Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

007: Quantum of Solace

James Bond: Quantum of Solace, James Bond 007: Ein Quantum Trost, 007: Ein Quantum Trost

Treyarch •  Beenox Studios (PC, Wii) •  Eurocom Developments (PS2) •  Nerve Software
31.10.2008
69
73 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Quantum of Solace je dalším dílem o neohroženém a všemi ženami milovaném agentovi jejího veličenstva, Jamesovi Bondovi. Hra vyšla společně s filmovým zpracováním (hlasový fond jednotlivých postav nabízí své skutečné herecké předobrazy) a jedná se o akční záležitost z pohledu třetí osoby (s možností přepnutí do pohledu první osoby) postavenou na známém enginu Proprietary, který byl použit ve veleúspěšném Call of Duty 4. Děj hry se drží filmové podoby, v některých místech se dokonce dále rozvíjí, přičemž budete mít možnost v myšlenkách hlavního hrdiny nahlédnout také do dílu předešlého - Casina Royale.

Samotná hra ve svých patnácti kapitolách nabízí bohaté akční vyžití, zběsilé honičky, střelbu z různých typů zbraní (Walter P99, samopal, sniperka), prvky stealth akce, boj z blízka nebo systém krytí podobný tomu z Gears of War. Během hraní narazíte také na minihry, jejichž náplní bude hackování PC nebo dekódování elektronických zámků. Jednotlivé kapitoly jsou zde rozděleny briefingy, ve kterých je pokaždé nastíněna situace a cíle mise.

Ve hře se nachází multiplayer pro 12 hráčů (po internetu i lokální síti) v několika módech - Bond Versus, Golden Gun nebo Classic. Během těchto klání získáváte kredity na vylepšování své postavy (odolnost) a jejího zbrojního arzenálu (zaměřovač).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak jako prodělal změnu filmový Bond, tak se zachoval i ten video herní. Šlo stranou skoro vše co dělá agenta jejího veličenstva 007 technokratem a místo toho je naservírován přímočarý, tvrdý a hrubý způsob jednání, čím více mrtvol, tím lépe. A já se musím přiznat, že jsem z tohoto přechodu či totální změny nebyl dvakrát nadšen, elegán za tvrďáka? No nevím nevím Bond bez těch všech udělátek, to snad nebude ani on, ale po shlédnutí Casina Royale v hlavní roli s Danielem Craigem musím svůj názor zcela změnit a říct, že se mně snad líbil ještě víc.

A stejné je to i u této hry, děj hry mě provázel skrz shodné scény s těmi filmovými, a ač je název jenom Quantum of Solace myšlenkami se vrátíte i do dílu předešlého, Casina Royale se všemi zloduchy, Bond Girls a pomocníky s jejich skutečnými hlasy, a to je velmi potěšující. Ano, možná jsem trochu zaujatý, ale mě tato hra bavila a velmi dobře se mě hrála. I když je jasné, že se jedná jen o tunelovou FPSku s ne moc chytrými nepřáteli, tak některé pasáže jsem si užil. Patří k nim třeba sniper část ve vědecké komplexu nebo parkur a těchto momentek je ve hře povíce a fanoušci Bonda si rozhodně přijdou na své, jako já.

Technická část celé hry je na velmi vysoké úrovni, u grafiky se počítalo s každým detailem, Benátky. Nádherná je, jak už bývá zvykem, úvodní píseň, intro a typickým „ta ta da tá“ a taktéž zvuková stránka, jak samotného namluvení, tak i dopravních prostředků, zbraní nebo okolního ruchu. A jelikož jsem věděl, že se jedná o port z konzolí, s povděkem jsem přivítal, změnu v klikacích scénách (stiskni v pravý čas správnou klávesu), zde je to šalamounsky vyřešeno pomocí myši a ten starý způsob je ponechán jen v jediné minihře, dá-li se to tak dá nazvat, v otvíraní elektronických zámků. Po vzoru dnešních trendů je zde zakomponován také krycí systém, který je podle mě o něco lepší než v Mafii II, s malými chybkami v ovládaní.

