Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Descent

Parallax Software •  Infinity (PC98)
17.03.1995
25.11.1995
12.03.1996
73
120 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Descent je akční hra s prvky vesmírného simulátoru viděna z první osoby. Svou lodí musíte zničit generátory v 27 náročných misích.

Ano, je to spiknutí těžebních robotů v naší sluneční soustavě. Umělá inteligence se vymkla kontrole a roboti zničí každého, kdo se k nim přiblíží. Jen blázen jako vy může vletět do jámy lvové a do mrtě je zničit.

Hra na svou dobu udivovala volností pohybu v interiérech, fyzikální modelem, pokročilou grafikou. Celkově její přístup byl dost novátorský. Nestačí vystřílet všechny roboty. Musíte i zdrhnout. Ovládání a roboti vám nedali nic zadarmo v téhle dnes už legendární hře. Nahoru,dolů, doleva, doprava, otočka, posbírat klíče zničit generátor a hurá na další základnu.

Hra podporuje i multiplayer pomocí protokolu IPX až pro 8 hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Descent je taková pirátská klasika 90. let, kterou dohrál asi každý, já sám se k ní čas od času vracím, když mám chuť na nějakou sci-fi řežbu.

Popisovat revolučnost téhle hry je trošku nošením dříví do lesa, ale zkusím to. Descent přinesl v roce 1995 nevídaný koncept - spojení vesmírného simulátoru ala X-Wing či Wing Commander s 3D akcemi typu Doom, Heretic atd... V podstatě tedy máte raketku, která se pohybuje všemi směry, nejen do stran a dopředu, ale i nahoru a dolů a k tomu všemi směry zatáčí. A s touto raketkou musíte vyčisti tradičních doomovských úrovní (27 + 3 tajné). Je to taková klasika - obrovské bludiště, spousta tajných zdí, dveře na barevné klíče, spousta zbraní a nepřátel a na konci exit.

Revolučnost spočívá v tom, že všechno je plně 3D, kde je nahoře a kde dole si určíte Vy sami a je jen na Vás, jestli do místnosti nad Vámi poletíte čumákem napřed a nebo odstrafujete bokem či vrchem. Zní to složitě, ale kupodivu se správně nadefinovanou myší, WASD a pár tlačítky to není vůbec problém ovládat. Scénář každého patra je stejný - vyčistit nepřátelé, najít 3 klíče, někde v kole objevit celu s uvězněnými horníky a zachránit je, na konci odpálit reaktor a v šibeničním časovém limitu doletět k východu - za což se Vám hra odmění pěknou animací raketky prchající z vybuchujícího dolu.

Samozřejmě podobná střílečka stojí na zbraních a nepřátelích a obojí je velice uspokojivé. Základní lasery si můžete několikrát vylepšit, takže se stanou po dlouhou dobou hlavním prostředkem ničení, nechybí přesný kulomet, rychlopalná plazma, plazmový "rozprašovač" a fúzní bomby, kterým jsem osobně moc na chuť nepřišel. K tomu je i škála raket - obyčejné, naváděné, chytré bomby a megabomby. Nepřátelé tvoří plejáda robotů - od základních na pár ran, až po velice nepříjemné mrchy s naváděnými raketami, rotačním kulometem či fúzními bombami, přičemž zvlášť ta poslední s Vámi udělá krátký proces. Na nižší obtížnosti je hra tak akorát vyvážená - žádné ulhratuhé peklo, ani žádná procházka růžovým sadem, zkrátka tak akorát na poctivou adrenalinovou řežbu.

Té dopomáhá i spousta dalších drobností - parádně zpracovaná mapa abyste nezabloudili, bonusy (nesmrtelnost, neviditelnost), sbírání skóre a nabírání životů, možnost po smrti posbírat zbraně (máte životy, takže smrt na rozdíl od doomovek neznamená konec - naštěstí jde i normálně ukládat). Zkrátka hratelnost téhle pecky je i po letech pořád na 100%.

Grafika a příběh to už bohužel tak slavné není. Grafika byla kdysi celkem pěkná, dnes už se na to rozpixelované něco v rozlišení 320*240 moc koukat nedá, ale v zápalu boje na to brzy zapomenete.

Příběh je prostě doomovský, čili v podstatě neexistující. Na začátku jako Material Defender dostanete od korporace PTMC úkol vyčistit doly na planetách sluneční soustavy, zamořené virem dělajícím z těžebních robotů vražedné stroje. Na konci Vás PTMC posere, nedovolí Vám se vrátit domů a vyšle Vás zničit zamořené doly v kolonií mimo sluneční soustavu. Celý příběh nemá jedinou animaci, vše je formou textů a jediným plusem je pěkné vesmírné obrázky, které mi kdysi posloužily jako wallpaper.

