Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Yakuza 3

Ryū ga Gotoku 3, Yakuza 3 Remastered

09.03.2010
20.08.2019
28.01.2021
kompatibilní
75
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Yakuza 3 je ďalší diel série akčných adventúr z pohľadu tretej osoby s prvkami bojovky.

Príbeh voľne nadväzuje na udalosti z predošlej hry. Kazuma Kiryu sa rozhodne opustiť Kamurocho a založiť sirotinec v Okinawe, kde chce tráviť viac času so svojou adoptívnou dcérou Harukou. Ich relatívne pokojný život na novom mieste však naruší simultánny útok na miestneho šéfa yakuzy, Nakaharu, a súčasne i ďalšieho Kyriovho priateľa, Daiga, vodu klanu Tojo. Táto udalosť ho vtiahne naspäť do víru udalostí a ďalšieho konfliktu s klanmi yakuzy...

Hrateľnosti znovu dominujú bitky na blízko v relatívne otvorenom svete Okinawy a Tokia. Počas nich môžete využiť rôzne predmety alebo na protivníkov použiť zbrane ako sú napríklad nunchaki. Každý predmet má určitý počet bodov, ktoré sa pri úderoch znižujú. Akonáhle sú body na nule, daný predmet sa rozbije. Zbrane sa však dajú opraviť, alebo vylepšiť aby boli účinnejšie.

Novinkou v sérii je kooperatívny Tag Tournament režim, ktorý ponúka možnosť čeliť v špeciálnej aréne najsilnejším protivníkom z hry. Nechýbajú opäť menšie minihry, ponúkajúce návštevu automatových herní, možnosť zahrať si golf, rybárčiť alebo si zaspievať rytmické karaoke.

Séria pokračuje dielom Yakuza 4.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Hle, nemožné se stalo skutečností, a na naše PC dorazily remasterované verze dílú yakuzy 3/4/5. Jaký to štatstný den pro nás vyvolené exoty, kteří hovíme této na půl vážné, na půl crazy Japan serii!

Však mějte se na pozoru, vážení kolegové. Tohle je přes 10 let stará hra jen s opravdu lehkými kosmetickými změnami a vylepšeními. Toto není Remake ala Kiwami. Takže se připravte na těžkopádný a jednoduchý souboják, ne zcela top combat animace, nedokonalou fyziku při bowlingu a biliáru, přímočarý level up systém a obecně dost herního nepohodlí. Opravdu je to po herní stránce nejhorší ze série a pro  zachování vašeho duševního zdraví doporučuji lehkou obtížnost.

Příběh je jakoby takový dvoučlenný. Jedna část, kde Kazuma - milý a hodný strýček, mafián a deformátor lidských těl - vede svůj vlastní sirotčinec na ostrově Okinawa (je prima vidět novou lokaci). Starání se o děcka spolu s konfrontací s  malou místní Yakuza rodinou mělo příjemně komorní nádech, dobré tempo a já si to užíval. Leč přišla opět zhulená část scénáristů a nutně do toho museli zakomponovat boj o obytnou plchu v hodnotě 100 milliard yenů (cca 20 mil kč) CIA, ministra obrany, nějakou zlou stínovou Gaijin organizaci a miliardu postav, takže to nakonec nabobtnalo do trochu dementních rozměrů - a vůbec se někdo snažil aby to vypadalo větší a víc "epic" než to doopravdy je. Tahle část mě nebavila. Ale obecně to není ani zdaleka taková bejkárna jako u dvojky.

Z nových miniher je tu pak venkovní golf, který není překvalivě marný a nehraje se špatně. Jaká si honící minihra, která je lame. Holek z kabaretu - se kterými můžete konverzovat a hádat, co je urazí a co je potěší - je tu 10.

A tot je asi vše, fanoušky série Yakuza 3 neurazí. Příběh je (až na pár blbostí) solidní a filmová prezentace je stále vysoce kvalitní.

Pro: Ye to Yakuza

Proti: Ye to Yakuza

+17
  • PC 80
Herní výzva 2021 - 10. "Dětský svět" (Dohraj hru, ve které hraje aktivní roli dětská postava.)

