Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

World War Z

World War Z: Aftermath

16.04.2019
21.09.2021
02.11.2021
05.04.2022
kompatibilní
66
44 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

WWZ je kooperativní akční hra z pohledu třetí osoby inspirovaná stejnojmennou knihou z roku 2006 a filmem z roku 2013.

Ve hře si můžete zvolit z šesti tříd bojovníků, které se liší především použitými zbraněmi (specialista na střelné zbraně, výbušniny), ale i dovednostmi (opravář, medik). Postupem hrou si hráč otevírá vylepšení pro svoji specializaci. Hra se odehrává v částech světových měst - Moskvě, New Yorku, Jeruzalému a Tokiu, kde hráč plní různé úkoly. K hráči se můžou připojit až 3 další spolubojovníci v kooperativním režimu.

Mimo kampaň hra obsahuje i pět multiplayer módů (např. player vs player vs zombies, kde proti sobě bojují dva týmy hráčů za neustálého dorážení zombie hord).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Naprosto průměrná kooperační zombie rubanice, která se sice nehraje špatně, ale v podstatě ve všem ztrácí na jedenáct let staré Left 4 Dead 2. Snad až na grafiku, která ale taky není velká hitparáda. Koncept L4D je velmi těžké podělat natolik, aby sám o sobě nebyl zábavný, přidaná hodnota WWZ je ale nulová.

Originality WWZ příliš nepobral. Jasně, oproti L4D se najdou změny jako hráčská povolání se svými unikátními gadgety, masivnější hordy zombíků, rozdělení zbraní na základní a speciální s omezenými náboji nebo rozestavování zátarasů a pastí, ale stejně se při gameplayi nejde ubránit pocitu deja vu. Jádro hratelnosti spočívající v kosení zombíků a vynuceném hraní ve skupině skrze spawnování speciálních zombíků je úplně stejné. Koneckonců, ti speciální zombíci jsou v podstatě 1:1 okopírovaní z L4D, akorát upraveni do „realističtější“ podoby. Struktura kampaní s rozdělením na jednotlivé mapy a checkpointy v podobě safehousů je taky totožná.

Proč to tedy nefunguje tak dobře? Hlavní kameny úrazu vidím dva. Prvním je monotónnost level designu. V průběhu hry sice budete střídat prostředí i hratelné postavy, level design však neustále opakuje tu samou šablonu – velmi lineární koridory spojují otevřená prostranství, kde se musíte ubránit několika vlnám hord, načež následuje mírně komplexnější finální objective. To by nebyl takový problém, kdyby to samotné kosení zombíků bylo zábavnější. Jenže pocit ze střelby je oproti takovému Killing Floor 2 zkrátka unylý. Zombíků jsou sice hojné počty, ale jejich zabíjení je naprosto bezmyšlenkovité. Jako největší vtip mi přišla implementace melee, která se bůhvíproč podobá Batman: Arkham sérii. Tedy mlátíte do klávesy F a váš rek se sám točí dokola a s laserovou přesností doskakuje k nejbližším zombiím, které padají na jednu až dvě rány.

Jako hlavní tahák v rukávu tak kromě third-person pohledu WWZ nabízí RPG prvky v podobě postupného grindování perků šestice hráčských povolání a pomalého vylepšování zbraní (za jednu odehranou kapitolu dostanete na Normal cca na jeden upgrade). A řeknu vám, že vždycky jsem si myslel, že L4D2 k dokonalosti chybí akorát možnost vylepšit stabilitu brokovnice z „5“ na „6“ a to samé pak zopakovat pro dalších třicet zbraní pětkrát a vůbec to ve WWZ nezavání líným balancováním vyšších obtížností.

Jako fajn nápad musím ocenit střídání zemí, v nichž se jednotlivé kampaně odehrávají. Bohužel ani to stereotyp nezlepšuje, protože se opravdu jedná jen o kosmetickou změnu prostředí. Příběh rovněž nehraje téměř žádnou roli a týden po dohrání si z něj nepamatuju zhola nic. Horde režim jsem vyzkoušel jednou a po pár nudných vlnách vypnul, na PvP už nebyla chuť.

Na závěr se nemůžu nezmínit o skvělé implementaci crossplay multiplayeru PC/Xbox One, která funguje tak, že hráči na těchto dvou platformách sice můžou co-op režimy hrát spolu, ale neexistuje žádný způsob, jak vytvořit partu a společně tak matchmakovat. S kamarádem xboxářem jsme tak museli ve stejný moment zahájit matchmaking a doufat, že nás to hodí do stejné hry, což většinou zabralo tak patnáct minut pokusů. To nevymyslíš.

