Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

04.10.2019
18.12.2019
kompatibilní
72
36 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Breakpoint je přímé pokračování akční hry Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands. Hráč se vrací zpět do role Nomáda, velitele jednotky Ghosts, který je s týmem vyslán na ostrov Auroa, domov Skell Technology, kteří toto místo proměnili na futuristický soběstačný svět, ovládaný pomocí dronů. Zde ale převzala vládu speciální jednotka Wolves (Vlci) v čele s plukovníkem Cole D. Walkerem, kteří se obrátili proti svým bratrům ve zbrani a využívají všech moderních technologií, které zde byly vyvinuty. Při přesunu na ostrov byl váš vrtulník sestřelen. Zranění a bez další podpory musíte pomalu dobývat kousky ostrova a zneškodnit zběhlého velitele.

Hratelnost vychází z předchozích dílů. Na open world mapě plníte rozličné úkoly podkopávající autoritu nepřítele. Nově jsou ale do hry zakomponovány nové prvky, jako systém zranění a přežívání, používání různých druhů kamufláže pro lepší stealth přístup, vytváření dočasným kempů v přírodě pro odpočinek, možnost přenášet zraněné spolubojovníky, popřípadě mrtvé nepřátele a mnoho dalších. Po vzoru The Division 2 budou hráčské postavy rozděleny do tříd s různou výbavou, jmenovitě klasický voják, odstřelovač, specialista na těžké zbraně a specialista na stealth zvaný “panter”.

Kampaň lze hrát kooperativně s dalšími třemi spolubojovníky nebo si lze zabojovat čistě v multiplayer PvP módu zvaném Ghost Wars. V multiplayeru taktéž půjde absolvovat speciální mise zvané raidy, které skupinu hráčů provedou například kráterem sopky.


Poslední diskuzní příspěvek

@Hitsuran (03.09.2022 19:25): WL je o proti tomuhle omalovánka pro děti. Autoheal, enemáci co čítují, aimbotují hráče a jsou hivemind nesmysly. Tady to působí víc při zemi pokud to hráč hraje na absolutní realismus. Pro mě je WL jedna z nejhorších her.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Kdysi dávno jsem tu měl komentář a dovolim si říct, že jsem tu hru nehrál vůbec správně. Nyní v té hře mám už přes 800 hodin a rozhodně nehodlám s tímhle seknout. Breakpoint mi tak trošku rozbil ostatní střílečky, ale k tomu všemu se dostanu...

Faktem nadále zůstává, že je to prostě dost nedovařený a ta hra má nenaplněný potenciál. Operation Motherland tu hru spíš pohnojil tím že tam přidal nesmyslnou frakci "Bodarks", kteří mají neviditelnost a nesmyslnej armor, co pojídá náboje. Pokud chcete ultimátní herní zážitek, vypněte drony a hrajte regulérní režim proti Sentinelům. Proč? K tomu se určitě dostanu.

Ta hra furt trpí tím konzolovým ovládáním v podobě "drž tohle pro tohle, drž tohle pro tohle", nicméně je zde tolik nastavení že si hráč může vytvořit vlastní herní zážitek. Vypněte gear score. Vypněte HUD. Používejte semi-shot, tedy jednotnou dávku střelby, počítejte manuálně náboje a vypněte všechny ukazatelé. Ta hra se potom stane dost hardcorovou záležitostí, kde každej krok a každej náboj bude mít kolosální impakt. Najednou si člověk netroufne vlítnout do základny a kropit to full automatem. Ten strach že jeden náboj navíc skončí ve zdi, při které stojí nepřítel a zalarmuje celou základnu je hodně hmatatelný.
Pokud člověk chce větší "immersive", mám i pár tipů: ať si člověk vybírá oblečení, gear apod podle prostředí a podle toho, co by jeho voják autenticky dokázal unést. Chcete mít při sobě granáty, oslepující granáty, C4 a miny? Tak si vemte větší batoh. S menším batohem zase budete mít při sobě pouze jenom pár granátů, čutoru a nějaké ty tyčinky které Nomad může jíst. Vyberte si kolimátor pro typ akce do které půjdete. Takže na větší vzdálenost kolimátor na dlouhej dostřel, na CQB holografickej. Ono to nemá až takovej vliv, nicméně pro co nejvíce autentický prožitek ze hry to doporučuju.

