Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead in Vinland

12.04.2018
63
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dead in Vinland je následovník survival titulu Dead In Bermuda od stejného týmu. Obě dvě hry spojuje stejný vesmír, tentokrát se však ujímáte vikingské rodiny vedené hrdinným Eirikem, vyhnané obrovským požárem z domova na moře. Ta poté následkem bouře ztroskotá na neznámém ostrově a je ponechána napospas místním podmínkám. Hráčovým úkolem bude se o nebohé seveřany postarat.

V tomto manažerském survivalu je třeba zajistit všem členům základní životní podmínky jako přísun pitné vody, jídla, přístřeší a surovin, brát na zřetel různé nemoci, rozmary počasí, útoky banditů nebo také celkovou kondici a spokojenost všech postav. Pro cenné zdroje je nutné charaktery posílat prozkoumávat neprobádané části ostrova, skrývající mnoho tajemství a možné je tak krom potřebných zdrojů narazit třeba na obyvatele, kteří se k vám budou chtít přidat nebo vůči vám chovat nepřátelské úmysly. Postupem času si lze vylepšovat jak tábor, tak jednotlivé seveřany, důraz ve hře je také kladen jak na vztahy mezi různými členy družiny, tak na příběh, jehož konec je závislý na rozhodnutích, které hráč během hry učinil.


Poslední diskuzní příspěvek

No nevim no. Tak jsem to koupil a jakkoliv se mi zatim líbil koncept hry, tak mi to přijde lehce nucený a hloupý. Hraje si to s podobnejma atributama jako např. Darkest Dungeon, ale tam, jakkoliv to bylo taky otravný, tak si tam ty negativní traity z částí člověk sbíral sám postupem času. Tady prostě hra začne, oznámí ti že pokud dosáhne jakákoliv postava v některym z 5ti atributů stovky, tak postava umírá a hra končí, přičemž to dělá všechno proto, aby ti to tu hru znechutilo a rozdává ti to naskriptovaně do všeho něco co ani nemůžu ovlivnit. Takhle se to nedělá, srát hráčům do ruky už od začátku a nazývat to obtížností a chalengí........... to už by to mohl dělat dneska každej ****** a nazývat svoje výplody challengí... :D


no nic další RNG based sračka, vyhozený prachy. jak může někdo takový srač*** nazývat vůběc výzvou mi hlava nebere. si člověk může dělat jak dobry rozhodnutí chce, prostě tě podělá kostka a deš..... miluju.... ještě s checkpointama a "save and exit" možností.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Tahle hra. "Nemam na ni slov" , ačkoliv pár jich najdu a nic příjemnýho to nebude. Ta hra je naprosto hratelnostně nezvládnutá otravnost. Bude troška porovnávání a tuna kritiky.

Tehdy jsem nadával na Darkest Dungeon, s tou svou na psychiku útočící RNG, kde se hodně dopomáhalo neúspěšnym hodům( A dopomáhalo, nikdo mě nepřesvědčí o opaku). Nicméně tam si člověk alespoň nějak mohl pomoct dobrym výběrem trinketů na postavy, dobrou sestavou skupiny, úpravou traitů ve špitalé, vylepšenim hera na max. atd. Randomě tam hráč dostával "sračky" jen po fightu a nebo po nějakym eventu a DALO se to vyléčit za prachy, nebo prostě postavu člověk odstavil nebo cokoliv, prostě měl volbu. Tady?

Hra upoutá pěknou grafikou a různorodými charaktery postav a z počátku baví i to honění se za surovinama, craftěnim atp. Tim to ale taky končí. Neustále je člověk bombardovanej nějakejma "náhodama" ( spíš nehodama), který ruinujou jakejkoliv pokus o plánovanej management.

Tvůrci falešně hrajou na tu notu replayability, která tam absolutně neni. Jistě, člověk může příště zkusit dělat věci v jinym pořadí, nabrat jiný členy atp. , ale to samo o sobě k žádný nevede. Neni to strategie, ale adventura s RPG prvky( nutno dodat že hodně osekanými a mizerně fungujícími- na nervy lezoucími). Výsledky volby té či oné možnosti v dialogu se nemění, čili jakmile zjistíte co vás buffne a co debuffne tak bych musel bejt debil abych si volil tu špatnou volbu. Volby dialogu a jejich následky(respektive následky jsou fatální) čili nejsou o tom, že s postavou řeknete co se vám zdá nejvhodnější nebo jak byste ji vy chtěli vyprofilovat a následek by byl zábavný sledovat, s vybalancovanym dopadem( ie - něco za něco), ale jak by řekli angličani - one trick ponny. A tak se mi prakticky jeví celá hra.

Buďto jste normální člověk, co si chce alespoň užít tu řemeslně dobře odvedenou část hry s tim, že si srazí obtížnost za tu cenu, že se cejtíte jak totální noob, protože vám hra tvrdí, že ten " jejich normal" , kterej by probudil nerv i v tom nejzarytějším flegmatikovi, je vlastně uplně v pořádku a každej kdo má rád výzvu by to měl hrát na normal - Ne pánové, neni v pořádku a máte velice zkreslené představy o tom, co challenge znamená.

