Šestý díl série Tomb Raider s podtitulem The Angel of Darkness se stal dosavad nejhůře kritikou přijatým dílem v celé sérii a jeho neúspěch ve výsledku přiměl vydavatelství Eidos odebrat studiu Core Design, stojícímu za prvními šesti díly, licenci na značku Tomb Raider.
Lara se tentokráte ocitá v nepěkné situaci. V jednom pařížském bytě nalezne mrtvé tělo Wernera Von Croye, svého přítele a učitele, a zdejší policie ji okamžitě začne podezřívat z jeho vraždy. Lara se tedy dá na útěk před zákonem s cílem zjistit, co se doopravdy stalo a očistit své jméno. Pátrání ji mimo Paříže zavede i do Prahy.
Mezi novinky patří hlavně stealth prvky, s tím související stealth útoky (jako lámání vazu) a větvené dialogy. Kromě Lary je v určitých misích k dispozici také druhá hratelná postava, Kurtis Trent, jehož pasáže jsou více zaměřené na akci.
Mám včil popud v reakci na Isairovi poznatky tu trochu více rozepsat, co všechno bylo z AoD vystřihnuto, když už mě nový remaster původní trilogie vytrhnul z půlroční herní pauzy.
- Paříž měla být značně rozsáhlejší a otevřenější; dané lokace ve hře jsou, jsou jen nepřístupné.
- Dvojité bouchačky to taky samozřejmě mělo mít. A opět, ve hře to je - stačí použít cheat na všechny zbraně.
- Kurtis měl umět svoje frajeřinky z cutscén. A to nejen používat ten jeho kotouč v souboji - což bylo do značné míry naprogramováno a lze to aktivovat - ale hlavně i to jeho vidění, které používá na předem stanovených místech, mělo být použitelné za pochodu kdykoliv a v praxi fungovat obdobně, jako kamera v GK3.
- Řada zcela vystřihnutých postav včetně Putai, což je šamanka, která zachránila Laře po čtyřce život skrze amulet, který Lara měla v AoD mít a na něj mělo být napojeno ono slavné zvyšování síly.
- Hromada dovysvětlujících segmentů vč. celé úrovně v Německu, kde by Lara zjistila víc o Eckhardtovi a získala zbraň k jeho zabití (v aktuálním stavu se tato zbraň prostě jen tak v průběhu hrou objeví v inventáři).
- AoD měl být první díl nové trilogie. Tvůrci napsali knížku, přičemž AoD pokrývá jen první kapitoly.
Development byl pekelný. Mimo jiné původně pracovali s tím, že to bude mít obdobné ovládání, jako klasiky, ale pak Sony přišli s tím, že se Lara musí otáčet analogovou páčkou. Což osobně odhaduju na skutečný zdroj celkové zmršenosti ovládání.
Nicméně proto teď po tom remasteru prahnu po pořádném remaku tohoto. Protože hodně z toho, co bylo vystřiženo, v tom reálně pořád existuje.
- Paříž měla být značně rozsáhlejší a otevřenější; dané lokace ve hře jsou, jsou jen nepřístupné.
- Dvojité bouchačky to taky samozřejmě mělo mít. A opět, ve hře to je - stačí použít cheat na všechny zbraně.
- Kurtis měl umět svoje frajeřinky z cutscén. A to nejen používat ten jeho kotouč v souboji - což bylo do značné míry naprogramováno a lze to aktivovat - ale hlavně i to jeho vidění, které používá na předem stanovených místech, mělo být použitelné za pochodu kdykoliv a v praxi fungovat obdobně, jako kamera v GK3.
- Řada zcela vystřihnutých postav včetně Putai, což je šamanka, která zachránila Laře po čtyřce život skrze amulet, který Lara měla v AoD mít a na něj mělo být napojeno ono slavné zvyšování síly.
- Hromada dovysvětlujících segmentů vč. celé úrovně v Německu, kde by Lara zjistila víc o Eckhardtovi a získala zbraň k jeho zabití (v aktuálním stavu se tato zbraň prostě jen tak v průběhu hrou objeví v inventáři).
- AoD měl být první díl nové trilogie. Tvůrci napsali knížku, přičemž AoD pokrývá jen první kapitoly.
Development byl pekelný. Mimo jiné původně pracovali s tím, že to bude mít obdobné ovládání, jako klasiky, ale pak Sony přišli s tím, že se Lara musí otáčet analogovou páčkou. Což osobně odhaduju na skutečný zdroj celkové zmršenosti ovládání.
Nicméně proto teď po tom remasteru prahnu po pořádném remaku tohoto. Protože hodně z toho, co bylo vystřiženo, v tom reálně pořád existuje.
Pro: KONEČNĚ nový engine, solidní grafika, hratelnost, chytlavý příběh, pěkná hudba, menu
Proti: technické nedostatky, mizerná citlivost ovládání, nevyužité rozhovory