The real driving simulator.
První Gran Turismo na konzoli PlayStation 2 vedle zřetelného posunu v audiovizuálním zpracování přineslo hned několik změn hratelnosti oproti Gran Turismo (1997) a Gran Turismo 2 (1999). Došlo ke snížení počtu vozidel z 650 na 150, aby mohla být ta zbylá přepracována více do detailu. Arcade režim je nově tříděný do kategorií, jež obsahují vícero druhů závodů. K odemčení dalších je nutné zvítězit v předešlých závodech nižší kategorie. Odemykání nových vozidel vyžaduje vítězství alespoň na obtížnost normal či vyšší.
GT3: A-Spec má i přepracované rozvržení závodů a kategorií, aby více odpovídaly schopnostem závodníků a lépe reflektovaly jejich postup. První podniky jsou tedy stanoveny jako krátké a relativně lehké, zatímco další závody ztěžuje nejen nabývající délka (k dispozici jsou i několikahodinové závodní štace), ale i zvyšující se schopnosti oponentů. Nákup strojů v režimu simulace opět probíhá skrze dealery automobilů, které jsou nově jsou tříděny i dle zemí původu.
Titul rovněž počítá procentuální postup hráče a za každých 25 procent, jež splní, jej odmění jedním speciálním vozidlem. Závodních tratí přibylo na 34, mezi nimi je například jeden reálný okruh (Mazda Raceway Laguna Seca), několik městských okruhů (Řím, Seattle, Tokio) a smyšlené okruhové a rallyové oblasti inspirující se v reálných lokacích.
@Atreides (18.04.2023 01:36): Díky. Takže mohu s klidem přeskočit na 4 a prakticky rovnou hrát sudý verze. :-) Ale teda z pohledu hráče tehdejší doby, kdy hra stála 1000+ (nevím přesně jak se pohybovaly hry na PS2), mi to řpijde šílený.
Pro: Výběr aut, modely aut, grafika, krásný tratě, soundtrack, lze z toho vycítit péče a láska k žánru, ve své době zásadní a jedinečné, pocit z jízdy a jízdní model
Proti: Těžší licenční zkoušky, absence cockpitu, časem určitě stereotyp, malej počet lapů a soupeřů