Descent je zkrátka poctivá devadesátková střílečka, na které zub času zahlodal jen graficky, hratelnost je stále skvělá.

Pro: Revoluční 3D akce, kde se pohybujete opravdu do všech stran, tradiční doomovská řežba.

Proti: Zestárlá grafika, nulový příběh.

+17
  • PC 90
Hrál jsem Descent: Rebirth a musím říct, že na začátku jsem si hru fakt užíval. Krásně nastavitelné ovládání, které jsem zvládl rychleji, než jsem čekal. Přeci jenom tady pohybem v prostoru využijete trochu víc tlačítek a díky, někdy, nevlídnému designu to chce mít trochu trpělivost s orientací v prostoru.

Prvních sedm misí to pro mě byla jasná stovka. Možnosti pohybu, skvělé zbraně, skvělí nepřátelé, skvělé přestřelky, skvělé zvuky, skvělá mapka, zábavný design. Hrou jsem proplouval a užíval si každou misi. Alespoň do té doby, než naplno nastoupili někteří frustrující druhy nepřátel.

Velký červený robot střílí řízené rakety, kterým je dost těžké se vyhnout. Navíc hodně vydrží. Dlouho jsem na něj hledal účinnou taktiku. Nakonec jsem jakž takž našel. Malý šedivý robot s rotačákem. Jak vás zmerčí, tak je schopný vaší lodičku rozstřílet s ohromující přesností za pár sekund. Sice moc nevydrží, ale kolikrát než jsem ho zaměřil nebo k němu doletěli lasery, bylo po mě. Nejlepší taktika na něj? Řízené rakety za roh. Jejich rodiště jsou docela peklo.

Tohle celkově kazí určitou herní vyváženost. Už na obtížnost hot spot je to často jen o náhodě save/load. Na druhou stranu mě překvapila inteligence nepřátel. Nevím, jestli to není tím Rebirthem. Otevřete dveře a hned na vás letí rakety. Je jedno, že máte neviditelnost. Otevřeli se dveře, tak střílejí. Nepřítel dostane pár zásahu a hned mění pozici nebo střílí z poza rohů. Na rok 1995 je to hodně slušný.

Neviditelnost tady na rozdíl třeba od Dooma opravdu funguje. Pokud nenarazíte do nepřítele nebo nezačnete střílet, tak vás opravdu nevidí.

Descent je skvělá hra. Opravdu skvělá atmosféra. Těžká, zábavná a na konci se dostaví takový ten povznášející pocit z dobře odvedené práce. V závěrečné tabulce skóre jsem měl měl nahráno 9:46:47, ale je to podstatně na déle.

Pro: atmoféra, inteligence nepřátel, adrenalinová akce, zvuky, zbraně, deign, Rebirth

Proti: pár frustrujících druhů nepřátel kazí vyváženost v obtížnosti

+15
  • PC 90
Perfektní 3D akční hra, o které si myslím, že byla revolučnější než takový DooM. Na tehdejší dobu naprosto neuvěřitelné možnosti pohybu (jednalo se snad o první hru s možností plně 3D pohybu - omezení bylo jen ve zdech důlních komplexů), perfektní a živelná hratelnost a pro mne jen velmi těžko překonatelný coop multiplayer, kdy jsme s bráchou strávili šílených hodin u dvou 486tek propojených sériovým kabelem. Společně jsme hru dokonce dohráli, já sám rovněž došel až na konec. Proto hodnocení 90 %

Pro: Grafika, fyzika (na tehdejší dobu), živelná akce, neuvěřitelné možnosti pohybu

Proti: Snad jen složitost levelů, nebyl problém se tam ztratit

+11 +13 −2
  • PC 80
Byla to moje první 3D akční hra půjčená od kamaráda. Ze začátku převládal u mě trochu zmatek, ovládání nic moc, ale když to člověk hrál delší dobu dalo se na to zvyknout. Jinak "bezhlavé" střílení do nepřátelských lodí a rychlé akce super... :)

Pro: Grafika, rychlost pohybu

Proti: v některých kolech dost těžký dostat se k cíli

+7 +10 −3
  • PC 95
Jak pisou kluci, byla to prvni plne 3d hra (pokud nepocitame Star Wars: X-Wing a NetWars a podobny) ktera mnela hodne dobrou atmosferu.ovladani bylo pro hodne lidi dost slozity ale s mysi slo vsechno hned super, nikdo u nás to po síti nechtěl hrát kvůli tomu ovládání, tak jsem byl odkazany na hru v jednom. Vždycky jsem ale dosel pouze do 7 mise kde byl ten rudej nesmrtelnej robot. Takže se na něj chystám znovu... Dx rebirth.

Edit: ještě jsem si vzpomněl na Carrier Command ten bych rad zminil :)

Pro: Perfektni grafika (na svoji dobu), skvely urovne

Proti: Robot v 7 misi

+6 +7 −1