Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Marc Eckō's Getting Up: Contents Under Pressure

14.02.2006
75
28 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Titul vydaný pod záštitou módního návrháře Marka Ecka a po něm pojmenované značky oblečení se zaměřením na subkulturu hip-hopu a grafitti, někdy též uváděna zkráceně jen jako Getting Up, je akční hrou z pohledu třetí osoby, kde je hlavní herní náplní tvorba grafitti, ale i souboje s nepřáteli a parkour.

Děj hry je zasazen do fiktivního města New Radius, jehož předlohou je skutečný New York, kde se starosta Sung snaží zlikvidovat chudé čtvrti města a vytvoří mimo jiné speciální policejní jednotky CCK pro potírání grafitti aktivit. Hráč se pak ujímá hlavního hrdiny, začínajícího writera jménem Trane, který se uprostřed souboje členů subkultury s policií snaží získat respekt za svá díla, zformovat vlastní crew a možná i zjistit, co má starosta společného s nevyjasněným úmrtím jeho otce.

Hra je rozdělena na jednotlivé levely a hratelnost se dělí do několika prvků. Prvním a nejdůležitějším je vytváření co největších a nejsložitějších grafitti děl, ale i dalšího street artu, na nejoriginálnějších a nejviditelnějších místech po městě, ale také na dopravních prostředcích, typicky třeba na vagonech metra. Druhým prvkem jsou kontaktní souboje jak s konkurenčními sprejery, tak s dobře vycvičenou a ozbrojenou policií. Na konci levelů pak většinou čekají hráče bossové, na které je potřeba použít speciální taktiku. Při potyčkách lze i použít předměty z okolí jako víka od popelnic nebo se jim zcela vyhnout pomocí schovávání a plížení. Herní náplň pak dotváří i pohyb po městě ve formě parkouru, tedy šplhání po fasádách domů, přeskakováním po střechách apod.

Postupem hrou se zároveň vylepšují atributy postavy, jako doba účinnosti spreje či síla v soubojích, a zpřístupňují se nové styly malování a skladby v přehrávači. Odemykat lze také arény na souboje, a to i ve formě lokálního multiplayeru, a bonusy o výrobě hry nebo skutečných pouličních umělcích.

Hra vyvolala po svém vydání vlnu kritiky za legalizaci či oslavu trestné činnosti ve formě vytvářené nelegálních grafitti a v některých zemích světa byl její prodej dokonce zakázán. Získala ovšem i několik ocenění a to především za tématický hudební doprovod a profesionální dabing.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Sprejování, hip hop a všechno to okolo zrovinka nemusím. K této hře bych se tedy nedostal nebýt jedné internetové aukce, kde jsem vydražil za necelý litr asi 40 originálek a Marc Ecko byla jednou z nich. Tuto gamesu jsem hrál naposled před + - rokem...

Zpočátku mě překvapilo, že jsem o této hře nikdy neslyšel. Hra pravděpodobně měla nulovou reklamu. Na internetu je i docela málo recenzí, což mě překvapilo, protože hra je to velmi originální. Marc Ecko je mix mezi skákačkou, stealth akcí a mlátičkou. Bohužel ani jedna z věcí není pořádně dotažená do konce. U skákání hapruje kamera, stealth je spíše otravný a na mlátičku je zde málo komb. Samotné sprejování je zábava, hlavně na méně dostupných místech je to dost adrenalinové. Příběh je průměrný a dabing vcelku povedený. Grafika je typicky konzolová a že je to port je vidět na každém kroku. Alespoň s menu si mohli autoři trochu pohrát. Znalce potěší mnoho různých bonusů k této tématice a velmi pečlivě vybraný soundtrack.

Já si hru vcelku užil, i když míra znovuhratelnosti moc vysoká není... 75%

Pro: originalita, mix tří žánrů, soundtrack, bonusy

Proti: konzolový port se vším všudy - od grafiky až po ovládání, v menu se pořádně nedá nastavit kvalita grafiky

+18
  • PC 95
Titul Mark Ecko´s Getting Up mi připravil jeden z nejlepších herních zážitků za hodně dlouhou dobu. Ještě než se pustím do komentu musím zmínit že velkou část svého života jsem byl hluboce zasažen subkulturou Hip Hopu a to se vším všudy graffiti nevyjímaje. Můj vztah k tomuto umění je tedy veskrze kladný a tudíž se projevil i na hodnocení. Kdo na vlastní kůži nezkusil tagovat po nočním městě odečte si od mého hodnocení 5-10 %.

