Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pokémon Ultra Sun

Pocket Monsters Ultra Sun

17.11.2017
79
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Finální dvojice her sedmé generace pokémonů je zároveň pokračováním i remakem verzí Sun a Moon a i posledním titulem tzv. core series pro Nintendo 3DS. I když by se mohlo zdát, že jde o pokračování ve stylu her generace páté (Black Version 2), spíše se podobá verzím Yellow či Emerald – jde tedy o mírně upravený příběh ze základních her, spolu s dodaným novým obsahem. Ultra Sun uvádí na scénu legendárního pokémona jménem Necrozma, který pochází z paralelního vesmíru a který chce zničit ten zdejší. K tomu mu má pomoci čtyřčlenný tým Ultra Recon Squad, zde zastoupený členy Dulse a Zossie. A možná přijde i Giovanni, vedoucí týmu Rocket...

Kromě nových pokémonů přibyla funkce quick save nebo nové útoky Z-Moves. Hra vyšla ve všech regionech včetně Evropy ve stejný den a obsahuje celkem devět různých jazykových verzí.


Poslední diskuzní příspěvek

@stromz (10.01.2021 00:58): Jojo, ale ta Battle Agency může být fail i nemusí. Podle toho, jak se na to podíváš. Hráči kamarádi si s tím mohou užít chvilku zábavy, protože to vyžaduje aktivitu všech zúčastněných. Sólo hráč to bude mít o něco těžší. Já osobně jsem se tenkrát připojil do nějakého fóra, kde si hráči navzájem pomáhali, a díky tomu to pro mě bylo snesitelné. Na jednu stranu jsem se tím docela bavil, ale na druhou to bývalo někde i frustrující a docela otravné. Myslím, že měli dát do hry nějaký in-game systém, který by tuto aktivitu doplnil a dopomohl k snadnějšímu postupu. Osobně ale BA beru spíš jako takový challenge bonus, určitě nic velkého. Proto jsem myslel, že bys to mohl rozvést - ty důvody o paskvilu můžeš mít i jiné. Ale rozhodně na tom netrvám :)

S tím Sw/Sh máš pravdu. Já osobně se sice snažím vidět na těch hrách spíše pozitiva (a ano, přiznám se, že zatím mám především omlouvací přístup právě z toho důvodu přechodu na novou konzoli a nedostatku času ve vývoji), ale i tak mě některé věci bolí, když vidím, že to mohla být mnohem kvalitnější hra. U příští core hry už budu více kritický.

Ohledně toho IV/EV systému – kdysi to pro mě byl naprosto neprostupný systém, ale dneska to beru jako celkem běžnou věc. Pro competitive hráče, plánovače a pro číslíčkáře je to docela fajn věc k vyžití. Tím spíš, že teď už je skoro tisícovka příšerek. Ale máš pravdu, že casual kid si v competitive ani neškrtne (sám sebe považuju za casual kida a občas dostávám pěkně na frak) :)

Co mi dneska vadí na pokeších nejvíc, je rozdávání eventových pokémonů a jejich přirozená absence ve hře, kdy je prostě nemožné je jakýmkoliv způsobem chytit a doplnit jimi pokédex (raději bych si je pochytal ve hře třeba po splnění nějakého šíleného úkolu). Tuto tradici začal už u prvních her Mew, ovšem zprvu to vzniklo jako nezamýšlená věc, a Nintendo/Game freak se toho chytli a jede to dodnes. Ve výsledku to podpořilo gennerství, což mi tolik nevadí z toho důvodu, že si hráč pokoutně doplní pokédex, když to nejde jinak; ale vím, že se této featury hojně zneužívá právě pro tu competitive scénu, a v tom vidím největší bolest toho casual kida, který dostane párkrát výprask a pak už ho možná přejde chuť na další pokusy.
Jo a pak mě tam štvou ty online paywally a takový ty pokusy propojit interaktivně hru s pokémon Go, ale to už je asi jiná kapitola.

Ad Exp Share a overleveling – jasně no, to se pojí s tou obtížností, na jejíž diferenciaci jsme se taky shodli :) Ale zase představa, že bych leveloval stovky pokémonů na 100 tím starým způsobem grindování, je pro mě dost crazy :D Nejlepší by bylo několik možností aktivace/deaktivace těchto vychytávek v kombinaci s easy/medium/hard – případně nějak možnost odemknout ještě hard core pro ty nuzlocke hráče.

Já mám teď trošku obavy, s jakou základní bojovou mechanikou přijdou v další generaci. Ale ať si sám lámu jakkoliv hlavu, tak nedokážu přijít s ničím zajímavým. Tak na to budu asi nejvíc zvědav. A přál bych si nějakýho opravdu zajímavýho badass rivala.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • 3DS 65
Jako samostatná hra, pokud jste nehráli Sun/Moon - 80%. Ovšem v kontextu Sun/Moon o pěknejch pár procent míň a hlavním důvodem je zkrátka příliš málo novinek a změn a ve výsledku nemůžu hodnotit jinak než "cashgrab".

Black/White 2 v rámci těhle třetích verzí konečně zdvihnul laťku - region procházíte ve značně jinym pořadí, počet novejch lokací (včetně dvou měst) je obstojnej a vynikající postgame (téměř srovnatelná s HeartGold/SoulSilver) včetně jedný nový Battle Facility (PWT) a jedný side facility (Pokéstar Studios) - z nichž jsou obě velmi kvalitní a propracovaný - zaberou opravdu moře příjemně strávenýho času.