Lepší kampaňový co-op zážitek stále nabízí L4D2, horde gameplay má daleko zábavnější Killing Floor 2 a jako něco nového líp poslouží libovolný ze dvou dílů Warhammer: Vermintide. Nebrat.
+20
  • PC 70
Úvod do deja
V koži štyroch preživších sa snažíte zachrániť z rôznych veľkých miest sveta.

Čo hra vlastne ponúka?
➤mapy a prostredie: hra je rozdelená na 4 epizody, z ktorých dve majú štyri menšie časti a zvyšné dve, tri časti. Za mňa sú mapy príliš lineárne a väčší priestor dostanete len v častiach ktoré musíte brániť pred zombíkmi. Čo sa týka nejakého prehľadávania, tak to je zbytočné keďže zbraň ktorú chcete aj tak dostanete po čase. Samotné mapy sú aspoň poväčšine pekne nadizajnované, aj ked je mnoho malých lokácii, ktoré sú proste nudné. Každopádne epizóda v Jeruzaleme bola pekným pripomenutím skvelého filmu.
➤postavy: dokopy sa v hre nachádza 16 postáv a v každej epizóde si môžete zvoliť medzi štyrmi, ktoré sú danej epizóde pridelené. Každá má inú začiatočnú zbraň a podľa špecializácie aj iné vybavenie. Vzhľad ani podľa mňa nejako riešiť netreba aj keď nietoré sú viac sympatické ako druhé. Príbehová časť postáv je nepodstatná, takže si na nich po dokončení jednotlivých epizód už nespomeniete.
➤zbrane: každá postava začína s určitou zbraňou, ktorú si môžete postupom času vylepšovať za hernu menu, ktorú nie je až tak náročné získať. Zbraní je viac typov. Hlavné, čo sú rôzne brokovnice, pušky a samopaly, vedľajšie ako pištole, revolver či menšia brokovnica a ťažké, ktoré majú menej nábojov a nedajú sa doplniť ale o to silnejšie zase sú (plamenomet, raketomet či motorová píla). Pokiaľ s nejakou zbraňou dlho a často hráte tak sa vám na ňu zbierajú XPčka, a po otvorení nového levelu zbrane si na ňu môžete za hernu menu zakúpiť prednastavené vylepšenia. Osobne som najviac obľúbil brokovnice.
➤špecializácie postáv: môžete si zvoliť zo šiestich druhov špecializácii a to sú gunslinger, hellraiser, medic, fixer, slasher a exterminator. Ja osobne som nevyskúšal všetky, len dve a to exterminátora a hellraisera, no nakoniec som aj tak skončil pri exterminátorovi ktorého som vylevelil až skoro na max. Špecializácie levelíte tak ako zbrane, jednoducho za nich hráte a za hernu menu si kupujete nové skilly.
➤zombie: hlavná časť hry a aj najväčšie pozitívum. Sú rýchli a často aj smrtiaci, aj ked základných zombíkov dokážete pomerne jednoducho na nižšej obtiažnosti zabíjať. Väčší problém sú špeciálny zombíci, ktorý dokážu zavariť hlavne keď na vás doráža horda a vy ich nečakáte. Najväčšie svinstvo sú podľa môjho charger ktorého ide zabiť len od chrbta a screamer, ktorý povoláva stále nových zombíkov a ktorý občas stojí na takých miestach že je problém ho zabiť.
➤hordy a ich obrana: na hordy som sa tešil v tejto hre najviac už ked vyšli prvé ich zábery. A nesklamali ma. Je naozaj zábava ich ničiť. Poväčšine si predtým pripravíte nejakú obranu, rozmiestnite turrety či ostnaté drôty a potom už len čakáte na ich príchod. Je veľmi zaujímavé ked sa na vás valia desiatky až stovky zombie naraz, vy len strielate a dúfate že ich dokážete vybiť skôr ako k vám pribehnú. Pokiaľ si dokážete aspoň trochu pripraviť obranu tak dokážete na nižšej obtiažnosti zvládnuť všetko.
➤coop mody: máte na výber tradičnú kampaň v ktorá má štyri epizódy. Následne challenge mod v ktorom musíte odohrať jednu z máp kampane ale plus v nej sú rôzne podmienky ako napríklad že máte menej životov, zombíkom sa nedá dať headshot či že môžete využívať len ťažké zbrane. A ako posledný sa v hre nachádza za mňa najväčšia zábava, a to mod hordy. Princíp je jednoduchý, a to že si nakúpite nejakú obranu, postavíte ju a bránite vlny zombíkov. každým prežitým kolom dostanete daľšie body a kupujete ďalšiu obranu. Takto stále dookola. Za mňa by to chcelo viac možností ktoré môžete na mape robiť. Je unikátna čiže ju okrem tohoto modu inde nenájdete. Dal som tomu dva pokusy a vydržali sme 14 vln. nemyslím si že by ma to bavilo tak ako na začiatku, keby som bol už vo vlne 20. Mod hordy je ale skvele miesto kde sa dá nafarmiť celkom slušný počet hernej meny.
➤multiplayer: hneď na začiatku sa priznám že som multiplayer nehral a ani nemám o to záujem. Nemyslím si že táto hra potrebuje módy kde sú hráči proti sebe, aj ked by to mohlo byť zaujímavé to pripúšťam. Režimov je tu päť. Napríklad tradičný deathmatch či king of the hill. V každom móde pri tom ako sa snažíte splniť objective a poraziť nepriateľských hráčov na vás dorážajú zombie, a práve to by mohol byť zaujímavý faktor aj ked popravde nemám záujem ho skúšať, na to existujú lepšie hry.
➤obtiažnosti: hra má 5 obtiažností, ja som ju prechádzal na druhej pretože každá má doporučený level. No musím povedať že za celú kampaň som zomrel 2 krát. Hra nie je na ľahké obtiažnosti ťažká takže dúfam že na tie vysoké sa to naozaj zmení.


