Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lorelai

26.04.2019
76
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra nazvaná Lorelai je nová adventura od polského tvůrce Remigiusze Michalskiho (Harvester Games), který v minulosti vytvořil oceňované tituly Downfall (2009) a The Cat Lady (2012). Tvůrce nahradil populární AGS engine a Lorelai již vznikla s pomocí Unity. Profesionálně vytvořená klasická adventura nabízí kompletní dabing, grafiku ve vyšším rozlišení a původní soundtrack. Titul Lorelai vznikal poměrně dlouho, i vzhledem k tvorbě Downfall: Redux, a ve vývoji byl již od roku 2013.

Příběh, jak název napovídá, se točí okolo mladé slečny Lorelai. Tu mohli hráči potkat již v The Cat Lady, kdy si říkala, a také byla podstatně starší, The Queen of Maggots. Její osud by měl završit prakticky vzato desetiletou trilogii nazvanou "Devil Came Through Here". Jedno je ovšem jisté, Lorelai to nemá lehké a nevypadá to na to, že by se to mohlo změnit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Zatímco The Cat Lady se během prvních dvou kapitol rozjela až k nejvyššímu soudu, tak Lorelai je po celou dobu hraní stále stejná - rozplizlá éterická hipsteřina, která si až příliš hraje na velké umění. Pomalé tempo sice často oživují pekelné výboje, ale skutečnou katarzi nepřinese ani jinak povedený závěr.

Nejeden filozof nebude z opojného nadšení stíhat měnit plíny, ale my obyčejní lidé jsme přece jen očekávali mnohem emotivnější příběh. Lorelai se musí vypořádat s despotickým otčímem, který terorizuje její matku a nesnáší celou rodinu. Z vedlejšího bytu pak na ni dotírá nevybouchaný soused s deštníkem. Do toho ještě všudypřítomná Královna červů, o které si každý může myslet své. Já nic dobrého.

Grafická stylizace, detaily a celkový design hry je na vyšší úrovni než v případě The Cat Lady. Na každém kroku je vidět, že autor věděl čeho chce docílit, dal si velmi záležet a na výsledku je to znát.

Varovné signály nelhaly. V úvodu slibovaného násilí, krve, sprostoty a nahoty bylo až na poslední položku vrchovatě. Pouze letmo viděná vrásčitá prdel staré důchodkyně se mnou nehla. Hra má několik konců, ale v mém případě na kopulaci zamilovaného páru nedošlo.

Dohráno za 5 hodin rovných.
+23
  • PC 90
Tak jsme se dočkali. My nadšenci potemnělých atmosferických věcí či stylu vyprávění Michalskiho. A jaká tedy Lorelai je? Napadají mě slova jako barevnější, kontrastnější co se projevu emocí týče a technicky vymakanější. I když i to přineslo svoje proti. Jsem ráda za snahu hru posunout dál. Za experimentování na novém enginu a tím pádem možnost změnit rozlišení. Také za snahu o zahrnutí 3D a propracovanější mlhu. Jenže to se na slabších strojích či při streamování projeví. Nebojím se však, že by to ještě zpětně nezkoušeli doladit.

Lorelai je mladá dospívající slečna, která to doma rozhodně nemá lehké. Čeká ji tam totiž věčně zmlácená máma, nepříjemný nevlastní otec a pak také malá Bethany, její malá nevlastní sestra, která se o sebe ještě nemá šanci postarat. Jenže ono odejít není tak jednoduché. Není odvaha ani odhodlání a Lorelai tak zůstává u stavění vzdušných zámků. V noci se situace opět vyhrotí a z kuchyně se ozývá řev, který končí hrobovým tichem.

Co mi na hře nesedělo je snaha o pár světlých momentů, rádoby humorných chvilek, které nejspíš měly navodit kontrast mezi tím vším svinstvem, které se Lorelai děje a snad nějakou pomyslnou nadějí. Když se na to zpětně divám, ono jich možná nebylo zase tolik, ale mně osobně zkrátka nesedly a o to víc vyčnívají. Stejně tak mi některé "mindfuck" momenty, které ke hrám Harvester Games patří, přišly tak trochu nucené, prvoplánové. Aby se zavděčili fanouškům a to co nejdříve. Nejspíš to tak není, ale dojmu se nezbavím. Celkově je hra oproti předešlým dílům akčnější, barevnější a nese se v jiném tempu. To nabízí spoustu prostoru pro experimentování. Například hrátek s barvami se rozhodně nebáli.

Příběh je vyprávěn stejným stylem. Opět se dozvídáte věci, které velmi pěkně zapadají do celého světa, občas narazíte na zmínku či postavu, kterou už z The Cat Lady nebo Downfallu znáte a vše to dohromady moc pěkně lícuje. Zápletka je silná, příběh poutavý, nastanou momenty, kdy je Vám opravdu smutno, pozastavujete se nad zoufalostí situace a může to s Vámi nepěkně zamávat. Možná je to místy tlačeno až do extrému. V tomhle hra opět není pro každého. A Lorelai? Je možná silnější a důležitější, než by si kdy sama dovedla představit.

The Cat Lady byla má prvotina a doposud nejoblíbenější hra svého žánru. A nejspíš jí i nadále zůstává. Lorelai mě za těch 6 odehraných hodin sice nahlodala dost, ale příběh Susan mi sedl asi o něco víc. Každopádně kousek je to opět vynikající. Splnil očekávání, maličko šokoval tempem, potěšil hudebním podkresem a změnami a občas trochu zaškobrtl. Užila jsem si to a jsem ráda, že se může zařadit ke hrám, které si s jistotou ještě několikrát projdu.

Pro: Atmosféra, barevnější pojetí, herecké výkony, hudba, grafická stylizace, příběh a zápletka, svět, technicky vyladěnější hra

Proti: Případné technické problémy, zdánlivě nucené momenty

+17
  • PC 80
Hru jsem začal hrát aniž bych vůbec věděl co od ní čekat. Jediné co jsem věděl bylo, že je to hororová adventura s hlavní postavou ženského pohlaví.

Hra je o dívce která žije v rodině s otčímem hrubiánským kreténem a ne moc vzornou matkou, zůstává jen kvůli mladší sestře. 
Hned ze začátku se rozjede ostrý sled události, které končí smrtí.... Dále se o ději nebudu moc rozepisovat, abych nemusel skoro celou recenzi hodit do "spoileru" :-) Protože děj a jeho vývoj je hlavní síla hry.

Už od začátku se mi zalíbila grafická stránka hry, hudba, dabing, dialogy a celkové zpracování. To, že vaše rozhodnutí ovlivňují zásadně konec hry nebo budoucnost NPC postav je super a můžete si hru nebo její část zkusit s jiným rozhodnutím.

Co mi vadilo, byla krátkost hry (cca 5 hodin), celkově její minimální obtížnost a málo logických hádanek, vše většinou bylo o tom  něco najdi -> seber -> otevři/použij. 

Celkově hru mohu s klidným svědomím doporučit.

Pro: originalita, grafika a hudba , různé konce a ovlivnění budoucnosti NPC

Proti: krátké, málo gameplaye

+13