Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ground Control II: Operation Exodus

22.06.2004
76
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Velmi akční a přitom ne tak přímočará jako série Command & Conquer, taková je real-time strategie Ground Control II: Operation Exodus. Namísto klasického modelu - postav a zabezpeč základnu, braň se nepříteli, vybuduj masivní vojsko a pošli jej směrem nepřítel - se zde využívá varianta bez těžby surovin a hra se zcela zaměřuje na taktické vedení bitvy s omezeným množstvím jednotek, které mohou využívat terén ve svůj prospěch. V GC:OE najdeme i několik pro RTS poměrně neobvyklých záležitostí (např.: deformovatelná půda, zásahové body...)

Příběh této sci-fi RTS začíná 3 století po událostech z prvního dílu. Hrát můžete za 3 strany s velmi odlišným arzenálem jednotek a strategií - to všechno v 3D grafice a pochopitelně s možností multiplayeru.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Na úvod poznamenám, že hodnotím pouze herní kampaň.
Ground Control II je nezaslouženě poměrně méně známá RTS, která přitom nemá daleko k dokonalosti. První, co mě při hraní nadchlo je výborný přehled na bojišti díky velkému zoomu a současně velmi dobře vyřešené ovládání a herní mechaniky. I dnes, kdy už je hra přece jenom retro, se mi hrála velmi příjemně, vše je přehledné a pochopitelné. Oceňuji také přesnost při ovládání jednotek, které se chovají tak jak chcete a nemají potíže při průchodu terénem. Všechny jednotky mají dva módy, mezi kterými můžete přepínat. Samotný rozsah jednotek je také dobře vybalancovaný, kdy máte na jednu stranu dostatečný výběr na taktizování a současně ne zas moc velký, aby jste se v tom ztráceli.
Bojový systém je postaven na dobývání přistávacích zón a kontrolních bodů. Čím více nepřátel zničíte a čím více máte kontrolních bodů, tím více máte "kreditů", za které si necháváte z mateřské lodi dovážet posily. Je to jednoduché a přitom to udržuje hru v dobré dynamice. Nemusíte řešit management těžby surovin nebo výstavby základny. Vše se koncentruje na boj a čím více bojujete, tím máte více posil. Při hraní tak v zásadě nemáte hluchá místa, vše je neustále v pohybu ale přitom to díky rozsáhlým mapám a ne zrovna zuřivé rychlosti pohybu jednotek není až moc hektické.
Z výše uvedeného je zřejmé, že Vás hra tlačí k ofenzivnímu typu hraní. Čím jste rychlejší v dobývání kontrolních bodů a přistávacích zón, tím rychleji nepřítel ztrácí půdu pod nohama. Je to tedy ten typ RTS, kde se nevyplatí obraná nebo vyčkávací strategie.
Co velmi oceňuji je variabilita misí při kampani. Jednotlivé mise jsou různorodé a za celou dobu jsem neměl pocit nudy nebo stereotypu. V některých misích jste hned v úvodu pod tlakem a musíte rychle reagovat s malým počtem úvodních jednotek, někdy naopak v klidu dobýváte mapu kus po kusu, některé mise jsou zcela bez přistávacích zón a např. s malou speciální jednotkou vedete diverzní akci. To vše podtrhuje dobrý příběh, který určitě patří k tomu lepšímu v rámci RTS (byť se nejedná o absolutní špičku). Příběh má zvraty a překvapivé momenty a je dobře odvyprávěn. Po čase se i sžijete s hlavními postavami, které Vás kampaní provází, a které mají své příběhy a motivace.
Pár negativ by se také našlo. Po seznámení se základními principy hry si člověk poměrně rychle osvojí strategii, která vede k zdárnému úspěchu a musím říci, že postupně hra přestala být nějakou výraznou výzvou. Herní doba také není na tento typ hry příliš dlouhá. Z dnešního pohledu je samozřejmě hra již zastaralá co se týče grafiky, i když ji to nechci příliš vyčítat, protože ve své době patřila mezi graficky nejlepší RTS, navíc dobře vybalancované a nenáročné. Ocenil bych také výraznější hudební podkres.
Tyto nedostatky však nic nemění na tom, že Ground Control II patří mezi nejlepší RTS staré školy, které si i dnes zaslouží pozornost milovníků tohoto žánru.

Pro: Kampaň po všech směrech; různorodé mise; jednoduché a srozumitelné herní mechaniky; akční typ hraní

Proti: Je to už stará hra; po čase absence výzvy; ocenil bych výraznější hudební podkres

+12
  • PC 95
Vynikající strategie, která neupadá do stereotypu typu - natěž hromady, postav hromady a pošli to. Grafika hry byla prostě úchvatná a myslím, že i dnes by patřila mezi velmi dobré. Navíc engine hry byl velmi dobře optimalizován a hra běžela i na slabším stroji bez problémů. Příběh hry patří taky rozhodně mezi dobré. AI vašeho počítačového protivníka, taky rozhodně sbírá +. AI velmi rychle reagovalo, na to čím ho zkoušíte přemoci a občas vás nemile překvapilo z jakéže strany po vás jde.

Na hře jsem našel asi jen jediný zápor a to je chybějící třetí hratelná strana. Doslova jsem čekal poslední třetí byť třeba minikampaň za terrance a otevření této strany pro multiplayer, ale nedočkal jsem se.

Pro: Grafika, hratelnost, příběh atd atd.

Proti: Jen dvě hratelné strany

+4