Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Brothers in Arms: Hell's Highway

Brothers in Arms: Pekelná dálnice

23.09.2008
07.10.2008
kompatibilní
77
163 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Třetí pokračování 1st person taktické akční série Brothers in Arms. Hra běží na Unreal Enginu 3 a zabývá se známou operací Market Garden, kde se jako seržant Matt Baker snažíte probojovat přes cestu, která byla klíčovým místem 2. světové války. Tentokrát si ale zahrajeme v next-gen kabátku.

Ve hře dostáváte na povel jednotky, které přesunujete na různá místa podle toho, kde je zrovna strategicky důležité mít krycí palbu. Je jen na vás, zda se pomocí obchvatů chytře dostanete k nepříteli nepozorovaně nebo se zkrátka přidáte ke svým kolegům při čelním útoku. Ve hře jsou novinkou prostřelitelné materiály, takže pokud se schováte za plot, nečekejte, že vám toto krytí vydrží delší dobu. Nově také můžete využívat destruktivní "bazooka team", kterým můžete jednoduše na dálku zničit i celé kulometné hnízdo. Co se týče tanků, tak tentokrát je nebudete ovládat rozkazy zvenčí, ale budete hrát přímo za velitele tanku ve speciálních tankových misích.


Poslední diskuzní příspěvek

@Wolverine (14.09.2021 19:03): Před třemi roky je ale nevlastnil Embracer, takže z toho sešlo nejspíš protože neměli vydavatele. Embracer oživili docela dost mrtvých značek už, takže bych se nedivil, kdyby vyhrabali i tohle teď.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Po vcelku obyčejných, ale veskrze kvalitních dvou dílech Brothers in Arms přišlo pokračování, které jednoduše předčilo všechna má očekávání. Jedná se o špičkovou taktickou válečnou akci, která dle mého názoru v mnohém předčí i vyhypované tituly poslední doby, jako jsou CoD Black Ops či Crysis 2.

Minulým dílům jsem vytýkal slabší příběh. Ten ve trojce velmi mile překvapil. Lehce navazuje na předchozí dění a celé je to vyprávěno retrospektivně, tzn. se střídají různá období. Jedno ale mají společné, vše se odehrává až po skončení druhého dílu. V ději je tak docela zmatek, ale jednotlivé animace jsou podány tak neuvěřitelně, že mi to vůbec nevadilo. Jednotlivé cutscény jsou dlouhé, promyšlené a nádherně naanimované. Dabing a zvuky jsou rovněž výborné. Hra ode mě získává zvláštní cenu a to jest za nejkrásnější oči herních postav. Jednotlivé modely vojáků jsou skvělé, ale ty oči jsou jedinečné a neznám hru, který by v tomhle ohledu vypadala lépe.

Grafika jako celek je super. Textury jsou ostré, nasvícení výborné a kapitola sama o sobě je úžasná voda. Každá mise má jiné nasvícení a tedy i naprosto jiné vyznění. Celá ta nádhera se mi hýbala naprosto plynule na plné detaily se zapnutým vyhlazováním v rozlišení 1920x1080. Drobné záškuby jsem zaznamenal pouze v jedné misi, která se odehrávala v hořícím městě, což dokážu pochopit.

Hratelnost prošla razantními změnami. Za prvé jsou zbraně konečně přesné a za druhé je do hry implementován systém krytí velmi podobný tomu z Gears of War. Jakmile se hráč připlácne za nějakou překážku, hra se přepne do 3d person režimu. Proto bych tuhle pecku řadil spíše mezi akce z třetí osoby, jelikož z pohledu vlastních očí hráč stráví jen minimum času. Hra se tak ani moc hrát nedá, protože nekrytí jste během pár chvil mrtví. Zejména na vyšší obtížnost je krytí nezbytné. Tento styl hry mi naprosto sednul a bavil jsem se královsky od začátku až do konce.

Oproti předchozím dílům je vylepšená fyzika, která hře dodává až neskutečný pocit ze střelby. Tentokrát už dřevěný plůtek nepůsobí jako ocelový kryt. Jakmile vás za ním nepřítel zmerčí, rozstřílí vaše krytí na jednotlivé třísky a to doslova! Rovněž se dají ničit některé objekty, a pomocí granátů či bazuk, pytle s pískem. Při nějakém zajímavém zásahu (headshot, double/triple/whatever kill) hra zpomalí záběr a nechá hráče pokochat se létajícími končetinami nepřátel. Třetí díl BiA je oproti předchůdcům o mnoho brutálnější a velmi to přispívá k atmosféře, a tedy nejde o nějakou přehnanou prvoplánovku jako v případě Soldiers of Fortune.