Mapa je obrovská a docela prázdná, nicméně miluju architekturu těch interiérů. Když je navíc hráč limitovanej, tak se nachází pomalu na nepřátelským území a každá konfrontace dodává tomu okolí neuvěřitelnej náboj. Dovolim si aj říct, že Breakpoint má několik elementů, pod kterými si dokážu představit slovo "next-gen". Předně cover systém: je adaptivní a je to výborná kombinace mezi moderní evolucí oldschoolového skrčení. Prostě se Nomad automaticky a adaptivně schová za jakoukouliv stěnu či auto, nicméně hráč má pořád manuální svobodu. BOMBA. Další věcí je systém zranění: pokud někdo z vás hrál Metal Gear Solid 3, tak systém zranění funguje na stejným principu nicméně je zjednoduššený. Po pár ranách začne Nomad kulhat, krvácet, začne mu pískat v uších a začne křičet bolestí. Nyní si představte situaci kdy jste někde schovaný, na pokraji sil a nepřátelé jdou ze všech stran. Bomba! Systém léčení je rozdělen na několik variací: autoheal (ten vypnout okamžitě), pomocí injekcí, pomocí obvazů a pomocí lékarníček pokud je hráč za medika.
Stealth je v této hře taky úžasnou evolucí. Můžete se schovat v bahně, ve sněhu apod a kosit nepřátelé co budou zmatený odkud to přišlo. Můžete se schovat v křoví, různém porostu, trávě apod. BOMBA! Tomuhle říkám evoluce žánru. Je zde i hafo perků, které lehce ovlivňují zážitek ze hry a i několik různých class systémů, jež dodávají hře jinou náladu a náboj.

Nyní umělá inteligence. Tohle je .... já nevím. Sentinels jsou ukázkovým příkladem toho, jak by měla fungovat umělá inteligence v moderních hrách. Přebíjejí své zbraně, hráče flankují ze všech stran a spolupracují jako tým, hážou po vás oslepující a výbušné granáty, reagují na každej náboj co do nich hráč střelí, padají na zem, pátrají po hráčích pokud je nevidí přímo a hlavně... stejně jako hráč, Sentinel bojují s vysokým recoilem zbraní a rozprostřeností kam náboje lítají. = žádnej stupidní aimbot, prostě Sentinels nečítují. PROČ více stříleček nemá takovouhle umělou inteligenci? AI co umí taktizovat a chová se pořád jako lidská bytost?

- Už několikrát se mi stalo, že jsem byl někde schovanej. Přistál ke mě granát a jakmile jsem vyšel ze svého krytí, sejmuli mě týpci naproti.
- Neustále se mě snažej obejít ze všech stran jako TÝM, pomáhají si těmi granáty apod.
- S jedným cápkem jsme šli skrz podzemní bunkr, oni nás uviděli tak jsme za sebe položili minu a já na týpka "hej, obejdeme to z předního vchodu". Jakmile šlápli na minu, ONI se rozhodli obejít nás skrz přední vchod a přečíslit nás.
- Když na vás jde týpek s brokovnicí, tak týpek za ním mu pomáhá a kryje ho tak, že na hráče střílí a drží vás pod tlakem. To se stává neustále.
- Sentinels spolupracují s jejich lídrem. Pokud je lídr naživu, jsou organizovaný - jakmile hráč zastřelí lídra, tak jim rozbije jejich strategickou skupinku.
- Sniper se snaží hráče dostat z větší vzdálenosti, Breacher z blízkosti, týpek s útočnou puškou kryje palbou, týpek s vysílačkou volá posily, apod apod apod. SPOLUPRACUJÍ JAKO TÝM! Naprostá bomba.
- Pokud hráč krvácí a je pod tlakem, Sentinels se ho snažej přečíslit. Pokud má hráč převahu, tak se drží zpátky.
- Pokud je hráč schovaný v křoví, sejme jednoho Sentinela, ten druhej se jde okamžitě schovat za strom apod a je tam třeba dvě minuty, protože nevidí hráče či odkud střelba vyšla. Hráč může i použít skutečnou vojenskou taktiku v podobě krycí palby, to máme otestovaný s kamarádem z Ameriky. Nebo připravovat různé pastě pomocí min a C4. Jo a menší detail, nicméně miluju ten fakt, že Sentinels používají tzv "c-clamp", tedy způsob jak drží své zbraně.

..... ve výsledku se chovají jako skutečný lidi, kterým jde o život. Díky tomu je pro mě Breakpoint tak návykovej, protože má špičkovou umělou inteligenci, co kombinuje lidské elementy s taktickými. Samozřejmě ta hra není dokonalá, je tam spoustu nedovařených nápadů, chyb apod, nicméně nic tak hrozného co by bylo vyloženě "game-breaking". Jediné co je fakt na nic je ten fakt, že hra je nonstop online. Tenhle nesmysl by měl už skončit, je to zbytečnost.
Nicméně jo. Je těžké si užít ostatní střílečky proti AI, které není tak promakané jako tady. Breakpoint nabízí pořádně taktickej, hardcore zážitek a hlavně s dobrým týmem hráčů to stojí za to. Máme i vlastní discord server takže pokud někdo bude mít zájem, může se přidat ;-)

