Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Uncharted: Drake's Fortune

19.11.2007
07.10.2015
kompatibilní
76
289 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nathan Drake, ostřílený lovec pokladů, jehož jméno odkazuje až na údajný příbuzenský vztah ke slavnému mořeplavci Siru Francisi Drakeovi, se vydává na dobrodružnou výpravu, v jejímž cíli se má nacházet bájný poklad "zlatého města" El Dorado. Na této cestě, během níž se Nathan podívá do nejroztodivnějších exotických lokací a vystaví se mnoha nástrahám a nebezpečím, se hráč skrze vyprávění seznámí také s dalšími postavami, mezi které patří jeho přátelé, Victor "Sully" Sullivan a novinářka Elena Fisher. Nezřídka je Nathan v jejich doprovodu a v tu chvíli titul nešetří různými krátkými rozhovory, které dále rozšíří povědomí o příběhu, či jen dokreslí vzájemné propojení postav.

Titul Uncharted: Drake´s Fortune je PlayStation 3 exklusivní 3rd person adventura s akčními sekvencemi, svou hratelností může připomenout zejména tituly ze série Tomb Raider, ačkoliv je gameplay více cílen na akci než na řešení složitých puzzlů. Technologická stránka hry je poháněna interním Naughty Dog Game Engine, enginem který plně využívá schopností mikroprocesoru Cell, jenž je obsažený ve videoherní konzoli PlayStation 3.

Velmi kladné kritické přijetí Drake´s Fortune a její zřejmý komerční úspěch zavdal k tvorbě pokračování jménem Uncharted 2: Among Thieves a nepřímo také k dalším titulům, v čele s Uncharted 3: Drake's Deception a Nathanův příběh zakončujícím Uncharted 4: A Thief's End. Vedle těchto velkých dílů vznikly také dva spin-offy, Uncharted: The Lost Legacy a Uncharted: Golden Abyss.

Roku 2015 vyšla Drake´s Fortune jako součást Nathan Drake Collection, reedice s vylepšenou technologickou stránkou, využívající vyššího výkonu konzole PlayStation 4. Vedle podpory vyššího rozlišení typu 1080p oproti původním 720p, obnovovací frekvenci nastavené na 60 FPS přináší také lepší textury, nové efekty nasvětlení či dokonce nový herní mód "speed run". K dispozici jsou také dvě nové obtížnosti jménem Explorer a Brutal, zatímco Explorer je jakousi alternativou obtížnosti "Very Easy", v níž by neměli mít potíže ani opravdu víkendoví hráči, Brutal je jejím přesným opakem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 70
Uncharted: Drake's Fortune je fajn hra, zábavná a hratelná. Jenže je z ní cítit, že vyšla před více než deseti lety a že nezestárla zrovna nejlépe. Nicméně i tak jsem se po celou dobu docela bavil.

Je to totiž vážně zábava, naprostá oddechovka a i přes množství negativ jsem si hru užil. Navíc grafika remasteru je dost solidní, prostředí ostrova a starých ruin vypadá i dnes pěkně. Nathan Drake je charakter, který hru bez problémů utáhl a i vedlejší postavy jsou fajn, hlavně Sully. Příběh je pohodové dobrodružství, není mu moc co vytknout, minimálně určitě ne v rámci žánru. Je také fajn, že se nebere vážně.

Asi patřím i mezi těch pár jedinců, kteří si docela užili i souboje, přestože mají pár much, které mi vadí. Krytí někdy není úplně košer, nepřátel bývá někdy až moc a jsou neskutečně tupí. Korunu tomu nasazuje závěrečný bossfight, který není ničím jiným než trapným QTE, což je dost zklamání. Jinak byl ale pocit ze soubojů slušný, rozhodně to není část hry, která by mi vadila.

Dále zamrzely další drobnosti:
Chtělo by to více hádanek, tady jich je málo a jsou jednoduché.
Collectibles jsou fajn, ale nemusely by to být všechno svítící tečky :(
Nevíte jak dál? Stačí střelit do výbušného sudu, který stojí zrovna u sloupu, který následným výbuchem spadne tak dokonale, že můžete pokračovat dále!!

Takže celkově docela překvapení. Hru jsem dohrál poprvé v roce 2018, očekával jsem ji průměrnější, tohle je ale rozhodně o něco víc. Takže za mě pohoda.