!! Záverečné zhrnutie !!
Po tom ako bola hra World War Z oznámená tak som sa veľmi potešil, a ked vyšiel trailer tak som bol ohromený hlavne hordami, ktoré vyzerali super. K tomu všetkému bol film super a na knihu sa chystám čo možno najskôr. No po tom čo hra vyšla som ju našťastie nekúpil hned. Postupom času som na ňu dokonca zabudol a až keď bola na Epicu zadarmo tak som si ju s radosťou vyzdvihol. A teraz čo sa týka samotnej hry. Kampaň je rozdelená na na štyri epizody, New York, Jeruzalem, Moskva a Tokyo. Vzhľadovo je každá epizoda výnimočná aj keď niektoré ich časti sú celkom nudné a jednotvárne. Na každú jednu epizodu dostanete na výber zo štyroch postáv, na ktoré po dokončení hry okamžite zabudnete. Zbraní ktoré vyzbroja vašu postavu v hre nájdete pomerne dosť, ale aj tak si poväčšine vyberiete jednu dve ktoré budete levelovať. Ja som používal primárne brokovnicu, pištoľ s tlmičom a z ťažkých zbraní tiež brokovnicu. Zo špecializácii som si najviac obľúbil exterminátora, iné som moc neskúšal kedže ma nezaujali. Čo ma ale zaujalo a nesklamalo boli zombíci. Základný boli otravný a ich vzhľad sa neopakoval. A špeciálny boli otravný a často krát takmer smrtiaci. Najväčšie plus hry sú obrovské hordy zombíkov, ktorý ked sa na vás valia, tak vám nie je všetko jedno. No na nižších úrovniach stačí keď si pripravíte dobrú obranu, to znamená že si dobre umiestnite napríklad turrety a zvolíte správne umiestnite aj sebe, tak zvládnete všetko. Dúfam že na vyšších obtiažnostiach je hra skutočne ťažká. Okrem kampane si môžete zahrať aj mod hordy v ktorom sa bránite pred vlnami zombíkov a do toho si staviate obranu. No a potom challange mod kde máte vždy nejaké podmienky ako napríklad že máte menej životov či môžete používať len ťažké zbrane. Multiplayer som ani neskúšal pretože sa mi do tejto hry PVP nehodí a ani ma nezaujíma. Na nižšie obtiažnosti je hra podozrivo jednoduchá tak dúfam že sa to na vyššej obtiažnosti zmení. Keď mám zhodnotiť celú hru tak som mierne sklamaný. Nevidím dôvod po jednom dohraní hru hrať znovu. Pri Left for dead 2 som strávil nejakých 200 hodín ani neviem ako ale tu si to predstaviť neviem. Vo viacerých hráčoch je hra zábava ale sám by som ju určite nehral. Za plnú cenu to odporučiť určite nemôžem ale zadarmo to je skvelá hra.

➤Čas strávený v hre: okolo 12 hodín

HODNOTENIE: 70/100%

Pro: mapy, zombíci, zbrane

Proti: lineárnosť, multiplayer

+15
  • PC 70
Je to nástupce Left 4 Dead, nebo není? Popravdě ta volba správné odpovědi není tak těžká, jak by se mohla zprvu zdát.

Když se ponoříte do první mise, např. v New Yorku, chvilku hrajete, určitě vám tam podobnost se zmíněnou sérií neuteče - tucty zombíků, které kosíte jednoho po druhém a pak nějací ti speciální, kteří jsou až podezřele typově podobní těm v L4D. To samozřejmě nemusí být na škodu, přeci jenom je to osvědčená formule, ale má to jeden velký háček. K tomu níže.