Pokud se na Yakuzu 3 vrhnete nikoli v návaznosti na původní druhý díl, ale na jeho moderní remake Yakuza Kiwami 2, musíte se připravit na technicky a hratelnostně neohrabanější zážitek. Grafika není bůhvíjak oslnivá ani na tehdejší poměry PS3 (byť zvednutí rozlišení nad úroveň 1080p a antialiasing hodně pomáhají, z tohoto důvodu doporučuji hrát raději na PC než na konzolích), animace jsou hodně hrubé a soubojový systém výrazně osekanější oproti oběma Kiwami dílům.

Různých druhů útoků je poměrně málo, ale hlavně si Yakuza 3 dost zakládá na blokování a uhýbání, což ze soubojů dělá dosti mechanickou záležitost, kdy je základem úspěchu osvojit si rytmus úhybných a blokovacích pohybů. Zatímco na začátku jsem kolikrát litoval, že jsem si zvolil normální obtížnost a nikoli snadnou, v druhé polovině hry už jsem bossy kosil na první dobrou.

Vše je ale odpuštěno jakmile dojde na příběh. Ten je po zmatené a překombinované dvojce (potažmo Kiwami 2) návratem k efektní přímočarosti jedničky (resp. Kiwami) a kromě obligátních úsměvně melodramatických momentů jej lehce hyzdí hlavně fakt, že stejně jako se v celé sérii opakuje prostředí Kamurucha, opakují se i některá příběhová schémata - takže tu zase máme dvojníky, postavy stojící mimo záběr, které v poslední chvíli někoho zastřelí, nebo sebeobětující se záporáky, kteří nakonec prohlédnou a pomůžou Kiryuovi proti ultrazáporákovi, který stál do té doby ve stínu. Někdo by mohl říct, že příběhové mise související s péči o sirotčinec jsou jen vata, ale na to bych namítl, že a) pomáhají k tomu, abychom k sirotčinci a jeho svěřencům cítili emocionální pouto b) obsahují řadu mile dojemných momentů.

Vedlejší aktivity nejsou bůhvíjak propracované, ale já se jím moc nevěnoval, protože Yakuzu hraju hlavně pro příběh. Potěšila přítomnost hostesky s tváří a hlasem Yui Hatano :)

Pro: příběh a většina toho ostatního, co máme rádi na Yakuze

Proti: slabší grafika, nepříliš vybroušený soubojový systém, pronásledovací minihra

+14
  • PS4 65
Yakuzu už si troufám označit za svou oblíbenou sérii, což je taky důvod, proč se mi tento díl hodnotí s těžkým srdcem a možná jsem na samotnou hru tvrdší, než kdyby se jednalo o samostatnou hru, která není součástí jedné série, ale prostě pocit po dohrání nebyl zdaleka tak uspokojivý, jako tomu bylo u dílů předchozích. Chápu. že Zero byl v podstatě nový díl a 1+2 Kiwami kompletní remaky, ale i tak... Prostě mě hra místy vyloženě nebavila a to jsem od této série nečekal.

Začnu něčím, co snese i samotné srovnání s "novějšími" díly a to je příběh. Pořád se jedná v herním světě o slušný nadprůměr, pořád je to dosti filmové, založené na emocích se spoustou plot twistů, ale zároveň se jedná asi o nejpředvídatelnější příběh. Jak jsem zpočátku oceňoval části v sirotčiny, tak mě postupem hry tato část spíš nudila a dost zpomaluje celkovou dynamiku příběhu. Jasný, závěr to znovu slušně nakopne, ale já se zhruba třetinu hry vyloženě nudil.

Postavy jsou opět výborně napsané, ale řekl bych, že jsou opět oproti předchozím dílům méně ikonické (beru v potaz ty novější) a dost se vlastně všechno opakuje. Vedlejší minipříběhy jsou vyloženě tragické, je jich zhruba 5, které za to stojí a nabízejí hráči něco víc, pak je tu zhruba 70 příběhů, které jsou buď ždímání něčeho, co už jsme v sérii viděli a nebo nezajímavé rádoby srandičky. V tomhle nasadila Zero až moc vysokou laťku a tentokrát jsem si vedlejšáky vyloženě neužíval. Navíc, když skoro všechno končí tím, že Kiryu někoho zrube... to je prostě dost nuda. V tomhle by mohli vývojáři více popustit uzdu své fantazii.