Gamesu jsem prvně hrál už před mnoha roky u kamaráda na PS1. Střídali jsem to s Tony Hawkem a moc daleko jsme se nedostali takže jsem si jí moc nepamatoval, každopádně nedávno mi vytanula na mysli a nebyl to vůbec špatný nápad. Hned od prvního spuštění je cítit konzolovitost ale port se celkem podařil a nepůsobil velké problémy. Ovládání je složitější ale ne tak aby jste vzteky rozmlátily klávesnici. Trochu horší je to s grafikou. U hry z roku 2006 bych čekal víc než hranolky místo prstů a šestihranné plechovky. Na druhou stranu graffiti čili hlavní vizuální složka jsou perfektní takže tím se to celkem vyvažuje. Rozmanité městské prostředí ve kterém se hra odehrává zase dodává určitý genius loci a na pohled je celkem dobré, takže další odpustek za konzolovou grafiku.

Hratelnost je na hodně vysoké úrovni. Smíchat tři herní prvky tak aby fungovaly je skutečně těžký úkol ale vývojáři ho zvládli obdivuhodně dobře. Jak akrobatické pasáže (připomínající Tomb Raider), stealth akce i bojové pasáže jsou namíchány ve vyváženém poměru, dobře se doplňují a i když se jedná o stále stejné věci jen s menšími obměnami vůbec se nedostavuje stereotyp. Samotné malování je také skvělé. Různorodé ve všech směrech tak jako ve skutečnosti a celkově je znát že na hře pracovali lidé se vztahem k tomuto fenoménu.

Polovinou úspěchu u her je samozřejmě příběh a i v tomto ohledu počin boduje. Na konci si možná řeknete že to přeci jen bylo tak trochu klišé ale skvěle odvyprávěné, gradující a hlavně motivující k dalšímu hraní. Je zde hodně charakterních postav včetně hlavního hrdiny, pak několik očekávaných i neočekávaných zvratů a na závěr jeden z nejlepších herních konců jaké jsem zažil.

Celkově vysoká zábavnost hry je hlavně v jisté gradaci jenž prostupuje celou herní dobu, která má btw slušnou délku. Základní principy a průběh misí se většinou nemění ale rozumné změny obtížnosti i nové možnosti hlavně co se týče malování celou hru neuvěřitelně posouvají a připravují tu správně vyváženou výzvu po celou dobu. Podobně je to i u příběhu a atmosféry. Pak tu máme ještě Hip Hopový soundtrack který na rovinu asi nesedne každému ale rozhodně se v rámci žánru povedl. Nechybí ani přehršle bonusů a hlavně možnost si projít jednotlivé mise znovu.

Getting up je zkrátka skvělou hrou pro vyznavače psaní po zdech kvůli celkovému konceptu ale i pro běžné hráče díky skvěle vyvážené hratelnosti a dobrému příběhu. Škoda jen pár chybek kvůli portu z konzole, nicméně pořád jde o vysoce nadstandardní pařbu.

FUCCK! Graffiti is not a crime!
+18
  • PC 80
Sprejování po domcích apod. mě moc nebere, ale v této hře sem si to celkem užila. Hra by mě asi moc nebavila nebýt toho, že jsem taky do něčeho mohla mlátit :D

V jednom kole jsem měla celkem problémy ho udělat, byl problém celkem najít kudy se mám dostat někam skoro do 3tího patra kam jsem měla něco načmárat.
Kolo v metru pro mě bylo taky celkem složité.
Asi úplně nejvíc mě zaujalo kolo na lanovce :D

Pro: soundtrack, příběh

Proti: ovládání, na výběr málo grafitti

-2 +3 −5
  • PC 90
Jo, jo, jasný nebudu to okecávat prostě originální námět, dobrý prostředí a ostatní věci. Docela mně překvapilo jak v opuštěné umělecké škole Trane našel jentak pod regálem hnědou mikinu a náhodou to byla přesně jeho velikost. Normálně by se to určitě nestalo...

Pro: grafitti, soundtrack, město, příběh

Proti: občas kamera

-3 +1 −4