Aladdin je plošinovka podle stejnojmenného animovaného filmu od studia Disney. Hráč musí porazit zlého vezíra Jafara a získat ruku sultánovy dcery princezny Jasmine. Na to je nutné projít různorodá prostředí (trh, střechy, jeskyně, palác) a nakonec se utkat se samotným vezírem. Na obranu hráči slouží pouze několik kamenů a ke konci i šavle.
Hra vyšla půl roku po originální verzi pro Sega Mega Drive a nejedná se o port. Verze pro konzole Sega Game Gear a Master System se liší nejen zjednodušenou grafikou, ale i obsahově. Hra má pouze 9 úrovní a v několika se Aladdin sám pohybuje a hráč pouze koriguje jeho rychlost a skáče. Úrovně jsou také kratší a lineárnější.
Původního Aladdina jsem v DOSu poprvé hrál již před hodně dlouhou dobou. A až do rozehrání této verze jsem netušil, že je mezi některými platformami takový rozdíl. Díky akci Achievement of the Week na RetroAchievements.org jsem zapnul verzi pro Sega Game Gear a nestačil se divit. Hned v první úrovni (trh), o které jsme si myslel jak dobře jí znám, se po spuštění Aladdin sám rozběhl a já se jen vyhýbal překážkám a uskakoval před vázami. Inspirace je ve všech úrovních jasná, ale zpracování má tato verze odlišné.
Nejvíce mě bavily standardní plošinovkové úrovně, ale užil jsem si i let na koberci. Naopak souboj s bossem je zpracovaný dost nudně. Technicky hra vypadá slušně vzhledem k platformě, ale originálu se rovnat nemůže. Na začátku jsem nezvládal ovládání, ale v manuálu je vše přehledně vysvětleno a nakonec bylo vše v pořádku. Ve hře chybí obchod a také staří známí velbloudi
Nejvíce mě bavily standardní plošinovkové úrovně, ale užil jsem si i let na koberci. Naopak souboj s bossem je zpracovaný dost nudně. Technicky hra vypadá slušně vzhledem k platformě, ale originálu se rovnat nemůže. Na začátku jsem nezvládal ovládání, ale v manuálu je vše přehledně vysvětleno a nakonec bylo vše v pořádku. Ve hře chybí obchod a také staří známí velbloudi