Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ace Combat: The Belkan War

Ace Combat Zero: The Belkan War

25.04.2006
75
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ace Combat: The Belkan War (v Americe pod názvem Ace Combat Zero: The Belkan War) je prequelem Ace Combat: Squadron Leader. Příběh je vyprávěn zpětně očima osejského novináře Bretta Thomsona, který během své kariéry vyzpovídal několik veteránů z Belkanské války. Postupně tak odkryl tajné informace z tohoto konfliktu, zejména proč tato válka vůbec vypukla a proč málem došlo ke zničení celého národa. V kampani se hráč vrací do roku 1995 (tedy 15 let před událostmi Squadron Leader), kde se vtělí do kůže legendárního pilota Ciphera, který měl velký vliv na výsledek Belkanské války.

Hra nevybočuje od hratelnosti a herních mechanizmů série Ace Combat, z předchozího dílu se navíc opět vrací možnost velet své letce a dávat jim během vzdušných soubojů jednoduché rozkazy (jako je například útok na označený cíl nebo utvoření většího rozptylu stíhačů). Novinkou je tzv. "Ace Style", který na hráčově HUDu barevně rozlišuje více druhu nepřátel a neutrální objekty. Do hry se navíc vrací multiplayer, který v minulém díle cela chyběl.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 75
Ace Combat je pilotní power fantasy, která dosáhla nejvyššího levelu s Ace Combat 5: The Unsung War. Díl dokreslující události zničující Belkanské války nakousnuté v předchozím díle tak měl co dorovnávat. Ale Belkan War je spíš krok zpět.

Zatímco v pětce sundáváte z oblohy vesmírný letoun s laserovým dělem, válčíte proti jiným leteckým esům v úzkém kaňonu, potápíte monstrózní nukleární ponorky a prolétáte tunely podzemního raketového komplexu, Belkan War se drží víc při zemi. „Death Star sekvence“ si pořád užijete a finální dogfight je doslova rytířským kláním, jinak ale většina misí přišla o nápaditost a rychle se začala slévat dohromady. Děj se po „kojimovském“ blockbusteru zase trochu uskromnil, ale do takové míry, že si válka probíhá na pozadí a v cutscénách vás akorát parta herců uctívá jako leteckého boha. Dřív to alespoň zvládali do vysílačky během misí.

Jako arkáda lehce okořeněná prvky simulátoru je ale Belkan War stále výtečné a počet stíhaček je pořád… všechny. Nový „Ace Style“ systém má jen titěrnou roli, pokud neplánujete hru projít víckrát. Podle toho, kolik zničíte neutrálních cílů (civilní objekty, vyřazená letadla) vás akorát šoupne do jedné kategorie, a nakonec odemkne jednu ze tří nejlepších stíhaček. A jako naschvál, pokud chcete libový Berkut, musíte balancovat na pomezí mezi hrdinou a renegátem.

Prvotřídní soundtracky jsou značkou celé série (dokonce i zpackaného spin-offu Assault Horizon) a dokud Keiki Kobayashi nepadne vysílením, těžko se na tom něco změní. Z Belkan War jednoznačně vyčnívá Zero, ale zbytek relativně drží krok s ostatními díly. Jinak hra běží naprosto perfektně v PCSX2 a v trojnásobně upscalovaném rozlišení vypadá na hru z PS2 velice dobře.

Za nejlepšími díly série sice Belkan War zaostává, ale v rámci přípravy na sedmičku určitě není škoda těch 5 hodin obětovat.

Pro: gameplay, finální boss, soundtrack, počet letadel

Proti: příběh, řada generických misí

+10