Perfect Dark je akční střílečka od firmy Rare, vydána původně na konzoli N64. Příběh se točí okolo agentky Joanny Dark pracující pro Carringtonův institut, který je financován anonymními zdroji a slouží na ochranu celého světa. Joannin úkol je odhalit konspiraci konkurenční korporace dataDyne, spolupracující s mimozemskými tvory.
Hra je klasická 3D střílečka z první osoby, podobná starší hře od společnosti Rare s názvem GoldenEye 007, avšak se větším zaměřením na stealth. Ve hře budete používat střelné zbraně, jako jsou: pistole, brokovnice, samopaly nebo odstřelovací pušky. Téměř každá zbraň má dva módy střelby, tudíž se dají využít více způsoby. Dále vás čekají různé špionážní věcičky, čtečky, noční vidění a laptop.
Hra nabízí lokální multiplayer až pro dva hráče, který nabízí velké množství módů. Kromě klasické co-op kampaně si dále můžete zvolit režim Counter Operative, ve které se jeden z hráčů zmocní úlohy nepřítele a pokouší se zastavit Joannu ve splnění její mise. Kompetitivní multiplayer také zahrnuje řadu režimů, od klasického Deathmatche až po Capture the Flag.
@Niktorius (15.02.2021 19:36): Kde jsou ty časy, kdy jsme ženské hrdinky brali, že prostě jsou a obvivovali je, zatímco dneska to musíme halit do slov jako neomarxismus (bez urážky, taková je doba). :-) Jako uznávám, nemám rád vynucené věci. Například remake Noc oživlých mrtvých z 90 kdy nahradili hlavního hrdinu ženou a působilo to dost uměle.
A neustále se divím narážkám na ten gamepad. Jako ano trojzubec byl svůj, ale po chvíli hraní jsem ani nevěděl, že mám v ruce něco tak "strašnýho" a upřímně zkoušel jsem ten remake na X360 a na tom "standardizovaným" gamepadu mi to přišlo šílený (nedalo se to hrát). Ale nutno podotknout, že v multiplayeru jsem na tom nahrál spoustu času. Dneska už asi nedohledám, kolik to bylo hodin, ale bylo to furt zábavný. Ono vlastně moje hodnocení, stejně jako u GoldenEye, je hlavně kvůli multiplayeru. Sice na PC v tý době byly věci jako CS, Unreal Tournament, atp., ale tohle mě bavilo víc...
A neustále se divím narážkám na ten gamepad. Jako ano trojzubec byl svůj, ale po chvíli hraní jsem ani nevěděl, že mám v ruce něco tak "strašnýho" a upřímně zkoušel jsem ten remake na X360 a na tom "standardizovaným" gamepadu mi to přišlo šílený (nedalo se to hrát). Ale nutno podotknout, že v multiplayeru jsem na tom nahrál spoustu času. Dneska už asi nedohledám, kolik to bylo hodin, ale bylo to furt zábavný. Ono vlastně moje hodnocení, stejně jako u GoldenEye, je hlavně kvůli multiplayeru. Sice na PC v tý době byly věci jako CS, Unreal Tournament, atp., ale tohle mě bavilo víc...
Pro: grafika, gadgety, množství inventivních zbraní
Proti: bludišťové prvky level-designu, špatný výkon na N64