Na začátku hry se ocitáte uvězněni ve sklepě jednoho domu, kde se odehrává veškeré další dění. Jak se posléze dozvíte, jedná se o dům dvou vrahů, kteří mají na svědomí již několik záhadných zmizení místních občanů. V místnosti je schováno několik předmětů a interaktivních objektů, které vám pomohou k úniku. K jeho uskutečnění nemáte k dispozici 14 hodin, jak napovídá název hry, ale rovných devět minut.
14 hodin je hororová 2D adventura s 3D prvky viděná z first person pohledu, která je již druhým herním počinem slovenských vývojářů jménem LOADER software a protože se jedná o klasickou point and click adventuru, vše se ovládá pouze myší, jejíž kurzor se při pohybu nad objekty mění, což usnadní samotné hraní. Hra je protkána tajemnou hudbou a lze si ji kdykoli uložit.
Neznámí vrahové stále unikají...
Policie nemá žádné stopy...
Martin S zmizel beze stopy...
"Byla vytvořena speciální vyšetřovací komise.", vyjádřil se náčelník policie...
Takových titulků byly plné noviny i televize a musím se přiznat, že mne tydlencty zprávy začaly už pěkně otravovat. Kam se člověk podíval, všude byly fotky a záběry obětí zabijáků, řádících v našem městě a okolí, fakt už mi to lezlo krkem, vždyť mně se sakra nic takového nemůže stát! I když...
I když jsem měl samozřejmě mrazivý pocit vzadu na hlavě, chcete-li strach, stejně jako asi každý v našem městě, protože vraždy přibývaly, policajti byli bezradní a mezi obětmi neexistovala žádná logická spojitost. Jednou to byl starý pán, který nedošel domů ze své pravidelné návštěvy oblíbené hospůdky, podruhé osmiletá holčička, která prostě zmizela, když si šla hrát ven. Nebo Václav K., ten pro změnu nedorazil domů z práce, kde na něj čekala teplá večeře připravená jeho ženou a dvě krásné dcerky. Den na to našel jeden pejskař při ranní procházce jeho zohavenou mrtvolu a podle jeho slov "nemohl uvěřit vlastním očím".Aspoň to tak psali v místním bulvárním plátku. Takže se tedy přiznám: "Ano, mám strach". Ale vždyť se mi to přece nemůže stát...
Chyba! Stát se to může každému, což pocítil na vlastní kůži i Caelos, když ho dva vrahové zavřeli do temné místnosti, ze které se musel do čtrnácti hodin dostat, jinak ho potká stejný osud jako ty, o kterých prozatím jen četl v novinách.
Nevím sice jak jsem přišel na to, že se vrahové vrátí do čtrnácti hodin, ani proč hodiny ve hře utíkají tak rychle, že nevydrží ani zdaleka čtrnáct minut. To jsou prostě věci mezi nebem a zemí, které nehodlám řešit. Nicméně neuškodí menší statistika:
-hru jsem jednou instaloval a jednou dohrál
-u hry jsem se jednou zasmál a to když jsem dal exit. Objevilo se Nie a Áno, seriem na to, což mne donutilo se mírně pousmát.
-hru jsem přesně 3x opakoval, většinou ne mou vinou.
-přesně jednou jsem byl překvapen položkami v menu "Uložit" a "Nahrát" (Na co?)
-u hry jsem se přesně jednou lekl
Hra běží na wintermute enginu, který znám, poněvadž jsem se v něm jednou pokoušel spískat hru a vlastně ani nevím, proč jsem ji nedodělal (ještě že tak, mohl jsem stvořit něco podobného:). To je ale vedlejší, důležité je to, že v téhle hře se máte dostat do časového limitu z místnosti, toť vše. Kdyby byl aspoň nějaký kratičký příběh jako na začátku mého komentáře, ale ne, není. Najdete pouze dvě věty, ve kterých se dozvíte, že vás unesli dva vrahové (kde?kdy?proč?nač?s kým?) a zavřeli do místnosti. Vskutku chytří vrahové, když vás nechají v místnosti s baterkou, nožem, motorovou pilou...