Další vedlejší aktivity a minihry, na kterých série stojí také stojí za... No, není to prostě již ono. Hrát po čtvrté to samé a ještě v horším provedení už hráče nijak neoslní, nových miniher je zde minimum a ty staré mají horší provedení, takže je hrajete spíš z povinnosti kvůli questům či trofejím. Nový je snad jen velký golf, který se sice povedl, ale to je hrozně málo. Kabaret je například vyloženě špatný a velká ztráta času. Šipky, bowling, kulečník, to už prostě známe.

Souboj. Další kapitola sama o sobě. Tentokrát mě vyloženě nebavil. Jednotlivé mini souboje, kterých je zde až přehnané množství jsou příliš jednoduché a v podstatě v nich nejde neuspět, takže váš budou jen otravovat. Navíc je z nich hrozně málo xpéček, takže ani jako farmení to nefunguje. Souboje je nudný, budete nejspíš spamovat pár tlačítek do kola a větší taktické rozmýšlení vám přinesou bouze boss fighty, které jsou otravné hlavně v tom, že se jedná o zdlouhavé utloukání silnějších nepřátel. Za celou hru jsem zemřel párkrát, ale každý boss fight byl nudně zdlouhavý a výzva to nebyla, vždy jsem věděl, co dělat, ale nebavilo mě to postupné upitvávání.

Ač je hra možná ze všech dílů nejkratší, tak mi přišla šíleně dlouhá, protože to velkou část hry byla prostě nuda. Asi už mám v sérii moc nahráno a vyžaduji drastičtější změny, které zde nepřichází, navíc všechno, co je to již známe je zde oproti předchozím dílům kvalitativně horší a to, co je nové, tak se jednoduše moc nepovedlo (snad až na ten golf). Tenhle díl bych doporučil pouze fanouškům série, kteří musejí mít odehrané všechny díly či si maximálně na lehkou obtížnost projít příběh. Kdo ve hrách musí projít všechny příběhově linky a nedej bože sbírat trofeje, tak tomu jen popřeji pevné nervy. Snad bude čtyřka zase lepší a přinese i něco nového, každopádně si od série po tomhle díle musím dát pár měsíců pauzu.

Pro: příběh (hlavně finále), další vývoj postav

Proti: opakování toho samého v horším kabátě, slabé souboje

+11
  • PC 70
Cítím tak nějak povinnost se vyjádřit ke třetímu dílu. Série mi totiž tak nějak přirostla k srdci více, než bych si chtěl přiznat. Je totiž plná ujetých situací, vtipných substories a dospěle podaný hlavní dějový linky. A já to prostě žeru.

Hned na úvod napíšu, že Yakuza 3 mi zatím přijde jako nejhorší (hraji chronologicky). Příběh je totiž šíleně "rozfrcanej". Ze startu se budete starat o partu sopláků v Okinawě, pak vyprášíte kožich pobudům v Kamurocho a nakonec se vrátíte a řešíte potencionální astma (to jsem si nevymyslel. Fakt to tam je a není to vtipný ani zajímavý).

Start má dobře našlápnuto. Tojo clan vede Daigo. Ještě moc mladý a nespolehlivý. Proto Kiryu přesvědčí (jak jinak, než pěstma) šílence Goro Majimu, aby se o Daiga postaral. Kiryu se chce totiž zdekovat a starat se o sirotky v nově založeným sirotčinci pod jeho vedením. Bitka s Majimou na střeše, shození oblečení a ukázání tetování. Cígo a slib od Majimy, že se o Daiga postará.
Kiryu se vrací do Okinawy a zjistí, že mu někdo chce místo sirotčince postavit buď vojenskou základnu nebo resort. Začne věc řešit (pěstmi) a vypráská menší část Yakuzy v Okinawě. Slib, cígo, saké, řešení problémů s dětma. Ztratila se dcera vůdce Yakuzy. Kiryu to vyřeší (pěstmi) a znovu pokecá s vedoucím. Slib, cígo, saké. Přichází návštěva z Tokya s dohodou, že sirotčinec bude v pohodě, protože Daigo celou akci zatrhl. Velmi brzy zjistíte, že Daigo je postřelený a skica útočníka vypadá až příliš povědomě...

