Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake II Mission Pack: Ground Zero

01.09.1998
73
45 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Po The Reckoning druhý datadisk do hry Quake II přináší 14 nových singleplayerových levelů, 10 multiplayerových map, nová monstra a zbraně a také nějaké power-upy, které ocení hráči zejména v multiplayeru. Singleplayerová kampaň nás vhodí do víru boje o naši mateřskou Zemi, invaze Stroggů je v plném proudu a díky mocnému artefaktu zvanému gravity well mají převahu. Vaším jediným úkolem je zničit tento artefakt.


Poslední diskuzní příspěvek

Aktuálny remaster Q2 poriešil aj tie dementné, prehnane silné veže v Ground Zero. Super to odsýpalo, dohral som na nightmare bez problémov, bez nadávok. Pôvodný tryznivý zážitok som absolvoval 2x. Teraz do tretice v remastri to bolo konečne také, ako má byť.
Veže majú po novom laserový zameriavač, hneď sa dá podla toho lokalizovať ich poloha. Majú zníženú výdrž, stačí jedna raketa/jeden zásah railgunom. Majú pomalšie reakcie a ešte robia menšie poškodenie.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Je až k nevíře, jak dokáže taková „malá“ novinka, jako jsou automatické střílny, naprosto změnit plynulost gameplaye. Taková raketová střílna schovaná nad dveřmi v úzké chodbě, kdy vám pošle při vstupu několik raket do zad, je neskutečná lahůdka, za níž by level designér zasloužil metál. On by snad ani nemusel být až takový problém, kdyby hra občas obsahovala nevhodně a otravně umístěnou střílnu, problém však je, když jich je ve hře přespříliš. Autoři je do hry cpali zkrátka neustále, narážíte na ně v podstatě na každém kroku, v každé místnosti, vesele se vám objevují za zády, jsou schovány na těch nejdebilnějších místech a v té tmě nejdou vůbec vidět. Navíc poměrně dost vydrží (cca 3 zásahy raketou a 2 railgunem), blbě se trefují, reagují příliš rychle a občas střílí před vás, čili se před jejich střelami blbě uhýbá. Aby těch otravných novinek nebylo málo, máme tu ještě debilního rychlého, strafujícího a skákajícího pavoučka a zmrda co oživuje a vyvolává nepřátele, opět lahůdka, když schovaný někde na druhé straně místnosti, dokolečka spawnuje houfy potvor.

Secrety zde nejsou zdaleka tak zajímavé jako v původním Quakovi a prvním datadisku, je jich málo a o většině vědí asi pouze autoři sami, anžto větší část z nich najdete pouze náhodnou střelbou do nikterak odlišně označených zdí. Jindy je najdete naopak na místech, o kterých byste ani neřekli, že se o secret vůbec jedná.
Jak to bylo s datadiskem k prvnímu Quakovi od Rogue? Bylo tam až přehršle munice. Zde si asi autoři nejspíše řekli, "to jsme asi trochu přepískli, čili teď tam těm blbcům dáme munice naprosté minimum". Osobně mám rád, když je třeba s municí šetřit a když mám radost z každé nalezené ammo bedničky (i ty secrety pak dávají v podobných hrách větší smysl), zde jsem úplným nedostatkem munice netrpěl (ani na hard) a alespoň více využil i jiné než ty nejsilnější zbraně, v pozdější části hry. A pořád jsem měl full ammo do proximity launcheru, který jsem nevyužíval prakticky vůbec. Naopak ten nový beam dokázal s náboji dost zamávat, ale byl dostatečně silný a užitečný. Motorovka sloužila jen jako vzpomínka na Doom, jinak totiž byla naprosto k ničemu a "hřebíkomet" se občas hodil, neboť používal odlišnou munici, nicméně střely jsou příliš pomalé a nepřátele před nimi vcelku lehce uhýbali.

Level design jako takový (tj. vzhled a spletitost levelů) úplně špatný jakože není, komplexní a spletité levely mám rád a zde jsem si jich užil dosyta, třebaže se nejedná o žádný velký extrém. Stejně tak nové zbraně a nepřátele do hry docela zapadají a nepůsobí spíchnuté horkou jehlou, jako je tomu v případě jejich minulého výtvoru. Navíc konečně je tu (na rozdíl od Quake II Mission Pack: The Reckoning) nový final boss fight. Takže celkově jakože spokojenost.
Škoda, že ty nablblé střílny často zábavnost zadupávají do země a občas je prostě spíše trochu vopruz to hrát. Jednalo se o zbytečný load fest a to jen díky těm střílnám. Ale tak suma sumárum... docela to ušlo.
+19
  • PC 75
Asi nejnáročnější ze všech Quaků. Automatické střílny jednak docela zvedly obtížnost a z rychlé adrenalinové střílečky udělaly pomalý a opatrný postup. A to celou hru. Když mi v místnosti zničehonic začaly padat rakety na záda, podruhé jsem si rozmyslel, jakým stylem tam vlezu. Věžičky jsou titěrné, docela odolné, postavené na zákeřných místech a celkově je to celkem nešťastný nápad. Alespoň to trochu prodlouží hrací dobu. Hra je to menší, než předchozí datadisk.

