Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse

Wideload Games •  Chewy Software •  Aspyr Media (PS4, XOne, Switch)
18.10.2005
21.11.2005
16.03.2021
kompatibilní
69
93 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Je nespočet hier v ktorých likviduje hráč nemŕtve zástupy zombíkov. Toto je jedna z tých, kde stojíte na druhej strane barikády a ešte sa vám to bude aj páčiť.

Stubbsovi (ako sa náš hlavný hnijúci protagonista volá) sa ale nepáči, že najväčší boháč sveta Andrew Monday si v roku 1959 na jeho hrobe postavil svoj sen - utopické mesto Punchbowl. A keďže je rok 1959, nesmie sa zabudnúť na vtedajšiu víziu sveta budúcnosti, nielen vo forme robotov a vozidiel, ale aj architektúry a hudby (prespievané staré songy súčastnými indie kapelami).

Stubbs sa rozhodne vysporiadať sa s votrelcami, ktorí rušia jeho odpočinok a zároveň sa vydá za blondýnkou, do ktorej je zamilovaný. Postupne bojuje z pohľadu tretej osoby s mnohými nepriateľmi od policajtov cez farmárov, drevorubačov, kaderníkov, a cappela spevákov až po armádu s tankami. Nebojuje však konvenčnými zbraňami, pokiaľ teda hnilobné prdy, vybuchujúce vnútornosti, vykusovanie mozgov a podobne nepovažujete váš konvečný repertoár. Stubbs si dokonca sadne aj do vozidla, ktorým bude (takmer doslova) kosiť nepriateľov a ovláda aj finty ako napríklad odtrhnutie vlastnej ruky (na ktorú sa následne prepne kamera) pohybujúcej sa v štýle alienovského facehuggera. Tá sa dokáže nielen dostať tam, kde sa Stubbs nedostane, ale dokáže sa uchytiť na hlave nepriateľa a ovládať ho.

V rámci príbehu sa postupne odhaľuje aj Stubbsova minulosť a v rámci dobového looku je obraz zrnitý ako staré filmy premietané na plátne, celá hra je navyše humorne pojatá a Stubbs je vykreslený ako (s prižmúrenými očami napísané) kladná postava.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Pokud jsem říkal, že Fable je dost originální hra, tak u Stubbse to platí rozhodně trojnásob. Každý z vás určitě již hrál nějakou akci, kde kropíte zombíky jako na běžícím pásu. O to víc překvapí, že u této hry to je přesně naopak, tedy hráč hraje za temnou stranu – za zombíka.

Hra je to zpočátku hodně originální a na stůl vyloží pár dost zajímavých činností. Bohužel to je vše a tak se zhruba v polovině stává poměrně stereotypní a se stupňující se obtížností až frustrující. Hlavně boje s vojáky se samopaly a bazukami mě moc nebavily. Závěr ale opět zvedá laťku zábavnosti o kus výše a proto jsem hru dohrál s dobrým pocitem. Stubbs je hrou dosti krátkou, odhadoval bych to na 5 hodin rubání a kousání.

Příběh hra ani tak moc nemá, jde spíš o dialogy, které mi místy přišly neskutečně vtipné. Hra je to docela brutální a prošpikovaná hláškami. Zapamatoval jsem si pár situací, u kterých jsem se doslova řáchal smíchy: každý rozhovor s roboprůvodkyní stál za to; animace, kdy robot doplňuje palivo u policejního auta byla výborná, ale za vrchol hry považuju patriotistický proslov několika zombíků před velikou americkou vlajkou – to jsem rozdejchával delší dobu. Na hře mě mile překvapil český dabing, který se u her jen tak nevidí. Sice s originálem porovnávat nemůžu, ale hlášek tu bylo dost.

Po grafické stránce už to taková sláva není. Naštěstí jisté neduhy maskují různé šumy evokující starý film. Na konec přičtu pár plusových bodů za skvělý výběr hudby a pohodové závěrečné titulky.