Darkest Dungeon byl challenge - měl jsem proti sobě silný protivníky a ten nejhorší byla zmanipulovaná náhoda. Ale zároveň prostředky to zredukovat.
Tady člověk nemá ani na chvíli pokoj. Boje mě serou už jen jak jsou nekomplexní a nedodělaný, fádní a nudný. Nejhorší co může někdo udělat je vykrást(půjčit si?) nápad/ práci/ styl někoho jinýho a absolutně to znehodnotit kastrací na tu nejholejší podobu, ve které to nemá ani smysl mít( ano bavim se pořád o bojové části hry)
Postavy jsou rozdělený do pár klasů a tim to končí. Absolutně žádnej progress v úpravě abilit, levelování čehokoliv týkající přímo boje ( sorry, ale vybíráním jednotvárnejch perků zvyšující jednu ze 4 atributů nepovažuju za level up). Hra mytologií a stylem kráčí po seveřanské půdě, ale i tak tam najdete NPC mimo mísu a čekali byste, že budou něčim unikátní? Pffff vůbeeec. Ty samý skilly toho samýho klasu o té samé síle s pouhym reskinem ikonek- ubohost.

Co je na týhle hře nejhorší ale je, že UPLNĚ VŠECHNO, se řídí přiblblym RNG. U DD jsem si myslel, že je to přestřelený ale tomuhle to nesahá ani po kotníky. Pánové nevědí, kde má něco konec a infikovali hratelnost natolik, "challengí" , až vznikl koktejl kterej má pramálo společnýho byť jen s jednim z nich a dotýká se magořiny.

Samostatnou kolonku věnuju pičovině(pardon slušnej fakt nebudu v tomhle případě) Diseasům a Injuriess.
Aneb. jak ze strategické výzvy udělat radom frašku hrající si s nervama hráče.
Opět příměr na adresu buffů a debuffů z DD. V DD byli buffy a debuffy většinou v rovině, vybalancovaný. za něco hráč dostal debuff 10-xx% tady, z obdobnýho buffů podobný množství do resistu. Interaktivní prvky - highrisk high reward - použití svatyně - hodili ste si buff? skvělý, hodili jste debuff? špatný. Pošlete postavu vylěčit za prachy do sanatoria? Na vás. tak či onak - poslali jste ho do léčebny? Zaplatili jste nějaký prachy a výsledek byl 100% tní. Protože tvůrci DD věděli, kde je hranice a čeho by se RNG týkat neměla.

V DiVu budete dostávat, zranění naprosto náhodně, dostat chorobu z ostružiny s 2% šancí na způsobení sračky je naprosto v pořádku, zatimco budete několikrát v řadě failovat u hodů s 80- víc % šancí. Taháš vodu( je jedno s kym)? Bolavý záda, Štípeš dříví? vyhodíš si ramínko atd. Máš vystresovanou postavu? Můžeš jí dát pivo , který ovšem má vedle pozitivních účinků i nemalou šanci na blití. A co je vlastně na tomhle všem tak jinýho než oproti třebas DD? Všechno se tu řetězí a debuffy svoji silou BRUTÁLNĚ převyšujou buffy udělovanou hodnotou. Třešničkou na dortu je to, že nemáte absolutně žádnej prostředek jak těm postavám 100% pomoct. To řetězení zejména vymyslel nějakej dement. Hezký no, že je to reálný - Z piva, který mi srazí stress o 20 se ale vožeru- což mě debuffne samo o sobě a k tomu to má % bonus na vytvoření další sračky. Každá z těch sraček má rozdílnou % šanci na to být vyléčena v medic tentu. Tam když už nic jinýho to aspoň srazí sickness atribut, zatimco při použití nějaký bandáže nebo lektvaru můžete failnout uplně.
No a když už si člověk myslí, že už to dostává pod kontrolu, tak si ti imbecilové jdou večer ve srubu po krku, což vygeneruje další ptákovinu, která zase má šance generovat další kraviny, z nichž jak jsem s potěšenim zjistil, je nemalá část takových, který nemaj expiraci a šíleně malou šanci na úspěšnou léčbu, zatimco budou dál a dál a dál generovat nějakej šit. Takže se člověk nemůže absolutně spolehnout na výdělky postav v manuálních činnostech, protože jsou furt nakažený nějakejma hovnama. Tvůrcům pravděpodobně přijde strašně cool a challenge, mít non stop 2 postavy v healing tentu, 1 na střídačku na lehátku, přičemž ty zbylí musej sehnat něco na přežití ale jsou uplně marný, protože maj sračky který je srážej na uplný trosky.

Teď v tom rauši vzteku si nedokážu vybavit moc pozitivních věcí, kterejma bych tuhle hru počastoval. Ohodnotil jsem ji (zatím) průměrně z toho důvodu, že hra vypadá stylisticky pěkně, postavy jsou zajimavý a celkovej koncept hry by i byl zábavnej, kdyby banda debilů svůj talent nezahazovala naprosot nesmyslnym RNG. To už dneska kua neuměj udělat prostě dobře se hrající Adventure/RPG strategii s craftěnim aby to nebyla vymaštěnaá debilita? A to si tak říkám jestli si to za to výš zmíněný vůbec zasloužej, protože tady to zasmrádá vykrádačkou vícero konceptů než jen DD a ještě psychopaticky implementovanejch.
+7 +8 −1