Graficky je na tom hraje poměrně dobře, lokace, zejména pak Tokyo jsou zpracované hodně pěkně a rád jsem se po nich ohlížel, byť je škoda, že nenabízejí více volnosti a možností postupu. Zde je první paralela s L4D. Některé lokace jsou si lehce podobné, např. závěrečná Tokijská mise na zádi lodi mi šíleně připomínala koncertní misi v L4D. Asi tím rozvržením. Nicméně to nemění nic na faktu, že lokace jsou zde zajímavě, pěkně zpracované, geniálně vybrané a je až škoda, že jich není více (když nepočítáme dodatkový Marseille).

Zvukově je na tom hra průměrně, melodie ani hudba se mi v hlavě neusadila a zbraně zas tak příliš realistickým dojmem nepůsobí. Dabing je na dobré úrovni, jen by možná neuškodilo, kdyby všichni nemluvili anglicky. Přeci jen to u Rusáků nebo Japonců působí poněkud podivně, ale to je spíše takový detail.

Hratelnost je skoro nachlup stejná L4D, rozdíl je snad jen v tom, že zde musíte poměrně často hájit určitou pozici a jsou tu, řekněme, různorodější úkoly, byť do jisté míry jedou dle stále stejné šablony - zmáčkni, dojdi, ochraň atd. To na WWZ chválím, ono i to obléhání hordami je docela fajn a člověk občas jen valí oči, kolik zombíků se na hráče může v jednu chvíli valit a to navzdory tomu, že jste jich tak minimálně 30 pokosili kulometem. A nutno podotknout, že to vše bez naprostého zasekávání, za což vývojářům tleskám.
Bohužel jde v tomhle ohledu hra až moc ve stínu L4D a bojí se přijít s něčím originálnějším, což jí značně ubíjí, a narozdíl od jejího slavnějšího bratříčka se bere až moc vážně. Neříkám, že bylo L4D vtipné, ale možnost vykosit celou misi jen s mačetou nebo kdovíjakými různými zbraněmi byla přeci jen zábavnější než pořád běhat s jednou a tou samou zbraní, možná dvěma. Tomu nepomáhá ani podivné rozhodnutí vývojářů při každé další misi restartovat zdraví a inventář hráče, takže když konečně najdete dobrý kvér ke konci úrovně, tak se ho nabažte, v další misi ho mít nebudete. Proč? Kdo ví.
Stejně tak na poměry hry působí i samotná města poměrně mrtvě - je to sice účelem, ale kdybychom aspoň občas viděli bojující civilisty o svůj život, které by šlo zachránit, nebo slyšeli křik atd., dost by to na té atmosféře přidalo. A právě z tohoto důvodu často zmiňuji Tokio, zejména poslední misi, protože tam něco podobného bylo, i když jen chvilku.
WWZ přichází v průběhu hry se zajímavými momenty a rozhodně často zajímavými zakončeními jednotlivých kapitol, ale nechci zde spoilerovat.

Příběh je zatěžko hodnotit, protože je pro každou kapitolu jen lehce načrtnutý a těžko si díky němu k někomu uděláte bližší vztah. Možná by to taky úplně neškodilo to zkusit celé propojit nějakým příběhem, v němž by nešlo jen o to z města uprchnout, ale i o hledání léků, záchranu lidí, obsazení důležitých oblastí apod. Ano, jsou zde takové dílčí cíle, ale ty ve výsledku stejně vedou k jednomu - prchnout pryč, a tak to celé vyznívá tak trochu do prázdna. Výjimkou je jen ruská kapitola.

Technický stav hry jsem již zmínil výše, hra běží perfektně, pokulhává hlavně UI vašich spolubojovníků. Proč nejsou schopni si vzít sami od sebe lékárničku a doplnit si tak zdraví, když to dělalo i starší L4D, proč si nemění zbraně, proč se furt někde zasekávají nebo vás prozradí při tichém postupu. A to ani nemluvím o útoku hord, kdy jsou naprosto nesamostatní a většinou veškerá práce zůstane na vás.

Výše jsem zmínil spoustu nedostatků i pozitiv hry, ale za největší negativum považuji nedostatek obsahu. Ta hra je zábavná, je chytlavá, když najdete spoluhráče (těch už taky moc není), stojí za těch pár stovek, ale když zjistíte, že na vás čeká jen nějakých 14 relativně krátkých misí, horde mode a challenge mode, budete možná zklamaní. A o to více, když zjistíte, jaké plány vývojáři s hrou měli. Škoda, být hra více inovativní a nesnažící se jít tolik ve stopách L4D, mohla se stát novým klenotem na poli multiplayerových zombie her.

Pro: Grafika, lokace, mise, vylepšování zbraní, třídy, hordy, režimy, nepřátelé, spolupráce s vojáky, technický stav

Proti: Chybějící příběh, málo lokací, málo obsahu, málo inovací oproti L4D, UI, nepřátelé (stejné typy jako v L4D), restart vybavení při každé misi

+5