Final Fantasy II vyšla rovnako ako svoj predchodca na konzolu FamiCom (NES) a nikdy nevyšla mimo Áziu vo svojej pôvodnej podobe. Síce bolo v pláne vydanie hry v USA v roku 1991, ale bolo zrušené z dôvodu vydania Final Fantasy IV, ktoré bolo v tej dobe viac aktuálne. Je to jedno z prvých RPG svojej doby, ktoré sa výrazne sústredilo viacej na príbeh než na samotné hranie. V tomto smere až druhý diel položil hlavné základy súčasnej Final Fantasy sérii. Podobne sa až v tomto diely prvýkrát objavuje postava menom Cid. Ďalším prvenstvom tejto hry je, že bola ako prvá preložená fanúšikmi do anglického jazyka.
Final Fantasy II je svojim spôsobom jedinečná v celej sérii Final Fantasy, pretože nevyužíva levelovanie založené na skúsenostiach. Namiesto získavania skúsenostných bodov po konci každej bitky sa každá postava, ktorá sa zúčastnila súboja vyvíja v závislosti od toho, aké predviedla akcie počas boja. Takže charaktery, ktoré často používajú určitý typ zbrane, sa zlepšujú v boji s touto konkrétnou zbraňou a zvyšujú jej fyzickú silu.
Podobne aj u postáv, ktoré využívajú mágiu, sa zvyšuje účinnosť len konkrétnych, často používaných kúziel a ich magické sila. HP a MP sa podobne zvyšujú v závislosti od potreby.
Final Fantasy II bola mnohokrát prepracovaná a vydaná spoločne s Final Fantasy I vo viacerých kompiláciách. Prvá prepracovaná verzia bola určená iba pre WonderSwan Color, avšak následne prišlo k vydaniu hry pre Playstation v Japonsku. Najskôr samostatne a neskôr v kompilácii Final Fantasy I+II Premium Collection. V USA a Európe vyšla v komplete FF Origins. Z remaku FF Origins vychádza aj verzia pre Game Boy Advance - FF I+II: Dawn os Souls a na tejto verzii bola založená aj prepracovaná Final Fantasy II 20th Anniversary Edition.
Teda, tady řádně přituhlo i v random encounterech. Zatímco FF 1 byla procházka růžovým sadem, FF 6-9 také příliš výzvy v téhle oblasti nepřineslo (osmička trochu možná ke konci hry), tady se stačí jen nepatrně vzdálit od toho úvodního města a už narážíte na nepřátele, kteří jsou schopni vám smést celou partu jedním úderem a vy je téměř nemáte šanci zranit. Nebo kousek jinde jsou již snesitelnější encountery, ale je v nich potřeba sakra taktizovat, aby moje parta vydržela... takhle nějak bych si to asi představoval. Ona je hned o to větší radost z grindu, když má člověk nějakou motivaci (tj. potrénovat jinde a vrátit se do těchto těžších oblastí těm potvorám konečně nakopat zadky :)), něž když celou hrou procházíte jako nůž máslem a zarazí vás maximálně tak možná občas final boss nebo nějaký ten superboss.
Hraji zatím chvíli, ale z gameplayového hlediska se mi dvojka jeví prozatím nejslibněji... docela fajn zlepšení doznaly i dialogy, v nichž se nyní můžete ptát na klíčová slova či používat itemy a není to jen o vyslechnutí si nějaké té hlášky, jako tomu bývá v ostatních dílech...
Quest for Glory like rozvoj postav mi taky není vůbec proti srsti, byť věřím, že v NES verzi to nemuselo být úplně vypilované a vyvážené (taky se na ní v tomhle ohledu dost nadává), ale v pixel remasteru (a nejspíš i GBA a PSP verzích) paráda.
Hraji zatím chvíli, ale z gameplayového hlediska se mi dvojka jeví prozatím nejslibněji... docela fajn zlepšení doznaly i dialogy, v nichž se nyní můžete ptát na klíčová slova či používat itemy a není to jen o vyslechnutí si nějaké té hlášky, jako tomu bývá v ostatních dílech...
Quest for Glory like rozvoj postav mi taky není vůbec proti srsti, byť věřím, že v NES verzi to nemuselo být úplně vypilované a vyvážené (taky se na ní v tomhle ohledu dost nadává), ale v pixel remasteru (a nejspíš i GBA a PSP verzích) paráda.