Verdikt: Stubbs je velmi originální, vtipná, ale hratelnostně velmi nevyvážená rubačka na jedno dvě odpoledne. 60%

Pro: velmi originální myšlenka, černý humor, dabing a soundtrack

Proti: slabší engine, stereotyp, leveldesign

+21
  • PC 80
Přes menší počáteční problémy se mi po více než měsíci konečně podařilo Stubbse spustit, a mohl jsem tak v jeho roli, začít postupně přetvářet zpočátku živé obyvatele města Punchbowl na zástupy nemrtvých zombií.

Postupně se zlepšovaly mé schopnosti, a tak jsem mimo vyžírání mozků, při kterém jsem měl vždy v puse cigaretu, mohl využívat hnilobného prdu, bouchacích vnitřností a hlavy nebo i vlastní utržené ruky, která mi pomohla ovládat nepřátele. Ruce se daly trhat i některým protivníkům, přičemž se díky nim dal kdokoli zabít jednou ranou.

Hudbu snad autoři nemohli vybrat lépe, protože do futuristického městečka skvěle zapadá a potěšila mě také taneční soutěž, kde hrály ty nejlepší songy (Lollipop, Mr. Sandman a My Boyfriend's Back).

Zasekl jsem se jen na jednom místě (u profesora v laboratoři) a kromě něj žádné frustrující okamžiky nepřišly, a i proto mě velmi zklamala délka hry. Žádný stereotyp se u mě neobjevil a chtěl jsem hrát dál, ale najednou přišel konec, takže doufám, že vznikne nějaké pokračování, protože za zombii si nezahraji každý den.

Pro: Punchbowl, schopnosti Stubbse, vozidla, zábavnost, hudba

Proti: krátká herní doba

+17
  • PC 65
Být zombie neznělo vůbec jako špatný nápad. Vše přeci vypadá tak stylově. Stubbs, "zbraně", prosředí - budoucnost z pohledu člověka tehdejší doby a stím spojená hudba.
Ze začátku sem se dobře bavil, ale s každým dalším vykousnutým mozkem a patřičným protestem majitele sem marně hledal něco co by mě dokázalo udržet u monitoru. Příběh mě od začátku nechytl, takže mě nic nehnalo kupředu. Obrovské prosředí, které je navíc umocněné Stubbsovou pomalostí a celkově na mě působilo dosti prázdným dojmem. Po delší době nuceného hraní jsem vrátil Stubbse zase pod drn s tím, že život zombie přeci jenom není taková zábava. Je tam sice pár skvělých momentů, ale ani ty to nedokázaly zachránit.

Nechť se Stubbsovi v zemi hezky hnije.

Pro: nápad, hlášky obětí, zbraně, hudba

Proti: stereotyp, prázdná prostředí

+15
  • PC 30
Přesně ten důvod, proč jsem chvíli váhal zapojit se do Herní výzvy. Tahle hra byla zejména ke konci čisté utrpení. A já blbec si ještě nedal lehkou obtížnost, což ve výsledku znamenalo pouze delší hru.

Jasně, je to 16 let stará hra. Některé hry jsou dobře staré, ty já rád. Tahle hra mezi ně ale nepatří. Je špatně stará. Možná si myslíte, že hodnotím grafickou stránku. Ne, tu nechám úplně stranou, i když ani v době vydání nemohla být žádným zázrakem a prázdná prostředí nejsou něco, co by kohokoli nadchlo.