Takový je ve zkratce start Yakuzy 3. Nezní to tak blbě, ne? Jakmile se ale víc a víc dostáváte v příběhu dál, tak zjistíte, že je to šíleně vyhrocený. Tentokrát v tom má prsty CIA, obchod se zbraněma a tradičně souboj o moc a prachy.
Příběh mě tedy trošku zklamal. Raději bych řešil interní problémy Yakuzy. Ta jde totiž trochu do pozadí, což je škoda. Má to být totiž Yakuza. Obávám se ale, že Zero nasadil prostě laťku šíleně do stropu. Toliko k příběhu. Není špatný, ale patří ke slabším.

Minihry jsou tu v podstatě recyklace předešlých. Kromě teda golfu (myslím), který mi přišel jako nezajímavá sračka a fishing, kterýmu jsem moc nerozuměl. Asi ale podle chuti. Já totiž stejně většinu času strávil u Mahjongu, který kotel lidí nesnáší. A i tentokrát jsem vymyslel několik kreativních nadávek.

Soubojový systém je...nudný a příliš snadný. Klasicky jsem si napakoval inventář sushi setama a šel do bitky. Velmi brzy jsem zjistil, že každý souboj jde vyřešit naprosto jednoduchou kombinací (3x X a 2x Y). Boss s drsným nástupem a vyhrocenou story? Nevadí, použiju kombo do zblbnutí. Pomocí prostýho investování XP to prostě naboucháte do HP a máte vystaráno.

Celý tenhle bordel zachraňuje závěr, který byl tradičně fakt super a opět mě nalákal na hraní dalšího dílu. Nejhorší ale je, že i když se jedná o zatím nejkratší hru v sérii, tak mi přišla šíleně nudná. Doufám, že Yakuza 4 nebo Like a Dragon bude znatelně lepší. Jinak prostě budu pačkat mahjong a na ostatní seru.

Pro: stále dobrá story na poměry dnešních her, dospělost, soundtrack

Proti: soubojový systém, některé nové postavu (ANIKI!), špatná dynamika příběhu, utahanost

+11
  • XboxX/S 60
Se sérií her Yakuza jsem se seznámil až u hry Yakuza 0, která vyšla jako první hra z této série i na Xbox a hru jsem si hned zamiloval. Proto pro mě byli kompletní předělávky prvního a druhého dílu jasnou volbou v tom, co budu hrát dál. Po dohrání obou dílů jsem se těšil na další pokračování, které skutečně vyšly a moje natěšení bylo opravdu velké, ale snažil jsem se ho krotit. Proč? Protože další díly nenesly označení Kiwami, což jsou díly kompletně předělané do nové grafiky a vylepšené o spousty vedlejších příběhů a mini her a vedlejších aktivit. Byl to obyčejný remaster, který jen trochu vylepšil grafiku, ale jinak vše zůstalo při starém. Čekejte tedy topornější ovládání postavy, soubojový systém i kameru. Dále i méně vedlejších aktivit a miniher. Tím pádem v tomto dílu neutopíte několik desítek hodin jako tomu bylo u předchozích tří her, o kterých jsem mluvil na začátku. Stačilo něco málo přes 30 hodin a měl jsem dohráno. Doufal jsem, že aspoň tento Remaster zachrání příběh, ale ten byl v tomto díle také slabší. Hlavně začátek. V předchozím dílu se odhodláte dát Yakuze sbohem a staráte se o děti ze sirotčince, v kterém jste samotní vyrůstali a od toho se odvíjí první úkoly ve hře. Plníte úkoly pro děti, snažíte se jim dávat životní lekce atd. atd. Postupně se však příběh rozjede a pomalý začátek vynahradí, ale i tak beru třetí díl jako nejslabší díl ze všech.

Pro: Je to prostě Yakuza, soundtrack.

Proti: Horší grafika, toporné ovládání i kamera, toporný soubojový systém.

+8