A pak že Ubisoft neumí něco udělat pořádně. :D na závěr pro lepší herní zážitek, doporučuju si nainstalovat mód, co vypne automatické přebíjení a hráč musí manuálně přebíjet své zbraně. ;-)

https://www.nexusmods.com/ghostreconbreakpoint/mods/15

Pro: Sentinels (umělá inteligence nepřátel), pocit ze střelby, hardcore elementy, absolutní svoboda v podobě nastavení herního zážitku, solidní audiovizuál, unikátní základny, flexibilní přechody mezi stealth a hlučnou akcí, systém zranění a léčení, cover syst

Proti: NONSTOP ONLINE ,prázdná mapa, nevyužitý potenciál, bugy/glitche, limitovaná customizace zbraní, NONSTOP ONLINE

+8 +9 −1
  • PC 80
Ubisoft zjistil, že open world stealth hry fungují. Právě díky MGS 5, který považuju za jednu z top her vůbec. Podstatné je, že si to uvědomil zrovna Ubisoft. Vězte tedy, že zájemce o hru čeká dlouhá noc...

Jak jsem uvedl v prvním odstavci. Je to MGS 5, kdyby ho dělal Ubisoft. Takže čekejte shit příběh, shit questy (ano, questy) a kombinaci populárních žánrů dohromady. Konkrétně tady je to looter shooter. Problém je, že prostě "reálných" looter shooter prostě nenajdete moc. Borderlands se prostě nepočítá. V podstatě jediná konkurence je Division. Ubisoft moc dobře ví, že tohle je mezera na trhu, kterou mohou vyplnit IP, kterou miluje hromada lidí. A tak znásilnili (pro někoho znovu) sérii Ghost Recon. A musím říct, že mě to prostě bavilo.

Nejde o příběhu nebo hlavní premisu. Jde hlavně o to, že je to v podstatě jediná další stealth open world AAA hra. Jestli máte nějaké doporučení, tak mi prosím doplňte vzdělání. Ono to totiž bohužel funguje. Breakpoint je inscenací guilty pleasure. Já prostě budu hrát i DLC, protože jsem se bavil. Nemá ani moc smysl vysvětlovat proč. Je to prostě stealth open world. Já vím, že bych to měl nenávidět, ale prostě nemůžu. Hraní jsem si užíval. Jasně, ten příběh je naprostej shit (opět), ale prostě ta hlavní premisa funguje. Gunplay není špatnej a dokonce se dá už spousta věcí upravit (obtížnost, situace, HUD). Můžete si z toho udělat fajn military arkádu. Není to přímo simulace, jako třeba Arma, ale pořád se dokážete velmi solidně zabavit. O co víc, tak v singlu je to pořád zábavný. Ne z toho důvodu, že by jste měli zajímavý questy, ale z toho důvodu, že ten stealth více méně funguje. Celá hlavní série stojí na "ghost" věci. Prostě se plížíte a kucháte nepřátele. A to můžete i tady. Navíc je to zatraceně zábavný díky více méně rozdílným biomům. Když totiž okleštíte příběh, tak je to fakt zábava.

Ok, tak dejme tomu, že vypneme ten shit gear systém. Nastává totiž průser. Proč objevovat mapu? Dostanete další attachment ke zbrani. A co dál? Jestli vám tohle jako motivace stačí, tak naprosto v pohodě. hru si užijete. Pokud vám to nestačí a hledáte v gameplayi něco víc (a jakože nenajdete), tak nastává průser. Přicházíme tedy k bodu dva. Máte přátele? Ne? Fajn, zvolte si AI. Ta je tak šíleně OP, že jsem ji během prvních pár misí prostě musel vypnout. Už tady totiž nefunguje ta rebelská válka jako ve Wildlands. Jasně, jste neustále v oslabení, ale prostě jednotlivý členové mají schopnost sync shotu, která není moc limitovaná, pokud nejste totální degeš. Tím nechci říct, že hra je nehratelná jako single. Je naprosto hratelná, když hrajete solo. Navíc si to podle mě budete užívat, pokud jste dočetli až sem.

Uf, takže. Story je slabá, gunplay ok, biomy a prostředí fajn. Voice acting není k smíchu a jedná se o open world stealthovku. Slabší, než je wildlands, ale má větší rozpětí právě v biomech a celkově rozmanitovsti. Podstatná otázka je. Měli by jste si to zahrát? Pokud hladovíte po open world stealthovce, tak ano. Pokud ne, tak se na to vyserte. Každopádně určitě berte ve slevě.

Pro: open world stealth, voice acting, gunplay, Nomad

Proti: generičnost, příběh, nevyužitý potenciál, soundtrack, ujetost "ubiosftu", prázdnost, bezduché questy

+4