Nápad je zdánlivě originální (nemyslím si, že by byl nějak extra originální ani v době vydání), a ze začátku se i provedení zdá docela dobré, a jsou zahrnuty i originální prvky hratelnosti. Vylezete z hrobu coby zombie, kterou něco naštvalo, jen si z důvodu absence mozku nepamatuje, co, a vyrazíte okousávat lidi a měnit je v nedobrovolné kolaboranty. Postupně se učíte různé absurdní druhy útoků, které nabíjíte okousáváním lidí. Nejde o RPG mechaniku, v rámci určitých bodů hry vám prostě přibyde nová schopnost. Po chvíli, kdy vás nikdo nezraňuje, se také pomalu regenerujete. Mezi úrovněmi sledujete jakoby filmové sekvence, které mají osvětlovat, jak utopické město reaguje na šířící se nákazu a kam směřujete dál. Dokonce absolvujete i taneční souboj s velitelem policie (ano, až tak), i když s velmi necitlivým ovládáním (ale to vem čert). Takže to vypadá docela jako zábava. Ale to platí tak o první hodině hry.

Ve zbytku platí, že humor, který má být nosnou konstrukcí celé hry, mi přišel poměrně vnucený a zbytečně opakovaně zdůrazňovaný, jakoby hra předpokládala, že je hráč tak trochu natvrdlý. Některé hlášky pobaví poprvé, podruhé, možná i potřetí, ale po padesáté už jen skřípete zuby. Hra (a hlavní protagonista) se hrooooozně vleče a navíc se ukládá v náhodné okamžiky na náhodných místech, takže vás občas náhodné úmrtí (například ke konci trefa raketou odkudsi, kam ani nevidíte) hodí až na začátek úrovně, načež si uvědomíte, že vás opět čeká 15 minut belhání na místo smrti, tak hru radši vypnete.

Zhruba v polovině, nebo možná už v první třetině hry máte k dispozici všechno, co postava umí, a zkusili jste všechno, co hra nabízí. Motivace k postupu prudce klesá. V posledních částech se člověk už jen modlí, aby byl konec a někde se ukázala šipka ukazující možnost dalšího postupu, nebo ideálně konce hry.

Když se nad tím zamyslím, jde vlastně o to, že Stubbs je čistá akční, lineární, v podstatě koridorová hra, bez jakýchkoli jiných cílů, než dojít z bodu A do bodu B. Takové hry ale bývají poměrně svižné. Představte si jednu úroveň v Call of Duty s mnohem menším počtem osob, chudším prostředím, mnohem, mnohem pomalejším postupem, kdy můžete útočit pouze na blízko, takže se musíte ke každému nepříteli přibelhat, ale on může střílet a pobíhat. A takhle ji za sebe nakopírujte třeba desetkrát. To člověka hodně rychle omrzí.

Pro: Černý humor; Songy; Lollipop; Mr Sandman; Obecně první část hry; Naštěstí relativně krátké.

Proti: Pomalý pohyb; Náhodné ukládání; Rychlý nástup stereotypu; Podivné ovládání; Zasekávání o překážky; Natahování herní doby; Nucený humor.

+13
  • PC 85
V prvé řadě musím hře vyčíst stereotyp alá Painkiller. I když oproti Painkillerovi mne hra bavila dvakrát víc a sice
1)Architektura, vozidla, hudba, lidé, všechno vypadá tak, jak si v roce 1959 lidé představovali budoucnost. Graficky je to velmi pěkné, po této stránce nelze nic vytknout.
2) Vozidla, která můžete ovládat, jsou hodně netradiční, stejně jako všechno v téhle hře.
3)Příběh tam je, profesionálně nadabovaný, originální a na konci s překvapivým rozuzlením.
4) Takové "zbraně" jaké používáte v této hře jste ještě neviděli.
5) Lokace se mění a jsou ze začátku velice nápadité.
6) Některé ůkoly vás dokážou překvapit. Např. čůrání do...

Náramně jsem se u téhle hry pobavil Stubbs hází perfektní ksichty, je to frajer. Opravdu za zahrání to stojí.
Jediné proti je fakt ta stereotypnost doprovázená ke konci nudou. Ale až ke konci. Stejně to už dotáhnete do konce, jen aby jste věděli jak to dopadne.

Pro: Zábavná mlátička v pěkném prostředí s dobrou hudbou.

Proti: Stereotyp, ale ozvláštněný o různé úkoly a dá se říct i puzzly.

+12