Dále musím pochválit geniální systém uzdravování. V základu se jedná o klasický autohealing s tím, že červený indikátor znamená „nebezpečí“, nikoli „zranění“. Pokud tedy obrazovka zčervená, je hráč v nebezpečí a je doporučeno někam zalézt, jinak hrozí smrtící kulka. Super nápad, jen je trochu nelogické, že nepřítel netrefí prakticky nic, pokud se zrovna hráč neproducíruje uprostřed bojiště.

Jako poslední věc zmíním skvělé tankové a sniperské jednohubky a velice atmosférickou misi v sanatoriu.

BiA Hells Highway je špičková válečná akce, kterou by byl hřích minout. Nejlepší válečný zážitek poslední doby. 95%

Pro: atmosféra, animace, zábavné přestřelky, systém krytí a léčení, nádherná a velmi plynulá grafika, modely postav a hlavně jejich OČI!

Proti: nic významného, snad jen že Spojenecká AI má občas sebevražedné sklony

+22
  • PC 90
Tak tedy konečně hra pokořena a tak je na čase zase po delší době napsat nějaké své postřehy. Už podle mého hodnocení asi tušíte, že moc kritiky zde nezazní, ale začneme hezky popořádku.

První dva díly taktéž vlastním, ale po cca 4 nebo 5 misích jsem je uložil k tichému spánku. Hlavním důvodem byla přesnost zbraní, která byla vážně frustujicí, což v tomto díle už je naštěstí minulostí.

Opět se zhostíme postavy M. Bakera, který se nyní s četou, přesunul od Normandie do Holandska, které je vážně nadesignované úchvatně, tedy pokud se bavíme hlavně o exteriérech.

Vašě četa je opět rozdělena na několik skupin podle jejich specializace ( MG tým, Assault tým, Base of Fire tým... ) a rozkazy k přesunu či k útoku opět zadaváte jednim klikem svou myší.

System krytí zde funguje fantasticky a rozhodně ho považuju za jeden z nejlepších, který jsem u hry do těchto chvil viděl a to že vetšina se po střelách nebo granátech realisticky rozpadá, považuju za takovou sladkou, ale zatraceně chutnou oblohu.

Příběh je kapitolou samou pro sebe a takovou jízdu jsem opravdu ve válečné hře ještě nezažil. Vtipné scénky u kterých jsem se několikrát ze srdce nahlas zasmál, střidají dramatické a prostě to tvůrcům sežerete i s navijákem. Určitě mnoho fanoušku celé série ocení, že se zde objevuje i jakási návaznost na předešle díly. A jen za outro hry jsem k celkovému hodnocení na tvrdo 5 procent přidal.

Jednu výtku bych měl k použivání granátu, kde se semnou zdejší systém použití moc nespřátelil a do některých kulometných hnízdeček jsem jich musel naházet i vícero, než jsem se konečně trefil, ale určitě to je o zvyku. Druhý a opravdu poslední zápor mám k tankovým misím, které mi moc k srdci nepřirostly a rozhodně se dalo na této fázi hry trochu zapracovat, hlavně co se týče destrukce prostředí.

Multiplayer jsem moc příležitostí vyzkoušet nedostal, důvodem jsou internetové servery, kterých mimochodem není vůbec hodně a jsou navíc šíleně zapingované. Dle ohlasů známých však je táto fáze hry strašně odfláknutá a zamrzí i absence cooperativního módu, kterým se hrdě pyšnily oba předchozí díly.

Pro: Příběh, Dabing, Opravena přesnost zbraní, Systém krytí se zničujicími se kryty, Exteriéry.

Proti: Použivání granátů, Pokulhavajicí tankové mise, Chybí cooperativní multiplayer.

+14
  • PC 95
Stříleček z období druhé světové je už mnoho, ale Gearbox opět dokázali stvořit originální a parádně hratelnou hru. Příběh je zde opravdu propracovaný a na konci mě až úplně dojímal, protože krásně zpracované postavy se svým vynikajícím dabingem mi vytvořili iluzi domácího kina a seriálu něco na způsob Bratrstvu Neohrožených.

Hratelnost se oproti předešlým dílům hodně změnila, už je zde lepší míření a dá se dokonce i ztrefit z velké dálky. Díky této hratelnosti se dá teoreticky hra dohrát bez svých týmů, protože stačí se zakempit někde za barikádu a s pomocí třetí osoby a přiblížení se dali všichni nácci odsnajprovat s M1. Sice je to pro někoho zklamání, že už jsou kámoši k ničemu, ale mě to vyhovovalo, ale taktika zde taky musí alespoň trochu být, protože Němci se umí dobře trefit i na tu nejjednodušší obtížnost.

