Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battle Isle 2220: Shadow of the Emperor

Battle Isle 3: Shadow of the Emperor

1995
82
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Battle Isle 2220: Shadow of the Emperor je třetí díl legendární série Battle Isle, který vyšel v různých zemích pod různými názvy.

Shadows of the Emperor přináší vylepšenou grafiku včetně "windowsovského" interfacu, kdy si můžete jednotlivá menu polohově nastavit dle libosti, dále pak samozřejmě něco nových jednotek a příběh, který je nyní vyprávěn pomocí polohraných videí. Ten se zaobírá občanskou válkou v herním světě zvaném Chromos, podrobením rozličných národů pod silnými Drulliany a také znovunastolením pradávného císaře, jehož mysl a duše přežily všechny nástrahy osudu starších dílů Battle Isle ve skrytém počítačovém systému na vzdáleném, zapomenutém ostrově...

Za další regulerní díl série se dá považovat Battle Isle: The Andosia War.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
KLADY:
+ Do takové 4./5. mise se mi docela zamlouval hudební doprovod (elektronika mi nevadí). Pak to šlo s poslouchatelností dolů - ne že by ty další songy nějak zaostávaly, ale holt hrály pořád ty samé vodrhovačky (cca 3).
+ Poměrně zajímavý (i když nikterak originální) příběh. Samozřejmě se nemůže rovnat s RPG nabídkou - Avšak i ve strategiích se ti zlořádi lépe kosí, když víte proč:).. Škoda, že mi od poloviny hry přestala fungovat videa (mám verzi, která vyšla kdysi na Score)
+ Battle Isle obecně obsahuje velkou spoustu jednotek - tím se chlubí množství her, bohužel často jsou to nevyužitelné zbytečnosti, které slouží vážně jen k reklamě distributora... Zde tohle nenajdete a nemusíte se obávat ani dalšího, velmi oblíbeného "podjebu". Možná to znáte: K dispozice máte hned 5 (slovy PĚT!) typů tanků: malý tank, tank, velký tank, hodně velký tank a superduper megatank... používat budete samozřejmě jen toho megáče, max. velkého, pokud nebudou peníze/kredity/zlato. V RPG si slovo "tank" nahraďte "ohnivou koulí".. Tohle vážně nemusím, daleko více mi sedí, když najdou všechny jednotky nějaké využití i v době, kdy vám do arzenálu přibyde "megatank". Případ Battle Isle.. je to dáno tím, že se válečné stroje neliší pouze ráží, ale třeba taky podvozkem (megatank se svým megakanónem utře, začne-li na bojiště chcát a terén se promění v blátivé moře, v němž tak těžká svině nemá šanci), množstvím paliva atd.
+ Námořní bitvy.. lodí sice není tolik, ale spolu s ponorkami mě bavily asi nejvíce.
+ Obtížnost na solidní úrovní - pravda však, už nedosahuje úrovně druhého dílu. A to obzvláště díky absenci limitu tahů na jednu mapu. Tam, kde jste museli dříve chvátat a nějakým budováním armády jste se prostě nemohli zabývat, máte nyní možnost zastavit a počkat, až továrny vychrlí taková mračna nových jednotek, že nepřítele jednoduše převálcují (po vzoru C&C)
+ Už jsem to zmiňoval: Počasí, terén ovlivňující rozhodujícím způsobem průběh boje. V potaz se bere i rozestavení soupeřících jednotek (můžete tak protivníka nejprve obklíčit a skutečný útok si schovat pro nejsilnějšího bijce). Palivo, munice - velké kvantum věcí, jež z Battle Isle dělají taktickou parádu.

ZÁPORY:
- Pár drobností: Zvuky se paradoxně oproti dvojce trošku zhoršily, grafika zůstala prakticky stejná a nejsem si jistý, jestli bojové scény nevypadají ještě hůře. Rovněž rozmnožování jednolitých sřel působí spíše komicky: I kdyby tam měli nacpat jeden výbušný efekt z několika desítek pixelů, vypadalo by to lépe.
- Opravdu hodně mi vadilo, že hráči není dovoleno sledovat tah viditelných jednotek oponenta. U těch, co pálí ze zakrytých hexů by se to snad dalo překousnout jako posun k realističnosti, ale bijou-li se dvě propletené linie tanků a pěchoty (obou stran)... Po každém kole si tak musíte překontrolovat, jestli vám kdesi nějaká armáda záhadně nezmizela.
- AI mohla být určitě trošku kvalitnější. Situace, kdy vás nabitá mina soupeře nechá bez potíží projet, i když mohla zlikvidovat vaši nejdůležitější četu, nejsou vyjímečné.

OBECNĚ:
Battle Isle 3 mě na počátku trošičku zklamal. Opravdu jsem čekal větší posun v grafice a nové jednotky nevyrostly zrovna jako houby po dešti. Přesto mi trojka přirostla k srdci více, než starší díly. Možná kvůli filmečkům, v nichž sice herci předvádějí rozporuplné výkony, ale dokázali spolustvořit zvláštní atmosféru zcela nezaměnitelnou s jinou herní sérií. Neříkám, že šlo o něco, čemu by každý bez váhání dal 10/10.. Spíš by se našlo málo těch, kteří by staré BI hráli a pletli si je s jinou tahovkou. Můj pocit... Nižší hodnocení si BI3 zasloužil především proto, že se doopravdy jedná trošku o remake druhého dílu.
+1 +2 −1