Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Condemned 2

Condemned 2: Bloodshot

11.03.2008
18.03.2008
78
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

A terrifying descent into chaos.

Práce na oddělení sériových vražd je bezútěšné poslání, uzurpující si nevyhnutelně i osobní životy. Kdo nepřežije do penze, toho to semele. Bývalý detektiv Ethan Thomas už pro FBI několik měsíců nepracuje. Po všem, čeho byl u Serial Crime Unit svědkem, se chytil skleničky a hnusnou kořalku si v zasifleném pajzlu nezřídka vylepší drceným antidepresivem na předpis. Severoamerické Metro City je za zenitem již několik dekád, avšak nedávný vývoj znovu potvrdil, že nikdy není tak hrozně, aby nemohlo být ještě hůř. Kriminalita příznačná dříve jen pro no-go zóny začala vzlínat i do "lepších" čtvrtí. Mezi lidmi rychle přibývá duševních chorob a obětí vyšinutého násilníka se proto snadno může stát kdokoliv, kdekoliv.

Druhou šanci nyní alkoholickému bezdomovci poskytla až vražda jeho přítele, mentora a kolegy z SCU, Malcolma Vanhorna. Někdejší kolegové potřebují pomoc kdysi výborného vyšetřovatele a Ethan dostává zpět svůj odznak... 11 měsíců po událostech Condemned: Criminal Origins (2005) půjdete znovu vstříc odhalení pravdy přes mrtvoly šílenců, jež vám nedají jinou možnost, než zabít. Nábojů je poskrovnu a každou chvíli halucinující Ethan umí využít kdejaké haraburdí jako zbraň proti lidským troskám, na jejichž stavu se nepodepsal zdaleka jen pervitin, steroidy a chlast. Vzrůstající podezření, že kdosi tahá za nitky, aby učinil život v metropoli ještě nesnesitelnějším, se během vyšetřování mění v neochvějnou jistotu.

Mydlení asociálů kusem trubky, elektroinstalace, nohou od nábytku či dalšími z více jak dvou desítek improvizovaných zbraní občas vystřídá forenzní ohledávání místa činu, jehož výsledky vyhodnotí parťačka Rosa Angel, jedna z mála osob, jíž lze ještě věřit. Terénní práce agenta opět obnáší pročesávání narkomanských doupat, kde švábi dávají dobrou noc. Ničení varen drog je jen jednou ze čtyř pobočných aktivit, ovlivňujících výsledné hodnocení příslušné úrovně, které po zbytek hry například určí kapacitu nově získané zbraně. Online lze bitkařit až v osmi lidech, v módech deathmatch, team deathmatch a bomb rush. V crime scenes hráči v rolích agentů hledají důkazy, které jim protihráči v rolích zločinců pečlivě ukryli.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 80
Condemned byl vždycky černý hororový kůň, který tak trochu stál opodál ve stínu svého daleko profláklejšího bratříčka. Jenže zatímco F.E.A.R je hlavně střílečka a děsí spíše okrajově, Condemned je plnohodnotný survival horor. Dvojku jsem dlouhá léta oplakával a na PC marně vyhlížel. Po pořízení konzole jsem ale na ni při všech těch Uncharted-ech a The Last of Us-ech dočista zapomněl. Až doteď...

K mému překvapení dvojka přináší celou řadu změn, které fandu prvního dílu určitě zaskočí. V mém případě spíše negativně. Ačkoli dvojka dějově přímo navazuje na jedničku, první kroky nejsou úplně sebejisté. Dvojka daleko více tlačí na pilu. Mění vzhled i charaktery postav a ze dvou relativně civilně a reálně působících agentů ve středním věku dělá mladé akční hrdiny, kteří nejdou pro cheesy hlášku daleko. Ethan zdrsněl a zbělal. Rosa naopak velmi omládla a ze sympatické zakulacené parťačky se stává, jak by řekl jeden nejmenovaný uživatel ČSFD, pěkná sexica. Celé pojetí příběhu mi velmi připomínalo svou nablblostí, co se dialogů týče, sérii Resident Evil a to je dle mého názoru trošičku škoda.

Další změnou je větší důraz na akci. Rubání všemožných těžko identifikovatelných individuí je ale odladěné a chytlavější než prvně. Vyšetřovacích pasáží je pořád dostatek, ale jevily se mi jako krajně nevyvážené. Někdy tvůrci z hráče dělají idiota a předkládají mu volby, z nichž je jen jedna očividně ta správná (protože ty další tři jsou úplně debilní) a někdy po něm chtějí vědět, co hlavní postava dělala a říkala o tři levely nazpět (a v té změti retardovaných hlášek se leccos důležitého ztratí :). Nevyvážená obtížnost je cítit i na celé hře. I na normal jsem narazil na pár míst, které mi řádně pocuchaly nervy a nemyslím tím jen pitomé finální bossfightové QTE (naštěstí byli tvůrci soudní a dali před něj checkpoint).

Rozporuplná je i technická stránka. V interiérech Condemned 2 vypadá dobře a hraní si s dynamickými světly je, jako u všech her od Monolithu, tradičně skvělé. Množství ústupků je zakryto různými filtry a rozmazaným viděním. Funguje to vesměs dobře, ale někdy tvůrci tlačili na pilu až příliš a čas od času se to zvrhne v nepřehledný maglajz, kde hráč máchá trubkou okolo sebe a doufá, že se trefí, ač nejsou bušící socky pořádně vidět. Největší rezervy mají exteriéry, kterých ale naštěstí není moc. A stejně jako vizuál je i nevybalancovaná optimalizace. Framerate lítá, jak se mu zachce. Ačkoli jsem ho neměl čím změřit, věřil bych i, že na některých specifických místech klesal až k 20 frejmům za sekundu. Pocitově vskutku nepříjemné. Ale holt daň za starou konzoli.

Každopádně nenechte se zmýlit. I přes výše zmíněné výtky se Condemned 2 jako celek hraje skvěle. Hratelnost je pestrá a i po stránce designu se tvůrci snažili o originalitu. Zatímco prvních pár lokací hráče zavede do tradičních ghett a opuštěných bytovek, v pozdější fázi se střídá jedno zajímavé místo za druhým. I když mi nebyly po chuti výše zmiňované estetické změny, příběh je v rámci žánru rozhodně pořád dost nadprůměrný. Celá hra je prošpikovaná velkým množstvím animací, které děj neustále ženou kupředu a předělují jednotlivé lokace. Je to svižné, má to drajv a kdo má rád kvalitní survivaly a nevadí mu očividná snaha o béčkovost, tak nemá nad čím váhat.

Pro: hutná atmosféra, svižné tempo vyprávění, design a hratelnost, vizuálně hezké interiréy a světelné efekty, omezení HUDu na nutné minimum

Proti: některé změny mi nebyly po chuti, optimalizace, vizuálně nehezké exteriéry, nevyvážená obtížnost, až moc to někdy tlačí na pilu

+14