Face the fury of Helghan.
Nezdařená invaze na Vektu roku 2357 značila vypuknutí 2. extrasolární války, jež se záhy obrátila proti vlastním iniciátorům z planety Helghan. Mozek celé operace, Scolar Visari, byl vynesen k moci do morku kostí zažraným hněvem lidových mas po staletí strádajících ve špíně chudinských čtvrtí ponuré metropole Pyrrhus Deep na březích řeky Corinth. Zemská vláda UNC ani její prodloužená ruka ISA nevěří ve Visariho svržení přirozenou cestou. Helghasti na to mesianistickou figuru svého vůdce až příliš zbožňují a hradbu vzdoru ještě posilují stále živé vzpomínky na hladomor z let Velké deprese (2330 - 2350), na němž měl postoj Vekťanů nemalý podíl.
Dva roky po událostech Killzone (2004) a bezprostředně po osvobození Vekty v Liberation (2006) tedy následuje protiúder flotily křižníků ISA v režii Jana Templara dotáhnuvšího to z kapitána v jedničce na generála a velitele vlajkové lodi New Sun. Cílem třífázové operace Archangel je sesazení autarchy Visariho a ustavení klientského režimu na Helghanu. Netřeba dodávat, že Helghasti za žádnou cenu nedopustí opakování potupy z 1. extrasolární války (2199-2204) a naprosto nic tak nepůjde podle grandiózního plánu. Děj hry sleduje Alpha Squad sestávající z dvojice seržantů (Tomas Sevchenko, Rico Velasquez) a kaprálů (Dante Garza, Shawn Natko).
Jste pětadvacetiletý "Schev" z ostřílené skvadry, jež představuje pouhý atom pekla meziplanetární války. V Killzone 2 už se nepřepíná mezi charaktery a veškerá interakce spočívá ve stavění padlých kamarádů na nohy. Ti vás nejednou verbálně povzbudí během lítých přestřelek, kdy je úspěšný postup podmíněn krytím vylepšeným o systém "přilnutí" k překážce s plynulým vykukováním. Různě specializovanou pěchotu nepřítele podporují droni s obrněnou technikou, přičemž několikrát za kampaň se nad ní sami zhostíte kontroly. Multiplayer zahrnující módy Assassination, Search & Retrieve, Search & Destroy, Bodycount a Capture & Hold podporuje do 32 hráčů na jedné mapě.
Bitva o Helghan vstoupí do závěrečného dějství v Killzone 3 (2011).
@JohnCZ (11.09.2019 12:37): To já si ho vůbec nevšímal a útočil jsem jen na ty, co běhají. Ono když už s ovladačem fakt umíš dobře, tak je to na normal docela lehké a teď po řadě odehraných her jsem to dal fakt napodruhé. Ale hlavně mi vadí, že je to uděláno dost debilně a pokud je tedy s ovladačem nějaký nováček, tak nemá šanci to dát, i když se přes celou hru prokousal až tady.
Tehdy to ale fakt byla moje noční můra a byl jsem nepříčetný, když jsem to měl dávat. Celkově mi stejně přijde myš lepší na střílečky. S myší bych to dal vždy úplně na první pokus. No, možná bych si věřil a podcenil situaci, tak by mě sundali raketometčíci, ale s myší by to fakt bylo hodně lehké.
Tehdy to ale fakt byla moje noční můra a byl jsem nepříčetný, když jsem to měl dávat. Celkově mi stejně přijde myš lepší na střílečky. S myší bych to dal vždy úplně na první pokus. No, možná bych si věřil a podcenil situaci, tak by mě sundali raketometčíci, ale s myší by to fakt bylo hodně lehké.
Pro: gunplay, nadčasová grafika, ozvučení, filmové vyprávění, je to válečné technologické vesmírné sci-fi bez emzáků
Proti: finální bossfight, hra nevyužívá lore a prakticky nic nevysvětluje, místy optimalizace