Journey není ani tak hra jako spíš interaktivní umělecký zážitek, který netrvá více jak tři hodiny. Hráč se vtělí do drobné postavičky v plášti a cestuje napříč unikátním herním světem. Kam postavička cestuje? O koho se jedná? Jaký je smysl celé pouti? To se hráč možná dozví, možná nedozví. Záleží jen na něm, co si ze hry odnese, jak vnímavý u hry bude a jak bude na Journey nahlížet.
Celá hra je vyprávěná beze slov - jen za pomoci obrazu, magické hudby, bez větších cutscén, pouze gameplayem. Celá hratelnost je postavená na kouzelné šále, kterou má postavička omotanou kolem krku, a díky které může létat. Jenže magické energie není nadbytek a postavička musí svou šálu dobíjet za pomocí někdy zřídka, někdy hojně se vyskytujících totemů. Nechybí ani nenáročné puzzly či hektičtější akční sekvence, vše ale v mírumilovném pojetí vhodném i pro méně zkušené hráče.
Journey vyhrála mnohá ocenění jak za vizuál, tak za hudbu, a velice záhy se stala jednou z nejstahovanějších her na PSN.
@Všivák (11.03.2021 12:16): Nedá
Pro: atmosféra, prostředí, hudba, příběh zahalen tajemstvím
Proti: nic mě nenapadá