Zamrzí absence některých monstrózních nepřátel. Naopak potěší někteří noví. Napůl robotický pavouk lezoucí po stěnách a střílející plazmu nebo variace na obživovatelku z Dooma na kterého bylo potřeba pět ran z railgunu. Tenhle nepřítel vyžadoval nejvíc heavy zbraně. Ke kterým rozhodně nepatřil slabý a pomalý hřebíkomet. Laserový paprsek už je jiná. Sice to žere náboje rychlostí rotačáku, ale ničivá síla je snad ještě větší než u BFG. Zvlášť v kombinaci s maxisílou nemá konkurenta. (Ano, přesně takhle jsem porazil všechny bosse. A docela rychle.) Oba granátomety jsem také, konečně, do sytosti využil.

Design úrovní je lepší než u The Reckoning. Už to nepůsobí tak stroze a šedivě. V lokacích se dá lépe orientovat. Vlastně se mi ani jednou nestalo, že bych tady zabloudil. Ani jednou se mi nestalo, že by mi došla munice. (střední obtížnost) Postupem hry jsem měl velký a uspokojivý pocit, že stroggy ničím. Každým odpáleným generátorem, dělem nebo základnou. Hlavní boss mě překvapil. Konečně něco alespoň trochu něco nebezpečného.

Motorovka je fakt úplně na nic. Nemá sílu, ani atmosféru. Víc zbytečnější zbraň jsem nezažil. Nebýt blasteru, tak možná. Jinak úplně k hovnu.

Pro: zlepšené prostředí a design, někteří noví nepřátelé a zbraně, bossové

Proti: střílny zpomalují akci (docela zásadní změna), motorovka, kratší než předchozí přídavek

+18
  • PC --
Opravdu nemám náladu v quick-paced střílečce chodit opatrně a koukat se po zdech, jestli tam není podezřelá kachlička, ze které se vyklube automatická střílna, co mi během půl-vteřiny pošle raketu nebo rail do xichtu. Za devět z deseti smrtí může právě tahle novinka, která zadupává zábavnost do země. Chcípám prakticky neustále (Hard), je potřeba nejprve metodou pokus-omyl zjistit polohu střílen a ty pak odstranit něčím hodně silným a rychlým.

U létajícího bosse už jsem hraní málem zabalil, to když jsem ho musel konfrontovat se základním blasterem v ruce. Aby toho nebylo málo, taxem ani nedostal Strogg armor, protože pokaždé, když jsem vstoupil do kontejneru na "upgrade", mi hra spadla. Ke konci se z datadisku stává otravná chcípací parade a kdybych to nedotáhnul tak daleko, s hraním bych dávno seknul.

Level-design s hromadou backtrackingu není příjemný, ale zase tolik mi nevadí. Z nových zbraní mi přišel užitečný jen Proximity Grenade Launcher. Hřebíkomet je pomalý (a nemá přidělenou klávesu), špagety-beam launcher žere munici BFG, motorová rukavice je k ničemu a na tesla věž není čas.

Verze: KMQuake2 v0.20 Beta 3 with hotfix 5
+16
  • PC 75
Druhý datadisk ke Quake II přináší zhruba to stejné jako datadisk první. Nové zbraně, noví nepřátelé a nová singl kampaň. Multiplayer jsem neměl možnost zkusit, vzhledem k tomu, že nebylo s kým. Nevím jestli je pro multiplayer nějaký klient jako třeba ZDaemon pro Doom a nechce se mi to momentálně zjišťovat.

Mezi novými zbraněmi jsem nejvíc používal hřebíkomet a plasmový paprsek, který jako by byl okopírovaný z prvního Half-Life (HL vyšel o několik týdnů později - díky za upozornění uživateli special_plan). Ještě stojí za zmínku motorová pila, kterou jsem ale použil asi jen jednou.

Nepřátel přibylo jen pár. Nejvíc mě iritovaly turrety. To, že se dají zničit, jsem totiž zjistil asi až v polovině hry. Mezi další nováčky patří pavouk který běhal i po stropech a který mi docela ztrpčoval život. Zákeřný byl i potvorák, který oživoval již zabité nepřátele.

Co se levelů týče, tak ty byly vzhledově poněkud jednotvárné. Stále stejné industriální prostředí občas zpestřené nějakou tou jeskyní. Levely jsou navzájem propojené a hodně často je potřeba přecházet z jednoho levelu do druhého. Musím se přiznat, že jsem v některých levelech docela dlouho bloudil, než jsem našel tlačítko, které jsem před tím přehlédl.

Celkově je Ground Zero důstojným pokračováním původní hry. Sice nepřináší příliš mnoho nového, ale atmosféra a občas vyšší obtížnost vytváří pozitivní celkový dojem.

Celková herní doba cca 4-5 hodin. Občas docela natahovaná zmíněným blouděním.

Pro: Atmosféra, noví nepřátelé, herní doba "akorát"

Proti: Občas příliš složité běhání mezi levely

+13
  • PC 70
první quake, kde existuje provázanost dostupné munice s obtížností a většinou si musíte vystačit s pár náboji, brokovnice konečně dostává smysl, tedy i troch taktizování mezi souboji, nicméně nové zbraně jsou zas uplně k ničemu. poslední datadisk směřuje spíš k nekonečné nudě než k zajímavé řežbě, která neomrzí. lepší než tahle epizoda je její soundtrack od Sonic Mayhem!
+3 +6 −3