Pro: Hratelnost, dobře podaný příběh, humor, charaktery

Proti: málo hádanek, tupí nepřátelé, mizerný závěrečný bossfight, pár nelogičností

+33
  • PS4 70
Lara Croft v mužském provedení, nu proč ne, konec konců Nathan Drake je celkem sympaťák. Škoda, že herně (minimálně v první díle) jde jen o lehce nadprůměrný počin příliš si notující s akční repetitivní polohou. Ona ta akce není špatná a leckdy dokáže navodit sugestivní atmosféru, kdy se hráč do role armádního speciála skutečně ponoří, ovšem dobrého pomálu se říká neb všeho se člověk zají - i ten nejpovedenější moment zevšední rychleji než by si byl kdokoliv ochoten přiznat. Příklad za všechny: schovaný za rozvalinou hodím granát, přeskočím svůj kryt, vykropím na slepo dalšího nepřítele, přehodím zbraň a dorazím zblízka dalšího brokovnicí. Akce sice dobrá, je ale bohužel jasně patrné kde a kdy k přestřelce dojde a že je nutné vystřílet všechny nabíhající, jinak není možné postoupit dále v příběhu. A tak je to pořád dokola.

Akčnější stránka hry je jasně více akcentovaná, což z adveturní a explorativní sekce dělá jen jakousi trpěnou popelku dobrou leda tak pro propagaci, a to považuji za zápor. Hádanky jsou jinak logické a věrohodně poskládané, příběh je pojat zábavně, odehrává se v atraktivním prostředí, o zvraty a špičkování mezi postavami není nouze. Dokonce i to postupné poodkrývání informací o Drakových předcích má svůj rytmus a dokáže udržet pozornost až k samotnému závěru.

Pro: Nathan Drake, prostředí, puzzle, NPC

Proti: akční stránka

+26
  • PS3 85
Moje první dohraná hra na PS3. Musím se přiznat, že před koupí jsem si o téhle hře nic nezjišťoval. Měl jsem v hlavě zaryté, že hra má statut jisté kultovnosti a že bych jí neměl minout. Čekal jsem spíše klon Tomb Raidera. Více hádanek, méně soubojů. Příběh o honu za bájným Eldorádem přímo vybízí k takovému dobrodružství. Začátek mi dával za pravdu. Hledání té správné cesty v džungli. Plnění nějakých těch hádanek a akrobacie na skalách. Jen do první přestřelky.

Pak se hra až dokonce hodně podobá spíš Gears of War. Střílení za překážkami jednu vlnu nepřátel za druhou. Do toho hledání nějakých těch cenností. Akrobacie je stále dost po celou hru. V atraktivním prostředí se na to pěkně kouká. Občas se objeví hádanka. Tu by ale svou složitostí vyřešila i opice. Uncharted je prostě střílečka. A musím říct, že mě to bavilo. Ale až potom, co jsem se naučil ovládání. Jako PCčkářovi mi tam chyběla myš.

Příběh je pěkně dobrodružný. Jednoduchá zápletka z několika zvraty. Škoda, že se ve hře nedočkáte nějaké pestřejší hratelnosti. Je to pořád stejné. 4 vlny nepřátel pak trocha akrobacie. 8 vln nepřátel, jednoduchá hádanka a trocha akrobacie. Mezihry v jeepu nebo na skůtru působí jako živá voda. Drake mohl být taky trochu větší kruťák a mít za opaskem ještě nějakou tu kudlu. Vypadá to docela komicky. Třeba, když jdete na chlápka, který drží útočnou pušku s holýma rukama. A granáty mi přišly celkem nepoužitelné.

Celou hru bojujete jen proti lidským protivníkům. Vzhledem k zasazení hry se přímo vybízí větší rozmanitost. No co, Uncharted je oddychovka. Záseky nula a hra pěkně odsýpá. Krátká délka jako by mi říkala, abych si dal nášup v druhém dílu.
Herní výzva: "Nejen PC živ je člověk" hardcore

Pro: oddychová hratelnost, fajn příběh, zasazení hry, uspokojení z headshootu, zábavná hra

Proti: stereotypní nepřátelé, více hádanek by neškodilo, mohlo by být delší

+25
  • PS4 75
Když zaslechnu kdekoli z éteru slovo "Uncharted" vybaví se mi skvělá dobrodružná akční série od chlapců a holek z Naughty Dog. První díl není technicky vzato žádný extra skvost, ale je to start jedné velmi zábavné jízdy. Hra si jde už od prvních chvil pro akci, lehce vás seznámí s ovládáním a o zbytek se starejte vy. Tím, že je střílení o třech činnostech - kryj se, zamiř, vystřel - na vás hra působí až divně jednoduše. V průběhu hry máte možnost vystřídat pár typů zbraní a budete čelit pár typům nepřátel. Žádná věda. Asi proto jsem se u Uncharted hezky odreagoval a najednou měl za sebou polovinu hry. Prostě jim míříte na palici a baví vás to dokolečka dokola. Mimo to ale musím podotknout, že se Nathan někdy kryje, tak jak nechcete a míří do objektů, které má v krytu přímo před xichtem.

