v říjnu 2017 jako součást předplaceného Humble Monthly balíčku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Neskutečně frustrační počin, který nejednoho hráče dokáže dovést na pokraj zhroucení. Šplhání na horu za pomocí kladiva je jeden z nejšílenějších herních mechanizmů, co jsem kdy ve hrách spatřil. Váš nástroj, ke svému účelu zcela nevhodný, vám nejednou poslouží k pravému opaku - ladnému odpíchnutí se od hory zpět dolů na úplný začátek. Kdo hru dohrál, má můj respekt, neboť jsem se dostal odhadem tak do čtvrtiny (někam na hromady odhozeného nábytku). Úplně jiný level jsou potom speedruneři, kteří jsou schopní se na vrchol dostat v řádu minut.

Skrytá genialita celé hry se však ukrývá zejména v perfektních hláškách, komentářích a citátech, kterými vás doprovází vypravěč. Nejsilnější jsou samozřejmě extrémně sarkastické poznámky po vašem selhání.

"Don't hate the player, hate the game." - Tupac
+20
  • PC 70
Panebože konečně! Čtyři roky se mi GOI válelo na Steamu a dráždilo podvědomí. Ok, přiznám se, že jsem to dohrál s programem na savy, ale aby hra neztratila svůj edge, ukládal jsem jen když narrator mluví o postupu, takže nějakejch 10 checkpointů. I s tim je to záhul, avšak už ne permadeath peklo kdy prakticky z jakýkoli pozice můžete spadnout až úplně dolů do hajzlu. Problém je, že nevíte kdy dát páce kladivem hybnost a autor to tak dobře nadesignoval, že nelze lézt furt pomalu a opatrně. Další runy už víte, jak se do toho opřít. Napoprvé je pocitově Getting Over It něco jako tohle slavné video. Jinak jde o konceptuální intošárnu rebelující proti špatnýmu vkusu. Nic mindblowing, nýbrž hlavně skvěle dotažený nápad českého tvůrce plus originální plešoun v kotli.

Pro: "Přemýšlel jsi nad tím jakou roli v tomhle hraješ? Jsi snad muž v kotli, Díogenés? Jsi jeho ruka? Nebo topůrko jeho kladiva? Neřekl bych, neposlouchají. Tvá role ve hře je vůle, která je pohání. Tvůj záměr."

Proti: FUCK YOU!!! BléééébleblaBLÉÉÉÉÉÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+11