Fe je exploratívna plošinovka, v ktorej je hlavným protagonistom malá príšerka Fe, pripomínajúca líšku.
Jedného dňa Fe zistí, že jej v lesnej domovine niečo nie je v poriadku. Les začnú ohrozovať záhadné bytosti zvané Silent Ones, ktoré chytajú ostatné stvorenia v lese. Fe dokáže s ostatnými živými bytosťami v lese komunikovať cez piesne. Vďaka spevu jej vtáci dokážu ukázať cestu ďalej a taktiež dokáže presvedčiť rastliny, aby rýchlo vytvorili svoje plody.
Každá rastlina i zviera má svoje unikátne správanie, atribúty i schopnosti, a všetci dokážu Fe pomôcť. Tá dokáže osloviť napríklad aj medveďov, aby za ňu bojovali, alebo srncov, aby ju nosili na chrbte. Je tu však i možnosť stealth postupu, čo predstavuje schovávanie sa v tieňoch, kríkoch, alebo lezenie na vrcholy stromov. Tam bude čiastočne v bezpečí a súčasne tam môže naplánovať svoj ďalší postup. Samotný les je plný tajných miest, skrytých artefaktov, starých ruín a rôznych skratiek.
Dôležitú zložku pri pochopení príbehu zohráva fantázia, takže základ hrateľnosti je podriadený hlavne unikátnej atmosfére.
Tato krásně stylizovaná 3D plošinovka umí opravdu potěšit. Grafika i zvuky vykreslí tajemnou a přitom velice líbivou atmosféru. Zpočátku nejasný úkol související s nebezpečím pro les se za pomocí nalézaných obrazů a myšlenkových kuliček postupně vyjasňuje. Hlavní postava, zvířátko Fe, se učí stále novým schopnostem díky nalézaným úlomkům. Pomocí nich se dostane na dříve nepřístupná místa. Během hlavního úkolu postupně procházíte jednotlivé části lesa, které obývají různé druhy zvířat. Ty vás za pomoc vždy naučí svůj jazyk, díky kterému se můžete skamarádit a pomoci si v postupu dále. Tato komunikační mechanika je nejunikátnějším prvkem. Je založena na melodii a jejím slaďování. Zpočátku mi chvíli trvalo dostat to do ruky, ale je zpracovaná velmi dobře.
Obtížnost je nízká a i když se nechá zemřít (třeba spadnout mimo herní oblast) není za to vlastně žádný postih. Obvykle se objevíte tak metr od tragického místa. Některé skoky a přístupy jsou náročnější a je třeba je opakovat, ale celkově jde hlavně o příběh a prostředí. Každé nově objevené zvířátko potěší, všechna jsou velmi roztomile zpracována i přes melancholičtější barevnou paletu. I zakončení je uspokojivé. Po několika větších hrách šlo p velmi příjemnou změnu a hraní jsem si opravdu užíval. Herní doba kolem šesti hodin je tak akorát a zájemci se mohou vracet a hledat zbývající obrazy nebo úlomky. Hru mohu rozhodně doporučit, ale je třeba mít správnou náladu a počítat se spíše relaxační hratelností.
Obtížnost je nízká a i když se nechá zemřít (třeba spadnout mimo herní oblast) není za to vlastně žádný postih. Obvykle se objevíte tak metr od tragického místa. Některé skoky a přístupy jsou náročnější a je třeba je opakovat, ale celkově jde hlavně o příběh a prostředí. Každé nově objevené zvířátko potěší, všechna jsou velmi roztomile zpracována i přes melancholičtější barevnou paletu. I zakončení je uspokojivé. Po několika větších hrách šlo p velmi příjemnou změnu a hraní jsem si opravdu užíval. Herní doba kolem šesti hodin je tak akorát a zájemci se mohou vracet a hledat zbývající obrazy nebo úlomky. Hru mohu rozhodně doporučit, ale je třeba mít správnou náladu a počítat se spíše relaxační hratelností.
Pro: hudba, vizuál
Proti: príbeh