A s parkourem je to hodně podobné, protože vám stačí dvě tlačítka a Nathan už si sám prostě leze a houpe se a všechno možné. Někdy ale nejde vylézt na věci, o kterých byste si řekli, že právě na to by se dalo v klidu vylézt a na některé věci zase absurdně hloupě neskočíte, i když jsou před vámi. Pár much to má, gameplay se hodně opakuje a kromě hádanek, které jsou většinu času jednoduché, toho Drake's Fortune prostě víc nenabízí. Jenže mě to bavilo a určitě nejsem sám. Graficky je hra na své stáří (remaster) také obstojná, i když mají postavy někdy komicky velké oči, kdežto u cetek je ale detailnost moc hezká, leč cetky samotné vám jsou k ničemu. O soundtracku nemluvě, protože main theme se mi zarylo do mého hráčského srdíčka. A role v oblíbenosti mají i příběh a postavy.

Už od pohledu je Nathan Drake prostě sympoš a postupem příběhu i vidíte, jak mu to se staříkem Sallym a blonďatou Elen klape. Charakter mu především utváří touha za dobrodružstvím a dávka humoru. Trochu absurdně pak ale působí, když vám vyskočí trofej za 250 headshotů. Však Nathan není žádný vrah, ne? Jen se brání a občas vrací úder, že jo? Bohužel. To je prostě úděl toho, že se vývojáři pustili více akční cestou a na rozdíl od Tomb Raidera si na nehraje na nic vážného, je dobrodružnější a dle mě i reálnější. Děj asi působí tak trochu ohraně protože už zase jde o slavné El Dorado. Hledání si cesty k němu je ale díky postavám, scénáři i jednoduchosti mechanik zábava. Nevím jak vám, ale já si tohohle moderního Indiana Jonese oblíbil.

Pro: Jednoduchost gameplaye, postavy, svižný děj, humor, celková zábavbost.

Proti: Chybky v parkouru a střelbě, Nathan neumí sprintovat, žádný velký dějový přesah.

+24
  • PS4 85
Když čtu, že se jedná o dnes již téměř nehratelnou hru, která do ságy jako kdyby skoro nepatřila, nedokážu si ani představit, co mě v dalších dílech čeká. Začátek dobrodružství rošťáka jménem Nathan Drake totiž považuji za svižnou akčně-dobrodružnou jízdu, jejíž jediná (zato bohužel viditelná) chyba je v tom, že akční stránka postupem času drtivě převálcuje tu dobrodružnou.

Zatímco v úvodu si po seznamovací přestřelce osvojím další mechanismy, postavy, příběh a prostředí, ustoupí nálada á la Tomb Raider postupem času náladě á la střílečka (nejčastěji jsem si kdovíproč vzpomněl na bondovské Quantum of Solace). Nejrůznější hádanky se objevují sporadicky, lezoucí pasáže se dají vyřešit za pár minut a nejpozději do pár nádechů se na mě žene banda čím dál tužších nepřátel. O to větší radost mi dělají nápaditě vložené netradiční levely (auto i problematický člun).

Zatímco někteří se v nepřeberné akci poslední čtvrtiny už ztratili, právě tam jsem nestíhal dýchat napětím. Nejedná se totiž o výplňové přestřelky před drobnou změnou lokace (jakkoli se většina hry odehrává v jednom široce pojatém prostředí), ale primárně o neutuchající akční jízdu, která se díky novému druhu nepřátel k mému děsu dočasně zvrhla v zombie vybíječku a dobrovolně přiznávám, že kapitolu Unwelcome Guests jsem chvíli myslel, že nemám šanci dohrát, dokud jsem se v klíčových okamžicích nerozhodl pro taktiku "kdo uteče, ten vyhraje" a gradovala až v téměř neuvěřitelně naddimenzovanou přestřelku v kostele i parádně přehrocený boss-fight.

Drake's Fortune je hrou, kterou jsem si náramně užil, kochal se každou lokací (pohledy z ostrova nebo lezení po okrajích hradeb či chrámu jsou v remastered verzi nadsazené až do láskyplného kýče), takže po krátké pauze zbývá se jen s radostí vydat vstříc druhému dílu mezi zloděje.

Pro: Hlavní postava, archeologické prostředí hledání bájného Eldoráda, změny nálady od humoru k napětí nebo akci

Proti: Opakující se vlny nepřátel ve chvíli, kdy hráč chce jen dobrodružství na pozadí kochání se krajinou

+24