Ultra/Sun Moon je bohužel co se týče contentu krokem zpátky, shrňme si plusy a mínusy:

Pozitiva:
- pozměněnej příběh - dle nemála fans jsou některý ty změny k horšímu, ale během hraní mi to tak nepřišlo, naopak se mi některý věci pozdávaly víc. Necrozma je sice v něčem těžkou kopírkou Kyurema z BW2, ale i tak je to podle mě legit zajímavej prvek a bossák, kterej zaujme mytologií i designem.
- několich novejch pokémonů - v tomhle je aspoň USUM první třetí verze, která se k tomu odhodlala, kromě vzácný verze vlčího Lycanroca přibývají hned 3 ultra beasts, z nichž ta jedna dokonce lze evolvovat (bohužel nemá žádnej signature move, což považuju za fail)
- slušnej počet miniquestů - taky relativní novinka, region je jimi opravdu vcelku zaplavenej a třeba Charjabug puzzle v observatoři je opravdu bezva oživení.
- hned 2 nový minihry v podobě Mantine Surfing a jízda v Ultrawormhole na Solgaleovi/Lunale - fajn věc, jen houšť!
- obtížnost je sice stále trestuhodně nevychytaná, ale některý totemy (Ribombee) a Ultra Necrozma jsou i pro zkušenějšího hráče s Exp Share ON slušný souboje.
- rozvětvená finální mise pro Minu - aspoň tady nastává velkej upgrade a hráč musí oběhat (a často svést souboj s) Trial Captains, kteří byli v SM až pozoruhodně přehlíženi
- působivej finální výstup na Mount Lanakila, výrazný zlepšení od Sun/Moon

Negativa:
- průchod Alolou a příběh je trestuhodně podobnej tomu ze Sun/Moon - ostrovy prolejzáte v naprosto totožnym pořadí a ke skutečnýmu odklonu dochází až při vstupu do Ultra Wormhole, což je až na konečnym 4. ostrově!!
- minimum novejch lokací, v tomhle opravdu tragický srovnání s BW2, který mělo nový dungeony (včetně epickejch Castelia Sewers) i dvě nový města včetně krásnýho Humilau i další nový Routes a lokace. USUM? Ultra Megalopolis, což je ve srovnání se vším zmíněným naprostej joke - krátkej, přímočarej koridor se zavřenejma barákama. jedinym vylepšenim, který stojí za to, je oproti Sun/Moon už důstojnej a poměrně epicky působící výstup na Mount Lanakila jakožto obdoba Victory Road. a pak už je tu jen... mrňavá Sandy Cave a jeden tunel (cringe)
- opět trestuhodně nevyvážená obtížnost a chybějící difficulty options. zkrátka, pokud jedete s jednim týmem a máte zapnutý Exp Share, skončíte na konci hry snadno o 10 či víc levelů nad Elite 4 bez jakýhokoli grindingu, věc, která se v jakýkoli hře do XY nikdy nemohla stát. Zatimco v Gen 6 tohle ještě zhoršovaly overpowered Mega Evoluce zdarma (Mega Lucario v XY, Mega Latios v ORAS), tady jsou přepálený Z moves, zhruba od půlky hry takový "cheat" tlačítko, kterym sejmete jakýhokoli oponenta (pokud jste si nevypnuli Exp Share). a USUM je sice možná o chlup těžší než SM, ale nová funkce "Roto Loto" se zbytečně silnejma bonusama tohle stejně zase relativizuje...
- Z moves - ještě k nim - kromě toho, že jsou v single kampani přehnaně silný, stále maj naprosto nesnesitelně dlouhý animace, který se nedaj přeskočit.
- Emerald přinesl fantastickou (a nepřekonanou) Battle Frontier, BW2 mělo silnou kombinaci Unova Quest a World Tournament, co přináší USUM? Battle Agency, celkem bez debat nejhorší paskvil v historii pokémonních battle facilities.
- a nebitevní facilities? vedle výbornejch Contests (Gen 3), Pokéathlonu (Gen 4) a Pokéstar Studios (Gen 5) se Alola Photo Studio umisťuje až někam na chvost k pokémonním muzikálům (Gen 5)... resp. věcička je to celkem cute, problém je v tom, že jako jedno z hlavních lákadel USUM je to dost chudičký.
- Rotom Dex s pitomou funkcí Roto Loto je ještě otravnějš než v SM!!
- online systém prostřednictvím Festival Plaza je stejně příšernej jako v Sun/Moon

Pozitiva/negativa:
- ultra-beastí lokace v Ultra Wormholes jsou opravdu pěkný a kreativní... jenže jsou to v zásadě opět jen tupý koridory bez jakýhokoli obsahu nebo pořádnejch puzzlů (v puzzlech a dungeonech celkově Gen 7 naprosto selhává, Gamefreak si tady absolutně neporadil s přechodem z čtyřsměrnýho 2D prostředí, kterej puzzlům a dungeonům dost nahrával)
- post-game mise Team Rainbow Rocket je.... sice content navíc, ale osobně mi to přišlo přehnaný a až moc přitažený za vlasy, byť aspoň jsou tu šťavnatý souboje s legendary pokes

Pro: pokud jste nehráli Sun/Moon: zvyšte hodnocení na 80%, neni moc důvodů proč si pořizovat SM a ne hned vylepšenej USUM. hra se slušnym obsahem, na pokémonní poměry čerstvym a originálnim regionem i příběhem.

Proti: pokud jste Sun/Moon hráli, nelze tenhle cashgrab příliš doporučit, pokud nejste echt fandové/sběratelé - příliš málo změn a novinek, příliš identickej postup hrou. (opět) nevyladěná obtížnost , handholding.

+8