A jediné co hře ubírá body je fakt, že se jedná jen o střílečku, s téměř nulovou interakcí, mohla tu být možnost, třeba zahrát si Texas holdem poker proti Le Chiffrovi atd.. A určitě by nevadilo, kdyby každý filmový díl měl svou hru + chyběly v ní automobilové honičky. Další iritující věcí je velmi citelný koridor, kdy Bond není schopný přeskočit kdekoliv zábradlí, ale jen na místě, které určí samotná hra.

Pro: James Bond, prostředí, zbraně, krycí systém, dabing, hudba

Proti: délka, protivníci, koridor

+21
  • PC 80
V Quantum of Solace se mi naskytla příležitost, vžít se do role agenta 007 a splnit pár úkolů pro Spojené království, a protože mám Bondovky vcelku v oblibě, a když zrovna běží nějaký díl v televizi, rád se na něj podívám, náležitě jsem ji využil.

Když už jsem byl agentem se dvěma nulami a sedmičkou na konci, tak zvolení obtížnosti se stejným názvem bylo jasnou volbou, a jak se posléze ukázalo, vůbec ne špatnou. Trochu zmatený příběh asi pochopím až po shlédnutí obou filmů, ze kterých je převzat, ale i tak se mi celkem zamlouval.

Stejně se mi zamlouvala i stará známá hudba, jenž mě celou hrou provázela a také dabing, namluvený samotnými herci. Krycí systém je taktéž skvělý, když tedy pominu nesmrtelnost a až neuvěřitelnou přesnost při střelbě naslepo.

Co mě ale hodně vytáčelo byly klikací scény. Asi to bylo tou obtížností, ale při více než jedné chybě jsem mohl celou scénu dělat znovu, což nebylo zrovna optimální, když navíc vezmu fakt, že těmto scénám předcházely scény neherní, jenž nešly přeskočit.

Škoda také krátké herní doby, protože při dvojnásobné délce by byl můj výsledný dojem jistě ještě o něco lepší, ale zklamán určitě nejsem a počítám, že se k tomuto titulu někdy v budoucnu vrátím.

Pro: James Bond, příběh, hudba, dabing, krycí systém

Proti: klikací scény, krátká herní doba

+19
  • PC 60
Konečně hra s Jamesem Bodnem v halvní roli! A navíc na enignu Call of duty 4. Očekával jsem hodně ale po přečtení několika recenzí mě hra odradila a zahrál jsem si ji až teď. O moc jsem nepřišel, nicméně je to poměrně zábavná FPS na které mě nejvíce potěšili lokace které můžete znát z posledních dvou filmů s agentem 007.

Zajímavým, nikoli však originálním prvkem je systém krytí známí z Gears of War. Kdykoliv dojtete k nějákému objektu či ke zdi, můžete (či dokonce musíte, protože i na druhou obtížnost stačí pár střel a jdete k zemi) se za ni schovat a hra se přepne do třetí osoby. Jakmile úkryt opustíte hrajete opět z první osoby.

Misí je málo, na druhou stranu jsem ale hru dohrál za dva dny a stereotyp se díky tomu nedostavil. Jak už zmínil Pooky, určitě by hře sedla nějáká mise v autě by mi určitě nevadila. Stealth akce si zde moc neužijete, a budete všechny likvidovat co nejrychlejší a klidně i nejhlučnější cestou. Nakonec ještě zmíním soubojový systém který je celkem zajímavý, škoda jen ale že ve hře není víc soubojů na blízko, protože koukat na to stálo za to. Něco mezi 60-70%

Pro: Grafika, počet zbraní, boje na blízko (hlavně teda ty na které naraíte během kampaně), systém krytí

Proti: umělá inteligence, 0,01% stealth momentů, občas až moc přehnané počty protivníků