Příjemnou novinkou bylo, že když vám dal Mac do velení tank, už za vámi nemusel jezdit jak jouda, ale jeli jste přímo v něm. Díky tomu Němci nepřežili ani deset vteřin a tanky ani dvacet, jelikož se dalo střílet podle svýho gusta. Další příjemnou novinkou byl tým bazuka, který i na ten nejjemnější rozkaz rozprášil vše označené. Umělá inteligence je zde na velice dobré úrovni, vaši kolegové sami vyhledají úkryt a sami vás dokáží krýt i když jim nedáte rozkaz. Němci zase opouštějí svě kryty a hledají nové když vědí, že se jim ten starý rozsype. Také vykouknou se střelbou z krytu, když vědí že se blížíte a trefit se vážně umí.

Graficky je to zpracováno moc pěkně. Jak už tady JohnCZ zmiňoval, ty oči jsou vážně jedinečné, dále mimika je skvěle propracovaná, prostředí parádní a na zbraních je vidět, že si na nich tvůrci dali záležet. A také se mi líbí super realistické stíny.

Hudba je ve hře grandiózní, úplně to vystihuje válku a utrpení, které muselo být. Presně vystihuje situace. Když je nějaká akce, hudba se zrychlí a je taková dunivější, kdežto na konci hry, kdy se příběh téměř dokončuje a Baker povídá Hartstockovi, že je ochnutý ta hudba vzbudí vážnost té situace a úplně dojímá.

PARÁDNÍ hra, jen škoda, že to na konci napíše: pokračování příště

Pro: PŘÍBĚH, grafika, hudba, originalita, prostředí, náplň misí, AI, tanky a bazooka team

Proti: To be continued =(

+12
  • PC 65
Oba předchozí díly se mi celkem líbily, šlo o taktiku, velení a bylo to celkem těžký. Třetí díl nabízí jakoby totéž, ale hned od prvních okmažiků je bohužel vidět snaha o přiblížení se k mainstramem oblíbené COD sérii:

Grafika je opravdu hezká - obzvlášť obličeje vypadaj místy jak živý, i zvuky a dabing jsou na profesionální úrovní, cutscény pečlivě zpracovaný. Tráva vypadá jak tráva a hezky se rozpadají objekty při střelbě - třeba takovej plotek se vyláme prkno po prkně. Jako vždy oceňuju, že šel vypnout zaměřovací kříž i veškerej HUD. Nicméně pokud jsem četl, že prej "realistická průstřelnost materiálů", tak nic takovýho nečekejte - balík sena je stále bezpečnou ochranou proti kulomenté palbě, a onen zmiňovanej plotek prorve až salva z kulometu. Takovej výstřel z karabiny prostě zůstane jakoby zaraženej v tom jednom prkýnku, co se tím vylomí a v trajektorii nepokračuje.

Příběh sleduje osudy téhož družstva a už jsme se posunuli o pár kilometrů z Francie do Nizozemí - naštěstí tentokráte čekají hráče změny prostředí (Eindhoven) takže nemusíme pobíhat celou hru po venkově s všudepřítomnýma živýma plotama, jako minulý dvě hry. Tentokráte je příběh veden ještě víc do hloubky - tedy se dokonce snaží zpracovávat nejen vztahy mezi jednotlivými členy družstva, ale i jakýsi válečný trauma, který zažívá hlavní hrdina Baker. Ačkoliv to u tohoto typu her až tak nevyžaduju, tady musím uznat, že si k postavám hráč vybuduje vztah a smrt kolegy se člověka jaksi dotkne.

Co se nepovedlo? No co já jsem se nanadával:

1. AUTOHEAL si strčte někam hodně hluboko, opravdu to dneska hráče baví bez lékáren/nutnosti hlídat si healthy? - proč tohle není jenom v EASY?

Takhle čtu v Johnově komentáři:
Dále musím pochválit geniální systém uzdravování ... červený indikátor znamená „nebezpečí“, nikoli „zranění“... Super nápad.

V čem se tenhle úžasněj systém uzdravování liší od běžnýho autohealu? - ten geniální nápad mi nějak uniká - je to prostě autoheal jak vyšitej a obrazovka může klidně zezelenat nebo zřůžovět - stejně to prostě hráči žádnou damage nezpůsobí a může udělat tucet hrubejch chyb po sobě bez následků.

2. Pohled třetí osoby? Ne díky! Hm, tak prostě to tlačítko nebu používat a je to. OMYL. Když se skrčím za překážkou, všichni se do mě krásně trefí, dokud nezmáčku ono tlačítko pro COVER, která přepíná pohled třetí osoby. Chvíli se s tím mořím a zjišťuju, že se člověj takhle krejt MUSÍ. Když potom chci zpoza krytu vystřelit, na optiku přepnout nejde (zaměřovací kříž zásadně vypínám). No hrůza.