14 hodín je blbá hra, nicméně ne tak, aby mne alespoň svou blbostí pobavila. Je spíše otravná, nudná a přejel jsem ji jen proto, že to jde tak nějak samo.
Policie nemá žádné stopy...
Martin S zmizel beze stopy...
"Byla vytvořena speciální vyšetřovací komise.", vyjádřil se náčelník policie...
Takových titulků byly plné noviny i televize a musím se přiznat, že mne tydlencty zprávy začaly už pěkně otravovat. Kam se člověk podíval, všude byly fotky a záběry obětí zabijáků, řádících v našem městě a okolí, fakt už mi to lezlo krkem, vždyť mně se sakra nic takového nemůže stát! I když...
I když jsem měl samozřejmě mrazivý pocit vzadu na hlavě, chcete-li strach, stejně jako asi každý v našem městě, protože vraždy přibývaly, policajti byli bezradní a mezi obětmi neexistovala žádná logická spojitost. Jednou to byl starý pán, který nedošel domů ze své pravidelné návštěvy oblíbené hospůdky, podruhé osmiletá holčička, která prostě zmizela, když si šla hrát ven. Nebo Václav K., ten pro změnu nedorazil domů z práce, kde na něj čekala teplá večeře připravená jeho ženou a dvě krásné dcerky. Den na to našel jeden pejskař při ranní procházce jeho zohavenou mrtvolu a podle jeho slov "nemohl uvěřit vlastním očím".Aspoň to tak psali v místním bulvárním plátku. Takže se tedy přiznám: "Ano, mám strach". Ale vždyť se mi to přece nemůže stát...
Chyba! Stát se to může každému, což pocítil na vlastní kůži i Caelos, když ho dva vrahové zavřeli do temné místnosti, ze které se musel do čtrnácti hodin dostat, jinak ho potká stejný osud jako ty, o kterých prozatím jen četl v novinách.
Nevím sice jak jsem přišel na to, že se vrahové vrátí do čtrnácti hodin, ani proč hodiny ve hře utíkají tak rychle, že nevydrží ani zdaleka čtrnáct minut. To jsou prostě věci mezi nebem a zemí, které nehodlám řešit. Nicméně neuškodí menší statistika:
-hru jsem jednou instaloval a jednou dohrál
-u hry jsem se jednou zasmál a to když jsem dal exit. Objevilo se Nie a Áno, seriem na to, což mne donutilo se mírně pousmát.
-hru jsem přesně 3x opakoval, většinou ne mou vinou.
-přesně jednou jsem byl překvapen položkami v menu "Uložit" a "Nahrát" (Na co?)
-u hry jsem se přesně jednou lekl
Hra běží na wintermute enginu, který znám, poněvadž jsem se v něm jednou pokoušel spískat hru a vlastně ani nevím, proč jsem ji nedodělal (ještě že tak, mohl jsem stvořit něco podobného:). To je ale vedlejší, důležité je to, že v téhle hře se máte dostat do časového limitu z místnosti, toť vše. Kdyby byl aspoň nějaký kratičký příběh jako na začátku mého komentáře, ale ne, není. Najdete pouze dvě věty, ve kterých se dozvíte, že vás unesli dva vrahové (kde?kdy?proč?nač?s kým?) a zavřeli do místnosti. Vskutku chytří vrahové, když vás nechají v místnosti s baterkou, nožem, motorovou pilou...
14 hodín je blbá hra, nicméně ne tak, aby mne alespoň svou blbostí pobavila. Je spíše otravná, nudná a přejel jsem ji jen proto, že to jde tak nějak samo.
Pro: Délka
Proti: Velmi krátká "herní" doba, otravné, nudné. Špatně se zaměřuje kurzorem na předměty, člověk po nich musí jezdit jak idiot.