+16
  • PC 85
I když dávám opravdu přehnané hodnocení, tak to bude nejspíše tím že jsem poměrně velký fanoušek Bonda. U hry podle filmu jsem popravdě nic moc nečekal, takže jsem k tomuhle přistupoval s despektem. Ale po první zahrané misi jsem to prostě nemohl vypnout. Hra samotná je tupá střílečka, kde nejsou žádné zasekávací momenty. Ale člověk se solidně pobaví, a některé scény(třeba se zvonem) mě příjemně překvapily. Příběh hry je to samý co film, takže nejlepší je si film pustit a pak se pustit do hraní. Nejvíce mi je líto jen že se nesetkáme prakticky z nikým jiným něž z Bondem, takže žádného M ani nokoho jiného nepotkáme. Grafická stránka jak jsem už naznačil je povedená, pravda ze začátku může být hraní poměrně těžkopádní, ale časem se do toho pořádně obujete. Boje na blízko či když na Vás něco padá jsou příjemné spestření. Největším mínusem je ale krátkost, Bond by si zasloužil delší zpracování, to samé i stealth prvky. Vůbec žádné tu nejsou, i když ve filmu už také moc ne, takže se není moc čemu divit. Dále je tu moc dobrá hudba, která je dobře dána do dané scény a dodává takový akční nádech.

Pro: akce, BOND!, Craig je i na PC sympaťák, hudba

Proti: krátké

+16 +17 −1
  • PC 75
Quantum of Solace jsem neviděl. Proto je příběh téhle hry pro mě novinkou. Ve všech Bondovkách je ale příběh v podstatě stejný. Jsou tam padouši, které Bond všechny postřílí a odejde středem se svou Bond girl, kterou sbalí během akce. Je vlastně jedno, jestli to udělá akčně nebo plíživě. Důležité je, že musí mít k dispozici své kapesní vynálezy. Ty mi tady trochu chyběli. Respektive, není to součást hratelnosti.

Hratelnost spočívá jen v krytí se, střílení a chození dopředu. Žádná větší interakce s prostředím, práce s fyzikou nebo alespoň malá volnost tady není. Všechno je striktně naskriptované. Všechno se to ale odehrává v prostředích atraktivních lokací. Ať jsou to mise v Sieně, v Benátkách nebo ve vlaku v Černé Hoře, všechno to vypadá neokoukaně, atraktivně a je to pěkně nasvícené.

Samotné střílení je povedené. Krycí systém v FPS je neokoukaný a zajímavý nápad. Bondovi přidává na uvěřitelnosti. Dává mu velkou výhodu. Naopak se stačí chvíli nekrýt a nepřátelé ho rozstřílejí za sekundu. Což je fajn. Sami by se ale mohli lépe krýt. Hru jsem projel na třetí ze čtyř obtížností a řekl bych, že je to akorát, abych to nedostal úplně zadarmo. Pocit ze střelby je výborný. Zbraně jsou skvěle ozvučené, smrtící a kopou akorát. To nejdůležitější, co musí mít každá frenetická střílečka, Quantum Solace má.

Velkou chybou je uzavřené snímkování na 30 FPS. Kdyby neexistovala modifikace na jeho otevření, hratelnost by hodně utrpěla. Rozdíl mezi 30 a 60 je tady poznat na první dobrou a ani zmíněná modifikace není úplně stoprocentní. Minimálně jeden skript na vlaku přes ní nefungoval. Také je škoda nepřítomnosti titulků a v neposlední řadě mě rozčilovalo šíleně blikající menu.

007: Quantum of Solace je hra nabouchaná akcí a má výborný spád. Škoda, těch několika chyb, které asi vyplývají z toho, že na to nejspíš nebylo dost času a bylo potřeba kompromisů. V rámci možností z toho Treyarch vytěžil celkem dost. Základy hry jsou libové. Škoda těch chybějících vynálezů.

Herní výzva 2024:  Tenkrát v Hollywoodu 
Lze ještě použít v kategoriích: Nemova říše, Láska nebeská, V záři reflektorů 

Pro: pocit ze střelby, krycí systém, atraktivní lokace, ozvučení

Proti: uzamčené na 30 FPS, hodně krátké, chybějící bondovské vynálezy k přežití

+16