Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SimCity 4: Rush Hour

19.09.2003
72
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Rush Hour je přídavek pro budovatelskou strategii SimCity 4, ze které přejímá veškeré principy hratelnosti.

Hlavní novinkou a tahákem celého datadisku se stal systém U-Drive-It, který umožňuje hráči ovládat některé elementy dopravy v SimCity. Lze tedy řídit vlaky, auta, lodě či letadla. Na výběr je buď volná jízda nebo scénáře. U scénářů je cílem například dopadení zlodějů na lodi policejním člunem. U-Drive-It se velmi podobá hrám SimCopter a Streets of SimCity, ačkoliv v SimCity 4 není umožněn pohled přímo z ovládaných prostředků dopravy.

Přidány byly také nadzemní silnice a železnice, přibyly dvě nové nové katastrofy (útok UFO a dopravní nehody), nová je také námořní doprava (trajekty) a možnost zobrazení denní trasy Simíků (sledování jejich pohybu).


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (18.05.2019 20:04): Jo, jeden z důvodů, proč jsem nevzal celou sérii bylo právě to, že se mi SC 3000 nezdála tak zásadně jiná na pohled než SC4, SC4 mi navíc přišla o něco hezčí. A 2000, to je pro mě nesmrtelná klasika, kde si město postavím vždycky rád tak oddychově :-) Bez mnohých takových těch balastů, co jsou nabaleny na novější díly. Tu 3000 teda asi vynechávám z úvah už navždy.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Herní výzva 2019: "Herní kutil"

Původně jsem si chtěl po letech znovu zkusit Sim City 3000, ale nakonec jsem dal přednost objevitelství a zkusil díl, co jsem nikdy nehrál.

Co oproti ostatním dílům hra nabízí je systém regionů. Jednoduše řečeno, nestavíte jedno megaměsto, ale sestavujete čtvrtě, regiony, co se navzájem ovlivňují. Tohle mi přišlo jako vůbec nejhorší na tomto díle. Já chci mít všechno pod kontrolou na jedné obrazovce, ne přepínat mezi regiony a nevidět a neovládat nikdy město v celku. Tohle lze snad chápat jako daň za technická omezení, ale herně to byl pro mě zabiják, ze kterého jsem se těžko vzpamatovával.

Dalším prvkem je micromanagment. Dříve stačilo postavit do oblasti školu, nemocnici, policajty a hasiče a bylo. Tady musíte úplně absurdně hledat jednotlivé instituce a nastavovat jim financování. Na velké mapě prakticky nemožné, nějaký rozumný přehled třeba škol, kdybyste měnili a viděli výsledky přerozdělování hromadně, chybí. S tím, že výsledky vidíte teprve po měsíci jde o zbytečnou prudu.

Dalším pro mě nepříjemným prvkem, ale v SC už tradičním prvkem, je zónování. Nechápu, proč rezidenční a komerční zóny nefungují stejně jako ty industriální. Tedy že postavím zónu a nemusím se kromě silnice, elektřiny a vody o nic starat. Tady musíte opatrně přetahovat a kontrolovat, zda budou baráky směrem k silnici, jedno překliknutí a máte zónu na vymazání. Když si s tím chce někdo hrát, prosím. Ale ať do toho nenutí hra mě.

To souvisí i s rigidností úprav terénů a dopravních cest, mnohdy nekompatibilní připojení či nemožnost stavět jinak než ve 4, při nejlepším v 8 směrech. Člověk si nemůže dělat nic intuitivně, snadno a logicky. Hra mu neustále hází klacky pod nohy, takže jednoduché rozšíření silnice se může protáhnout tím, jak na sebe ostatní silnice a prvky odmítají navázat. U stavění pláže či přístavů vám vlasy zešediví a znejistí se vám ruka, protože bez úprav terénu to prostě nejde.

Co musím pochválit je opravdu komplexní systém hromadné dopravy a množství nových prvků. I když něco tak jednoduchého, jako kruhový objezd, byste hledali marně.

I když můj komentář vyzněl velmi negativně, u SC4 jsem nakonec strávil přes 80 hodin a užil jsem si ho. A koukal jsem trochu i na komunitu. K SC4 stále vznikají mnohé mody, které hru mohou výrazně rozšířit a vylepšit. Ale stejně mi to připadá tak trochu jako vylepšování CD přehrávače, ten základ je už out. Kutilům v urbanistické oblasti bych doporučil zkusit něco novějšího.

Pro: Doprava, komplexnost

Proti: Micromanagment na otravné úrovni, nepřehlednost, regiony, technické problémy

+12
  • PC 60
Po několikátém rozehrání původní hry jsem si nainstaloval i tento přídavek, ve kterém lze řídit několik dopravních prostředků a plnit s nimi různé mise. Tuto možnost jsem moc nevyužíval, protože ovládání vozidel bylo těžkopádné a většina misí se hodně podobala.

Co jsem naopak uvítal, byly nové čtyřproudé silnice, které mi pomohly s dopravními kolapsy v centru města. S řešením dopravní situace mi pomohl i vlak, který může nově sloužit jako nadzemka, nebo její dražší sestřička podzemka. Přes řeky a jezera se zase obyvatelé mohou dostat na trajektech, jenž jsou o poznání levnější než mosty.

Datadisk Rush Hour ke hře SimCity 4 sice přináší nové možnosti ve formě řízení vlaků, aut, lodí či letadel a přidány zde byly i nové stavby, ale možná i kvůli těmto novým možnostem jsem se při hraní místy ztrácel a nevěděl co dál. Moje město se tak nikdy nedostalo na úroveň, které dosahovalo v původní hře, a tak až budu SimCity 4 hrát příště, určitě se obejdu bez tohoto datadisku.

Pro: čtyřproudé silnice, nadzemka a podzemka, trajekty

Proti: plnění misí s dopravními prostředky, místy nepřehledné

+11