3. Jo a kolegové - tedy ti, co jsme je vždy museli chránit, ti co měli vždycky vlastní healthy, člověk si musel dávat sakra majzla, aby někdo nechcípnul a hra nám nevyhubovala - teď jsou, prosím pěkně, nesmrtelní! Když dostanou zásah, chvíli se svíjí na zemi, aby se u dalšího checkpointu (pár desítek metrů) znovu načetli zpět k mýmu boku v plné síle.

4. Při zamíření se muška ustálí asi za jednu vteřinu a potom se nehejbne ani o píď - není problém sejmout cokoliv na druhé straně mapy. Jediný, co ovlivňuje tuto přesnost je typ zbraně = šířka mušky jako takové, jinak jsem žádnou změnu nezaznamenal. Přes celou mapu headshot samopalem na krčícího se němce za překážkou? - no problemo.

- opravdu jak pro děcka:

5. Házení granátů - podržíme pěkně tlačítko pro hod granátu a červeným odpornym zaměřovacím kolečkem si přímo vyberem kam má granát dopadnout, zatímco hrdina je v krytu prakticky nezasažitelnej. Po uvolnění tlačítka náš Baker "sám" hodí granát na požadovaný místo. WTF?

První dva díly nabídly poměrně realistickou alternativu k mainstramem prožívaných hektických a někdy až trapných akcí z WWII. Trojka však bohužel nabízí právě toto - jednoduchou, efektní, lineární a nezdravě přeskritovanou hru včetně autohealu, nesmrtelnosti spolubojovníků, nebo snadné orientaci na bojišti, může-li člověk sledovat nepřátele z pohledu 3.osoby a odhalit jejich přesné pozice zatímco se hlavní protagonista kreje s držkou pomalu až v bahně.

Tohle má bejt ta povedená hra z druhý světový? Já vám nevím. Za pár let zřejme budou hry automaticky obsahovat god_mode, aby si někdo nepřipadal frustrovanej, že mu to nejde nebo že neumí hodit granátem.

65%

Pro: Grafika, zvuky, dabing, cutscény, atmosféra

Proti: autoheal, systém krytí, pohled 3. osoby, nelze z krytu zamířit optikou, nesmrtelnost kolegů, příliš jednoduché a krátké, systém na hod granátem

+12
  • PC 85
Bratry ve zbrani mám rád. Na rozdíl od ostatních slušně řečeno hloupých válečných 3D akcí kladou důraz na taktické plánování v reálném čase a nutnost uvažovat jako skutečný voják. Vyběhnutí na volné prostranství se zde nevyplácí a tak jedinou možností jak postupovat ve hře dál bez ztráty na životech, je vydávání povelů vašemu týmu, který vás poslouchá na slovo. A hlavně pečlivé krytí.

Dvojka je prakticky stejná jako předchozí díl(y), ale přináší alespoň dvě výraznější vylepšení – částečně zničitelné prostředí a krycí systém z pohledu třetí osoby. Krytí za dřevěným plůtkem s jepičí životností není vždy tou nejlepší variantou, obzvlášť, když proti vám stojí ''zelížrouti'' s těžkým kulometem. Z plotu jsou během chvilky třísky a proto je nutné se pohnout zase o kousek dále. V případě souboje s tankem nepomůže ani bariéra pytlů s pískem, protože střela z děla je rozmetá do všech stran. Přestřelky fungují na bázi schovat se do krytu, čekat, vykouknout, zamířit a střílet. Jednoho nácka po druhém. Nebo můžete využít palebné podpory svého týmu, nenápadně nepřítele obejít a pokropit ho dávkou z boku.

Díky výrazně vylepšené grafice, která se mi velmi líbí, působí hra zcela jiným (reálnějším) dojmem než u většiny stříleček. Hell's Highway je také více krvavá než její předchůdce a nebudete ochuzeni ani o zpomalené záběry, při kterých praskají lebky a létají končetiny vzduchem. Příliš brutální? Ani ne. Mohlo by se klidně i přitvrdit, tohle je válka!

Příběh je na můj vkus trochu nesrozumitelný a je zde spousta ukecaných scén, které nejspíš měly hráče více vtáhnout do děje, ale u mě to bylo naopak. V tomto ohledu mi první díl vyhovoval mnohem více, byl přímočařejší a tak nějak lépe utíkal. Přesto je Hell's Highway velice důstojným nástupcem. Už jen díky tomu, že si hra zachovává své původní kouzlo s geniálně jednoduchým ovládáním své party. To v jiné fps nenajdete.

Pro: Slušná válečná atmosféra, reálné zpracování prostředí, taktické prvky, výborná grafika, zvuky.

Proti: Nesrozumitelný a nejasně podaný příběh, místy stereotypní.

+11